Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 12:04

Hej.

Jeg er ny her på forum, og ny på skydebanen. Jeg tog våbenpåtegning for en uge siden og glæder mig meget til at komme ud på skydebanen. Desværre går der her i Kbh 6-8 uger før man får tilladelsen så jeg har lidt svært ved at være tålmodig...

Men i mellemtiden kan jeg jo drømme lidt og "vindue-shoppe" på nettet. Jeg har et budget på 15grand, til køb af gevær og våbenskab, og der må gerne følge et skydevest og høreværn med i købet. Jeg skyder links så det koster nok en smule ekstra at få våbnet rettet derefter. Det er noget af en jungel, specielt for en nybegynder og jeg må indrømme at det kan være lidt forvirrende at høre Browning v Beretta folkene skændes om hvad er bedst (lidt som Mac v PC, eller Mercedes v BMV - der kan jo ikke være nogen vinder da vi alle sammen har forskellig smag). Selvfølgelig er det bedst at prøve en helv. masse våben og så vælge det der passer bedst til en selv. Det kan jeg f.eks. gøre ned på KFK banerne på Amager hvor jeg er medlem, hvilket er en fordel da der må jeg prøveskyde, men udvalget er selvfølgelig begrænset. Ellers er der jo rigtig mange våbenhandlere i DK og rigtig mange våben at vælge i mellem. Lige her i starten orker jeg dog ikke køre landet på kryds og tværs for at finde den "bedste" bøsse, det kan jeg gøre når det er relevant. Jeg har set en del haglgevær og de ser forskellig "godt" ud (jeg syns f.eks. White Onyx og Cynergy er meget flotte våben, men er det våbne som passer mig rent praktisk er jo en anden sag, plus der passer ikke ind i mit budget).

Jeg tager Jagttegnet i efteråret men ind til da vil jeg skyde en masse lerduer. Derfor skal jeg have en slidstærk bøsse som både er god til flugtskydning og jagt. Selvfølgelig køber jeg nok et nyt våben på et tidspunkt hvis det virkelig fanger mig det her, men lige i starten skal jeg bare have en god bøsse som ikke banker mig sønder og sammen når jeg nu skal øve mig rigtig meget.

Alle gode råd og tips er velkomne (jeg ved der er mange lignende tråde her på forum men jeg vidste ikke om jeg skulle snige mig ind på en af de andre - så på fohånd undskyld hvis nogen af Jer er lidt trætte af nybegynderspørgsmål :blink: ). Jeg har ikke nogen konkrete spørgsmål da det jo selvfølgelig er bedst at jeg selv går ud og finder det bedste våben til mig, men der er garanteret nogen fælder en nybegynder falder i så dem vil jeg meget gerne undgå. Derfor tips og råd, ja tak!

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

NickKK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2009, 20:42
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af NickKK » 25. apr 2011, 12:40

Snup en halvautomat, så får du meget lidt rekyl - så du kan øve dig ekstra meget :-)

Og så har du den til havjagt eller jagt i dårligt vejr, når du senere køber en fint (læs: dyrt) våben.

En halvautomat kan fås fra ny til 2000,- og opefter. De fleste under 4000,- er ganske fine og skyder fremragende. Nok er de ikke kønne, men de er brugsvåben - ikke en filial af Kunstmuseet.
/Nick

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Marc » 25. apr 2011, 12:48

Lad for guds skyld være med at købe en halvautomat som den første!
Find istedet en god O/U eller S/S som passer dig.
White Onyx som du selv nævner er en rigtigt fin bøsse.
Hvis du vil starte med noget i den lidt billigere ende kan mærker som Jaguar, Lincoln og Baikal også anbefales.
De sidstnævnte har måske knap så meget for øjet, men de fejler skam ikke noget.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 12:55

