Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Wannabe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23. nov 2016, 07:36
Interesser: Hagljagt
Geografisk sted: Høj fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 47 times

Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Wannabe » 19. okt 2020, 08:09

Jeg har på det seneste overvejet og få en jagthund. Jeg vil anskaffe en valp og træne den op med hjælp fra Valpe trænig + jagthunde træning i den lokale jagtforening, og jeg har allerede set en masse youtube film om træning 😊 racen er jeg ikke helt sikker på endnu, men f1 er selvfølgelig i betragtning, men jeg kan også rigtig godt lide de hurtige spaniels.

Jeg er vokset op med hund, og min egen første hund var et mix imellem en en rughåret hønsehund og golden retriever og chæfer :giggle: det var en ”rigtig” jagthund, men det var før end jeg begyndte og gå på jagt, men det klarede han selv ind imellem :oops:

Vores nuværende hund egner sig ikke til jagt (billedet) :fun: så jeg overvejer og anskaffe en valp og træne op, men det jeg er i tvivl om er, hvilken jagt er det så man kommer på ? det er fint nok på fælles jagter og stå for, men det er også lidt kedeligt ind imellem, jeg opfatter ikke mig selv som skydegal, men kan se de jagter jeg kommer på, der render de fleste hundefolk rundt med bøssen åben på skulderen, og nogle af dem sætter den åben op af et træ ved moser og små remisser, jeg vil jo også gerne have skud chancer, får de det ? jeg syntes aldrig hundefolk skyder noget, eller det kan være tilfældet der hvor jeg kommer.
Jeg ved at alle (tror jeg) jægere med hund ikke kunne tænke sig andet, og jeg har også talt med ældre jægere der ikke længere vil have hund, pga alder og boligsituation, de syntes stadig de mangler deres hund, og det er jo svært og bare lige prøve på 1-2 jagter for at finde ud af om det er noget for en.
Vedhæftede filer
Lykke.jpg

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Ras.Killing » 19. okt 2020, 09:23

Du skal have lyst til hundearbejdet!

Den observation du har vedr. hundefolk, som ikke løsner et eneste skud i løbet af hele jagtdagen, er helt korrekt.

Men det er fordi de prioriterer arbejdet med hunden over selve jagten/det at skyde noget.

Man kan dog sagtens kombinere det :thumbup: men det skal være lysten til hundearbejdet der skal drive værket, hvis det virkelig skal blive til noget.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af HR » 19. okt 2020, 09:29

Det bliver aldrig det samme igen :smile: . Og i forbindelse med det at drive på fællesjagter, så får hundeførene mindst lige så mange chancer som skytterne. Det du ser med knækkede bøsser er bare rigtig god stil. En respektfuld hundefører skyder ikke vildt lige foran en post. Så i en lille såt hvor alt vildt skal forbi en skytte giver det ikke mening at være klar til skud. Der er også noget med sikkerhed og jeg knækker altid når jeg nærmer mig skytterne. Jeg kan sagtens nå at vende mig om, lukke og skyde bagud hvis der er noget der går den vej (og så kan jeg godt se på min hund om der kan betale sig at være klar).
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af PSindrup » 19. okt 2020, 09:33

Ras.Killing skrev:
19. okt 2020, 09:23
Du skal have lyst til hundearbejdet!

Den observation du har vedr. hundefolk, som ikke løsner et eneste skud i løbet af hele jagtdagen, er helt korrekt.

Men det er fordi de prioriterer arbejdet med hunden over selve jagten/det at skyde noget.

Man kan dog sagtens kombinere det :thumbup: men det skal være lysten til hundearbejdet der skal drive værket, hvis det virkelig skal blive til noget.
Men gør det modsatte sig ikke også gældende nogen gange?
At du nogle gange "kun" bliver inviteret med på "andres jagter" hvis du selv kan stille med en hund?

