Køb af Perazzi

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
BendixHoegh
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. feb 2017, 12:24
Interesser: jagt
Geografisk sted: djursland

Køb af Perazzi

Indlæg af BendixHoegh » 26. feb 2017, 12:46

Hej og tak for medlemskab .

Jeg har besluttet mig for at skulle købe en Perazzi MX8 , jeg vil prøve at finde en brugt i rigtig god stand . Planen er at jeg vil bruge den til almindelig jagt herhjemme , altså skovjagt , kragejagt osv osv , og så til træning og sjov på lerduebanen , men i og med at Perazzi er et udpræget sportsvåben , tænker jeg om den bliver for tung at slæbe rundt på , de fleste af dem vejer jo ca 3.7-3.9 kg ??? En anden ting er , at jeg vil godt have en med faste boringer , da jeg alligevel aldrig flytter rundt på chokesene , og mange af de brugte er jo trap bøsser der er boret 3/4 og 1/1 , jeg ved godt at den kan åbnes , men ved også at mange synes det er at ødelægge den ved at gøre dette . Hvad skal jeg overveje ved patron valg ved dette ( Jagt ) ?? er det haglstørrelse , vægt af hagl , hastighed mm ??
Håber at få nogle konstruktive svar på alt dette :smile:

Lange
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 7. feb 2008, 23:39
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Lange » 26. feb 2017, 13:48

Jesper jade ejer af claysport.dk har en tilsalg pt

Brugeravatar
Jef
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 238
Tilmeldt: 22. nov 2009, 22:25
Interesser: jagt, lerduer
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Jef » 26. feb 2017, 15:24

Perazzi bygger våben til sport og/eller jagt. Derfor vil du kunne finde Perazzi m "ens"'data, men forskellig vægt.
Jeg ville ikke tøve med at få "åbnet" boringer på løbet.
Mange er importerede Trap geværer fra UK, derfor ser du mange m 3/4+1/1.
Vægt vs. Jagt : No problem, blot min erfaring.
Undgå våben m løb kortere end 75cm !!!!!
Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør

- - If it Ain´t Broke - Fix it....

BendixHoegh
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. feb 2017, 12:24
Interesser: jagt
Geografisk sted: djursland

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af BendixHoegh » 26. feb 2017, 16:15

Ok jeg skal måske lige præcisere , jeg mangler ikke et sted hvor jeg kan købe en , det har jeg fundet :-)
Til dig Jef , du mener altså ikke at vægten på måske ca 3.7 kg bliver et problem at slæbe rundt på til almindelig jagt ???
og skulle man finde en der er boret 1/1 og 3/4 , kan man så evt bare bruge 5 hagl og så 3 i bismuth , så slipper man for at åbne trangboringen ??

Brugeravatar
Jef
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 238
Tilmeldt: 22. nov 2009, 22:25
Interesser: jagt, lerduer
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Jef » 26. feb 2017, 16:56

Min vejer godt 3,8, og den anvender jeg til til jagt. Og er kun udrustet med "kontorarme"
Nogle vil helt sikkert finde den for tung. Helt fint. Men for mig virker det.


Boringer: Vile uden tvivl lade din kommende MX åbne til 1/4 + 1/2. Eller måske 1/4+1/4
Og så anvende hagl 5 til jagt generelt. (Excl rådyr)
Det setup virker for mig ( jagt + Compak Sporting)
Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør

- - If it Ain´t Broke - Fix it....

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Raptor357 » 26. feb 2017, 21:42

En del af en Perazzi er jo at den bliver bygget til dig og skæftet bliver "snittet" til dig.
Når det er sagt, så er det jo fine geværer der koster kassen. Vær du rolig glad for at gøbe en med udskiftelige chokes, du behøves jo ikke at skifte dem og så slipper du for besværet ved at få åbnet en fast boret op.
hvad der er for tungt er jo 110% en individuel sag. min primære jagtriffel vejer omkring 6kg og den finder jeg ikke for tung, derimod finder jeg min lette .223r riffel alt for let og den vejer omkring 2,5-3kg.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Sierra13 » 28. feb 2017, 16:21

4 kg er ingen problem, hvis du ellers er i fornuftig form.
Da jeg havde min gamle "stodder" riffel, var længden værre end vægten, på trods af den i kampklar vægt lå på lidt over 8kg, men havde så også også ca 80 cm pibe inkl supressoren...

Men allierer dig med en der kender godt til våben og evt især godt til Perazzi, der er alligevel legetøj for lidt mønt, så er det godt givet ud lige at få den gennemgået :smile:

Popcorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 44
Tilmeldt: 25. sep 2014, 19:07
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 7 times

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Popcorn » 28. feb 2017, 17:04

Hej er det ikke lidt overkill, at slæbe sådan en fin skyder med på jagt , det er jo ikke det samme som på skydebaner, tænker bare ridser fra trailerkørsel, træer mm. PS har skudt med J.J skyder den er fin. :smile:

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Sierra13 » 28. feb 2017, 17:08

Popcorn skrev:Hej er det ikke lidt overkill, at slæbe sådan en fin skyder med på jagt , det er jo ikke det samme som på skydebaner, tænker bare ridser fra trailerkørsel, træer mm. PS har skudt med J.J skyder den er fin. :smile:
Hvis man har råd, hvorfor så nøjes?

Perazzi, er en fin skyder, som helt sikkert sagtens magter opgaven at gå på jagt, og holder også fint til det.

Hvorfor Kører Fiat 500, hvis man har indtægt til at køre Merecedes S-Class? Nu jeg hvertfald jeg ikke TS økonomi, Men jeg kan da sagtens følge ham, og så længe han ikke skal låne penge til den, og det ellers ikke presser økonomien, så er det da fedt gjort.

Som mand, synes vi vel alle også der er lidt fedt over, når man har grej der er "overkill"

Se bare herinde hvor mange der har dyre rifler, kikkerter osv. Som SAGTENS kunne nøjes med en Mauser 98, i standard kaliber. Med en gennemsnitlig Meopta på ryggen. Men kæft hvor ville det være kedeligt

Popcorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 44
Tilmeldt: 25. sep 2014, 19:07
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 7 times

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Popcorn » 28. feb 2017, 17:15

Rigtigt det har intet med penge at gøre, jeg sammenligner bare når man står på banen,og er klar så er man 100% klar , og når man er med i et drev, er det så nemt med højre tommel (evt med handsker på ) :smile:

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Sierra13 » 28. feb 2017, 17:20

Popcorn skrev:Rigtigt det har intet med penge at gøre, jeg sammenligner bare når man står på banen,og er klar så er man 100% klar , og når man er med i et drev, er det så nemt med højre tommel (evt med handsker på ) :smile:
Arhhh sådan :smile: Du kan også få MX8'ere uden Thumbhole/thumbskæfte :blink:

Popcorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 44
Tilmeldt: 25. sep 2014, 19:07
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 7 times

Re: Køb af Perazzi

Indlæg af Popcorn » 28. feb 2017, 17:29

:fun: så ser jeg heller ingen problemer, jeg har bare set den uden Thumbhole på :smile:

Besvar