.338 kalibre til Blaser...

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af MadsenRex » 28. jun 2014, 23:11

Rigbymauser skrev:
MadsenRex skrev:
Jovist, men han må ikke eje den.
Selvfølgelig må han eje den. Hvis han modtager den som gave er riflen hans juridisk set.
I forhold til værdien af den i forbindelse med et dødsbo, bodeling etc, men han må ikke være i besiddelse af den, have adgang til den og ej heller meddeles tilladelse til den hos etaten.

At du så siger, det er din knægt, det er for så vidt fint nok, men han kan bare aldrig stå som bruger, ejer eller andet før han er 18 år gammel

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af PeptoBizmo » 28. jun 2014, 23:17

Hvad med at beholde din 9,3'er og skifte til en patron der ikke er langt efter en .300 Win Mag i energi og kuglebane :smile:
RWS Evo Green i 9,3x62
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af TheDarkSide » 29. jun 2014, 00:28

MadsenRex skrev:
Rigbymauser skrev:
MadsenRex skrev:
Jovist, men han må ikke eje den.
Selvfølgelig må han eje den. Hvis han modtager den som gave er riflen hans juridisk set.
I forhold til værdien af den i forbindelse med et dødsbo, bodeling etc, men han må ikke være i besiddelse af den, have adgang til den og ej heller meddeles tilladelse til den hos etaten.

At du så siger, det er din knægt, det er for så vidt fint nok, men han kan bare aldrig stå som bruger, ejer eller andet før han er 18 år gammel
Vrøvl. Jeg fik da tilladelse til min første riffel da jeg var 16. Tilladelsen var (er) den samme som alle andre.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af TheDarkSide » 29. jun 2014, 00:32

Jeg hetzer ikke Blaser, men jeg synes det er yderst mistænksomt at de vælger at forsøge at lukke munden på dem der har haft problemer med deres produkt. Men måske gør "alle" producenter det?

Men smag og behag er forskelligt. Jeg kan godt lide måden hvorpå man skifter pibe og kikkertmontagen. Men der er nogle ting, som jeg ikke kan lide ved den. Derfor står der ikke en Blaser i mit våbenskab.

The Cleaner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27. jul 2013, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af The Cleaner » 29. jun 2014, 00:33

PeptoBizmo skrev:Hvad med at beholde din 9,3'er og skifte til en patron der ikke er langt efter en .300 Win Mag i energi og kuglebane :smile:
RWS Evo Green i 9,3x62
Hvilken tænker du på præcist?

Mvh,
N

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af PeptoBizmo » 29. jun 2014, 00:47

The Cleaner skrev:
PeptoBizmo skrev:Hvad med at beholde din 9,3'er og skifte til en patron der ikke er langt efter en .300 Win Mag i energi og kuglebane :smile:
RWS Evo Green i 9,3x62
Hvilken tænker du på præcist?

Mvh,
N
Den jeg har linket til i mit indlæg :smile:
Det er en 11,9 grams kugle, så den er ret let for kalibren, deraf den relativt høje hastighed :smile:
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Slettes3 » 29. jun 2014, 00:50

TheDarkSide skrev:
Vrøvl. Jeg fik da tilladelse til min første riffel da jeg var 16. Tilladelsen var (er) den samme som alle andre.
NEJ er der jo blevet sagt!. Så det passer ikke det du skriver.... :mrgreen:

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Torben Dahl » 29. jun 2014, 07:11

man må godt eje en riffel som 16 årig med jagttegn ,man må bare ikke gå alene på riffeljagt inden at man er fyldt 18 år.og selvfølgelig skal han da have en blaser ,så er han fri for at bruge en masse penge på forskellige rifler ,for prøver han først en blaser ,ja så vil han ikke have andet,tror problemet med alle dem som ved en masse om blaser og hader dem aldrig har prøvet en,de har bare hørt om hvor dårlige de er ,skulle der være nogen som er så træt af deres blaser de ikke vil have den mere og den er usælgelig ,ja så skriv til mig jeg vil gerne hjælpe jer af med den,og jeg betaler selvfølgelig selv tilladelsen
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af MadsenRex » 29. jun 2014, 07:44

Torben Dahl skrev:man må godt eje en riffel som 16 årig med jagttegn ,man må bare ikke gå alene på riffeljagt inden at man er fyldt 18 år.og selvfølgelig skal han da have en blaser ,så er han fri for at bruge en masse penge på forskellige rifler ,for prøver han først en blaser ,ja så vil han ikke have andet,tror problemet med alle dem som ved en masse om blaser og hader dem aldrig har prøvet en,de har bare hørt om hvor dårlige de er ,skulle der være nogen som er så træt af deres blaser de ikke vil have den mere og den er usælgelig ,ja så skriv til mig jeg vil gerne hjælpe jer af med den,og jeg betaler selvfølgelig selv tilladelsen
Mine herre, jeg tog fejl.

