Magnettur i Silkeborg

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Tony Rosgaard » 9. jul 2012, 07:55

I takt med stigende mobilitet, er det også lykkedes mig at få lavet motoren på ”Skoleskibet”, så der nu igen skulle være mulighed for lidt ”Magnetfiskeri” i Silkeborg søerne.
Båden er som sidste år udstyret med undervands videokamera og vi er ved at få fat i en lille elmotor, så der kan ”Trolles” i et moderat tempo.

Hvad kigger vi efter? - Inden for nogle få kilometer og helt ned til søerne ligger Hippo´s gamle hovedkvarter, Gestapo`s hovedkvarter, Deutsche Kriegsmarine´s hovedkvarter, SS forlægningen og endelig det centrale ammunitions depot. Alle disse instanser dumpede flittigt deres materiel i søerne ved krigens afslutning og der er gennem tiden trukket alt fra knaldperler til dokumentbokse (Prægeplader) op af vandet og der ligger meget mere! (Vi så en gammel K98ér sidst vi filmede lidt)

Hvis nogen skulle have lyst til at prøve lykken, så er muligheden altså atter tilstede, men af hensyn til bådens dybdegang (130CM) kan vi ikke komme helt ind til kanterne, der arbejdes dog på at fremskaffe en lille jolle til det formål.
Udover ovennævnte aktiviteter, er søerne også i sig selv en oplevelse, med adskillige grill/teltpladser, fordelt over hele systemet og vi har med held haft nogle ”Interessante” overnatninger i båden. – Meld ind, hvis vi skal bruge en dag på at pjatte lidt.!

Lige et stemningsbillede fra sidste uges prøvetur.
Vedhæftede filer
05.07.2012 016ba.jpg
05.07.2012 016ba.jpg (64.81 KiB) Vist 8513 gange
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Guns&Tits
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 564
Tilmeldt: 19. nov 2008, 19:17
Interesser: ........
Geografisk sted: ........
Geografisk sted: ..........
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Guns&Tits » 9. jul 2012, 11:08

Tony Rosgaard skrev: Hvis nogen skulle have lyst til at prøve lykken, så er muligheden altså atter tilstede, men af hensyn til bådens dybdegang (130CM) kan vi ikke komme helt ind til kanterne, der arbejdes dog på at fremskaffe en lille jolle til det formål.
Må jeg præsentere kosten hehe :giggle: En lille vissen bjerg med en 4takts parsun motor ikke nok med at hun er god på havjagt men også til magnet og fiske formål jeg står til rådighed med båd og magnet
Billede
Senest rettet af Guns&Tits 9. jul 2012, 14:04, rettet i alt 1 gang.
..........

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af X-Ray » 9. jul 2012, 11:16

Tony Rosgaard skrev:I takt med stigende mobilitet, er det også lykkedes mig at få lavet motoren på ”Skoleskibet”, så der nu igen skulle være mulighed for lidt ”Magnetfiskeri” i Silkeborg søerne.
Båden er som sidste år udstyret med undervands videokamera og vi er ved at få fat i en lille elmotor, så der kan ”Trolles” i et moderat tempo.

Hvad kigger vi efter? - Inden for nogle få kilometer og helt ned til søerne ligger Hippo´s gamle hovedkvarter, Gestapo`s hovedkvarter, Deutsche Kriegsmarine´s hovedkvarter, SS forlægningen og endelig det centrale ammunitions depot. Alle disse instanser dumpede flittigt deres materiel i søerne ved krigens afslutning og der er gennem tiden trukket alt fra knaldperler til dokumentbokse (Prægeplader) op af vandet og der ligger meget mere! (Vi så en gammel K98ér sidst vi filmede lidt)

Hvis nogen skulle have lyst til at prøve lykken, så er muligheden altså atter tilstede, men af hensyn til bådens dybdegang (130CM) kan vi ikke komme helt ind til kanterne, der arbejdes dog på at fremskaffe en lille jolle til det formål.
Udover ovennævnte aktiviteter, er søerne også i sig selv en oplevelse, med adskillige grill/teltpladser, fordelt over hele systemet og vi har med held haft nogle ”Interessante” overnatninger i båden. – Meld ind, hvis vi skal bruge en dag på at pjatte lidt.!

