6.5x55 til Kronvildt

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Sisulu
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 16. okt 2015, 08:56
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Sisulu » 19. sep 2016, 09:49

Hej

Jeg har på fornemmelsen af jeg åbner en can o' worms ved at stille spørgsmålet, men med min første riffeljagt forestående er jeg nødt til at have de sidste 10% ro i maven.

I oktober har jeg været heldig at få jagtretten på min forenings område, hvor der er chance for kronvildt. Mit formål med at gå på jagt er at få noget i fryseren, og dermed er jeg fløjtende ligeglad med trofæer - så hvis der kommer en kalv eller en hind for, foretrækker jeg at skyde her fremfor at vente på én med gevir.

Min riffel er i 6,5x55 og jeg har købt en stor æske håndladede 9g med E0 på 3336 joule (så E100 også skulle meget gerne være godt over 2700), som grupperer meget fint. Jeg forventer ikke at afgive skud over 75m grundet terrænet.

Såfremt jeg placerer skuddet korrekt har jeg ikke noget at være bekymret for med en 9g kugle, vel? Hvad er jeres erfaringer?
Etik er at gøre det rigtige, selvom ingen ser det.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Flugteren » 19. sep 2016, 10:28

Sisulu skrev:Hej

Jeg har på fornemmelsen af jeg åbner en can o' worms ved at stille spørgsmålet, men med min første riffeljagt forestående er jeg nødt til at have de sidste 10% ro i maven.

I oktober har jeg været heldig at få jagtretten på min forenings område, hvor der er chance for kronvildt. Mit formål med at gå på jagt er at få noget i fryseren, og dermed er jeg fløjtende ligeglad med trofæer - så hvis der kommer en kalv eller en hind for, foretrækker jeg at skyde her fremfor at vente på én med gevir.

Min riffel er i 6,5x55 og jeg har købt en stor æske håndladede 9g med E0 på 3336 joule (så E100 også skulle meget gerne være godt over 2700), som grupperer meget fint. Jeg forventer ikke at afgive skud over 75m grundet terrænet.

Såfremt jeg placerer skuddet korrekt har jeg ikke noget at være bekymret for med en 9g kugle, vel? Hvad er jeres erfaringer?
Jeg agter selv at skulle anvende min 6,5x55 på min første kronvildtjagt til november, men for at være på den sikre side ville jeg anvende en 10,1 gram kugle; SÅFREMT din riffel kan stabilisere den.

Har du chronoet din riffel med 9 grams ammo? Almindelig jagtammo er testet hos fabrikanterne med en 70 cm pibe i 6,5x55 (grundet langsomt brændende krudt), så hvis piben er markant kortere ville jeg få testet hastigheden på riflen, så du kan udregne, om den stadig overholder E100.

Til spørgsmålet:

JA, du kan sagtens anvende 6,5x55 til kronvildt. Svensken nedlægger og har nedlagt flere elge med 6,5x55 end nærmest alle andre kalibre tilsammen - og hvis 6,5x55 er godt nok til elg, så er den god nok til kronvildt. Et er jagtloven, noget andet er realiteten. En .22LR kan også vælte en bjørn med den rette skudplacering. Hvis kuglen ikke er alt for blødnæset, så penetrerer den hele vejen ind og forbi hjerte/lunge-regionen på kronvildtet og udvider sig samtidigt, så den ødelægger de vitale organer. I et sådant tilfælde går den ikke mange meter :smile:

Brugeravatar
Stoffelof
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 23. jul 2011, 12:27
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Stoffelof » 19. sep 2016, 11:27

Du kan roligt anvende 6,5x55 til kronvildt. Du skal bare være klar til at følge op hvis dyret står tæt på hegn eller skel og ikke lægger sig i skuddet.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af PSindrup » 19. sep 2016, 11:45

Sisulu skrev: Min riffel er i 6,5x55 og jeg har købt en stor æske håndladede 9g med E0 på 3336 joule (så E100 også skulle meget gerne være godt over 2700), som grupperer meget fint. Jeg forventer ikke at afgive skud over 75m grundet terrænet.
Har endnu ingen relevant jagterfaring med min Husqvarna 6,5x55, men jeg er blevet anbefalet at benytte Lapua Mega 10,1 grams jagtammunition, hvis du skulle være bekymret over kuglevægten og anslagsenergien.

Peter

Sisulu
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 16. okt 2015, 08:56
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Sisulu » 19. sep 2016, 11:46

Flugteren skrev: Jeg agter selv at skulle anvende min 6,5x55 på min første kronvildtjagt til november, men for at være på den sikre side ville jeg anvende en 10,1 gram kugle; SÅFREMT din riffel kan stabilisere den.

