Nåja. Jeg tænker at jeg lige ville give en opdatering på hvordan det så egentlig gik i går. Og lad mig da bare starte med at sige, at det var rent kaos.
Vi kommer på som den første, og kommer frem til en super rar dommer, som gennemgår banen med mig efter han spurgte om vi havde prøvet sådan noget før. Det havde vi jo ikke rigtig. Så. Vi blev sendt af sted, og den lineføring vi fik lavet var ikke prangende. Vi kom frem til første pind og jeg skulle tage snoren af hunden. Hun blev da også ved min side det første skridt eller 2, og så tænkte hun ellers "FEEEEEDEEEEST! Jeg kan løbe RIGTIG stærkt i cirkler rundt om min moooaar og hun kan ikke nå mig!!!"

Så jeg stopper op, og får efter lidt møje og besvær kaldt hunden til mig, og hjulpet hende i en plads, så vi kan fortsætte.

Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, men bavianen var da ikke færdig med at løbe stærkt, så det gentager sig et par gange. Dommeren er super rar og guider mig igennem hvad jeg skal gøre. Vi kommer laaangt om længe frem til sidste pind hvor hun skal sættes af og blive, og lave indkald på 50 meter. Jajajaja. Det kan vi det her! Hunden bliver siddende, venter på mit fløjt, kommer spurtende, render uden om mig og hen til dommeren.

KØTER! Apporteringen var til gengæld rigtig fin, og skuddet var også ok.
Så alt i alt havde jeg en hund med lidt meget krudt bagi, og lidt for meget halm i ørerne. Dommeren grinte lidt, og sagde at det jo var en ung hund. Jaja. Og så sagde han gudhjælpemig tillykke

Jeg forstod ingenting, men vi bestod altså brugsprøven. Med 37p ud af 40. Jeg synes nok han har været lige rigeligt flink ved mig, men jeg skal ikke brokke mig.

Jeg blev trukket et enkelt point i kobling og fri ved fod, samt 2 point i tilbagekaldet.
Så nu er næste springende punkt så bare hvad det næste er vi skal arbejde videre med. Der er sat flueben ved brugsprøven, så nu må vi finde næste mål. Og så må jeg finde et sted vi kan træne lidt fokus omkring andre hunde. For det kniber noget.
Skuet var... Ikke prangende. Jeg havde en hoppebold med i ringen og ikke en hund der kunne gå almindeligt. Vi fik en lovende, men en ok brugbar kritik så det er jo fint. Jeg bliver klogere og klogere hver gang jeg kommer af sted til sådan noget, og jeg ved også med mig selv at jeg aaaaaldrig bliver grebet af udstillingsverdenen. Hold nu op altså en hel masse kritiseren af andres hunde, bagtaleri og kritik af dommeren når ens egen hund ikke lige bliver bedst placeret.

Jaja. Det bliver aldrig mig.