Tænk at dette gamle tempel af vide og klogskab kunne tage fejl!? Men jeg må jo krybe til korset, og reviderer min overbevisning.

Jeg tænker så bare, har jeg gået et helt jægerliv, og været fuldstændig blank?

Det positive er, at der så kun er 13 år til til jeg skal på bunkejagt med knægten!

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Torben Dahl » 29. jun 2014, 09:03

ja nu bliver jeg i tvivl Madsen ,det kan da være at man skal være 18 år for at må eje ,jeg har før taget fejl ,i 1984 i 7 klasse der havde jeg en komma fejl i en stil ,så det er sket
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Bessie4ever » 29. jun 2014, 11:49

Kender det godt! Jeg har også lavet en fejl engang, eller rettere jeg troede at jeg havde lavet en fejl som ikke var en fejl, men det er jo en fejl at ha tænkt sådan så :biggrin:
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af BentxBetjent » 29. jun 2014, 12:18

Bessie4ever skrev:Kender det godt! Jeg har også lavet en fejl engang, eller rettere jeg troede at jeg havde lavet en fejl som ikke var en fejl, men det er jo en fejl at ha tænkt sådan så :biggrin:
:getout: Hmmm, dvs. at hændelsen med et låst våbenskab blot var en ekstra sikkerhedsforanstaltning... :rolf: :rolf:

Det er hvad jeg kalder en "politisk efterrationalisering".. :giggle:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Bessie4ever » 29. jun 2014, 13:19

:rolf:
Perfect! Thats is good enough for me

The Cleaner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27. jul 2013, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af The Cleaner » 29. jun 2014, 17:15

PeptoBizmo skrev:
The Cleaner skrev:
PeptoBizmo skrev:Hvad med at beholde din 9,3'er og skifte til en patron der ikke er langt efter en .300 Win Mag i energi og kuglebane :smile:
RWS Evo Green i 9,3x62
Hvilken tænker du på præcist?

Mvh,
N
Den jeg har linket til i mit indlæg :smile:
Det er en 11,9 grams kugle, så den er ret let for kalibren, deraf den relativt høje hastighed :smile:
Hmm...jeg er ikke sikker på jeg ville turde forlade mig på den til et 250 meters skud på en bjergjagt....men I like your thinking :smile: 9,3x62 kan meget mere end de fleste går og tror og ud til 150 meter er den faktisk ganske fladtskydende.

Mvh,
N

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af PeptoBizmo » 29. jun 2014, 17:20

The Cleaner skrev:Hmm...jeg er ikke sikker på jeg ville turde forlade mig på den til et 250 meters skud på en bjergjagt....men I like your thinking :smile: 9,3x62 kan meget mere end de fleste går og tror og ud til 150 meter er den faktisk ganske fladtskydende.

Mvh,
N
Hvad er årsagen til du ikke ville stole på den?
Bare sådan af ren nysgerrighed? :smile:
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Bessie4ever » 29. jun 2014, 17:29

9.3x62 er urimelig sat i bås som katoffelkaster!
Den er lang bedre end mange tror.
Men fy for pyffer den sparker
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af MadsenRex » 29. jun 2014, 17:49

Bessie4ever skrev:9.3x62 er urimelig sat i bås som katoffelkaster!
Den er lang bedre end mange tror.
Men fy for pyffer den sparker
Forstår ikke man taler om fladtskydende kaliber. Det er jo bare et spørgsmål om at kende sine klik, og så er den ged barberet. Og vi taler jo få cm forskel på under 300m

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Bessie4ever » 29. jun 2014, 17:56

Præcis
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af PeptoBizmo » 29. jun 2014, 18:11

