Halvauto .22LR - hvilken skal jeg købe?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af CQB » 3. maj 2015, 18:17

jeg har en 22 dæmper købt i almas der ikke kræver gevind i løbet og den dæmper fint

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Overtroldmand » 3. maj 2015, 18:30

De fleste er en gang plastic, jeg ville vælge en .22'er lavet af metal som en 10/22'er. jeg er dog sikker på at .22 AR15'erne er sjove at skyde med, men prisen skulle dog være en del lavere...
http://www.thetruthaboutguns.com/2011/1 ... sg-522-sd/

prøv lige at se den mossberg her, AR15 plastic wrap...
http://mossberg715t.com/wp-content/uplo ... embled.jpg

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af RKN » 3. maj 2015, 19:01

CQB skrev:jeg har en 22 dæmper købt i almas der ikke kræver gevind i løbet og den dæmper fint
Hvad hedder den ? Lyder meget interessant.

Afsendt fra det mørke Nordjylland
Denmark
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

halvauto 22lr

Indlæg af Elbæk » 6. maj 2015, 10:40

Fik lige håndteret en kundes S&W M&P 15 i .22 i butikken, for få minutter siden.

Den ér sq sjov - dét står ikke til diskussion :D

Jeg ville personligt nok stadig gå 10/22 vejen - men jeg kan godt se appellen i sådan en "fuldblods" AR 15 klon i .22
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Agir
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. maj 2015, 20:42
Interesser: Fripistol og lidt grovpistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Agir » 31. maj 2015, 19:51

Det her er lige netop sådan en diskussion, som gør det surt for normale skytter. At jage råger med et våben der for alt i verden skal ligne noget fra en militær Hollywood produktion, er sørgeligt og siger mere om jageren end behovet.

Og ja - nu bliver jeg sikkert svinet til for at være en gammel sur mand.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Refraktorius » 1. jun 2015, 17:10

Agir skrev:Det her er lige netop sådan en diskussion, som gør det surt for normale skytter. At jage råger med et våben der for alt i verden skal ligne noget fra en militær Hollywood produktion, er sørgeligt og siger mere om jageren end behovet.

Og ja - nu bliver jeg sikkert svinet til for at være en gammel sur mand.
Velkommen.

Ingen grund til at svine dig til. Du viser selv på fornemmeste vis, hvorfor skytter og jægere selv er deres eget største problem.
:smile:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Langenge » 1. jun 2015, 17:57

Agir skrev:Det her er lige netop sådan en diskussion, som gør det surt for normale skytter. At jage råger med et våben der for alt i verden skal ligne noget fra en militær Hollywood produktion, er sørgeligt og siger mere om jageren end behovet.

Og ja - nu bliver jeg sikkert svinet til for at være en gammel sur mand.
Ja, det siger da sikkert noget om jægeren :smile:
Jeg går f.eks. selv gerne på jagt med udvendige haner og sortkrudt. Det siger jo sikkert også noget om mig :smile:
Men smag og behag er jo forskellig.

Når nogen kommer kørende i en ny sportsvogn, siger det jo noget om dem, noget andet når nogen kommer i en Berlingo, og noget helt andet hvis de kommer i en udslidt Land Rover, lappet sammen med gaffatape :smile:
Bliver nogle af dem dårligere bilister eller dårligere mennesker af den grund?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Rulab » 1. jun 2015, 18:23

Personligt har jeg intet imod af folk anvender en AR 15 klon eller noget i lign. stil, men når det så er sagt, så kan jeg altså godt følge Agir lidt.
Faktum er nemmelig at uanset hvad min holdning til våbenvalg er, så vil fru. Jsensen på 68 år ikke have samme opfattelse af mig hvis jeg skød med en AR 15 som når jeg har min Savage Mark 2 mellem hænderne. Jeg siger ikke at ens valg af våben skal dikteres af andre, men man skal være bevist at en AR 15 for mange forbindes med noget andet end rågeregulering.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Langenge » 1. jun 2015, 18:26

