Kaliber/egenskaber

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
JonPed
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. jan 2015, 21:43
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 5 times

Kaliber/egenskaber

Indlæg af JonPed » 25. jan 2015, 21:48

Jeg er ikke den store ekspert ud i ballistik, så her er lige to mysterier jeg gerne vil have opklaret.

Vil en kaliber 7mm rem mag ødelægge et stykke råvildt helt, selv med en let kugle?
Og så det ballistiske spørgsmål: jeg har set kaliberet 9,3x62 omtalt som en kartoffelkanon, men ville den ikke med den lettest mulige kugle få en flad kuglebane a la 300 winmag?? :smile:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Bessie4ever » 26. jan 2015, 08:14

7mm rem mag kan sagtens lades så den ikke laver svineri, en en let kugle er ikke vejen.

9.3x62 har en fin Balistik, den oprindelige potatiskaster hedder 9.3x57 men den har også sige fordele

Af de 2 kaliber du spørger til ville jeg klart tage 7RM den kan du sætte op til et meget bredt arbejdsområde.
Perfect! Thats is good enough for me

The Cleaner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27. jul 2013, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af The Cleaner » 26. jan 2015, 09:17

Jeg skyder med og har skudt med 9,3x62 fra starten og er vældig glad for kalliberen. Den kan være en kende hård ved råvildtet hvis du ikke rammer helt præcist men til gengæld lægger de sig stort set altid i knaldet.

Skød en 110 Kg. kronhjort for en måneds tid siden og den lagde sig også totalt i knaldet. (skyder med RWS KS).

Mht. ballistik og længere skudhold er den ikke så krum som rygterne siger og i min optik noget som der har en tendens til at gå lidt for meget ammestue snak i. Har man ballistisk tårn er det sjældent et issue ud til 300 meter.

Jeg overvejer selv en 300WM som supplement men er i proces med at finde ud af reelt hvor velegnet 9,3x62 på 200-300 meter. Deler gerne i takt med at jeg bliver klogere.

Mvh,
N

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Kleth » 26. jan 2015, 09:47

Hvor hård en kaliber er ved vildtet er i høj grad et spørgsmål om kuglens hårdhed og konstruktion i forhold til hastigheden.
Jeg fik lavet noget griseri med .308w, hvor jeg brugte en 9,7g Norma Rådyr, men det jeg har skudt efterfølgende har været med velvalgte projektiler og for det meste et udgangshul på størrelse med en femmer.
En tung blød kugle med lav hastighed giver ikke nødvendigvis mere griseri end end hård let kugle med høj hastighed.

Man skal også passe på ikke at bruge en for hård kugle, specielt ved lavere hastigheder eller når man skyder på lange hold, for så risikerer man at der pludseligt ikke er fart nok på projektilet og det giver ingen eller dårlig ekspansion .
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Torben Dahl » 26. jan 2015, 14:06

jeg ville vælge 9,3x62 den laver et større hul ,som vil give mere sweiss ved eventuelt eftersøg af en stor gris,den skyder da også fladt med RWS evo green 11,7 g
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af The Yeti » 26. jan 2015, 14:40

Nu er jeg rigtig glad for min NKT, men der komme nu væsenligt mere sweiss når jeg skyder med min 300winnie. Begge skyder med kobbersøm





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Torben Dahl » 26. jan 2015, 16:24

9,3 laver et hul som ikke lige lukker til igen pga fedtlaget,fremfor et 7 mm hul,eller hvad
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

JonPed
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. jan 2015, 21:43
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 5 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af JonPed » 26. jan 2015, 17:25

Tak for alle svarene, det er super med et kompetent panel ved hånden :smile: Forudsat at man ville gå på dansk jagt med 7mm rem mag, hvilken kugle type ville i anbefale(til hjortevildtet)

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Bessie4ever » 26. jan 2015, 18:46

Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:
Perfect! Thats is good enough for me

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Slettes3 » 26. jan 2015, 20:03

Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:
dæ ærd vel da ikk fra nogen af dine nedladet patroner du skyder mæ?...æller ærd det dæn ammuntion du lader til din kæreste dær ka so møj?

