Så blev der købt riffel !

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Iversen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 25. apr 2009, 13:18
Interesser: jagt
Geografisk sted: nordjylland

Så blev der købt riffel !

Indlæg af Iversen » 9. jul 2011, 14:12

Så skete det endelig, efter at havde haft jagttegn i to år fik jeg købt mig min første riffel jubiiii nu venter jeg bare på den kommer hjem i skabet og stå :eek:

riflen jeg har købt er en Tikka T3 varmint ss med en leupold vx-r 3-9x50 håber på jeg blir glad for sættet, hva mener i ? :what:

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Så blev der købt riffel !

Indlæg af JPedersen » 10. jul 2011, 11:25

:photo:

Og Tillykke, den skal du nok blive glad for :D
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Lange
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 7. feb 2008, 23:39
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Så blev der købt riffel !

Indlæg af Lange » 10. jul 2011, 19:25

riflen bliver du glad for men kikkerten er efter min mening for lille
jeg har også sådan en riffel lavet om til vekselsæt med en 3-15x50 på nakken den kun lige rækker når du kommer på langbane havde min med til shootout i ulfborg det virker rigtig godt også på 600m men her er kikkerten ikke for stor en forstørrelse på 20-24 ville være bedre
jeg har piber i 308w 6.5x55se og 9.3x62
de 2 første skyder let saab mål på de 600 m den store er ikke til skydebanen den sparker som en hest

Brugeravatar
Slettegaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. feb 2008, 17:14
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 3 times

Re: Så blev der købt riffel !

Indlæg af Slettegaard » 11. jul 2011, 16:28

hvis den nu kun skal bruges til jagt er forstørrelsen på kikkerten da rigeligt, har selv kun fast 6x forstørrelse og bukken dør fint

Brugeravatar
Ssaaby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 15. mar 2009, 20:26
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 6 times
Been thanked: 29 times

Re: Så blev der købt riffel !

Indlæg af Ssaaby » 11. jul 2011, 17:23

Lange skrev:riflen bliver du glad for men kikkerten er efter min mening for lille
jeg har også sådan en riffel lavet om til vekselsæt med en 3-15x50 på nakken den kun lige rækker når du kommer på langbane havde min med til shootout i ulfborg det virker rigtig godt også på 600m men her er kikkerten ikke for stor en forstørrelse på 20-24 ville være bedre
jeg har piber i 308w 6.5x55se og 9.3x62
de 2 første skyder let saab mål på de 600 m den store er ikke til skydebanen den sparker som en hest
Vil nu også mene at 20-24 gange forstørrelse til 'jagt' er lidt... voldsomt? Hvis det er dansk all-round-jagt er 3-9x vel meget fint?

At vælte Saab-mål ud på 600 m kan også sagtens lade sig gøre, når man skyder over korn og kærv - man behøver da ingenlunde stor forstørrelse for det. Selv i circus milli, hvor jeg på en SF-bane fik monteret en sigtebøjle á la amerikanernes på en 5,56, brugte jeg kun 17 skud på at nedlægge de 16 mål til feltskyttemærket.

Iversen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 25. apr 2009, 13:18
Interesser: jagt
Geografisk sted: nordjylland

Re: Så blev der købt riffel !

Indlæg af Iversen » 11. jul 2011, 20:17

Jeg ligger billeder ind af kanonen når den er kommet hje
I skabet:) jeg skal kun bruge riflen og kikkerten på jagt i Sverige og Danmark så regner med det sagten kan gå :)

KK Jæger
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 7. jul 2011, 20:22
Interesser: Jagt og Skydning
Geografisk sted: Jylland

Re: Så blev der købt riffel !

Indlæg af KK Jæger » 16. jul 2011, 07:34

Iversen skrev:Så skete det endelig, efter at havde haft jagttegn i to år fik jeg købt mig min første riffel jubiiii nu venter jeg bare på den kommer hjem i skabet og stå :eek:

riflen jeg har købt er en Tikka T3 varmint ss med en leupold vx-r 3-9x50 håber på jeg blir glad for sættet, hva mener i ? :what:

Tillykke. det sæt bliver du rigtig glad for.
Jeg har selv en 22 år gammel tikka med en karl kahles 2,2-9*42, den er jeg rigtig glad for. For ca 2 år siden købte jeg en sauer 202, men jeg nænnede ikke at skille mig af med tikkaen. :razz:

Mvh kk.

Besvar