Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Zundapp » 5. dec 2016, 20:27

Det var da skønt med nogle troværdige facts med kildeangivelse i en tråd fyldt med meget pladder.
Never mind the dog - Beware of the owner..

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af C-X » 5. dec 2016, 20:29

Pudsigt rationale. Rigtig mange terrier er opdrættet efter nærmest identiske værdier; mod, fysisk styrke, angrebsiver, gode bisser og naturligvis troskab mod ejeren. Forrest i feltet finder vi TJT.
Blandt jagthunde, mange spidshunde, diverse gårdhunde og "vogtere" finder du samme egenskaber.

De mennesker hundene præges af, dikterer i reglen hvordan hunden bliver.

Mennesker der ikke går på jagt, bør heller ikke anskaffe sig en jagthund, da de på ingen måde kan tilfredsstille hundens behov. Det vil alt andet lige, føre til en uharmonisk hund.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af C-X » 5. dec 2016, 20:32

Hvis undersøgelsen så lavede en kobling mellem typen af ejer og typen af hund, så kunne den måske bruges til noget fornuftigt også. Jeg ser mest; potentielt farlig hund + rockerlærling = farlig hund.
Havde samme vedkommende valgt en labrador, var den sikkert også endt i en katastrofe.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Zundapp » 5. dec 2016, 20:43

Prægning er vigtigt men avl mod en ønsket egenskab gennem generationer er jo ikke for sjov.

En border collie er ikke ubetinget egnet til personlig beskyttelse og en pitbull er ikke egnet til at drive får sammen. Så kan du præge herfra og til juleaften for generne er stærkere..

Og at alle terrier er avlet efter nærmest identistiske værdier er jo også pænt sagt noget af en usandhed.
Med mindre altså en yorkshire terrier i dine øjne har samme temperament og aktivitets niveau som en tysk jagt terrier..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Hedegaard » 5. dec 2016, 20:47

Nu er der af flere omgange blevet efterlyst talmateriale omkring myterne om de glubske labrador hunde. Betænkningen er ikke perfekt (som betænkninger aldrig er) men giver et godt indblik i hvorfor tingene måske faldt ud som de gjorde i forb. med vedtagelsen af hundeloven.
C-X skrev:
Hvis undersøgelsen så lavede en kobling mellem typen af ejer og typen af hund, så kunne den måske bruges til noget fornuftigt også. Jeg ser mest; potentielt farlig hund + rockerlærling = farlig hund.
Havde samme vedkommende valgt en labrador, var den sikkert også endt i en katastrofe.
Se venligst betænkningens Kapitel 6 "farlige hunde", især del 6.1 "hvorfor er hunde farlige" , del 6.1.1 "arvelige egenskaber", 6.1.2 "erhvervede egenskaber" samt del 6.1.3 "måden en hund holdes på", der kort berører problematikken.

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. dec 2008, 12:01
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 100 times
Been thanked: 85 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af BoPe » 5. dec 2016, 21:59

Man forbyder hunden.

Det er sikkert en fin løsning, men man burde forbyde og regulere hundeejeren i stedet.

Hunde er det nye haglgevær. Vi ser forbud mod halvautomater og brenneke kugler. Det der er behov for er at regulere adgangen til at kunne holde hund.

Det er bare en trist erkendelse, at så mange af ens medborgere ikke magter ansvaret for et forholdsvist simpelt husdyrhold. Men sådan er det. En alm. gåtur på fortorvet kan overbevise enhver om, at hundelortene kommer i alt fra størrelse chihuahua til størrelse pitbull.

En hundeejer der lader sin hund skide som det passer den, er en hundeejer, der lader sin hund bide som det passer den.

Den nemmeste måde at fjerne lortehunde på er at fjerne deres lorteejere.

Så er der pludselig plads til racerene Amstaff - og gode underholdende hundekampe.

