Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
Halling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 24. feb 2010, 19:03
Interesser: Jagt og naturen
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Halling » 30. jun 2014, 14:35

Nu er jeg kommet på den skøre ide at jeg vil ha mig en leveraction riffel. Vil bruge den både på bane og til lidt jagt også.

Har brugt et utal af timer på nette hvor jeg har søgt og læst en hulens masse og været i forretninger og gramse også.
Dog synes jeg ikke rigtig at være blevet meget klogere.

Der hvor jeg nok er mest i virrede er hvilken kaliber jeg bør kigge efter når jeg vil bruge den til jagt.


Hvad erfaring har jer der ejer en leveraction og hvad råd har i til en der er grøn på området ?

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 719
Tilmeldt: 6. maj 2005, 11:05
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 35 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Ninja_Moose » 30. jun 2014, 14:36

Har gramset på en del Marlin'er, så det må være min anbefaling :-D
Kaliber ville jeg nok selv vælge en .45-70 :-P

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Langenge » 30. jun 2014, 14:48

Det kommer vel an på hvad du ønsker at jage med den?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Allan3 » 30. jun 2014, 14:57

Jeg har en Winchester Model 1894 AE i kaliber 30-30, og er meget tilfreds med den, er ved at montere kikkert på den, så den kan bruge som jagt riffel nr 2, og hvis du vælger at bruge Hornadys leverevolution så kan du skyde alt i Danmark med den.

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 719
Tilmeldt: 6. maj 2005, 11:05
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 35 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Ninja_Moose » 30. jun 2014, 15:01

Allan3 skrev:Jeg har en Winchester Model 1894 AE i kaliber 30-30, og er meget tilfreds med den, er ved at montere kikkert på den, så den kan bruge som jagt riffel nr 2, og hvis du vælger at bruge Hornadys leverevolution så kan du skyde alt i Danmark med den.
Winchester 1894 er bestemt også fine, men er de ikke en smule spinkle i opbygningen? Synes at have hørt noget om at man skal tænke sig godt om i forhold til ammunition, så den ikke bare siger "bum-klir!" ;-)

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af HappyNanoq » 30. jun 2014, 15:02

Har haft en god håndfuld Winchester 94'ere, i primært cal .30-30Win og en enkelt i .357Mag
Jeg har aldrig nogensinde haft nogen synderlig god præsicion ud af dem, selv med ordentlig ammunition og sandsække som støtte.
Heller ikke med håndladet ammunition med en ordentlig varmint-spidsskarp (Hornady TNT-HP) som blev ladet enkeltvis.


Efter at være gået videre til Marlin, kan jeg mærke at dét er en langt bedre bygget riffel - og mere simpel at adskille.

Så det kommer nok lidt an på hvilken kaliber du ønsker - om du er hjemmelader (og kan vælge de lidt mere specielle kalibre), og hvad du ønsker at jage.

Skal det være lidt sjov og alsidigt, så er .45/70 et godt bud - hvor du kan finde CAS patroner (Cowboy Action Shooting) der yder nede omkring 1000 joule. Du kan også holde dig til fabriks-jagtladningerne med 300grain som giver ca samme oommpphh som en .30-06 med sine 2950-3100 joule, men som et mere behageligt skub end som .30-06'erens dybe hug i skulderen. Næste trin op er Hornady Lever-Evolution som giver et rigtig pænt drøn omkring vist 4200 eller 4500 joule, eller du kan lade dig en kende mere op i de sindsyge ladninger.

I Marlin-låsen er der også mange der er begyndt at kigge på .450Marlin som kaliber, men det er samme lås og du kan lade .45/70 op i samme niveau.
Eneste forskel er at .450Marlin er dyrere at få hylstre til.


Men de dækker .357Mag/.38SPL, .44Mag/.44S&W, .30-30Win, .308MarlinExpress (meget meget tilsvarende .308Win), .45/70Gov't, .450Marlin som måske de mest interessante.

Alle nye Marlin 336, 1895 mv. er forborede så du evt kan få kikkert på - og det er simpelt at vælge "Peep-hole" sigte eller Ghost-Ring sigte.
Med sideudkastet er det absolut intet problem.

Hvis du kigger på Winchester, så skal du have en "AE" (Angle Eject) hvis du skal have kikkert på, dvs at den kaster patronen lidt ud til den ene side - hvis det ikke er en "AE", så kaster den patronen ... sådan ca lige op i luften ved eject.


Men det er en spændende verden :)

Men pas på den frygtede sygsom ...... Marlinitis.!!! Den er så godt som uhelbredelig :D
Jeg nyder i hvert fald at "lide" af den. Hehe.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 762
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af High Standard » 30. jun 2014, 15:14

Hej
Jeg har både en Marlin og en Winchester i .357mag og er rigtig glad for begge. De bruges mest til træningsskydning på riffelbanen, hvor du kan træne så meget du vil uden at tegnebogen går i stykker. Marlinen er klart den som fungerer bedst rent mekanisk og er også langt mere præcis end winchesteren. Begge rifler er med oktagon løb, men winchesteren er klart den som har mest cool-factor med crecent buttplate og det hele. Det primære problem med min winchester er at man skal være meget kontant, når man repeterer, da der ellers går ged i mekanismen og patronen "forsvinder" ind i låsemekanismen. Det kan nemt afhælpes, men det kræver en adskildelse af låsen. Det er svært at sige hvad du skal vælge, men som englænderne siger: "Follow your heart" så går man sjældent galt i byen.

