I en gammel værktøjskasser, der nærmest var tæret væk, har jeg fundet en lille samling specielle fastnøgler. De er alle mærket "Rolls Royce" og et nummer på bagsiden. Nogen er tydeligvis beregnet til en bestemt bolt på et svært tilgængeligt sted, så Jeg forestiller mig de har været brugt til fly.
De har pæn patina, nogen er lidt slidt og har været brugt, men ellers er de i forbavsende pæn stand, ser lidt ud som de er forkromet.
Google giver kun links til EBay & Amazon, hvor der er nogen der vil sælge, men ingen info om hvad de har været brugt til.
Nogen der kan komme med mere info på hvad de er lavet til / har været brugt til ?
ID: Rolls Royce fastnøgler: Nogen der kan komme med mere info på hvad de er lavet til / har været brugt til ?
- SBO
- Bronze Member
- Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 51 times
ID: Rolls Royce fastnøgler: Nogen der kan komme med mere info på hvad de er lavet til / har været brugt til ?
Senest rettet af Refraktorius 12. sep 2023, 08:31, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift tilrettet til forummets minimumskrav.
Begrundelse: Overskrift tilrettet til forummets minimumskrav.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 700 times
- Been thanked: 2549 times
Re: ID: Rolls Royce fastnøgler
Nu har tosser på værksteder jo som regel øgenavne, så kan det ikke tænkes at være tilfældet her, at de har tilhørt en bestemt peron, hvor navnet indgik? De ser meget uens ud med stemplet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 484 times
- Kontakt:
Rolls-Royce har også lavet masser af marine motorer, både gasturbine og diesel, så det er ikke nødvendigvis til fly.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Gold Member
- Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 192 times
Det ligner den slags værktøjssæt der medfølger til bilerne fra dengang RR lavede biler af ypperste klasse. Har set den slags værktøjssæt fra både Ferrari, Bentley, RR, Bugatti og endda i nogle tilfælde også fra VW :).
Derudover så var det også, helt frem til 70erne var det også ret almindeligt at der i nye biler lå et originalt sæt værktøj så man kunne lave de små reparationer overalt.
Jeg ville søge på RR tool kit. Jeg ved ikke om dit er komplet eller ej. Det er svært at sige med mindre man finder den præcise udgave af det.
Derudover så var det også, helt frem til 70erne var det også ret almindeligt at der i nye biler lå et originalt sæt værktøj så man kunne lave de små reparationer overalt.
Jeg ville søge på RR tool kit. Jeg ved ikke om dit er komplet eller ej. Det er svært at sige med mindre man finder den præcise udgave af det.
Michael
Slava Ukraini!
Interesse i Brande modstandsgruppe
Feinwerkbau 800 Evolution Top
Otterup M70, Remington M1867, Winchester M1917 Sirius, Mauser K98 med Otterup pibe, US karabin, Browning mod 2000,
Krag Jørgensen M89 Enkeltskud/skytteforeningsriffel.
Slava Ukraini!
Interesse i Brande modstandsgruppe
Feinwerkbau 800 Evolution Top
Otterup M70, Remington M1867, Winchester M1917 Sirius, Mauser K98 med Otterup pibe, US karabin, Browning mod 2000,
Krag Jørgensen M89 Enkeltskud/skytteforeningsriffel.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 566 times
- Been thanked: 1204 times
Hvis man googler Rolls Royce toolkit, så fås de, både hvor navnet er stemplet og støbt ind.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Newbie
- Interesser: luftvåben
- Geografisk sted: falster
Re: ID: Rolls Royce fastnøgler: Nogen der kan komme med mere info på hvad de er lavet til / har været brugt til ?
Kig her https://thevintagetoolco.com/index.php? ... 20a&page=3 evt skyde dem en mail
det lader til det er lidt af en guldskat
det lader til det er lidt af en guldskat

- SBO
- Bronze Member
- Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 51 times
Re: ID: Rolls Royce fastnøgler: Nogen der kan komme med mere info på hvad de er lavet til / har været brugt til ?
Okay, det er nogen vilde priserDingle74 skrev: ↑27. sep 2023, 22:47Kig her https://thevintagetoolco.com/index.php? ... 20a&page=3 evt skyde dem en mail
det lader til det er lidt af en guldskat![]()

Jeg har kontaktet "Auktionshuset.dk", de var ikke interesseret da mindsteprisen ville være under 800.-