Køb af første riffel

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Østergaard94
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18. jun 2011, 17:10
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Vestjylland

Køb af første riffel

Indlæg af Østergaard94 » 18. jun 2011, 19:25

Hej allesammen

Jeg synes det er blevet tid til at købe en riffel :biggrin: jeg har kigget rundt omkring på nettet for, at finde noget som jeg tror vil passe til mig.
jeg har overvejet at købe dette:
Tikka T3 Hunter kal. 6,5*55
Leupold VX-R 3-9x50
Optilock montage
Jeg tænker på at købe kikkerten på http://theopticzone.com/ men hvad gør man så hvis der er problemer med kikkerten?

Synes i det virker til, at være et godt sæt, som kan holde til noget?
I er velkomne til, at komme med jeres egne erfaringer og meninger. jeg håber i kan hjælpe mig.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9701
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Bofhenator » 18. jun 2011, 19:41

Det er et rigtig fornuftigt sæt.

Hvis der er bøvl med stumperne og du har købt dem i udlandet skal de somregel sendes til udlandet hvis de skal fikses. Det er ulempen... Hvis du vil have mulighed for at smide stumperne efter en dansk forhandler, så må du handle i DK. Der er forøvrigt rigtig mange engelske webshops der ikke sender sigtekikkerter ud af landet.

Velkommen til!

/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Qasimo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 22. aug 2008, 12:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Als, Sønderjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Qasimo » 18. jun 2011, 21:44

Hvis det skal være nyt og ubrugt ville jeg nuppe en Mossberg 100 ATR i kaliber 308w og så en Fontaine 2x10-50 kikkert.
- men som første riffel - køb da et brugt sæt, så du kan få lidt føling med hvad det handler om, inden du bruger store beløb på det !
Det eneste du ikke skal spare på, er størrelsen på skabet :-)

Brugeravatar
DK-Fire
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 147
Tilmeldt: 17. apr 2010, 22:56
Interesser: Riffel Jagt / Vildsvin
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 20 times
Been thanked: 12 times

Re: Køb af første riffel

Indlæg af DK-Fire » 18. jun 2011, 22:07

Kan anbefale Mossberg'en..... :razz:
Never kick me when I'm down, because when i get back up... You're fucked !!!

Østergaard94
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18. jun 2011, 17:10
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Østergaard94 » 18. jun 2011, 22:59

Qasimo skrev:Hvis det skal være nyt og ubrugt ville jeg nuppe en Mossberg 100 ATR i kaliber 308w og så en Fontaine 2x10-50 kikkert.
- men som første riffel - køb da et brugt sæt, så du kan få lidt føling med hvad det handler om, inden du bruger store beløb på det !
Det eneste du ikke skal spare på, er størrelsen på skabet :-)
Tak for responsen
Jeg vil overveje det med mossbergen, men jeg er næsten "forelsket" i Leupolds riffelkikkerter :mrgreen:
Våbenskabet har jeg allerede, da jeg har to haglgeværer

Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 951
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Raven » 19. jun 2011, 00:23

Det er et rigtig godt begyndersæt du der har fundet dig! En 6.5'er går du aldrig galt af! Du vil i de efterfølgende tråde, blive belært af flere der vil fortælle dig at du skal gå efter 308, eller 3006! Men hold dig til 6,5'eren, det er en super start kaliber!!
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Østergaard94
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18. jun 2011, 17:10
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Østergaard94 » 19. jun 2011, 00:33

Jesper Hansen skrev:Det er et rigtig godt begyndersæt du der har fundet dig! En 6.5'er går du aldrig galt af! Du vil i de efterfølgende tråde, blive belært af flere der vil fortælle dig at du skal gå efter 308, eller 3006! Men hold dig til 6,5'eren, det er en super start kaliber!!
Mange tak for svaret, jeg regner også med, at købe en 6,5'er

Brugeravatar
Riddersholm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 31. maj 2007, 10:13
Interesser: Våben, Jagt, Sport
Geografisk sted: Rogaland, Norge
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Riddersholm » 19. jun 2011, 10:23

Køb det oprindelige sæt, du får meget riffel og kikkert for pengene.

Leupold har livs garanti så vis den går i stykker skal en hvilken som helst leupold importør tage imod den og sende den til rep.
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."

Fresh
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 420
Tilmeldt: 11. mar 2010, 14:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 12 times
Been thanked: 49 times

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Fresh » 19. jun 2011, 12:38

Tikkaen er en ganske fin riffel du med garanti vil blive tilfreds med. Prøv dog at kigge på en Schulz og Larsen Classic, Browning X-bolt eller Remington 700, de koster ca. det samme og det kan være du bedre kan lide dem, det er lidt en smagssag, det er alle rigtig gode rifler.

Østergaard94
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18. jun 2011, 17:10
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Østergaard94 » 19. jun 2011, 14:17

Riddersholm skrev:Køb det oprindelige sæt, du får meget riffel og kikkert for pengene.

Leupold har livs garanti så vis den går i stykker skal en hvilken som helst leupold importør tage imod den og sende den til rep.
Så hvis jeg køber den på http://theopticzone.com/ og den går i stykker, så kan jeg bare tage i Korsholm og få den byttet?

Brugeravatar
Riddersholm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 31. maj 2007, 10:13
Interesser: Våben, Jagt, Sport
Geografisk sted: Rogaland, Norge
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Riddersholm » 19. jun 2011, 15:11

Korsholm er ikke importør, det er HG agencis men de vil som regl ikke med mindre de er købt i Danmark, hvilket er en fejl.

Men den svenske importør er ligeglad, en leupold er en leupold i hans hovede og sådan skal det være.

Men leupold er en god kikkert, har personligt ikk set problemer med dem endnu.

Vis du skal købe fra opticplanet så køb via SHOPUSA så slipper du for at post danmark sender den tilbage, er du i tvivl så send mig en PB.
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."

Østergaard94
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18. jun 2011, 17:10
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Østergaard94 » 19. jun 2011, 15:42

Riddersholm skrev:Korsholm er ikke importør, det er HG agencis men de vil som regl ikke med mindre de er købt i Danmark, hvilket er en fejl.

Men den svenske importør er ligeglad, en leupold er en leupold i hans hovede og sådan skal det være.

Men leupold er en god kikkert, har personligt ikk set problemer med dem endnu.

Vis du skal købe fra opticplanet så køb via SHOPUSA så slipper du for at post danmark sender den tilbage, er du i tvivl så send mig en PB.
OK tak, jeg havde også tænkt mig, at købe den igennem SHOPUSA

Henrik1976
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. jun 2011, 19:47
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Djursland

Re: Køb af første riffel

Indlæg af Henrik1976 » 19. jun 2011, 20:28

Østjysk Våbenhandel har tilbud på en Sako A7 30.06 Syntetisk til 6500,- Ja det er godt nok en 30.06er men der er rigtig god balance i den riffel så rekyl er slet ikke så slem som man skulle tro den ville være i en light model. Den minder rigtig meget om Tikka T3, men med en bedre lås, aftrækket og ikke mindst sikring.
Har selv lige bestået riffelprøven med samme riffel efter og have skudt 30 skud.

Men ellers held og lykke med at finde den rigtige riffel for dig, det er sku noget særligt og købe sin første riffel.

Besvar