Har du chronoet din riffel med 9 grams ammo? Almindelig jagtammo er testet hos fabrikanterne med en 70 cm pibe i 6,5x55 (grundet langsomt brændende krudt), så hvis piben er markant kortere ville jeg få testet hastigheden på riflen, så du kan udregne, om den stadig overholder E100.

Til spørgsmålet:

JA, du kan sagtens anvende 6,5x55 til kronvildt. Svensken nedlægger og har nedlagt flere elge med 6,5x55 end nærmest alle andre kalibre tilsammen - og hvis 6,5x55 er godt nok til elg, så er den god nok til kronvildt. Et er jagtloven, noget andet er realiteten. En .22LR kan også vælte en bjørn med den rette skudplacering. Hvis kuglen ikke er alt for blødnæset, så penetrerer den hele vejen ind og forbi hjerte/lunge-regionen på kronvildtet og udvider sig samtidigt, så den ødelægger de vitale organer. I et sådant tilfælde går den ikke mange meter :smile:
Tak for svar! Ja, jeg har chronoet den med 9g ammo - købte ammoen på skydebanen af manden med chronometeret, så er ret sikker på resultaterne. Min riffel er en standard Tikka M690, så piben er på 57cm (Lapua tester deres 9,1g på 60cm, iflg. hjemmesiden).

Jeg er helt med på argumentet om at kaliber næsten er overflødig med korrekt skudplacering, men i min bog handler det om at placere sig inden for nogle forsvarlige marginer hvis skuddet sidder lidt til højre/venstre/oppe/nede ift det 100% ideelle træfpunkt.
Stoffelof skrev: Du kan roligt anvende 6,5x55 til kronvildt. Du skal bare være klar til at følge op hvis dyret står tæt på hegn eller skel og ikke lægger sig i skuddet.
Tjek! Håber godt nok den lægger sig ned og slapper af med det samme :)
PSindrup skrev: Har endnu ingen relevant jagterfaring med min Husqvarna 6,5x55, men jeg er blevet anbefalet at benytte Lapua Mega 10,1 grams jagtammunition, hvis du skulle være bekymret over kuglevægten og anslagsenergien.
Peter
Yes, det er også min backup-plan, hvis det nu viser sig at jeg er på vej ud i noget totalt uforsvarligt.
Etik er at gøre det rigtige, selvom ingen ser det.

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Holten101 » 19. sep 2016, 12:17

Der er vel ingen kugletype eller kaliber der garanterer at dyr lægger sig ned i skraldet (med mindre man tager centralenerve systemet). Jeg ville ikke betænke mig to gange med at bruge den kombi du nævner (ikke at jeg har erfaring med den).....men husk at dele dine erfaringer når du kommer så langt:-)

Cheers
Senest rettet af Holten101 19. sep 2016, 12:27, rettet i alt 1 gang.
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Flugteren » 19. sep 2016, 12:24

En 10,1 grams kugle skal nok lægge den ned, selv hvis kuglen ikke træffer helt rent. Man har et område på omkring 30 cm, hvor dyret stensikkert nok skal dø (hjerte/lunge-regionen og området omkring), men jeg vil gå så vidt at sige, at selv med et skud 10 cm fra dette sted dør dyret ret hurtigt. Herefter er man naturligvis ude i dødelig anskydning (hvor dyret ikke falder med det samme eller indenfor kort tid, men løber fra stedet og forender nogle minutter/timer senere i skoven.

Brugeravatar
Hurricane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 505
Tilmeldt: 29. sep 2008, 15:27
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Hurricane » 19. sep 2016, 13:51

Sisulu skrev:Hej

Jeg har på fornemmelsen af jeg åbner en can o' worms ved at stille spørgsmålet, men med min første riffeljagt forestående er jeg nødt til at have de sidste 10% ro i maven.

...

Såfremt jeg placerer skuddet korrekt har jeg ikke noget at være bekymret for med en 9g kugle, vel? Hvad er jeres erfaringer?

Hvis du placerer skuddet hensigtsmæssig, skal der nok være vildtkød til fryseren... en millimeters forskel i kuglediameter eller en variation i kuglevægten på et par gram er mest af teoretisk betydning. :biggrin:
“Beware the man with one gun, he knows how to use it.”

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Raptor357 » 19. sep 2016, 14:40

Hurricane skrev:
Sisulu skrev:Hej

Jeg har på fornemmelsen af jeg åbner en can o' worms ved at stille spørgsmålet, men med min første riffeljagt forestående er jeg nødt til at have de sidste 10% ro i maven.

...

Såfremt jeg placerer skuddet korrekt har jeg ikke noget at være bekymret for med en 9g kugle, vel? Hvad er jeres erfaringer?

