Beretta kvalitet anno 2017

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
bendixhoegh
Newbie
Newbie
Interesser: jagt
Geografisk sted: djursland

Beretta kvalitet anno 2017

Indlægaf bendixhoegh » 12. mar 2017, 10:50

Hej jeg har læst flere steder at Beretta 690 - 692 er fyldt med masser af problemer og folk reklamerer over dem i hobetal , vil nogle af jer af / bekræfte dette og hvad er i givet fald i vejen med disse modeller ?? :rock: :Agents:

GåsPåGaffelen
This member is
This member is
Interesser: Havjagt
Geografisk sted: Kbh K
Has thanked: 48 times
Been thanked: 30 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlægaf GåsPåGaffelen » 12. mar 2017, 19:16

bendixhoegh skrev:Hej jeg har læst flere steder at Beretta 690 - 692 er fyldt med masser af problemer og folk reklamerer over dem i hobetal , vil nogle af jer af / bekræfte dette og hvad er i givet fald i vejen med disse modeller ?? :rock: :Agents:

Jeg havde en 686 SP1 der var købt i 2015. Den havde en støbefejl i det ene løb i overgang mellem kammer og løb (konus). Den blev byttet til en ny SP1 uden problemer.

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Indlægaf Gamekeeper » 28. maj 2017, 03:33

Hejsa
Nu skyder jeg selv Beretta bare en anden model DT10 & ASE90, men jeg kender nogle bøssemagere privat og de siger enstemmigt at de nye gold E og andre 692 helt op til 30-32000kr klassen , de er så behæftet med fejl / tåler ikke mange skud på skydebanen så er der slår og fjeder og stifter giver problemer, og det værste er at det er italienere vi taler om , når de evt skal bytte et våben eller have den og vurdere den , så siger de 2 uger , men det ender med at bliver 6 uger og i juni måned lukker bare fabrikken en hel måned. Jeg må nok sige at bruger du din Beretta til flugtskydning og jagt , det skal selvfølgelig være mange skud på banen jeg mener så kan det ikke gå at give op mod 30.000kr for en middelmodel , så er det bedre at give de extra penge og købe en ny Beretta DT10 med udtagelig aftrækker hus , lukkeknaster der kan udskiftes samt lukke knaster på baskylen og på løbet er der to små låsestænger der låser ved toplukke systemet, isted for de 2 tynd runde pinoler der sidder på dem i middelklassen , men 682 har osse de tynde pinoler men er super stærk og et super gevær. Men de nye , stålet er billiger allround , løbene er ikke antinit stål mere og baskylen er ikke så stærk mere, min ven sagde at de fik tit ny eller nyere berettaen ind som have skudt 15-20.000 skud og var allerede dingle, løse forskæfter , slidteknaster , ødelagte fjedre , osv videre. Leder du lidt rundt kan du godt være heldig at finde en pæn velholdt Beretta DT 10 i brugt til 20.000kr i rigtig god stand , og den er i en hel anden klasse end de billige , det er et super sportsgevær som du fint kan tage med på jagt , fået i 71- 76cm ,ved ikke om de osse laver en 81cm til Trap.

Med venlig hilsen Claus Nielsen
Gamekeeper :DancingBanana:
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

JyskJæger
Newbie
Newbie
Interesser: Fuglejagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Indlægaf JyskJæger » 28. maj 2017, 11:43

Købte en Beretta SP 686 for en måneds tid siden og hav været på banen med den en del gange efterhånden. Skyder som en drøm, ingen problemer overhovedet

Flugteren
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 127 times

Indlægaf Flugteren » 28. maj 2017, 12:01

JyskJæger skrev:Købte en Beretta SP 686 for en måneds tid siden og hav været på banen med den en del gange efterhånden. Skyder som en drøm, ingen problemer overhovedet

Det gør Berettaer som regel også de første 10-15.000 skud. Der har været flere eksempler på, at især SP´er har lidt af knækkede slagstifter og slør efter denne "periode". Nogle jægere oplever det aldrig, da de ikke kommer til at skyde mere end førnævnte antal skud gennem et helt jægerliv med en bestemt bøsse. Det er på ingen måde en "nedgørelse" af Berettaer, da de er yderst fine våben, men de er meget "italienske" i deres humør og vedligeholdelse gennem ejerskabet. Som oftest kræver de, at man får lavet et komplet eftersyn hos en kompetent bøssemager efter 6-10 års tid.

Beretta er den sexede italienske model, der er god i sengen som ung, men mister status som alderen skrider fremad. Hun kræver, at man "vedligeholder" hende godt i hendes ungdom.

Browning/Miroku er den lidt mere klodsede pige, men det er hende, du gifter dig med. Hun kan ikke slides op, men hun er heller ikke alt for køn.

Låsen på en Beretta er smuk, men lidt klejn. Låsen på en Browning er klodset, men enormt holdbar.

(P.S: Ovenstående skal tages cum grano salis, da jeg er Browning-ejer, men jeg har da både talt med Beretta-ejere og skudt med flere, så lidt erfaring har jeg da).
Browning B525 12/76
Simson Suhl S/S 12/70
Schultz & Larsen Classic DL 6.5x55 m. Leupold VX-1 (3-9X50), dertil 1 stk S&L TMD35 lyddæmper.

ABjerre
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 12 times

Indlægaf ABjerre » 19. jun 2017, 10:37

Flugteren skrev:Beretta er den sexede italienske model, der er god i sengen som ung, men mister status som alderen skrider fremad. Hun kræver, at man "vedligeholder" hende godt i hendes ungdom.

Browning/Miroku er den lidt mere klodsede pige, men det er hende, du gifter dig med. Hun kan ikke slides op, men hun er heller ikke alt for køn.

Låsen på en Beretta er smuk, men lidt klejn. Låsen på en Browning er klodset, men enormt holdbar.

Herlig analogi i øvrigt!

Jeg kiggede netop på Beretta og Browning for et par år siden, da jeg stod og skulle have mig en haglbøsse. Valget faldt på en Beretta 686 SP netop fordi jeg synes at den er en smule mere elegant end den tilsvarende Browning jeg stod med. Bevares - begge er virkelig flotte geværer og de skyder begge (ind til videre) fantastisk. Min far snuppede i øvrigt Browning'en, så har også haft mulighed for at prøve den et par gange.

Tilbage til "Hjælp til valg af Jagtvåben og Kaliber."