JonPed
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. jan 2015, 21:43
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 5 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af JonPed » 26. jan 2015, 21:17

Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:


Kræver det ikke at man lader selv? Har nogen af jer nogen erfaringer med Normas swift scirocco kugle?

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Bessie4ever » 26. jan 2015, 23:02

Jo sikkert, men det er jo godt at have nogle drømme og noget at glæde sig til :biggrin:
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Bessie4ever » 27. jan 2015, 00:01

Rigbymauser skrev:
Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:
dæ ærd vel da ikk fra nogen af dine nedladet patroner du skyder mæ?...æller ærd det dæn ammuntion du lader til din kæreste dær ka so møj?
Såen noe kjøvenhavneri, troer dee vjill vær goer mæ jen tuer te æ fastdel au æ kongærie ou fo lit djannelse, måskier fo lou te æ skye mæ æ Tikkabøs
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Hurricane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 505
Tilmeldt: 29. sep 2008, 15:27
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Hurricane » 27. jan 2015, 02:04

JonPed skrev:
Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:


Kræver det ikke at man lader selv? Har nogen af jer nogen erfaringer med Normas swift scirocco kugle?
Jeg har brugt Swift Scirocco projektilet i kaliber .264/6,5mm i gennem en årrække og har med succes benyttet det til vildt fra 5 kilo til +200 kilo... den har altid gjort et pålideligt stykke arbejde med moderat kødødlægge og fremragende dybdevirkning.

En af mine bekendte benyttede Norma-ladet Swift i sin 7mm Rem Mag, men han stoppede, da Norma ændrede ladning, og riflen derefter ikke skød særligt præcist med projektilet. Men måske skyder netop din kommende riffel helt perfekt med den ladning?

Min konklusion omkring Swift Scirocco projektilet er - hvis riflen skyder præcisionsmæssigt tilfredsstillende og patronen leverer forholdsvis høj hastighed med projektilet (og det gør bl.a. 7 Rem Mag), så er det et godt og sikkert valg til både stort og småt - langt og kort! :thumbup:
“Beware the man with one gun, he knows how to use it.”

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Bofhenator » 27. jan 2015, 07:18

Hurricane skrev:
JonPed skrev:
Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:


Kræver det ikke at man lader selv? Har nogen af jer nogen erfaringer med Normas swift scirocco kugle?
Jeg har brugt Swift Scirocco projektilet i kaliber .264/6,5mm i gennem en årrække og har med succes benyttet det til vildt fra 5 kilo til +200 kilo... den har altid gjort et pålideligt stykke arbejde med moderat kødødlægge og fremragende dybdevirkning.

En af mine bekendte benyttede Norma-ladet Swift i sin 7mm Rem Mag, men han stoppede, da Norma ændrede ladning, og riflen derefter ikke skød særligt præcist med projektilet. Men måske skyder netop din kommende riffel helt perfekt med den ladning?

Min konklusion omkring Swift Scirocco projektilet er - hvis riflen skyder præcisionsmæssigt tilfredsstillende og patronen leverer forholdsvis høj hastighed med projektilet (og det gør bl.a. 7 Rem Mag), så er det et godt og sikkert valg til både stort og småt - langt og kort! :thumbup:
Jeg tror Remington og Lapua har den kugle i sit sortiment af patroner også, men kan ikke komme til at søge på det lige nu. Så var der da en mulighed mere for at finde den bedste ladning til din riffel.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Hurricane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 505
Tilmeldt: 29. sep 2008, 15:27
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Hurricane » 27. jan 2015, 11:31

Bofhenator skrev:
Hurricane skrev:
JonPed skrev:
Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:


Kræver det ikke at man lader selv? Har nogen af jer nogen erfaringer med Normas swift scirocco kugle?
Jeg har brugt Swift Scirocco projektilet i kaliber .264/6,5mm i gennem en årrække og har med succes benyttet det til vildt fra 5 kilo til +200 kilo... den har altid gjort et pålideligt stykke arbejde med moderat kødødlægge og fremragende dybdevirkning.