Hvis du placerer skuddet hensigtsmæssig, skal der nok være vildtkød til fryseren... en millimeters forskel i kuglediameter eller en variation i kuglevægten på et par gram er mest af teoretisk betydning. :biggrin:
Helt enig. Dyret er skam lige glad om det dør af en 10g, 9g eller en 8g kugle.
Den sidste er bare ikke lovlig, men den er lige så dødelig som de andre.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Kras
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 278
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:07
Interesser: Riffelskydning, jagt, udstyr
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 32 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Kras » 19. sep 2016, 17:55

Tror det går selvom kaliberen er håbløst underdimensionet til så store og skudstærke dyr som kronvildt. Der må en kanon til!

Nej spøg til side, jeg har selv nedlagt 25 stk kronvildt med 6.5x55, dog foretrækker jeg 10.1 gr mega. Sidder skuddet godt så fungerer alt fra de lovlige 9gr og op.

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Sortseer » 19. sep 2016, 18:04

Du kan roligt skyde krondyr med 6,5x55. Jeg har gode erfaringer med dette kaliber til formålet, og det er forøvrigt ikke min erfaring at krondyr er specielt skudstærke.

Jeg har tidligere anvendt Lapua Mega med stor tilfredshed, men er grundet lange skud og ønske om bedre ballistik gået over til 9,1g Hornady SST. Det pågældende projektil er nok til den bløde side til formålet, men går så godt i min riffel, at jeg har valgt at anvende det igen i oktober, hvor jeg skal afsted efter krondyr.

Hvilket projektil har du fået ladet med?

Sviptue
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 206
Tilmeldt: 20. feb 2011, 21:43
Interesser: jagt, madlavning
Geografisk sted: midtsjælland
Has thanked: 136 times
Been thanked: 28 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Sviptue » 19. sep 2016, 20:13

Har skudt kronhjort med 6,5x55 og Mega, ville ikke vælge den kugle igen. Hellere Oryx eller anden bonded/loddet kugle. Har ikke oplevet gennemskud med Mega og ikke meget Schweiss på skudstedet. Kuglen splittes fuldstændigt og har kun fundet tombakkappen....
In spite of the cost of living, its still popular

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af KKA » 19. sep 2016, 20:17

6,5x55 er udmærket.
Da du er kødjæger, så sats på kalve, selvom de er lidt kleine i oktober( deres tilvækst stopper først i november...afhængigt af vejrliget måske primo december.
De smager suverænt bedst - undgå gamle hjorte: de er uspiselige....med mindre du vil leve af spegepølse de næste mange år;-)

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af FrederikF » 19. sep 2016, 23:38

Har spist masser af gamle hjorte (skudt december/januar), har aldrig haft en dårlig smagsoplevelse med det (tidlige brunsthjorte, er en anden historie).
Har skudt hjort med 9 grams barnes x og med 10,1 grams oryx. Fine gennemskud og minimal kødødelæggelse.
Det er ikke ligegyldigt hvilken 9 grams kugle du vælger - høj hastighed og let kugle sætter store krav til kuglens konstruktion (hvis alle forhold er perfekte, så har det ikke meget at sige, men skal der laves opfølgningsskud, evt på langs af dyret, så vil du hellere have en langsommere og tungere kugle, gerne bonded - jeg har set mange eksempler på lette (svage) hurtige kugler, der var skyld i lange eftersøgninger). Går der flere dyr sammen, så vil hurtige kugler (særligt svagt konstruerede) også øhe sandsynligheden for anskydninger af dyr der går/løber i en vinkel bag det dyr du skyder på.
Men 6,5x55 er mere end rigeligt til opgaven.
Skyder selv med 6,5-06 - men det er mest for at få en god effekt på lidt længere afstand, samt for at slippe for alt for mange blyfragmenter i kødet.

Kras
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 278
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:07
Interesser: Riffelskydning, jagt, udstyr
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 32 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Kras » 20. sep 2016, 06:48

FrederikF skrev: Har skudt hjort med 9 grams barnes x og med 10,1 grams oryx.
9grams Barnes X? Dem gad jeg godt at se. Mig bekendt findes Barnes ikke tungere end 130grains (8.4gram) i .264". Jeg har nemlig selv ledt efter en lovlig kobberkugle i 6.5. Kun Lapua Naturalis findes i 9gram, og dermed lovlig i dk. Tyskland er en anden sag, der er 8,4gram helt ok - og fungerer iøvigt fint på kronvildt.