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af HR » 19. okt 2020, 10:07

Lige en strøtanke- Næste gang du er på fællesjagt, så spørg om du ikke må gå igennem sammen med hundefolkene. Så får du med garanti en hundesnak, du får anbefalet to raser (den han har ham der går til højre, og den han har ham til venstre), og du får at se hvordan jagten arter sig fra den vinkel. Men husk på at der er mange måder at føre hund på. Nogle lader dem bare løbe, mens andre har kontakt og kontrol. En utrænet hund der bare løber giver selvfølgelig ikke mange skudchancer til "far", ud over det råvildt der næsten altid løber bagud.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Gryphon » 19. okt 2020, 10:23

Som Ras.killing siger, så skal du ønske at træne. For hver time jagt lægger du nok 10 timers træning de første par år.

Men min erfaring at man som hundefører altid får flest chancer. Med mindre vi decideret snakker appotører.
Enten står man som bagpost på kongeposten, kant skytte eller driver med masser af bagskud.

Du sætter altid hunde, hvor der er vildt. Og jo færre hunde, jo flere fugle pr hund.

Og så får du også mulighed for kommer på regulering, de små jagter hvor man ikke skyder meget og den sidste jagt osv.

Men det kræver du får trænet en god jagthund
Senest rettet af Gryphon 19. okt 2020, 12:48, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Ras.Killing » 19. okt 2020, 10:24

PSindrup skrev:
19. okt 2020, 09:33
Ras.Killing skrev:
19. okt 2020, 09:23
Du skal have lyst til hundearbejdet!

Den observation du har vedr. hundefolk, som ikke løsner et eneste skud i løbet af hele jagtdagen, er helt korrekt.

Men det er fordi de prioriterer arbejdet med hunden over selve jagten/det at skyde noget.

Man kan dog sagtens kombinere det :thumbup: men det skal være lysten til hundearbejdet der skal drive værket, hvis det virkelig skal blive til noget.
Men gør det modsatte sig ikke også gældende nogen gange?
At du nogle gange "kun" bliver inviteret med på "andres jagter" hvis du selv kan stille med en hund?

Peter
En (god) hund vil i hvert fald være adgangsbillet til noget mere jagt :thumbup:

Hvorvidt det ligefrem er et krav nogen steder, det ved jeg ikke.

Ifht. det gerne at ville skyde også, så er der også den model at man noget af tiden går med hund, og på andre tidspunkter står for. Enten med hunden ved foden, eller f.eks. bag i bilen.

Det kræver så bare at der er hunde nok til jagten :smile:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af PSindrup » 19. okt 2020, 10:40

Ras.Killing skrev:
19. okt 2020, 10:24
PSindrup skrev:
19. okt 2020, 09:33
Ras.Killing skrev:
19. okt 2020, 09:23
Du skal have lyst til hundearbejdet!

Den observation du har vedr. hundefolk, som ikke løsner et eneste skud i løbet af hele jagtdagen, er helt korrekt.

Men det er fordi de prioriterer arbejdet med hunden over selve jagten/det at skyde noget.

Man kan dog sagtens kombinere det :thumbup: men det skal være lysten til hundearbejdet der skal drive værket, hvis det virkelig skal blive til noget.
Men gør det modsatte sig ikke også gældende nogen gange?
At du nogle gange "kun" bliver inviteret med på "andres jagter" hvis du selv kan stille med en hund?

Peter
En (god) hund vil i hvert fald være adgangsbillet til noget mere jagt :thumbup:

Hvorvidt det ligefrem er et krav nogen steder, det ved jeg ikke.

Ifht. det gerne at ville skyde også, så er der også den model at man noget af tiden går med hund, og på andre tidspunkter står for. Enten med hunden ved foden, eller f.eks. bag i bilen.

Det kræver så bare at der er hunde nok til jagten :smile:
Det var også min pointe. Måske jeg fik udtrykt mig lidt kluntet ...

Jeg kender da mindst en jæger der stiller op hele sæsonen som apportør med egen hund, for så at blive inviteret på slyngeljagt sidst på sæsonen, som "betaling" for indsatsen.

Peter

Wannabe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23. nov 2016, 07:36
Interesser: Hagljagt
Geografisk sted: Høj fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 47 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Wannabe » 19. okt 2020, 10:54

Tak for svar :smile: der er lidt forskelligt og tænke over.

