Realitets tjek på detektor fund

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Brugeravatar
Cybergod
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 12. jul 2006, 22:34
Interesser: Skydevåben
Geografisk sted: Ringkøbing

Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af Cybergod » 5. nov 2010, 22:23

Jeg var her i onsdags inde hos en kammerat og fortalte stolpe op og ned om den fantastiske xp Deux :detect: :graver: som detektorshop sælger og deres tilhørende youtube video. Jeg er i fuld gang med at lægge skillinger til side til sådan en detektor. Så sagde han noget der fik mig til at tænke, om det han siger kan passe, at de ( alle der sælger den slags udstyr) omgås sandheden ret letfældigt for derigennem at ville sælge flere detektorer eller er de fund reelle som er bliver fremstillet her? Den tanke havde jeg slet ikke overvejet :giggle: :shame: . I videoen ligger mønterne der jo bare på stranden og han siger at det har været en dejlig tur og han har fundet en håndfuld mønter. Men teknisk set er det jo rigtig hvad min kammerat siger, at den sætning kan deles i 2 selvstændige sætninger. Dels at det har været en god tur og dels har han fundet den håndfuld mønter der (måske igennem de sidste 5 år) Er jeg for naiv lige her, for jeg tror jo på hvad jeg ser at de er fundet på samme dag ? :neutral:

http://www.youtube.com/watch?v=c9iP74QfnDg
I'm not talking to myself, only crazy people do that! I was simply answering the voices in

my head...they had a question!

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af HVK » 6. nov 2010, 18:53

Jesper fra Detektorshop.dk overdriver overhovedet ikke. Jeg tror aldrig der i historien er gjort SÅ mange flotte metal fund i Danmark som i de seneste 5 år. Det er helt ubegribeligt hvad de hiver op. Du kan se mange af dem op www.detekt.dk.

XP Deus er absolut ikke nødvendigt. Jeg har sådan en - men er ikke blevet fortrolig med den endnu. Køb du hellere en X-terra istedet som Sejgun foreslår - den vil give mange timers glæde og gode fund. Deus er marginalt bedre under specielle konditioner. Men det svarer til at diskutere en Audi R8 og En Aston Martin DB-9....
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Cybergod
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 12. jul 2006, 22:34
Interesser: Skydevåben
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af Cybergod » 7. nov 2010, 06:54

Ja jeg har stadig min første detektor til gode. Det kom nemlig fuldstændig bag på mig selv, for normalt er jeg lidt for "skeptisk" ( siger min kone :) Men her havde jeg ikke engang overvejet muligheden af noget lusk. Jeg har også selv indtryk af at den er god nok, ogmin indre skattejæger vil ud af skabet :detect: :graver: :fun:

Tak for svarene :razz:
I'm not talking to myself, only crazy people do that! I was simply answering the voices in

my head...they had a question!

Brugeravatar
Cybergod
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 12. jul 2006, 22:34
Interesser: Skydevåben
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af Cybergod » 13. nov 2010, 08:02

Jeg har virkelig svært ved at blive enig med mig selv omkring det med den X-Terra Vs. Deus . Den der hedder X - Terra 705 ( Som jo så er en største fra den serie ) er på en slags tilbud til små 5800,- og der er et godt stykke op til det en Dues koster.

Så jeg besluttede mig 95 % for x-Terra. Så ringer jeg lige til forretningen for at høre dem inden jeg besluttede mig endeligt. Det skulle jeg nok ikke have gjort for han anbefalede Dues meget og fortalte og hyggelig stunder hvor han og hans kammerat indbyrdes konkurrede om flest / bedst fund hvor de begge havde en x-Terra. Men efter den ene af dem fik en Dues, var den konkurrence blevet kedelig, for den part der ikke havde en dues fordi han fandt 50 - 100% mindre hver gang de var afsted.

Jeg kan næsten høre mig selv i fremtiden hvis jeg prøver at gå en tur med en x-Terra 705 og jeg så ikke finder noget som helst..... .o0( Hvis bare jeg havde haft en Dues, så havde jeg garanteret fundet noget) Men nu slår jeg kold vand i blodet og venter noget tid og så må vi se hvad som sker. En detektor skal jeg ihvertfald have, det her må prøves :-) Tak for jeres indput her i tråden God weekend
I'm not talking to myself, only crazy people do that! I was simply answering the voices in

my head...they had a question!

Brugeravatar
Jeppes
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 532
Tilmeldt: 5. jul 2008, 13:37
Interesser: Luft og teknik
Geografisk sted: Syddjurs
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af Jeppes » 13. nov 2010, 08:11

Det er da lidt voldsomt og anbefale en nybegynder, en af de dyreste detektore, er det ikke....?
Vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger...

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af HVK » 13. nov 2010, 09:48

Cybergod skrev:Jeg har virkelig svært ved at blive enig med mig selv omkring det med den X-Terra Vs. Deus . Den der hedder X - Terra 705 ( Som jo så er en største fra den serie ) er på en slags tilbud til små 5800,- og der er et godt stykke op til det en Dues koster.

Så jeg besluttede mig 95 % for x-Terra. Så ringer jeg lige til forretningen for at høre dem inden jeg besluttede mig endeligt. Det skulle jeg nok ikke have gjort for han anbefalede Dues meget og fortalte og hyggelig stunder hvor han og hans kammerat indbyrdes konkurrede om flest / bedst fund hvor de begge havde en x-Terra. Men efter den ene af dem fik en Dues, var den konkurrence blevet kedelig, for den part der ikke havde en dues fordi han fandt 50 - 100% mindre hver gang de var afsted.

Jeg kan næsten høre mig selv i fremtiden hvis jeg prøver at gå en tur med en x-Terra 705 og jeg så ikke finder noget som helst..... .o0( Hvis bare jeg havde haft en Dues, så havde jeg garanteret fundet noget) Men nu slår jeg kold vand i blodet og venter noget tid og så må vi se hvad som sker. En detektor skal jeg ihvertfald have, det her må prøves :-) Tak for jeres indput her i tråden God weekend
Jesper kan kun sige DEUS siden kom i sortimentet. Køb en 705´er - og bliver du træt af den kan du komme og handle den i en byttehandel med min nye DEUS....
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Cybergod
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 12. jul 2006, 22:34
Interesser: Skydevåben
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af Cybergod » 15. nov 2010, 21:43

Så skulle der komme en x - Terra 705 og en Garrett pinpointer med posten imorgen :) Glæder mig meget til at få den og lære den at kende :)
I'm not talking to myself, only crazy people do that! I was simply answering the voices in

my head...they had a question!

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af Kloster » 15. nov 2010, 21:52

tillykke med den, så må vi håbe du kan vise os en masse spændende fund :razz:
Kloster.

Brugeravatar
L Empereur
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. dec 2004, 09:34
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af L Empereur » 15. nov 2010, 22:30

En Deus kan ikke finde noget hvor der ikke er noget at finde. Den store udfordring ved at gå med detektor er at finde et område med en masse fund. Man skal gå op og ned af mange marker før man er så langt!
Det er ikke nok at tro, man skal vide!

Brugeravatar
Cybergod
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 12. jul 2006, 22:34
Interesser: Skydevåben
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: Realitets tjek på detektor fund

Indlæg af Cybergod » 15. nov 2010, 22:38

Kloster skrev:tillykke med den, så må vi håbe du kan vise os en masse spændende fund :razz:
Mange tak m8 :) Du kan tro jeg skal få taget nogle bileder, selv dåseaftræk bliver filmet og foreviget :razz:
I'm not talking to myself, only crazy people do that! I was simply answering the voices in

my head...they had a question!

Besvar