Jeg har brug for Hjælp til information på to fund, gammel optik? Jeg skal også nok få rettet mit brugernavn!

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Brugeravatar
Nikke
Newbie
Newbie
Interesser: “Skattefund”
Geografisk sted: Silkeborg

Jeg har brug for Hjælp til information på to fund, gammel optik? Jeg skal også nok få rettet mit brugernavn!

Indlæg af Nikke » 7. jan 2024, 20:25

Hej.
Jeg har hjemme ved min far fundet en invertmåler 0,7m i super stand (alt virker). Kan nogen fortælle lidt mere om sådan en? Og det mest spændende - hvad kan man få for sådan en? :help:

Derudover faldt jeg over noget jeg vil kalde en kikkert, men aner ikke hvad det er. Kan nogen fortælle lidt om den også, samt hva den er værd? :thumbup:

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Nicklas Bille
Vedhæftede filer
IMG_0585.jpeg
IMG_0586.jpeg
IMG_0587.jpeg
IMG_0588.jpeg
Senest rettet af Refraktorius 18. jan 2024, 10:56, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift tilrettet til indlægggts formål. Læs opslaget i small talk
Med venlig hilsen
Nicklas Bille Kjær :inspect:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 459 times
Been thanked: 2355 times

Re: Jeg har brug for Hjælp til information på to fund, gammel optik? Jeg skal også nok få rettet mit brugernavn!

Indlæg af Refraktorius » 18. jan 2024, 11:02

Velkommen ombord.

Af GDPR-hensyn accepterer vi ikke længere brugernavne, der også er folks rigtige navne.

Jeg vil derfor bede dig finde et andet brugernavn, som jeg så kan omdøbe dig til at hedde.

Når jeg modtager det (og navnet ikke er i brug af andre), så omdøber jeg dig, og du kan logge ind med det.
Dit password kan jeg ikke se, og det ændres ikke.

Invertmåleren er en afstandsmåler som optisk/mekanisk gjorde det, en laserafstandsmåler i dag gør til en hundrededel af prisen.
Jeg har hærmodellen M/54 stående (gav 800 eller 1500 for den på et overskudslager for længe siden). Den kunne sagtens være produceret til brug i WWII.

Den er ikke specielt gammel eller sjælden, så jeg tror ikke du skal regne med at få ret meget for den.

Emne: Kuriosa effekter - kom og vær med
Refraktorius skrev:
23. feb 2017, 06:27
En mærkværdighed fra overskudssalg ved forsvaret. En "lille og fiks afstandsmåler":
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Nikke
Newbie
Newbie

Re: Jeg har brug for Hjælp til information på to fund, gammel optik? Jeg skal også nok få rettet mit brugernavn!

Indlæg af Nikke » 18. jan 2024, 11:12

Hvordan ændre jeg mit navn, det kommer nemlig ikke frem under “profil”?

Og tak for tilbagemeldingen :)
Med venlig hilsen

Brugeravatar
Thyk
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Finpistol, Grovpistol, Jagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 44 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Thyk » 18. jan 2024, 11:16

NicklasBille skrev:
18. jan 2024, 11:12
Hvordan ændre jeg mit navn, det kommer nemlig ikke frem under “profil”?

Og tak for tilbagemeldingen :)
Du skal bare sende det direkte til Refrak. Eller kommentere det i denne tråd, så ser han det nok også :)

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 50 times

Indlæg af MMC » 18. jan 2024, 18:33

‘Kikkerten’ ligner et periskop. Og A.K.A.S står for “A. Kershaw and Son”. Det er en britisk fabrikant. Kikkerter og periskoper, så hvis du googler lidt på de ord, skal du nok finde dit periskop. Jeg fandt et der lignede som var fra en Centurion kampvogn - et commander periscope.

Brugeravatar
Nikke
Newbie
Newbie

Indlæg af Nikke » 21. jan 2024, 12:53

Tak for svar :)
Med venlig hilsen

Brugeravatar
Garand01
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
Has thanked: 156 times
Been thanked: 134 times

Indlæg af Garand01 » 21. jan 2024, 20:49

PB sendt.

Besvar