Lige et stemningsbillede fra sidste uges prøvetur.
det ser sgu hyggeligt ud, når engang tvillingerne (min kone skal have dem ved kejsersnit på onsdag) er faldet til ro er jeg klart med på en hygge tur :razz:
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
Garand01
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1924
Tilmeldt: 28. apr 2010, 09:45
Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
Has thanked: 156 times
Been thanked: 134 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Garand01 » 9. jul 2012, 13:05

Tony hvis du arrengserer en tur, er jeg den første der melder mig til :razz:
(Jeg er ved at være træt af at bjærge gamle knallerter)

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Tony Rosgaard » 9. jul 2012, 14:13

Det var nu ikke planen at jeg ligefrem ville ”Arrangerer” en tur, men mere noget i retning af at hvis et par stykker herinde kunne blive enige om et tidspunkt, så ville jeg da godt slå motoren i gang. Jeg har jo ikke så meget at rende rundt til i øjeblikket og kan nok godt rive et par døgn ud af kalenderen.
Med hensyn til lige nøjagtig dig, Michael, så ville jeg gerne være lidt mere stabil gående, så vi også kunne bippe lidt. Det må jeg nok indrømme at jeg ikke er helt supermand nok til endnu. :oops:
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Garand01
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1924
Tilmeldt: 28. apr 2010, 09:45
Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
Has thanked: 156 times
Been thanked: 134 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Garand01 » 9. jul 2012, 14:21

Tony Rosgaard skrev:Det var nu ikke planen at jeg ligefrem ville ”Arrangerer” en tur, men mere noget i retning af at hvis et par stykker herinde kunne blive enige om et tidspunkt, så ville jeg da godt slå motoren i gang. Jeg har jo ikke så meget at rende rundt til i øjeblikket og kan nok godt rive et par døgn ud af kalenderen.
Med hensyn til lige nøjagtig dig, Michael, så ville jeg gerne være lidt mere stabil gående, så vi også kunne bippe lidt. Det må jeg nok indrømme at jeg ikke er helt supermand nok til endnu. :oops:

Det er helt i orden, jeg er altid frisk, så drøner jeg til Silkeborg!
Den der k98, bjærgede i ikke den? :razz:

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Tony Rosgaard » 9. jul 2012, 14:43

Nej den K98 ligger der endnu. Det var på første prøvetur, hvor JL passede styrtøjet og Cordes og jeg kørte kamera/skærm. (vi opdagede den for sent, men Cordes hoppede alligevel over bord og rodede lidt, men fandt den ikke igen.!)
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af X-Ray » 9. jul 2012, 15:18

Tony Rosgaard skrev:Det var nu ikke planen at jeg ligefrem ville ”Arrangerer” en tur, men mere noget i retning af at hvis et par stykker herinde kunne blive enige om et tidspunkt, så ville jeg da godt slå motoren i gang. Jeg har jo ikke så meget at rende rundt til i øjeblikket og kan nok godt rive et par døgn ud af kalenderen.
Med hensyn til lige nøjagtig dig, Michael, så ville jeg gerne være lidt mere stabil gående, så vi også kunne bippe lidt. Det må jeg nok indrømme at jeg ikke er helt supermand nok til endnu. :oops:
bare sig til så skaffer jeg en kørestol, så må michael og jeg skubbe mens du dirigerer :razz:
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Tony Rosgaard » 9. jul 2012, 15:39

X-Ray skrev:bare sig til så skaffer jeg en kørestol, så må michael og jeg skubbe mens du dirigerer :razz:
Jeg skal sgu ikke sættes i sådan en himstregims, er lige faldet ud af en. :wall:
Jeep.jpg
Jeep.jpg (85.88 KiB) Vist 8349 gange
Næ hvis i bare vil deltage lidt i fortøjningen og tilsvarrende praktiske ting, så skal det såmænd nok gå. Vi har planlagt at "Fiske" lidt sidst på ugen og så må vi jo se om ikke der kommer noget nyt til samlingen :biggrin:
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Garand01
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1924
Tilmeldt: 28. apr 2010, 09:45
Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
Has thanked: 156 times
Been thanked: 134 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Garand01 » 9. jul 2012, 17:13

