"Er der nogen som kan hjælpe mig med" Identifikation af evt gevær dele og patroner"?"

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Myhre
Newbie
Newbie
Interesser: magnet fiskeri
Geografisk sted: København Nv
Been thanked: 5 times

"Er der nogen som kan hjælpe mig med" Identifikation af evt gevær dele og patroner"?"

Indlæg af Myhre » 18. mar 2023, 12:11

Hejsa,

Fundet disse dele og patroner + hvad jeg tænker er indføringsmagasin (som patronerne sidder på).

Tror det er resterne af et gevær, slagstift/pind og fjeder? Er ikke ekspert. Patroner lå samme sted, så kan være det kan hjælpe ift identifikation.
Vedhæftede filer
20230318_120740.jpg
20230317_181541.jpg
Senest rettet af Refraktorius 19. mar 2023, 19:20, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Gør dig umage med din overskrift og undgå at få slettet indlæg

T-REX
Platin Member
Platin Member
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1124 times

Re: Identifikation af evt gevær dele og patroner

Indlæg af T-REX » 18. mar 2023, 13:40

Et billede af bunden af patronerne, med stempler, vil være en MEGET stor hjælp.
Med disse, kan vi finde præcist hvilken fabrik det er, der har produceret patronerne, og sikekrt også, hvornår.

Samt længde, på hylsteret, bare til nærmeste milimeter.
Hvis du har en skydelære, så vil dia af projektil og hylsterhalsen, hvor projektilet sidde, også være godt at få.

Men et gæt er, at patronerne er 8x57 IS (7,92x57 Mauser) (men kan også være 9,3x57)
Stripsen kaldes en ladeclips/ladestrip.

Den anden del, virker for lang, og for spids, til at være en slagstift, og fjederen for svag.
Men er svært at se... Læg evt en linial ved siden af, så man kan se størrelsen.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex

Besvar