MadsenRex skrev:Forstår ikke man taler om fladtskydende kaliber. Det er jo bare et spørgsmål om at kende sine klik, og så er den ged barberet. Og vi taler jo få cm forskel på under 300m
Man burde ændre det til "vindfølsomme kalibrer". I talt med at laser afstandsmålere bliver mere og mere udbredte, er kuglefaldet ikke den store kunst.
Hvor i mod vinden kan repræsentere en udfordring, hvor en kugle med god BC hjælper dig ved fejlskøn.
Specielt taget i betragtning at vindmålere kun giver resultatet ved dig, ikke 200 meter væk.
Det er i hvert fald min erfaring, efter at været gået fra komplet novice på længere hold, til "Jeg ramte, og det var ikke rent held" :smile:
På papir vel og mærke, har ikke kastet mig over jagt på længere distancer endnu.
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af TheDarkSide » 29. jun 2014, 18:28

PeptoBizmo skrev:
MadsenRex skrev:Forstår ikke man taler om fladtskydende kaliber. Det er jo bare et spørgsmål om at kende sine klik, og så er den ged barberet. Og vi taler jo få cm forskel på under 300m
Man burde ændre det til "vindfølsomme kalibrer". I talt med at laser afstandsmålere bliver mere og mere udbredte, er kuglefaldet ikke den store kunst.
Hvor i mod vinden kan repræsentere en udfordring, hvor en kugle med god BC hjælper dig ved fejlskøn.
Specielt taget i betragtning at vindmålere kun giver resultatet ved dig, ikke 200 meter væk.
Det er i hvert fald min erfaring, efter at været gået fra komplet novice på længere hold, til "Jeg ramte, og det var ikke rent held" :smile:
På papir vel og mærke, har ikke kastet mig over jagt på længere distancer endnu.
Jeps, vinden er den største usikkerhedsfaktor når man har en afstandsmåler. En håndholdt vindmåler er ikke meget værd medmindre man skyder i fladt terræn uden træer. Det kræver praktisk erfaring.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af LapuaMagnum » 29. jun 2014, 18:48

TheDarkSide skrev:
PeptoBizmo skrev:
MadsenRex skrev:Forstår ikke man taler om fladtskydende kaliber. Det er jo bare et spørgsmål om at kende sine klik, og så er den ged barberet. Og vi taler jo få cm forskel på under 300m
Man burde ændre det til "vindfølsomme kalibrer". I talt med at laser afstandsmålere bliver mere og mere udbredte, er kuglefaldet ikke den store kunst.
Hvor i mod vinden kan repræsentere en udfordring, hvor en kugle med god BC hjælper dig ved fejlskøn.
Specielt taget i betragtning at vindmålere kun giver resultatet ved dig, ikke 200 meter væk.
Det er i hvert fald min erfaring, efter at været gået fra komplet novice på længere hold, til "Jeg ramte, og det var ikke rent held" :smile:
På papir vel og mærke, har ikke kastet mig over jagt på længere distancer endnu.
Jeps, vinden er den største usikkerhedsfaktor når man har en afstandsmåler. En håndholdt vindmåler er ikke meget værd medmindre man skyder i fladt terræn uden træer. Det kræver praktisk erfaring.
Ja, vinden er sådan set den eneste og sværeste parameter der ikke kan beregnes forudgående for et skud. Alt andet som spin, corriolis, elevation, temperatur mm. kan man sætte ind i sin tabel.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Slettes3 » 29. jun 2014, 19:32

MadsenRex skrev:
Forstår ikke man taler om fladtskydende kaliber. Det er jo bare et spørgsmål om at kende sine klik, og så er den ged barberet. Og vi taler jo få cm forskel på under 300m
I princippet er det uforståeligt med et begreb der hedder "flatskydende" fordi "flatskydende i forhold til hvad"?.
Som udgangspunkt kunne man antage hvor langt kan jeg tillade at skyde lige på uden og skulle korrigere på sigtemidlerne. her ville der fortælle om jeg kan indskyde på 300m og skyde lige på på alle vildtarter der vejer mere end 20kg.