Jeg opfatter mig selv for rimelig adræt, og jeg elsker min lille lækre haglbøsse med 63 cm. løb :thumbup: så jeg vil prøve og tilbyde at gå med ind i krattet, en dag lejligheden byder sig :smile:

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Bobo » 19. okt 2020, 11:00

Det korte svar til overskriften er: MEGET BEDRE

jeg er helt på linie med det de andre skriver og vil tilføje at man kan godt være apportør for 3-4 skytter (hvis de er dårligt skydende :oops: ) og samtidig selv få nogle gode skudchancer, men det inebærer en hvis form for stress hos både hund og fører :rock:

Jeg har selv ft springer ( og får ny hvalp snart ) men da jeg også dyrker andejagt har jeg overvejet F1 lab da de er noget stærkere i vand, så du må tænke hvad jagt du går på og hvad du prioriterer.

Min foretrukne jagtform er roughshooting som det hedder på Jydsk og der er spaniels 100 %, men jeg elsker også andejagt, og der kan spaniels godt være med og i de kolde måneder får de våddragt på så de kan holde varmen, og jeg er meget med på drivjagt efter råvildt mm, og når spaniel er tilstrækkelig erfaren kan den sagtens drive med hårvildt.

Min pointe er at du får aldrig en hund der er 100% på alle jagt typer, men al jagt er bedre med hund
Bobo ------ Igen uden billeder

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af HR » 19. okt 2020, 11:13

:goodpost:
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Luluselsker » 20. okt 2020, 01:11

kan kun tilslutte mig den med invitationerne hvis man har hund og flere hvis man har en god hund
du skal dog uanset hvad huske at begrænse det for ikke at slide din hund op og lad være med at starte for tidligt
er selv igang med F1 nu 18 uger
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af AHSV » 20. okt 2020, 12:51

Bobo skrev:
19. okt 2020, 11:00
jeg er helt på linie med det de andre skriver og vil tilføje at man kan godt være apportør for 3-4 skytter (hvis de er dårligt skydende :oops: ) og samtidig selv få nogle gode skudchancer, men det inebærer en hvis form for stress hos både hund og fører :rock:
Jeg blev så sat som apportør for 3 skytter på en klapjagt i lørdags, det var min Labradors første jagt og han havde lige apporteret sine første fugle på de to foregående såter. Jeg blev sat der fordi der forventedes ringe udbytte (3-4 fugle). Det går ikke altid som man forventer, af en eller anden grund gik hele "strålen" ud over mine tre skytter og de var omend særdeles velskydende. Da såten var ovre stod jeg med 32 fasaner - rart at se at dressuren faktisk kunne holde til det selv om dirigeringerne blev lidt udfordrende da fuglende simpelthen dryssede ned om ørene på den stakkels hund :smile:

Faktisk røg jeg ret hurtigt over på at holde igen, sætte hunden af og så selv spæne rundt og samle fugle sammen for, at han ikke skulle brænde helt af.

Mvh.
Anders

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Styer SSG » 22. okt 2020, 23:40

Kort og godt: Det er for koldt at går på jagt uden hund! :neutral:

Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af PSindrup » 23. okt 2020, 07:07

Styer SSG skrev:
22. okt 2020, 23:40
Kort og godt: Det er for koldt at går på jagt uden hund! :neutral:

Styer ssg
Undskyld, men den joke fik jeg ikke fat i :???: :giggle:

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af HR » 23. okt 2020, 07:12

:rolf:
Det gjorde hundefolkene. :giggle:
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af PSindrup » 23. okt 2020, 07:23

HR skrev:
23. okt 2020, 07:12
:rolf:
Det gjorde hundefolkene. :giggle:
:giggle:

Peter

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Birk » 23. okt 2020, 08:09

Er man først vænnet til, at drive med hund, er det tamt, at være passkytte. :smile:

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af 308 W » 23. okt 2020, 09:28

Men det er et større arbejde at nå fra 8 uger hvalp til klar jagthund.. især med en FT Cocker :wall: :grimasse:
Vedhæftede filer
IMG_20201023_111136.jpg
Senest rettet af 308 W 23. okt 2020, 11:12, rettet i alt 3 gange.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af HR » 23. okt 2020, 09:44