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Halling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 24. feb 2010, 19:03
Interesser: Jagt og naturen
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Halling » 30. jun 2014, 15:20

Planen var at jeg vill skyde rå, då og kronvildt samt grise med den.

Mennesker kan da godt se at jeg måned og prøve lidt forskelligt hvad angår kaliber.

Jeg genlader selv, så når det kommer til hvor meget der skal skydes er næsten kun spørgsmål om hvor meget jeg har tid til at lade :biggrin:

Når jeg sidder og kigger er på nettet er det som regel de gamle med messing, 8 kantet løb og et rigtig mørkt skæftet der altid fange min interesse. Men som regle også dem der koster mest :fun:

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af LFuppen » 30. jun 2014, 18:38

Sådan er det ofte med mange ting i livet, Halling.
Det man helst vil have, koster flest :dollar:

Er selv på jagt efter en funktionel .38/.357 Magnum leveraction
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Langenge » 30. jun 2014, 21:54

Med de dyr du ønsker at skyde med den, skal du nok op i f.eks. en 45/70.
Nu bryder jeg mig ikke om, at Happy kalder det "Marlinitis". Jeg har selv altid ønsket mig en lever action, men endte op med en Rossi. Og det efter jeg HAVDE prøvet både Marlin, Winchester og Henry. Lad os være venner og kalde det for "lever-feber".
Jeg finder simpelthen Marlin for kedelig. (Men jeg er måske med på en gammel Winchester eller en Henry, næste gang.)
Nu skriver du godt nok, at du lader selv, men vær obs på, at enhver lever action er forbandet dyr i drift. Ligegyldigt hvilken kaliber du vælger!
De æder simpelthen bønner i samme hastighed som var det en US karabin.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af JkMa » 30. jun 2014, 21:56

Når vi nu taler leveraction kanoner, er I løbet ind i forhandlere i dk som sælger Hornadys leverevolution ammunition i andet end kaliber 45/70 og 450. Marlin?
Mht. til emnet, er det ikke noget med at man skal finde en Marlin produceret før 2009 for at være sikker på den er ægte og ikke en Remington??



Sent from my iPhone using Tapatalk
“træk & slip”. :nolisten:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Langenge » 30. jun 2014, 21:59

JkMa skrev:Når vi nu taler leveraction kanoner, er I løbet ind i forhandlere i dk som sælger Hornadys leverevolution ammunition i andet end kaliber 45/70 og 450. Marlin?
Mht. til emnet, er det ikke noget med at man skal finde en Marlin produceret før 2009 for at være sikker på den er ægte og ikke en Remington??
Sent from my iPhone using Tapatalk
Til det første spørgsmål: Nej, men du kan bare bruge hvad som helst med flad næse. Du behøver ikke den spidse gumminæse. Det er blot for at give den en smule bedre BC.
Til det andet spørgsmål: Jo, men de skulle vist have forbedret kvaliteten/kvalitetskontrollen en hel del her på det sidste.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

bjacob
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 6. dec 2010, 12:05
Interesser: Meget svingende :)
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af bjacob » 30. jun 2014, 22:09

Du kunne også tage et kig på Sako finnwolf, Browning BLR og Winchester 88 bla.
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...

priceless

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af T-REX » 30. jun 2014, 22:33

Browninh BLR er en lækker lækker sag. Har set den bl.a. i 300 WinMag

http://www.browning.com/products/catalo ... 34&tid=015

Fås også i .325 WSM
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Langenge » 30. jun 2014, 22:48

JRexA skrev:Browninh BLR er en lækker lækker sag. Har set den bl.a. i 300 WinMag

http://www.browning.com/products/catalo ... 34&tid=015

Fås også i .325 WSM
Om den er lækker, er jo, gudskelov, en smagssag. Jeg fik kaffen galt i halsen, da jeg så dit link!
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Oscar123 » 30. jun 2014, 22:52

Med de krav du stiller til vildtklasser vil jeg anbefale dig en Marlin 1895 i 45/70 Govt. Som Happy skriver kan du få patroner til begge ender af spektret: Både de ”milde” patroner til CAS skyding – eller min egen favorit Hornady LeverEvolution i den høje ende. Normalt skal centraltændte patroner til rørmagasiner have flad næse for ikke at antænde patronen foran når skyderen rykker under rekyl – men Hornady har løst problemet med en hård gummispids, som giver kuglen en væsentlig bedre ballistik end de fladnæsede.