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af SHR 30.06 » 20. sep 2016, 08:13

FrederikF skrev: Har skudt hjort med 9 grams barnes x
Den kunne jeg da også godt tænke mig at høre hvor du har fået? Jeg leder også :mrgreen:
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Sisulu
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 16. okt 2015, 08:56
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Sisulu » 20. sep 2016, 11:13

Fedt med så mange svar, tak til jer alle :)

Jeg tror jeg er ude i at købe en 10g og skyde ind med den. Én af grundene til at jeg er lidt loren ved at opgradere fra 9g til 10g er, at der også er set Sika og dåvild i området, samt selvfølgelig råvildt. Afhængigt af hvordan jeg vurderer chancen for kronvildt efter et par dage, er det meget sandsynligt at jeg nedlægger hvad der kommer for - rå, då eller sika.

Det kan være det er en skrøne, men jeg har ladet mig fortælle at en Lapua Mega 10g fører til en del kødspild på rå og då. Er det helt hen i vejret? Ville det være bedre med Oryx?
Etik er at gøre det rigtige, selvom ingen ser det.

Kras
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 278
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:07
Interesser: Riffelskydning, jagt, udstyr
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 32 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Kras » 20. sep 2016, 11:28

Sisulu skrev:Fedt med så mange svar, tak til jer alle :)
Det kan være det er en skrøne, men jeg har ladet mig fortælle at en Lapua Mega 10g fører til en del kødspild på rå og då. Er det helt hen i vejret? Ville det være bedre med Oryx?
Jeg har skudt meget med mega, og har været super tilfreds, både på rå- og kronvildt, dertil på vildsvin og elg. På rådyr har jeg oplevet voldsom effekt, hvis skuddet sidder f.eks. på bov eller ryg (drivjagt). Men mine mega har også godt med fart på (hjemmeladning). Jeg har ikke personlig erfaring med oryx. Teoretisk skulle den holde bedre sammen, og dermed give mindre kødødelæggelse, og større sikkerhed for gennemskud (har dog aldrig selv haft problemer med det i MEGA). Jeg ville ikke være nervøst ved at anvende Mega, men er du mere tryg ved en bonded kugle (oryx), så vælg det (du får i hverfald mindre bly i køddet med oryx :biggrin: ). Jeg har en jagtkammerat der har brugt 10,1 gr Oryx på kronvildt i mange år, og har været godt tilfreds (han er gået væk fra MEGA).

Sisulu
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 16. okt 2015, 08:56
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Sisulu » 20. sep 2016, 12:02

OK, jeg var lige inde og kigge priser på Oryx :shock:

... Det bliver vist Mega, hvis jeg beslutter mig for at gå op i en 10'er. Og det gør jeg nok.

Uanset hvad skal jeg nok melde resultaterne ind her, hvis noget spiseligt vender siden til i oktober :)
Etik er at gøre det rigtige, selvom ingen ser det.

Kras
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 278
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:07
Interesser: Riffelskydning, jagt, udstyr
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 32 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Kras » 20. sep 2016, 14:19

Sisulu skrev:OK, jeg var lige inde og kigge priser på Oryx :shock:

... Det bliver vist Mega, hvis jeg beslutter mig for at gå op i en 10'er. Og det gør jeg nok.

Uanset hvad skal jeg nok melde resultaterne ind her, hvis noget spiseligt vender siden til i oktober :)
Ja, Oryx projektilerne koster vist ca. 8 kr/stk - og MEGA ca. 4 Kr/stk, det er jo dobbelt pris - hele 4,- forskel... :oops:
- men på fabriksladet er der sikkert større forskel :biggrin:

Knæk og bræk i oktober

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af C-X » 20. sep 2016, 14:25

Hvis han køber f.eks. Sonos genladte til en tier, så har han også råd til at træne med dem. Norma er generelt bare åndsvagt dyrt efterhånden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af Caspian1911 » 20. sep 2016, 16:19

C-X skrev:Hvis han køber f.eks. Sonos genladte til en tier, så har han også råd til at træne med dem. Norma er generelt bare åndsvagt dyrt efterhånden.
Vi har Norma Golden Target til 350,-/50 stk på banen i Grenaa Skyttekreds.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af PSindrup » 20. sep 2016, 16:46

Caspian1911 skrev:
C-X skrev:Hvis han køber f.eks. Sonos genladte til en tier, så har han også råd til at træne med dem. Norma er generelt bare åndsvagt dyrt efterhånden.
Vi har Norma Golden Target til 350,-/50 stk på banen i Grenaa Skyttekreds.
Jeg er sikker på at C-X tænkte på at så kunne man også træne med jagtammunition, så man ikke behøver at skyde ind på ny når man går fra banen og til jagten.

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af C-X » 20. sep 2016, 16:57

Præcis, PS.

Norma er stadig konkurrencedygtige på bane amno, men synes godt nok priserne fik et nok op.

Caspian, hvad tager I for .308'ere?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: 6.5x55 til Kronvildt

Indlæg af FrederikF » 20. sep 2016, 20:16

Barnes x
.264 140 gr. Et hutigt kig :numberone:

Besvar