Nej jeg har heller ikke tænkt mig købe en halvautomat, dels fordi jeg ikke rigtig ser formålet med sådan en når de kun må bruges til 2 patroner (jeg har skudt i USA sammen med mine onkler, og der må man jo have så mange patroner som våbnet kan bære, meget underholdende), og også fordi halvautomater og pumpguns er ret upopulære hos de øvrige skytter på banerne. Jo og fordi en O/U er meget flottere selvfølgelig;-)

White Onyx er lidt "dyr" i forhold til mit budget, jeg tænkte mig prøve Citori og 525 fra Browning, noget i den stil. Så må vi se om det passer mig. Jeg tror nu ikke jeg kan modstå fristelsen og prøve den Onyx og også Cynergy, men vil jeg købe denslags må jeg nok spare ekstra op...

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Marc » 25. apr 2011, 13:44

Alternativet til Onyx'en kunne jo også være en Silver Pigeon, der sparer du hurtigt 5000,-
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 13:47

Marc. skrev:Alternativet til Onyx'en kunne jo også være en Silver Pigeon, der sparer du hurtigt 5000,-
Ja den er faktisk meget fristende. Jeg ved bare ikke om jeg skal tage det alvorligt når folk siger at hvis man er til flugtskydning og skal plaffe tusindvis af lerduer ned så er en Beretta hurtigere slidt op end en Browning?? (Det hørte jeg faktisk også fra en Beretta "mand"). Svært at vide hvad man skal tage alvorligt og hvad man skal tage med et gran salt...

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Marc » 25. apr 2011, 13:52

robactor skrev: ..Jeg ved bare ikke om jeg skal tage det alvorligt når folk siger at hvis man er til flugtskydning og skal plaffe tusindvis af lerduer ned så er en Beretta hurtigere slidt op end en Browning?? (Det hørte jeg faktisk også fra en Beretta "mand"). Svært at vide hvad man skal tage alvorligt og hvad man skal tage med et gran salt...
RobertS
Hvis man har et bare nogenlunde normalt forhold til skydning, så tror jeg ikke man skal være
bange for at slide en Beretta/Browning eller whatever op de første 35år.
Men det er der sikkert nogen der har mere forstand på end mig.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 15:15

Nå ja, og grunden til at overskriften hedder: ...bedre sent end aldrig, er at jeg er 40 år og har drømt om at gøre det her i ca 15 år. Aldrig for sent at lære noget nyt :biggrin:

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
Deer Hunter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 839
Tilmeldt: 2. maj 2005, 21:44
Interesser: Jagt.
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 34 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Deer Hunter » 25. apr 2011, 15:20

Prøv at kigge på en Browning GTS.Det er også et godt gevær til både lerduer og jagt.Du kunne jo også købe en brugt. Så er der jo til grej og duer.


Brugte gevære

http://www.findskyder.dk/
Deer Hunter 5.6

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 18:24

Ja så kommer det med forhandlere. Den der er tættest på mit bopæl er Hunters House. Dem har jeg hørt både gode og dårlige ting om og jeg ved ikke hvad jeg skal tænke om det, men tager derind i morgen uanset for at se hvad de har. Ellers skal jeg sætte mig ind i min bil og køre til Nærum, Køge, Ringsted osv. Part of the game I guess :blink:

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

NickKK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2009, 20:42
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af NickKK » 25. apr 2011, 19:20

Jeg er selvfølgelig ikke nødvendigvis statistisk retvisende grundlag, men helt ærligt: det er holdninger som jeres, der gør, at myten om sure blikke på skydebanerne til erjere af ½automater, stadig lever.

På de skydebaner, her på Sjælland, hvor jeg huserer, er der aldrig nogensinde en eneste sur kommentar eller et skævt blik.