Det med at man bare kan klikke sig ind er korrekt hvis du har tiden til det og man anvende en kikkert med åbne kliktårne(skiveskydnings kikkert eller taktisk).Det virker alt sammen på mål ude på skydebanen hvor "papbukken" står stille. Jeg syntes at opleve mange anvender kikkerter man bruger til 1500m skydninger til deres bukkerifler hvor de allerhøjst skyder på 150meter.

Nogle gange er det cm der gør hele forskellen.
Din .308win med en 150grain kugle med en Bc på .408(Spbt) med en V0 880(AMA hastighed) indskudt på 300m skyder næsten 40cm under på 400m versus min .270Wea der kun sætter dem 25cm under.
Din højeste kuglebane ud til 300m ligger omkring 17cm versus min .270Wea der ligger på 10cm.

Så kan du proppe en tungere 180grain kugle i med en BC på .490 med en Vo på 800 og ballistikken bliver bare endnu værre.

Til dansk bukke jagt er alt det her hele helt og aldeles lige meget. Der hvor det begynder at spille en rolle er hvor man skal skyde vildt +300m der ikke altid står stille og hvor der er svært at vurdere om de kommer imod én eller gå endnu længere væk, eller vurdere om den står på 350m eller 400m fordi en varmeflimmeren driller. Tro mig der er det rart at have en kaliber der har den ekstra rækkevidde.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af LapuaMagnum » 29. jun 2014, 19:40

Rigbymauser skrev:
MadsenRex skrev:
Forstår ikke man taler om fladtskydende kaliber. Det er jo bare et spørgsmål om at kende sine klik, og så er den ged barberet. Og vi taler jo få cm forskel på under 300m
I princippet er det uforståeligt med et begreb der hedder "flatskydende" fordi "flatskydende i forhold til hvad"?.
Som udgangspunkt kunne man antage hvor langt kan jeg tillade at skyde lige på uden og skulle korrigere på sigtemidlerne. her ville der fortælle om jeg kan indskyde på 300m og skyde lige på på alle vildtarter der vejer mere end 20kg.

Det med at man bare kan klikke sig ind er korrekt hvis du har tiden til det og man anvende en kikkert med åbne kliktårne(skiveskydnings kikkert eller taktisk).Det virker alt sammen på mål ude på skydebanen hvor "papbukken" står stille. Jeg syntes at opleve mange anvender kikkerter man bruger til 1500m skydninger til deres bukkerifler hvor de allerhøjst skyder på 150meter.

Nogle gange er det cm der gør hele forskellen.
Din .308win med en 150grain kugle med en Bc på .408(Spbt) med en V0 880(AMA hastighed) indskudt på 300m skyder næsten 40cm under på 400m versus min .270Wea der kun sætter dem 25cm under.
Din højeste kuglebane ud til 300m ligger omkring 17cm versus min .270Wea der ligger på 10cm.

Så kan du proppe en tungere 180grain kugle i med en BC på .490 med en Vo på 800 og ballistikken bliver bare endnu værre.

Til dansk bukke jagt er alt det her hele helt og aldeles lige meget. Der hvor det begynder at spille en rolle er hvor man skal skyde vildt +300m der ikke altid står stille og hvor der er svært at vurdere om de kommer imod én eller gå endnu længere væk, eller vurdere om den står på 350m eller 400m fordi en varmeflimmeren driller. Tro mig der er det rart at have en kaliber der har den ekstra rækkevidde.
Rigbymusser, nu skyder du også med noget tæt på en haubits 155 mm. ikke også :giggle:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Slettes3 » 29. jun 2014, 19:46

LapuaMagnum skrev:

Rigbymusser, nu skyder du også med noget tæt på en haubits 155 mm. ikke også :giggle:

mvh
..jeg er også gået over til droner :giggle:

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: .338 kalibre til Blaser...

Indlæg af Torben Dahl » 29. jun 2014, 20:11

jeg ville være ked af at give penge for en jagt hvor der skulle skydes på +300 m ,så ser man kun dyrene igennem en kikkert,jeg har skudt kronhjort på 250m i Skotland med 308 og synes ikke at man nyder dyrene på samme måde som når man er tættere på .ved godt at det kan være svært på bjergjagt,men er der ikke noget med at en kugle ikke falder på samme måde når man skyder 25 grader op ad ,det vil man da nemt komme til på bjergjagt,der for kan en 308 jo sagtens være fint da det sjældent vil være 300m fladt
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Besvar