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Taxen » 5. dec 2016, 22:04

Knivloven En Italiensk " Turist " eller hvad han nu i virkeligheden var.
Finder frem til Nørebro hvor han møder nogen der stikker ham ihjel med en Kniv sørgeligt. Straks myldrer der en masse frem og skal lægge blomster og tænde lys. Glimrende sted for en Politiker at få noget Fjernsyns tid og fortælle hvad der nu skal gøres. Resultat der dør ikke flere Italiener ved Knivstik på Nørebro. Og de fleste Danskere bliver på et tidspunkt kriminel ved at bruge en kniv et forkert sted
Luftbøsse loven. En Våbenhandler der er brændt inde med nogle Luftvåben der kan skyde Griseskinker i stykker laver et Pr. stunt hvor han skyder nogle huller i en Skinke så alle kan se hvor farligt et Jagtvåben fra Korea er . Resultat der bliver ikke huller i flere Skinker. En masse er blevet Kriminelle ved at han en Gammel udslidt fjederbøsse på 5,5 m stående og ikke lige har lyst til at købe et våbenskab. Samtidig har dem Knivloven var myntet på skaffet Skydevåben da straffen jo næsten er dem samme for besiddelse. Og Husmødre og Børn risikere nu at blive skudt på en fredlig indkøbstur.
Hundeloven. Nogle tabere anskaffer nogle storehunde som de i en hver forstand bruger forkert. Resultat alle fornuftige mennesker der godt kan klare sådan hunde. Skal straks forbydes at have dem, heldigvis blev Skambidnings delen af loven rette til. Før det stod den hund der bed først til aflivning uanset rase og omstændigheder for at den bed først. Vil sige at en fredelig hund i snor der bider en total ude af kontrol hund der kommer fræsende op i af hovedet af den, og der for giver den et hak skulle aflives. Nu skal der trods alt ses på alt inden man træder til aflivning
Taxen

A284win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 17. okt 2016, 17:40
Interesser: Skydning med 284win
Geografisk sted: Smidt på Falster
Has thanked: 71 times
Been thanked: 42 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af A284win » 6. dec 2016, 06:25

Der er desværre ikke statistik for hvilke hunderacer der bider mest. Beklager. Der er statistik for skadestuebehandlede bid.
Hvordan værdisætter man et bid? Hvor megen smerte udløser et bid?
Muskel hunde kan ikke låse kæberne mere end andre hunde, beklager.
Kan man opdrætte hunde til at blive kamphunde? Ja. Kan alle racer bruges? Nej. Men alle hunde kan mishandles og blive uregerlige.
Antallet af farlige hundebid er for nedadgående og har været det i mange år. Hvorfor? Der er flere hunde. Er det fordi de dårlige ejere hurtigere beslutter sig for at aflive aggressive hunde?

Opdragelse, motion og arbejdsmæssig brug af hunden sænker frekvensen af bid. Men og det er et stort men. Avl kan give tossede hunde. Fordi man går benhårdt efter specifikke egenskaber. Det kan være kontroversielt at skrive det men linjeavl og indavl forekommer desværre. Og det kan være medvirkende til degenering og psykisk ustabile dyr.

Jeg har selv fået aflivet samtlige mine hunde. En blev gammel, en blev kørt ned og en bed efter et barn.
Min holdning er at en hund er et brugsdyr. Familiehund. Så længe den er sund og rask så kan den være i familien.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Refraktorius » 6. dec 2016, 11:40

Stoffelof skrev:Jeg er klar over, at undersøgelsen jeg linker til ikke er up-to-date, men jeg forestiller mig, at billedet er nogenlunde det samme i dag.

http://www.fairdog.dk/elements/document ... i-2011.pdf
Og den falsificerer så, at labradoren skulle stå bag flest angreb.
Den eneste af tabellerne hvor den er nummer 1, er "Fatalt bid på andre hunde et år efter forbuddet"

(og man skal ikke glemme, at kilden endda er et partsindlæg fra "Fairdog" og der er tale om tal de selv har indsamlet. Forskningsmæssigt ville det stort set diskvalificere deres data)

Den kilde Hedegaard linker til, er forventeligt betydeligt mere pålidelig.
Data fra forsikringsselskaber er for eksempel forventeligt ikke farvede af hunderace, da racen ikke har nogen betydning for forsikringsspørgsmålet (ud over værdien af at have bedst mulige datagrundlag).
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

A284win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 17. okt 2016, 17:40
Interesser: Skydning med 284win
Geografisk sted: Smidt på Falster
Has thanked: 71 times
Been thanked: 42 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af A284win » 6. dec 2016, 12:06

Nu er tal taknemlige og det kommer an på hvornår de trækkes. labradoren har været den mest aktive hund med hensyn til bidstatistik. Det var engang i 1970erne.

Rent statistisk er det beskæmmende at man må bruge data indsamlet i Sverige i 2006 og så mener man at landene er sammenlignelige.

Jeg tror at grunden til at der ikke er mere fokus på dataindsamling og bearbejdning er at problemet er forsvindende lille. I en given periode.Til sammenligning er der slået lige så mange børn ihjel af heste som af hunde. I samme periode blev 47 børn slået ihjel af deres forældre. Som jeg erindrer tallene fra i nat.

Hvor ubehageligt det end måtte være så er det ikke hunderacerne der er problemet, men dem der holder, eller burde holde i snoren som udgør den virkelige fare. Ja faktisk så er det farligt at leve. Man dør af det.

