A-Tec lyddæmpere? Pris og kvalitet?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

A-Tec lyddæmpere? Pris og kvalitet?

Indlæg af Flugteren » 5. jun 2017, 12:09

Jeg har gået i længere tid nu og overvejet, om jeg ikke skulle købe en større lyddæmper til min 6,5x55. Min nuværende TMD35 er ok, men den virker lidt klejn til 6,5x55, og jeg synes den mister lidt performance efter nogle skud i let hurtig rækkefølge. Den er uden tvivl nok til jagten, hvor den egentlig blot skal tage toppen af rekylet og gøre det mere behageligt rent lydmæssigt, men jeg kan godt lide at skyde på familiens grund i Sverige, og her måtte der gerne være lidt mere dæmpning. Overlydsknaldet kan der ikke gøres så meget ved, men det er heller ikke højeste prioritering; der er 250 meter skov til nærmeste nabo, så dæmpning af gasserne er vigtigst.

Jeg har kigget på Schultz & Larsen, men for mig virker deres modeller som en forstørrelse af TMD35 uden en egentlig reel nyudvikling af produktet. Venom har jeg haft et kig på; der er blandede svar angående den. Jeg har kigget på forum og forhørt mig på facebook, og nogle siger, at den er superfin, mens andre siger, at den er en skuffelse. Hausken er svær at få fat på, når man bor på Frederiksberg og ikke har kørekort. Så kiggede jeg på A-Tec, nærmere specifikt A-Tec MegaHertz+. Den skulle være fornuftig, have en god lyddæmpning og så synes jeg, at den udstråler "niceness". Men der er jo også andre modeller. Hvad siger I?

Hvad har I af erfaringer med A-Tec generelt? Lort eller lagkage? Er de prisen værd?

Sunscale
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 236
Tilmeldt: 14. feb 2015, 18:21
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 36 times
Been thanked: 33 times

Re: A-Tec lyddæmpere? Er de fornuftige?

Indlæg af Sunscale » 5. jun 2017, 12:47

Jeg har en A-tec CMM-6 til min .17-HMR salonriffel, og kan derfor kun sige lidt om deres kvalitet generelt, samt at den er produceret i Norge. Kvalitetsmæssig er der intet at komme efter? jeg syntes produktet levere det man forventer af en lyddæmper til 1200, bearbejdningen er fortrinlig, ingen skarpe kanter udvendigt. Det lidt svært at sige meget om et alu-rør med gevind og indvendige lameller :???:

Næste gang jeg skal ud og købe dæmper er A-tec bestemt en af de mærker jeg vil overveje, jeg oplever dem på højde med andre anerkendte producenter af lyddæmpere.
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: A-Tec lyddæmpere? Pris og kvalitet?

Indlæg af 458hunter » 5. jun 2017, 13:54

Flugteren skrev:Jeg har gået i længere tid nu og overvejet, om jeg ikke skulle købe en større lyddæmper til min 6,5x55. Min nuværende TMD35 er ok, men den virker lidt klejn til 6,5x55, og jeg synes den mister lidt performance efter nogle skud i let hurtig rækkefølge. Den er uden tvivl nok til jagten, hvor den egentlig blot skal tage toppen af rekylet og gøre det mere behageligt rent lydmæssigt, men jeg kan godt lide at skyde på familiens grund i Sverige, og her måtte der gerne være lidt mere dæmpning. Overlydsknaldet kan der ikke gøres så meget ved, men det er heller ikke højeste prioritering; der er 250 meter skov til nærmeste nabo, så dæmpning af gasserne er vigtigst.

Jeg har kigget på Schultz & Larsen, men for mig virker deres modeller som en forstørrelse af TMD35 uden en egentlig reel nyudvikling af produktet. Venom har jeg haft et kig på; der er blandede svar angående den. Jeg har kigget på forum og forhørt mig på facebook, og nogle siger, at den er superfin, mens andre siger, at den er en skuffelse. Hausken er svær at få fat på, når man bor på Frederiksberg og ikke har kørekort. Så kiggede jeg på A-Tec, nærmere specifikt A-Tec MegaHertz+. Den skulle være fornuftig, have en god lyddæmpning og så synes jeg, at den udstråler "niceness". Men der er jo også andre modeller. Hvad siger I?

Hvad har I af erfaringer med A-Tec generelt? Lort eller lagkage? Er de prisen værd?
Stalon scorer højt i alle tests. Med en Mega hertz skal du tænke på at den er stor.

JS.Petersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 5. jul 2009, 19:53
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: A-Tec lyddæmpere? Pris og kvalitet?

Indlæg af JS.Petersen » 5. jun 2017, 17:01

Bruger A-tec 150 Hertz på min Tikka 308win
og A-tec Wave på min 2LR/17HMR og er mere end tilfreds
Live to Hunt.
Blaser R8 pro 6mm XC, Delta optical Hd Stryker 5-50x56 ASE-utra jet-z compact lyddæmper
Blaser R8 pro 9.3x62, Swarovski Z6i 1-6x24
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Simson-Suhl 12/70 side by side.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: A-Tec lyddæmpere? Pris og kvalitet?

Indlæg af Flugteren » 5. jun 2017, 22:19

Det lyder godt. Jeg må ned og kigge på udvalget, og især megahertz-dæmperen. Lagerfører alle jagtbutikker, der har aftale med Normark, eller er de bestillingsvare?

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: A-Tec lyddæmpere? Pris og kvalitet?

Indlæg af Flugteren » 6. jun 2017, 16:37

Så er der bestilt. Glæder mig til at få den ;)

Besvar