Simon-MS skrev:Personligt har jeg intet imod af folk anvender en AR 15 klon eller noget i lign. stil, men når det så er sagt, så kan jeg altså godt følge Agir lidt.
Faktum er nemmelig at uanset hvad min holdning til våbenvalg er, så vil fru. Jsensen på 68 år ikke have samme opfattelse af mig hvis jeg skød med en AR 15 som når jeg har min Savage Mark 2 mellem hænderne. Jeg siger ikke at ens valg af våben skal dikteres af andre, men man skal være bevist at en AR 15 for mange forbindes med noget andet end rågeregulering.
Jeg tror, at din OPFØRSEL som jæger betyder 10.000 gange mere for fru Jensens opfattelse af dig, end hvilken skyder du går på jagt med.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Rulab » 1. jun 2015, 18:44

Langenge skrev: Jeg tror, at din OPFØRSEL som jæger betyder 10.000 gange mere for fru Jensens opfattelse af dig, end hvilken skyder du går på jagt med.
100 % enig i at opførslen selvfølgelig betyder mere, men hvis jægere med ovennævnte våben stilles side om side, så er jeg ikke et sekund i tvivl om hvem der giver det bedste indtryk for mange mennesker i byens parker med en lille jagtmodstander i maven.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

halvauto 22lr

Indlæg af Elbæk » 1. jun 2015, 19:56

Men hvorfor overhovedet forsøge at tækkes jagtmodstanderne?

En vigtig pointe, som jeg har taget med mig fra tråden om riffelprøven, er at lige meget hvor mange bånd vi vælger at lægge på os selv, så vil jagtmodstanderne forblive modstandere af jagt.

Om man er en hæslig jægersmand - eller en hæslig jægersmand med en sort riffel - kan, i den forbindelse, komme ud på ét.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
AirPellet
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 893
Tilmeldt: 13. jul 2010, 19:24
Interesser: Jagt, luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 104 times
Been thanked: 32 times

halvauto 22lr

Indlæg af AirPellet » 1. jun 2015, 21:43

For ikke at starte endnu en halvauto .22lr tråd op, tillader jeg mig lige at komme med et par supplerende spørgsmål. Jeg overvejer nemlig også at anskaffe mig en .22lr til rågeregulering.

1. Er der nogen der har søgt ved ACØ på halvauto reguleringsskyder efter omlægningen af våbenkontorene, og hvad er jeres erfaringer?

2. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en Ruger 10/22 på sjælland? HH har til syneladende udsolgt, og jeg er i tvivl om de overhovedet må sælge pt?
klagt nicht - kämpft

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Timber » 1. jun 2015, 21:47

AirPellet skrev:For ikke at starte endnu en halvauto .22lr tråd op, tillader jeg mig lige at komme med et par supplerende spørgsmål. Jeg overvejer nemlig også at anskaffe mig en .22lr til rågeregulering.

1. Er der nogen der har søgt ved ACØ på halvauto reguleringsskyder efter omlægningen af våbenkontorene, og hvad er jeres erfaringer?

2. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en Ruger 10/22 på sjælland? HH har til syneladende udsolgt, og jeg er i tvivl om de overhovedet må sælge pt?
Jeg har ikke søgt noget efter sammenlægningen, så det kan jeg ikke hjælpe dig med.

Men Kingwood Arms på Stevns fører Ruger 10/22, i hvert fald ifølge deres hjemmeside..
http://kingwoodarms.com/product_info.ph ... cts_id=375
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Agir
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. maj 2015, 20:42
Interesser: Fripistol og lidt grovpistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Agir » 2. jun 2015, 16:27

Jeg kan absolut tilslutte mig at opførelsen er afgørende for en god dialog. Men problemet for mig er signalværdien i jagt med en AR15, tror der er mange som vil gå i en stor bue uden om mig, hvis jeg sad med et sådan våben, foruden de militært interesserede. Så for mig er det mere signalværdien som jeg finder problematisk ved disse våben og jeg har lidt svært ved at forstå behovet for at jage med et sådan. Men så længe det er tilladt er det jo op til folk selv - jeg forstår det bare ikke, og har desværre en oplevelse af at det militær snit kan være vigtigere end jagten - dog uden at jeg kan eller vil generalisere alle jager med disse våben - det skal man aldrig gøre!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Elbæk » 2. jun 2015, 18:08