Og så er det i øvrigt dyrt! OP spørger hvilken type jagt man kommer på. Og til det vil jeg bare sige; man kommer på den type jagt man har selv eller køber sig til. Invitationer er en bonus som man får af sine venner og man skal ikke satse på at gå gratis på jagt fordi man har hund. Det koster ca 1000 kroner om måneden at have hund, og for 12000 kan man få en hel del jagt. Jagthund er noget man skal have for at have hund, ikke for at komme billigt på jagt.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Gryphon » 23. okt 2020, 09:55

HR skrev:
23. okt 2020, 09:44
Og så er det i øvrigt dyrt! OP spørger hvilken type jagt man kommer på. Og til det vil jeg bare sige; man kommer på den type jagt man har selv eller køber sig til. Invitationer er en bonus som man får af sine venner og man skal ikke satse på at gå gratis på jagt fordi man har hund. Det koster ca 1000 kroner om måneden at have hund, og for 12000 kan man få en hel del jagt. Jagthund er noget man skal have for at have hund, ikke for at komme billigt på jagt.
HR
Måske i jylland. men på sjælland er det jo en enkelt eller to dagsjagt og så har den hund betalt sig hjem...


Alle de skide konsulenter !!!!!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af HR » 23. okt 2020, 11:57

I Jylland er det mårhundene der ødelægger det. Dem skyder vi så om natten, og det er også en slags jagt :mrgreen: 22 styk sideste sæson på mit revir alene, og 5 ind til nu siden 1/9. I øvrigt en type jagt som man kan komme på gratis hvis man investerer i et vildtkamera eller to plus et på passende vis opsat våben (lyddæmper, en ikke for hidsig kaliber og nattesigte). Det er ikke mig der har skudt dem (ud over en enkelt på fællesjagt), men et par unge entusiaster som får lov at gå efter dem på vores jagt.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af PSindrup » 23. okt 2020, 12:16

HR skrev:
23. okt 2020, 11:57
I Jylland er det mårhundene der ødelægger det. Dem skyder vi så om natten, og det er også en slags jagt :mrgreen: 22 styk sideste sæson på mit revir alene, og 5 ind til nu siden 1/9. I øvrigt en type jagt som man kan komme på gratis hvis man investerer i et vildtkamera eller to plus et på passende vis opsat våben (lyddæmper, en ikke for hidsig kaliber og nattesigte). Det er ikke mig der har skudt dem (ud over en enkelt på fællesjagt), men et par unge entusiaster som får lov at gå efter dem på vores jagt.
/HR
Men der kræver vel stadig at det foregår på et areal man har jagtret på - ikke sandt?

Jeg syntes at rågeregulering er en super spændende "jagtform" og hvis jeg boede i det Jyske, ville jeg helt sikkert også stille op til mårhund-regulering.

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af HR » 23. okt 2020, 12:45

Men der kræver vel stadig at det foregår på et areal man har jagtret på - ikke sandt?
Selvfølgelig! Men det er ikke svært at få lov til. Vi er nok nærmere ovre i at man kan blive inviteret med på jagt hvis man gør noget seriøst ved mårhundene.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Wannabe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23. nov 2016, 07:36
Interesser: Hagljagt
Geografisk sted: Høj fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 47 times

Re: Hvordan bliver ens jagt, hvis man har jagthund

Indlæg af Wannabe » 26. okt 2020, 08:20

HR skrev:
23. okt 2020, 09:44
Og så er det i øvrigt dyrt! OP spørger hvilken type jagt man kommer på. Og til det vil jeg bare sige; man kommer på den type jagt man har selv eller køber sig til. Invitationer er en bonus som man får af sine venner og man skal ikke satse på at gå gratis på jagt fordi man har hund. Det koster ca 1000 kroner om måneden at have hund, og for 12000 kan man få en hel del jagt. Jagthund er noget man skal have for at have hund, ikke for at komme billigt på jagt.
HR
Det har absolut ikke været tanken at få hund for at få "gratis" jagt, men mit spørgsmål er udelukkende hvordan selve jagten bliver, jeg kan se dem der driver, kommer svedige ud af kratet med mos og grene i håret, og jeg står somme tider og småfryser og små keder mig, så jeg tænker at hunde førens oplevelse er noget andeledes end min, selv om vi er der på samme tid og sted :smile:

Besvar