Lad nu de gamle historier hvile - med mindre det ligefrem er en sport for jer, at holde liv i De Gode Gamle Dage, Da Alt Blev Klaret Med Bly Og Forladere...? ;-)

- og så er det ikke fordi jeg er mere troende end så mange andre; men hvorfor skal det være for Guds skyld? Er en ½automat gudsbenægtende?
/Nick

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Marc » 25. apr 2011, 20:08

NickKK skrev:Jeg er selvfølgelig ikke nødvendigvis statistisk retvisende grundlag, men helt ærligt: det er holdninger som jeres, der gør, at myten om sure blikke på skydebanerne til erjere af ½automater, stadig lever.
På de skydebaner, her på Sjælland, hvor jeg huserer, er der aldrig nogensinde en eneste sur kommentar eller et skævt blik.
Lad nu de gamle historier hvile - med mindre det ligefrem er en sport for jer, at holde liv i De Gode Gamle Dage, Da Alt Blev Klaret Med Bly Og Forladere...? ;-)
- og så er det ikke fordi jeg er mere troende end så mange andre; men hvorfor skal det være for Guds skyld? Er en ½automat gudsbenægtende?
Nej.
Jeg har selv både halvauto og pumpgun og det skal man da også ha', men lad nu være med at købe det som det første.
Det er ihvertfald min mening, I andre må ha' jeres :blink:
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 20:42

Altså ingen grund til skænderier, det er smag og behag med de våben. Som jeg skrev tidligere så kan jeg ikke se formål med halvautomatiske våben når de er så begrænsede her i DK. Var jeg på jagt i USA ville jeg nok foretrække sådan en som kan lades med 5-6 skud. Det er en O/U jeg går efter lige nu men hvad det bliver ved jeg ikke endnu.

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Raptor357 » 25. apr 2011, 20:54

Jeg er igang med at tage jagttegn og jeg har fået mange gode råd og haglgevær køb. de fleste mere velmenende end gode.
De gode er:
Find den bøsse der passer til dig
Dyrt er ikke nødvendigvist godt.
Lækkert er ikke nødvendigvist godt.


Med disse ord og afprøvning af omkring 10 forskellige bøsser her af 3 i den billige ende, her har jeg fundet frem til at jeg skal købe mig en billig og solid bøsse som jeg kan lære at skyde med. når jag så har skudt lidt tid får man tilpasset skæftet. først der efter kan man tillade sig at danne en mening om de ekstra penge en beretta koster mere end en baikal er givet godt ud.
en O/U er den jeg finder mest praktisk.

en billig bøsse skal lige have taget graterne når den er ny. når det er gjort er den for mig lige så god som de dyre.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 21:08

Ja, det siger alle mine jæger vender, altså at jeg skal købe et lidt billigere våben, og det kan mere end godt være jeg gør.

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. dec 2008, 12:01
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 100 times
Been thanked: 85 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af BoPe » 25. apr 2011, 21:17

Jeg ville også hælde til at købe et billigere våben og så bruge pengene til patroner og jagt.

Det er med våben som med golfkøller og musikinstrumenter: Der er ingen grund til at købe noget dyrt før man har lært at spille - og når man har det ved man som regel også gerne hvad det er man vil med instrumentet

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 21:20

BoPe skrev:Jeg ville også hælde til at købe et billigere våben og så bruge pengene til patroner og jagt.

Det er med våben som med golfkøller og musikinstrumenter: Der er ingen grund til at købe noget dyrt før man har lært at spille - og når man har det ved man som regel også gerne hvad det er man vil med instrumentet
Jep, jeg må se hvad jeg kan finde i den billige ende, der er i hvert fald dømt besøg i Hunters House i morgen.

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Raptor357 » 25. apr 2011, 21:41

robactor skrev:
BoPe skrev:Jeg ville også hælde til at købe et billigere våben og så bruge pengene til patroner og jagt.

Det er med våben som med golfkøller og musikinstrumenter: Der er ingen grund til at købe noget dyrt før man har lært at spille - og når man har det ved man som regel også gerne hvad det er man vil med instrumentet
Jep, jeg må se hvad jeg kan finde i den billige ende, der er i hvert fald dømt besøg i Hunters House i morgen.

RobertS
Se de er underholdene.
Har mange lækre ting. men de tager mere for en brugt baikal end de tager for en ny i jydeland.
Baikal er vist den mest solide blandt de billige. Jeg kan ikke huske hvad den der har ry for at knække slagstifter hedder.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 21:48

Raptor357 skrev:
robactor skrev:
BoPe skrev:Jeg ville også hælde til at købe et billigere våben og så bruge pengene til patroner og jagt.

Det er med våben som med golfkøller og musikinstrumenter: Der er ingen grund til at købe noget dyrt før man har lært at spille - og når man har det ved man som regel også gerne hvad det er man vil med instrumentet
Jep, jeg må se hvad jeg kan finde i den billige ende, der er i hvert fald dømt besøg i Hunters House i morgen.

RobertS
Se de er underholdene.
Har mange lækre ting. men de tager mere for en brugt baikal end de tager for en ny i jydeland.
Baikal er vist den mest solide blandt de billige. Jeg kan ikke huske hvad den der har ry for at knække slagstifter hedder.
Ja jeg er blevet advaret imod dem, men jeg behøver jo ikke købe noget derinde, kan bare "vindue shoppe"...;) Har faktisk en halv aftale med en ven om at tage i Huberthuset i Ringsted når jeg nu endelig får min tilladelse. Irriterende hvor længe de tager her i Kbh!

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 25. apr 2011, 21:52

Kan man ikke også sige at køber jeg f.eks. en Citori til 10-11 tusind, har jeg investeret i et rigtig slidstærk og godt våben som jeg kan få glæde af i lang tid, både til jagt og flugtskydning? Hunters House har faktisk også en White Onyx inkl. taske, veste og cap til 14000.- Er det et dårligt tilbud?

RobertS.
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1538
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Wildlife » 25. apr 2011, 23:23

robactor skrev: Hunters House har faktisk også en White Onyx inkl. taske, veste og cap til 14000.- Er det et dårligt tilbud?
Jeg forstår ikke helt fidusen ved sådan en dyr haglspreder, i forhold til at det jo, groft sagt er et par vandrør og et stykke træ, umiddelbart vil du komme lige så godt fra start af med et billigere haglgevær, selvom der måske ikke er kælet lige så meget for detaljen.

Min første haglbøsse var en Silma til lidt under 6000 fra ny, og den har jeg et rigtig godt forhold til :blink:

Det er ihvertfald ikke fordi den er dårlig at den har fået andre bofæller i våbenskabet, og pengene får hurtigt ben at gå på når du får jagttegnet i hus :giggle:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 26. apr 2011, 16:17

Tja, det kan du havde fulstændig ret i Wildlife, og jeg håber selvfølgelig at jeg kan finde et gevær som passer mig rigtig godt uden at det koster det vilde. Vi må se. Jeg ville nu havde set på nogen gevære idag men det kunne ikke lade sig gøre.

Lige nu leder jeg faktisk også efter en jagtskole til sensommeren. Der er mange at vælge i mellem men jeg glæder mig til at få den jagtprøve overstået!

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 558
Tilmeldt: 21. jul 2010, 22:42
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 60 times
Been thanked: 39 times

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Hammertime » 26. apr 2011, 19:54

Da jeg i sin tid startede som ny jæger købte jeg mig et Spansk Lanber O/U med singletrigger og automatisk sikring og har aldrig fortrudt det. Jeg købte det brugt og det var meget slidt i træet og lidt grav rust på ydersiden af piben. MEN nu skulle våbnet jo ikke bruges i en skønhedskonkurrence og jeg har brugt det i snart 10 år uden en eneste fejl funktion på det. Jeg købte det for 1500 kr i sin tid. Man kan få dem hos Hunters House fra ny for omkring 3000 og op.

Håber det hjælper dig i din beslutning.

Ps. Der er ikke meget prestige i våbnet, men det er nu sjovt når manden på lerduebanen med sit mega dyre beretta silver pigeon til små 25.000 kr. står og skyder huller i luften og jeg med mit Lanber rammer hver gang. Det er jo ikke prisen der afgør hvordan våbnet føles og bruges.