Agir skrev:Jeg kan absolut tilslutte mig at opførelsen er afgørende for en god dialog. Men problemet for mig er signalværdien i jagt med en AR15, tror der er mange som vil gå i en stor bue uden om mig, hvis jeg sad med et sådan våben, foruden de militært interesserede. Så for mig er det mere signalværdien som jeg finder problematisk ved disse våben og jeg har lidt svært ved at forstå behovet for at jage med et sådan. Men så længe det er tilladt er det jo op til folk selv - jeg forstår det bare ikke, og har desværre en oplevelse af at det militær snit kan være vigtigere end jagten - dog uden at jeg kan eller vil generalisere alle jager med disse våben - det skal man aldrig gøre!
"Militært udseende"... "Militært interesserede"... "Militær snit"... (?!) Jeg her selv tænkt ligende tanker, men har taget mig selv i det og er kommet frem til et lovligt er lovligt - og at smag ikke kan diskuteres. Endvidere mener jeg at internt fnidder og pegen fingre, især når ingen gør noget galt/ulovligt, er 100 gange mere skadeligt for jagten end at nogen jægere kan lide at gå på jagt med AR15 og lign. våben.

Men, er det faktum at en genstand har militær oprindelse i sig selv en negativ ting i en jagt kontekst? For i så fald så må du undskylde min TT rygsæk og mine TT gaiters i multicam og min elskede cap i Kryptex Mandrake - jeg kunne prøve at komme med en forklaring bundende i varernes gode pris vs. kvalitet kalkulation, men vil egentlig bare sige at jeg også bruger dem fordi at jeg synes at det er nogle rigtig fede camouflage mønstre - militær eller ej.

Du må også undskylde min Mauser 98K... :blink:


Mvh.

En gammel militærnægter
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Frank P
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. nov 2006, 12:03
Geografisk sted: København
Has thanked: 37 times
Been thanked: 70 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Frank P » 2. jun 2015, 19:02

Det er en hårfin grænse. Jeg er selv meget konservativ med mine våben. Når man skal flashe våben i offentlighed, er en vis påholdenhed nødvendig. Alle ikke-jægere har en naturlig aversion mod folk med våben, derfor bruger jeg altid de foranstaltninger der er nødvendige for at skjule "værktøjet" når jeg feks. er på rågeregulering. Der er absolut ingen grund til at sætte folks pis i kog.
Frihed er lig med menneskelig autenticitet

Nagel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14. jan 2014, 16:24
Interesser: Pramjagt, riffeljagt, hagljagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Nagel » 2. jun 2015, 21:21

AirPellet skrev:For ikke at starte endnu en halvauto .22lr tråd op, tillader jeg mig lige at komme med et par supplerende spørgsmål. Jeg overvejer nemlig også at anskaffe mig en .22lr til rågeregulering.

1. Er der nogen der har søgt ved ACØ på halvauto reguleringsskyder efter omlægningen af våbenkontorene, og hvad er jeres erfaringer?

2. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en Ruger 10/22 på sjælland? HH har til syneladende udsolgt, og jeg er i tvivl om de overhovedet må sælge pt?
Jeg har søgt om en 22, d. 21 april.
nåede lige præcis ikke den magiske grænse d. 16 april.
Så venter stadig. De sagde for 3 uger siden at det ville tage 4 uger, nu siger de 6-8 uger.
Så du skal væbne dig med tålmodighed. :mad:
Tikka T3 Lite, .308 Win.
M. S&L TMD 45
Baikal ToZ 17, 22 LR.
Miroku 12/70

Brugeravatar
AirPellet
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 893
Tilmeldt: 13. jul 2010, 19:24
Interesser: Jagt, luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 104 times
Been thanked: 32 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af AirPellet » 2. jun 2015, 22:01

Jeg skal ikke bruge den før 1/5-16 [emoji12] Vil dog overveje om jeg tør købe, hvis det er svært at få tilladelse til den. Nogen der har erfaring med at medsende et par tilladelser til Rågeregulering?
klagt nicht - kämpft

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Elbæk » 2. jun 2015, 22:49

AirPellet skrev:Jeg skal ikke bruge den før 1/5-16 [emoji12] Vil dog overveje om jeg tør købe, hvis det er svært at få tilladelse til den. Nogen der har erfaring med at medsende et par tilladelser til Rågeregulering?
De må ikke afkræve bevis for at du har regulering - gør de de skal du informere dem om at det er du ikke forpligtet til og at du har i sinde at klage, såfremt de afviser din ansøgning på den baggrund.

Det er det samme med jagt i udlandet; politiet må ikke kræve dokumentation for at man går på jagt i udlandet.