En af mine bekendte benyttede Norma-ladet Swift i sin 7mm Rem Mag, men han stoppede, da Norma ændrede ladning, og riflen derefter ikke skød særligt præcist med projektilet. Men måske skyder netop din kommende riffel helt perfekt med den ladning?

Min konklusion omkring Swift Scirocco projektilet er - hvis riflen skyder præcisionsmæssigt tilfredsstillende og patronen leverer forholdsvis høj hastighed med projektilet (og det gør bl.a. 7 Rem Mag), så er det et godt og sikkert valg til både stort og småt - langt og kort! :thumbup:
Jeg tror Remington og Lapua har den kugle i sit sortiment af patroner også, men kan ikke komme til at søge på det lige nu. Så var der da en mulighed mere for at finde den bedste ladning til din riffel.
Lapua har ikke ladet ammunition med Scirocco projektilet i flere år - men Remington lader med Scirocco i Premier-serien.
Kunderne er tilsyneladende meget tilfredse med ammunitionen (87 Cabelas-kunder giver den 4,7 point ud af 5,0 mulige).
Kilde: http://www.cabelas.com/product/Remingto ... 705495.uts
“Beware the man with one gun, he knows how to use it.”

Brugeravatar
Kambiri
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15. apr 2012, 20:18
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aalborg - Opland
Has thanked: 88 times
Been thanked: 26 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Kambiri » 27. jan 2015, 12:03

Bessie4ever skrev:
Rigbymauser skrev:
Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:
dæ ærd vel da ikk fra nogen af dine nedladet patroner du skyder mæ?...æller ærd det dæn ammuntion du lader til din kæreste dær ka so møj?
Såen noe kjøvenhavneri, troer dee vjill vær goer mæ jen tuer te æ fastdel au æ kongærie ou fo lit djannelse, måskier fo lou te æ skye mæ æ Tikkabøs
Wait....what? Okay jeg er fra Nordjylland og arbejder i hele landet....men dér giver jeg sku op!
Gamo CF30 cal.22
Baikal IJ27e
Rössler Titan 6 Lux. cal .308
-------------------------------------------------
Hvis du føler dig stødt af min kommentar er det sikkert fordi du ikke forstår min ironi.
Smid mig en PB istedet for at fylde tråden med opstød, til gene for alle (-:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Bessie4ever » 27. jan 2015, 12:16

Kambiri skrev:
Bessie4ever skrev:
Rigbymauser skrev:
Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:
dæ ærd vel da ikk fra nogen af dine nedladet patroner du skyder mæ?...æller ærd det dæn ammuntion du lader til din kæreste dær ka so møj?
Såen noe kjøvenhavneri, troer dee vjill vær goer mæ jen tuer te æ fastdel au æ kongærie ou fo lit djannelse, måskier fo lou te æ skye mæ æ Tikkabøs
Wait....what? Okay jeg er fra Nordjylland og arbejder i hele landet....men dér giver jeg sku op!
Google oversæt kan hjælpe! bare vælg jysk og Ris dansk


sådan noget københavneri! tror det ville være godt med en tur til den faste del af kongeriget og få lidt dannelse, måske få lov til at skyde med Tikkaén
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Kambiri
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15. apr 2012, 20:18
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aalborg - Opland
Has thanked: 88 times
Been thanked: 26 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Kambiri » 27. jan 2015, 12:17

Der er sku bare forskel på at høre eller læse det:-)
Gamo CF30 cal.22
Baikal IJ27e
Rössler Titan 6 Lux. cal .308
-------------------------------------------------
Hvis du føler dig stødt af min kommentar er det sikkert fordi du ikke forstår min ironi.
Smid mig en PB istedet for at fylde tråden med opstød, til gene for alle (-:

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 722
Tilmeldt: 3. apr 2011, 09:09
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 99 times
Been thanked: 54 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af HHC » 27. jan 2015, 12:25

Give Rigby dannelse med en tikka, skal det lykkes så er det fordi at han får kolben lige i :biggrin: :smile: :biggrin:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Bessie4ever » 27. jan 2015, 12:39

tror faktisk :moon: ville være bedre :rolf:
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Langenge » 27. jan 2015, 12:56