Jeg har selv en Marlin 1895 SBL i 45/70 Govt, som jeg er rigtig glad for. Og, jo – den af Happy beskrevne ”Marlinitis” eksisterer skam og er aldeles uhelbredelig – men ikke særlig ubehagelig. :oops:

Har vedhæftet et billede af min SBL. Patronerne i cheek pad’en er svagt ladende CAS patroner med ballistik som kampesten men rigtig sjove at skyde med – og forsøge at ramme med….. :giggle:

:razz:
Oscar123
Vedhæftede filer
Marlin 1895 SBL m Leupold HOG scope.jpg
Marlin 1895 SBL m Leupold HOG scope.jpg (91.27 KiB) Vist 7939 gange
On scene - but unseen

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Senserazer » 30. jun 2014, 23:16

Jeg mener også at Hornadys Leverevolution 30/30 win holder kravene til Krondyr.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af HappyNanoq » 1. jul 2014, 00:32

Senserazer skrev:Jeg mener også at Hornadys Leverevolution 30/30 win holder kravene til Krondyr.
Det vil jeg også mene at de gør.
Hvis man har et våben, går på jagt og træner med det, men ikke nødvendigvis er hjemmelader - vil jeg til enhver tid mene at man må holde sig til de data som fabrikanten oplyser.
Her ender man på omkring 90+ joule over kravet på 100 yards - så kan man extrapolere at den næppe taber dét på de næste 9 meter.

Close - men vil mene at de opfylder kravet ud fra det opgivne omkring patronen.

Det bedste vil naturligvis være at chronografere, eller kende yderligere til testpiberne m.v.
Ved godt det er "upopulært" at have den mening, overfor hjemmeladere mv. - men der er nu stadig ingen krav om at alm jægere skal købe chronograf og nørde ladetabeller/ladedata m.v. såfremt man er bare en lille smule i tvivl.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
MAJOREN
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 23. mar 2014, 16:27
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 4 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af MAJOREN » 1. jul 2014, 01:43

Jeg har en winchester 94 fra 70erne i 30-30 som jeg har haft siden 1977,det er en lækker lille skyder som jeg har skudt flere rådyr med.Den er fantastisk hurtig til at repetere og så ligger den godt i hånden,men man skal for guds skyld holde sig fra dem der er lavet i Revolverkalibre de har næsten altid funktionsfejl.hold dig til 30-30 el 375 Win .

Brugeravatar
Halling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 24. feb 2010, 19:03
Interesser: Jagt og naturen
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Halling » 1. jul 2014, 06:37

Tror vidst jeg skal ud og prøve lidt af hvert før jeg beslutter mig for hvad for en jeg skal ha mig.

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 762
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af High Standard » 1. jul 2014, 07:27

Hej Igen
Strengt taget er det en smule off topic da det du efterspørger er råd om køb af ny leveraction, men alligevel. Fra tid til anden dukker der på Lauritz.com gamle Savage m 99 og Winchester m 88 op. De er som oftest i sære kalibre, men lader man selv er det sjældent et problem. De får rigtigt rosende ord med på vejen i amerikanske tidsskrifter, men de har det jo med at skamrose hvad som helst så jeg lurede på om nogen har erfaringer med dem?

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Halling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 24. feb 2010, 19:03
Interesser: Jagt og naturen
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Halling » 1. jul 2014, 07:40

Den behøver skam ikke være ny. Må gerne være brugt.

Selvfølgelig er det altid sjovere at få noget helt nyt og ubrugt men der med ikke sagt at man ikke sagtens kan få noget brugt som er mindst lige så godt. :smile:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Langenge » 1. jul 2014, 08:13

MAJOREN skrev:,men man skal for guds skyld holde sig fra dem der er lavet i Revolverkalibre de har næsten altid funktionsfejl..
Jeg har absolut ingen funktionsfejl med min .38/.357. Hverken med købeammunition i de to kalibre eller med hjemmeladte.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Ølgaard » 1. jul 2014, 08:40

Vi skød med Rossi i week enden i 38-357 og 44 mag, fine skydere til prisen. ca. 4000,- 4500,- kr hos ARMIS.

Særlig den med ottekantet pibe var jeg vild med, det var mere nostalgisk, Cowboyagtigt :DancingBanana:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
r92-57008.jpg
r92-57008.jpg (27.91 KiB) Vist 7863 gange
Rossi-1892-175-Sta-1.jpg
Rossi-1892-175-Sta-1.jpg (40.6 KiB) Vist 7863 gange

Brugeravatar
Halling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 24. feb 2010, 19:03
Interesser: Jagt og naturen
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Leveraction riffel ønskes, men hvad skal man vælge ?

Indlæg af Halling » 1. jul 2014, 09:43

Dem med 8 kantet løb, messing og mørkt træ skæfte er mest for det nostalgisk.

Sådan mere praktisk og og ikke så bekymrened hvis den skulle få en skramme så hælder jeg faktisk over mod marlin 1895 sbl.

Nogen der ved hvad de plejer at ligge i af pris?

Besvar