Fin granat + Stjerne-knap = Tysk Dump-site

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Oliv1671
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 23. okt 2011, 14:21
Interesser: Jagt, Ande og gåsejagt
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time

Fin granat + Stjerne-knap = Tysk Dump-site

Indlæg af Oliv1671 » 1. jul 2012, 01:12

Hej drenge! :giggle:

Så var jeg en tur i sommerhus, tæt ved er et tysk dump-site :biggrin: Jeg har altid gravet der, siden jeg var helt lille... De gamle har ikke noget i mod det, heller ikke ejeren! Han er bare glad for at jeg graver det frem, han er ikke vild med det er i hans jord. Så jeg tog min detektor med, i starten gav det ikke andet en en omgang hysterisk bippen... Men da jeg lige fik trykket All Metal fra gik det meget godt... Fandt ikke noget udover de sædvanlige rustne patron-hylstre :???: Men lidt efter fik jeg et solidt 28 - 32 - 36 signal på min x-terra, den viste kun en enkelt pil nedad, så jeg tog kampen op med sandet! Da jeg havde pinpointet og gravet ca 10cm ned var signalet der stadigt... Så jeg gravede yderligere 10cm ned... Stadigt ikke kommet op.. Efter 10cm mere rammer min haveske noget metal, og op kom den fine granat her. Blev lidt forbavset da jeg lige så den. Men må indrømme jeg er lidt stolt.. I posen med den og videre!


Efter 10 - 20 minutter fik jeg et godt signal, denne gang tog det lidt tid af finde genstanden, men efter et par minutter med pinpoint-funktionen fandt jeg den. En lille stjerne, den er i rigtig fin stand. Kan det have været fra en tysk uniform, jeg forestiller mig den som pynteknappe.. :???: Det skal lige tilføjes af dump-site er meget svært at finde, hvis man ikke lige ved det. Jeg har aldrig mødt nogle mens jeg gravet der! :inspect:

Håber i har lidt god research til mig!


Hilsen Oliver :NVFrules:
Vedhæftede filer
granat.png
granat.png (90.87 KiB) Vist 5341 gange
bagsiden.jpg
bagsiden.jpg (37.53 KiB) Vist 5341 gange
forsiden.jpg
forsiden.jpg (94.68 KiB) Vist 5341 gange

Cannonfodder
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 24. jan 2010, 23:59
Interesser: våben,fly osv
Geografisk sted: viborg
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Re: Fin granat + Stjerne-knap = Tysk Dump-site

Indlæg af Cannonfodder » 1. jul 2012, 08:44

Hvilken slags granat skulle det være? Ikke at jeg er i tvivl om det du siger. Har bare svært ved at se det og må jo lige spørge om hjælp! ;-) Er den "sprængt" siden den er flækket.
Vh cannonfodder

Oliv1671
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 23. okt 2011, 14:21
Interesser: Jagt, Ande og gåsejagt
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time

Re: Fin granat + Stjerne-knap = Tysk Dump-site

Indlæg af Oliv1671 » 1. jul 2012, 10:00

Er ikke engang sikker på det er en granat, på at se de der riller på enden af den? :)

God dag :numberone:

Cannonfodder
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 24. jan 2010, 23:59
Interesser: våben,fly osv
Geografisk sted: viborg
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Re: Fin granat + Stjerne-knap = Tysk Dump-site

Indlæg af Cannonfodder » 1. jul 2012, 10:39

he he ok.. Guldstjernen har jeg kigget en del efter men kan ikke finde andet end det må være noget marine noget. De er de eneste jeg kunne finde der havde noget der lignede!

Oliv1671
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 23. okt 2011, 14:21
Interesser: Jagt, Ande og gåsejagt
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time

Re: Fin granat + Stjerne-knap = Tysk Dump-site

Indlæg af Oliv1671 » 1. jul 2012, 11:24

Okay, den bliver gemt! :)
Tak for hjælpen! :D
:numberone:

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Fin granat + Stjerne-knap = Tysk Dump-site

Indlæg af C-SB » 1. jul 2012, 11:25

Jeg har også den tanke at det er et hylster, men en målfast hvid baggrund vil hjælpe en del på id, samt oplysninger om den er af lavet af jern eller messing. Prøv at komme med lidt mål på "banditten" og et nærfoto af bagenden.
Knappen, tja den minder jo meget om de officer stjerner vi bruger i dag i hæren.
Fine fund du har lavet.
:razz:
Claus

Oliv1671
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 23. okt 2011, 14:21
Interesser: Jagt, Ande og gåsejagt
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time

Re: Fin granat + Stjerne-knap = Tysk Dump-site

Indlæg af Oliv1671 » 1. jul 2012, 20:43

C-SB skrev:Jeg har også den tanke at det er et hylster, men en målfast hvid baggrund vil hjælpe en del på id, samt oplysninger om den er af lavet af jern eller messing. Prøv at komme med lidt mål på "banditten" og et nærfoto af bagenden.
Knappen, tja den minder jo meget om de officer stjerner vi bruger i dag i hæren.
Fine fund du har lavet.
:razz:
Claus
Så fik jeg lige taget lidt ekstra billeder! Det er helt klart Jern! :) Den lugter stadigt af Olie! :biggrin:
Vedhæftede filer
IMAG0581.jpg
IMAG0581.jpg (28.79 KiB) Vist 5164 gange
IMAG0587.jpg
IMAG0587.jpg (68.17 KiB) Vist 5164 gange
IMAG0589.jpg
IMAG0589.jpg (88.79 KiB) Vist 5164 gange
IMAG0588.jpg
IMAG0588.jpg (80.43 KiB) Vist 5158 gange

Besvar