Begge spørgsmål har været taget op af DJ - og i begge tilfælde er det blevet gjort klart at man ikke har dokumentationspligt.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
AirPellet
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 893
Tilmeldt: 13. jul 2010, 19:24
Interesser: Jagt, luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 104 times
Been thanked: 32 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af AirPellet » 2. jun 2015, 23:05

OK. Ja jeg må jo prøve så.... Så skal jeg bare lige have fingrene i en Ruger 10/22 [emoji16][emoji16]
klagt nicht - kämpft

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Langenge » 2. jun 2015, 23:13

Prøv at tænke på, at næsten alle jagtrifler udspringer af militære rifler. Den gamle rulleblok og den gamle Mauser 98. Da min oldefar gik på jagt med disse, var det kendte militærvåben.
Edit. For ikke at tale om 89'eren og de mange forskellige skydere i kaliber 30-06.
Senest rettet af Langenge 2. jun 2015, 23:17, rettet i alt 1 gang.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Timber » 2. jun 2015, 23:14

AirPellet skrev:OK. Ja jeg må jo prøve så.... Så skal jeg bare lige have fingrene i en Ruger 10/22 [emoji16][emoji16]
Giv lige et praj hvis du finder nogen her på Sjælland.. Vi er nemlig ved at få en lille rågekoloni på arbejdet, og så kan det jo være jeg skal til at regulere til næste år... Og så er man nødt til at have et arbejdsredskab til det :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af Vetten » 5. jun 2015, 09:02

Elbæk skrev:
AirPellet skrev:Jeg skal ikke bruge den før 1/5-16 [emoji12] Vil dog overveje om jeg tør købe, hvis det er svært at få tilladelse til den. Nogen der har erfaring med at medsende et par tilladelser til Rågeregulering?
De må ikke afkræve bevis for at du har regulering - gør de de skal du informere dem om at det er du ikke forpligtet til og at du har i sinde at klage, såfremt de afviser din ansøgning på den baggrund.

Det er det samme med jagt i udlandet; politiet må ikke kræve dokumentation for at man går på jagt i udlandet.

Begge spørgsmål har været taget op af DJ - og i begge tilfælde er det blevet gjort klart at man ikke har dokumentationspligt.
Noget du har link til med disse afgørelser?

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af KKA » 5. jun 2015, 10:53

Æbler skrev:Hej.

Har igennem længere tid gerne ville købe en halvauto med lyddæmper på jagttegn, men kan ikke finde ud af hvilken riffel jeg vil investere i.
Jeg har overvejet en "colt m16" 22lr kopi, men jeg ved ikke om denne kan repetere subsonic-amunition.

Så hvis der nogen, der har et forslag til en halvauto 22lr , som kan repetere subsonic-ammuntion og kan få monteret en lyddæmper vil jeg rigtig gerne høre dit forsalg.
Hvad er lige ideen i at købe en 22 halvauto., når den IKKE MÅ VÆRE det?!?

Fik af en Krico halvauto for mange år siden; men den er efter våbenstramning/lovliggørelse blevet forsynet med en blokeringspal, der skal manuelt betjenes(ganske vist enhåndsbetjent;) for at bundstykket kan gå i bund.

Efter denne anordning er monteret, er ideen ved halvauto forsvundet, og KUN fordi det er en gave fra en alt for tidligt, afdød far, beholder jeg den......

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: halvauto 22lr

Indlæg af C-X » 5. jun 2015, 11:11

KKA skrev:
Æbler skrev:Hej.

Har igennem længere tid gerne ville købe en halvauto med lyddæmper på jagttegn, men kan ikke finde ud af hvilken riffel jeg vil investere i.
Jeg har overvejet en "colt m16" 22lr kopi, men jeg ved ikke om denne kan repetere subsonic-amunition.

Så hvis der nogen, der har et forslag til en halvauto 22lr , som kan repetere subsonic-ammuntion og kan få monteret en lyddæmper vil jeg rigtig gerne høre dit forsalg.
Hvad er lige ideen i at købe en 22 halvauto., når den IKKE MÅ VÆRE det?!?

Fik af en Krico halvauto for mange år siden; men den er efter våbenstramning/lovliggørelse blevet forsynet med en blokeringspal, der skal manuelt betjenes(ganske vist enhåndsbetjent;) for at bundstykket kan gå i bund.

Efter denne anordning er monteret, er ideen ved halvauto forsvundet, og KUN fordi det er en gave fra en alt for tidligt, afdød far, beholder jeg den......
Træning, plink, regulering, jagt i udlandet? :???:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar