Jeg er blevet smask forelsket i en steyr mannlicher scout!

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Jonesy79
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. mar 2011, 10:02
Interesser: Scout riffel
Geografisk sted: Svendborg

Jeg er blevet smask forelsket i en steyr mannlicher scout!

Indlæg af Jonesy79 » 31. mar 2011, 10:13

Hej.

Jeg er blevet smask forelsket i en steyr mannlicher scout og har tænkt mig at købe en, men nu er det bare sådan
at jeg er links skytte og scouten laves ikke i links. Jeg har dog gået på riffeljagt i mange år med en alm. riffel og
kindpuden på den forkerte side af skæftet, men det var nok meningen at jeg skulle ha' en links når jeg købte ny.
Min spørgsmål er så bare er den her scout så fed at jeg bare skal købe den? Er der nogle links stytter der erfaring
med steyr mannlicher scout.

På forhånd tak.
Senest rettet af Refraktorius 31. mar 2011, 10:18, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret og indlæg flyttet til relevant forum

Brugeravatar
Ssaaby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 15. mar 2009, 20:26
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 6 times
Been thanked: 29 times

Re: Jeg er blevet smask forelsket i en steyr mannlicher scou

Indlæg af Ssaaby » 31. mar 2011, 10:27

Har skudt med både Scout og Tactical Elite som linksskytte...

Det er jo klart noget rod, men vil ikke sige at det er mere irriterende med netop de rifler, end med alle andre højrerifler.
Repetering er noget hø, og jeg ville aldrig selv eje eller bruge en højreriffel til jagt, eksempelvis.

Selv går jeg og overvejer en Tikka T3 i links - til samme pris som en højre

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Jeg er blevet smask forelsket i en steyr mannlicher scou

Indlæg af Gunnut » 31. mar 2011, 10:43

jonesy79 skrev: Min spørgsmål er så bare er den her scout så fed at jeg bare skal købe den? Er der nogle links stytter der erfaring
med steyr mannlicher scout.

På forhånd tak.
Faldt selv for en Scout, men efter vel 6 mdr røg den videre. Den ser cool ud, men taber i felten (selv om den netop skulle være udviklet til felten). Det poppede støttebens koncept, virker ok, men man bruger det ikke. Forskæftet er ALT for bredt. Magasiner klapre (hvis du som mig, ender med at have hånden lige der hvor magasinet sidder).

Den skyder ok, men jeg oplevede at den på de store afstande var en lille smule mere upræcis end mere traditionelle jagtrifler. Så hvis jeg var linksskytte ville jeg slet ikke kikke på den.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jeg er blevet smask forelsket i en steyr mannlicher scou

Indlæg af Zubra » 31. mar 2011, 13:11

Jeg er også linksskytte, og kunne ikke drømme om at investere en i en riffel der ikke kunne repeteres fra venstre side.
Der er mange andre fede rifler der udføres i links. Selv om du har skudt meget med højre hånds repeterende rifler, er og bliver det noget juks. Du vil aldrig få den flydende kadance i genladningen, som der er nødvendig ved feks. drivjagt. Ja selv ved pûrsch kan det være nødvendig ved en dårlig plaseret kugle, at måtte afgive skud no. to meget hurtigt.

Under praktisk jagt skal det være ægte links.

Er det bare for at plaffe på bane, er det vel ligemeget,der har vi vel alle noget skrammel der bliver luftet.
__________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Jonesy79
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. mar 2011, 10:02
Interesser: Scout riffel
Geografisk sted: Svendborg

Re: Jeg er blevet smask forelsket i en steyr mannlicher scou

Indlæg af Jonesy79 » 2. apr 2011, 20:00

Tak for den fine tilbage melding. jeg kan god se jeg var ved at se mig lidt blind på den steyrer, jeg tror valget er faldet på
en Blaser R8 pro. Og det er kun fordi man heller ikke kan få Sauer 202 yukon i links eller kan man?

Besvar