Der er håb for hunde allergikeren

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
Jacii
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:51
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hammel
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Der er håb for hunde allergikeren

Indlæg af Jacii » 11. maj 2022, 22:30

Hej derude.

Jeg blev kortvarigt den lykkelige ejer af en fantastisk lille cocker tilbage i Januar.
Alt var godt, hunden var sød, lærenem og børnene elskede den.
Efter en uge, så begynder mom kone at reagere allergisk på ham.

Det kommer bag på os begge, da hun ikke har problemer med andre hunde i familien, eller den labrador jeg havde da vi mødte hinanden.

Jeg kan se, at det ikke er en holdbar løsning og jeg er så heldig, at den kennel jeg købte hunden ved, var klar på at købe den tilbage(mod et nedslag i prisen)

Jeg begynder at undersøge lidt på nettet, da jeg har en teori om, at det er fordi at vi har købt os en hanhund. Min gamle labrador var en tæve, og andre hunde hun kan tåle er også tæver.

Så falder jeg over denne artikel som jeg finder en smule interesant, selvom om undersøgelse er lavet i så lille en skala som den er, synes jeg at det giver stof til eftertanke…

Er der andre derude, der har oplevet at de har kunne tåle tæver men ikke hanner ? Det er lidt interessant at høre fra andre 😉


https://dagensmedicin.dk/hundeallergike ... e-en-hund/

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Der er håb for hunde allergikeren

Indlæg af 458hunter » 11. maj 2022, 23:14

Jeg har også læst mig til at tæver er bedre for allergikeren. Hvorfor ved jeg ikke.

Derudover findes der jo blandinger og arter der ikke fælder hvilket yderligere øger tollerancen.

Jeg har en sød lille Cocker/Puddel blanding som der er næsten for meget jagt i, men som er utroligt rolig (så længe ungerne er det) og sød inde. Og så fælder hun ikke hvilket er mega lækkert. Det er der dog ikke garanti for - nogle af kuld søskende fækder lidt, men opdrætteren kunne spotte hvilken der ikke ville komme til at fælde, så den fik vi da jeg er hyper allergisk - ikke bare overfor hund, men en lang række ting.

Jacii
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:51
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hammel
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Der er håb for hunde allergikeren

Indlæg af Jacii » 12. maj 2022, 05:31

Hvad jeg lige kan læse, så er det fordi hanhunden udskiller et allergen i sin prostata der hedder Can f5.
Det er det som man reagere på..

Besvar