Tony Rosgaard skrev:
X-Ray skrev:bare sig til så skaffer jeg en kørestol, så må michael og jeg skubbe mens du dirigerer :razz:
Jeg skal sgu ikke sættes i sådan en himstregims, er lige faldet ud af en. :wall:
Jeep.jpg
Næ hvis i bare vil deltage lidt i fortøjningen og tilsvarrende praktiske ting, så skal det såmænd nok gå. Vi har planlagt at "Fiske" lidt sidst på ugen og så må vi jo se om ikke der kommer noget nyt til samlingen :biggrin:

Pas nu på Tony!
Jeg kan desværre ikke i denne her uge :razz:

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af X-Ray » 9. jul 2012, 19:05

Tony Rosgaard skrev:
X-Ray skrev:bare sig til så skaffer jeg en kørestol, så må michael og jeg skubbe mens du dirigerer :razz:
Jeg skal sgu ikke sættes i sådan en himstregims, er lige faldet ud af en. :wall:
Jeep.jpg
Næ hvis i bare vil deltage lidt i fortøjningen og tilsvarrende praktiske ting, så skal det såmænd nok gå. Vi har planlagt at "Fiske" lidt sidst på ugen og så må vi jo se om ikke der kommer noget nyt til samlingen :biggrin:
hvem har dog været så letsindig at udlevere en motordrevet stol til dig Tony :rolf: dit næste job må blive test af el drevne kørestole :rock: måske der kunne laves en over en ATV med styrt bøjle og sele forstås.

desværre er jeg også optaget i denne uge konen skal under kniven onsdag.

håber I finder noget godt og vejret holder. :razz:
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
kl28
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 10. mar 2006, 19:44
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af kl28 » 17. jul 2012, 15:27

Tony, det er da klart du falder ud.... den er sq da skruet helt forkert sammen. Hva med den her??
Vedhæftede filer
kørestol med larvefødder.jpg
kørestol med larvefødder.jpg (5.43 KiB) Vist 8011 gange

Brugeravatar
Cordes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 17. jul 2009, 16:17
Interesser: Alt der siger Bang
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Cordes » 18. jul 2012, 22:32

Du siger til. Har fået fat i en magnet.
Two hands working can do more than a thousand clasped in prayer - Unknow

Brugeravatar
Havkat
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 3. feb 2006, 17:10
Interesser: Jagt på land og vand.skydning
Geografisk sted: Trekants området.
Has thanked: 32 times
Been thanked: 13 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Havkat » 19. jul 2012, 11:24

Guns&Tits skrev:
Tony Rosgaard skrev: Hvis nogen skulle have lyst til at prøve lykken, så er muligheden altså atter tilstede, men af hensyn til bådens dybdegang (130CM) kan vi ikke komme helt ind til kanterne, der arbejdes dog på at fremskaffe en lille jolle til det formål.
Må jeg præsentere kosten hehe :giggle: En lille vissen bjerg med en 4takts parsun motor ikke nok med at hun er god på havjagt men også til magnet og fiske formål jeg står til rådighed med båd og magnet
Billede
Den pram har aldrig været en vissenbjerg,men derimod en mopa 1 :razz: :getout:
" Latter er indre jogging"

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Tony Rosgaard » 24. jul 2012, 20:57

Forbannede SØLVFISK!!! :rolf:
Vedhæftede filer
24.07.2012 011MF.jpg
24.07.2012 011MF.jpg (80.62 KiB) Vist 7681 gange
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Stengun Mk2
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 16. feb 2009, 10:36
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Magnettur i Silkeborg

Indlæg af Stengun Mk2 » 25. jul 2012, 13:41

:eating: :eating: sølvfisk eller ej,de er bare gode til at lave fiskefrikadeller af :razz:
En pessimist er en mand,der ser til begge sider,inden han går over en ensrettet vej.

Besvar