Bessie4ever skrev:
Kambiri skrev:
Bessie4ever skrev:
Rigbymauser skrev:
Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:
dæ ærd vel da ikk fra nogen af dine nedladet patroner du skyder mæ?...æller ærd det dæn ammuntion du lader til din kæreste dær ka so møj?
Såen noe kjøvenhavneri, troer dee vjill vær goer mæ jen tuer te æ fastdel au æ kongærie ou fo lit djannelse, måskier fo lou te æ skye mæ æ Tikkabøs
Wait....what? Okay jeg er fra Nordjylland og arbejder i hele landet....men dér giver jeg sku op!
Google oversæt kan hjælpe! bare vælg jysk og Ris dansk


sådan noget københavneri! tror det ville være godt med en tur til den faste del af kongeriget og få lidt dannelse, måske få lov til at skyde med Tikkaén
Pinligt, at det skal være nødvendigt at oversætte :rolf:
Men okay, dialekt på skrift, gør sig ikke så godt.
Jeg er født og har boet de første par år af mit liv i Yding (ligger sådan cirka midt i trekanten Silkeborg, Skanderborg, Horsens), men er opvokset på Lolland, og har siden boet i både Varde, København, Odense og Århus m.m. Bor nu igen tæt på Yding.
Tror efterhånden, at jeg forstår de fleste dialekter, bortset fra det helt nordjyske og det helt sønderjyske :smile:
Jeg kan da anbefale Kambiri at prøve at rejse lidt udenfor sit fødehjem, og se bare lidt mere af Danmark :biggrin:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Bessie4ever » 27. jan 2015, 13:23

HHC skrev:Give Rigby dannelse med en tikka, skal det lykkes så er det fordi at han får kolben lige i :biggrin: :smile: :biggrin:

det er ikke muligt at give Rigby klø med rekylet fra nogle af mine tikkaér, men de vil sikkert kunne bruges til at identificere en rekylskrækbetonet aftræksfejl :giggle:
Perfect! Thats is good enough for me

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Slettes3 » 27. jan 2015, 16:40

Kambiri skrev:
Wait....what? Okay jeg er fra Nordjylland og arbejder i hele landet....men dér giver jeg sku op!
I Nordjylland er det ikke så værst...dæ møj wære sye på :giggle:

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Kaliber/egenskaber

Indlæg af Slettes3 » 27. jan 2015, 16:52

Bessie4ever skrev:
Kambiri skrev:
Bessie4ever skrev:
Rigbymauser skrev:
Bessie4ever skrev:Nosler accubond 160grain den holder 2000joule på 500meter med en god mængde MRP :biggrin:
dæ ærd vel da ikk fra nogen af dine nedladet patroner du skyder mæ?...æller ærd det dæn ammuntion du lader til din kæreste dær ka so møj?
Såen noe kjøvenhavneri, troer dee vjill vær goer mæ jen tuer te æ fastdel au æ kongærie ou fo lit djannelse, måskier fo lou te æ skye mæ æ Tikkabøs
Wait....what? Okay jeg er fra Nordjylland og arbejder i hele landet....men dér giver jeg sku op!
Google oversæt kan hjælpe! bare vælg jysk og Ris dansk


sådan noget københavneri! tror det ville være godt med en tur til den faste del af kongeriget og få lidt dannelse, måske få lov til at skyde med Tikkaén
dæ ærd vel da ikk fra nogen af dine nedladet patroner du skyder mæ?...æller ærd det dæn ammuntion du lader til din kæreste dær ka so møj?.

Oversættelse københavnsk:
Din slapsvans. Kan du ikke skyde med noget er der kraftigere?.

Oversættelse Rigsdansk:
Kan de under henvisning til en ladeopskrift fremvise evidens for påstand tilknyttet fremsatte udsagn om energi beregning på afstand af 500 meter for en Nosler Accubond 160grain i gældende kaliber .280Remington?.

:blink:
Senest rettet af Slettes3 27. jan 2015, 16:57, rettet i alt 1 gang.

Besvar