Pps. køb intet våben før du har haft det i hænderne og afprøvet aftræk, vægt, låsemekanisme, sikring osv. så ved du med sikkerhed om våbnet passer til dig. Det skal føles rigtigt
Legends never die

robactor
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2011, 10:57
Interesser: Teater, musik, fritid...
Geografisk sted: København Ø

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af robactor » 26. apr 2011, 20:22

Hammertime skrev:Da jeg i sin tid startede som ny jæger købte jeg mig et Spansk Lanber O/U med singletrigger og automatisk sikring og har aldrig fortrudt det. Jeg købte det brugt og det var meget slidt i træet og lidt grav rust på ydersiden af piben. MEN nu skulle våbnet jo ikke bruges i en skønhedskonkurrence og jeg har brugt det i snart 10 år uden en eneste fejl funktion på det. Jeg købte det for 1500 kr i sin tid. Man kan få dem hos Hunters House fra ny for omkring 3000 og op.

Håber det hjælper dig i din beslutning.

Ps. Der er ikke meget prestige i våbnet, men det er nu sjovt når manden på lerduebanen med sit mega dyre beretta silver pigeon til små 25.000 kr. står og skyder huller i luften og jeg med mit Lanber rammer hver gang. Det er jo ikke prisen der afgør hvordan våbnet føles og bruges.

Pps. køb intet våben før du har haft det i hænderne og afprøvet aftræk, vægt, låsemekanisme, sikring osv. så ved du med sikkerhed om våbnet passer til dig. Det skal føles rigtigt
Lidt skræmmende, jeg har lige kigget på en Lanber på Hunters House's hjemmeside;-) Jeg kigger på det mærke når tilladelsen er i hus. Tak for tippet!

RobertS
Sex is like playing Bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand...

Brugeravatar
Exterminator
Banned
Banned
Indlæg: 1144
Tilmeldt: 23. okt 2009, 08:54
Interesser: Alt der siger...BANG
Geografisk sted: Skibe sejler til England
Been thanked: 1 time

Re: Nybegynder - Bedre sent end aldrig

Indlæg af Exterminator » 9. maj 2011, 21:28

robactor skrev:
Hammertime skrev:Da jeg i sin tid startede som ny jæger købte jeg mig et Spansk Lanber O/U med singletrigger og automatisk sikring og har aldrig fortrudt det. Jeg købte det brugt og det var meget slidt i træet og lidt grav rust på ydersiden af piben. MEN nu skulle våbnet jo ikke bruges i en skønhedskonkurrence og jeg har brugt det i snart 10 år uden en eneste fejl funktion på det. Jeg købte det for 1500 kr i sin tid. Man kan få dem hos Hunters House fra ny for omkring 3000 og op.

Håber det hjælper dig i din beslutning.

Ps. Der er ikke meget prestige i våbnet, men det er nu sjovt når manden på lerduebanen med sit mega dyre beretta silver pigeon til små 25.000 kr. står og skyder huller i luften og jeg med mit Lanber rammer hver gang. Det er jo ikke prisen der afgør hvordan våbnet føles og bruges.

Pps. køb intet våben før du har haft det i hænderne og afprøvet aftræk, vægt, låsemekanisme, sikring osv. så ved du med sikkerhed om våbnet passer til dig. Det skal føles rigtigt
Lidt skræmmende, jeg har lige kigget på en Lanber på Hunters House's hjemmeside;-) Jeg kigger på det mærke når tilladelsen er i hus. Tak for tippet!

RobertS
Niks, ikke skræmmende, men bare sandheden..........derfor gider jeg ikke købe en Blaser eller andre våben i den prisklasse. Det dyr/fugl, som må lade livet, kan ikke bruge det til en skid, om det bliver skudt med et våben til 3000 kroner eller 30000 kroner - resultatet for dyret/fuglen er jo det samme, ikke ?
:???:
Endelig .45 ACP i Danmark

Besvar