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Falco Subniger » 6. dec 2016, 19:12

A284win skrev:Nu er tal taknemlige og det kommer an på hvornår de trækkes. labradoren har været den mest aktive hund med hensyn til bidstatistik. Det var engang i 1970erne.
Jeg må igen efterlyse en kilde? Og dertil spørge hvordan en statistik fra 70'erne er relevant for debatten?
Rent statistisk er det beskæmmende at man må bruge data indsamlet i Sverige i 2006 og så mener man at landene er sammenlignelige.
Vel ikke mere end, når man påstår (formodet) statistik fra 70'erne er brugbart.
Jeg tror at grunden til at der ikke er mere fokus på dataindsamling og bearbejdning er at problemet er forsvindende lille.
Det er nok mere sandsynligt at fokus på data skyldes, at der kastes udokumenterede påstande ind i tråden.
Hvor ubehageligt det end måtte være så er det ikke hunderacerne der er problemet,
Kilde, tak?
men dem der holder, eller burde holde i snoren som udgør den virkelige fare.
Kilde, tak?
Ja faktisk så er det farligt at leve. Man dør af det.
Så du mener ikke der er forskel på at dø som tre-årig mellem kæberne på en hund og som 102 årig af alderdom efter et langt livsbekræftende liv?

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Zundapp » 6. dec 2016, 19:37

Den her tråd er blevet bombarderet af kommentarer der overhovedet ikke forholder sig til fakta og virkelighedens verden

Uden sammenligning ellers så ligner det lidt holdningerne hos venlig boerne.. Man stikker hovedet ned i et hul i jorden og holder sig for ørerne for at undgå veldokumenterede fakta og PÅSTÅR så man selv har mest ret..

Mod den slags kæmper selv guderne forgæves..
Never mind the dog - Beware of the owner..

A284win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 17. okt 2016, 17:40
Interesser: Skydning med 284win
Geografisk sted: Smidt på Falster
Has thanked: 71 times
Been thanked: 42 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af A284win » 6. dec 2016, 19:41

Falco Subniger skrev:
A284win skrev:Nu er tal taknemlige og det kommer an på hvornår de trækkes. labradoren har været den mest aktive hund med hensyn til bidstatistik. Det var engang i 1970erne.
Jeg må igen efterlyse en kilde? Og dertil spørge hvordan en statistik fra 70'erne er relevant for debatten? Kilden er min hukommelse.
Rent statistisk er det beskæmmende at man må bruge data indsamlet i Sverige i 2006 og så mener man at landene er sammenlignelige.
Det ville være dejligt hvis der havde været noget statistik før man lavede hundeloven. Nyeste data er fra 2006. Eller fra Topdanmark.

Vel ikke mere end, når man påstår (formodet) statistik fra 70'erne er brugbart.
Jeg tror at grunden til at der ikke er mere fokus på dataindsamling og bearbejdning er at problemet er forsvindende lille.
Det er nok mere sandsynligt at fokus på data skyldes, at der kastes udokumenterede påstande ind i tråden.

Hvis jeg havde nævnt labrador som værende i top 3 over bidende hunde så havde det passet statistisk. Om man kan lide fairdog eller ej, så har de dog gjort nogle tanker omkring problematikken.
Hvor ubehageligt det end måtte være så er det ikke hunderacerne der er problemet,
Kilde, tak? Fairdog side 4
men dem der holder, eller burde holde i snoren som udgør den virkelige fare.
Kilde, tak? Fairdog side 4.
Ja faktisk så er det farligt at leve. Man dør af det.
Så du mener ikke der er forskel på at dø som tre-årig mellem kæberne på en hund og som 102 årig af alderdom efter et langt livsbekræftende liv?
Jo der er stor forskel. 99 år for at være helt nøjagtig.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Senserazer » 6. dec 2016, 19:53

Der findes ikke onde eller farlige hunderacer, men der findes dårlige ejere, og at disse ejere så ofte tiltrækkes af nogle bestemte hunderacer, bør ikke resultere i massemord.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af LapuaMagnum » 6. dec 2016, 20:01

Jeg holder også på at over 95 % af de tilfælde hvor der sker hunde bid og aggressive hunde, er ejerens skyld eller medskyld. Min niece har en af de hunde som er i en farlig kategori og hun går tur i København uden snor og den er så venlig sindet og er fuldstændig ligeglad med andre hunde. Jeg har også noget andet familie der har en, ja jeg ved sgu ikke engang hvad det er for en race men noget fladnæset beløjet køter der bider alt og alle hvis de kommer i nærheden af den. Hunde er vel også som mennesker, nogle er sindsyge fra fødslen andre bliver det over tid og de sidste bliver bare mere bløde med alderen :rolf: :rolf: Jeg gør ihvertfald :Hug:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af C-X » 6. dec 2016, 20:24

Hedegaard skrev:Nu er der af flere omgange blevet efterlyst talmateriale omkring myterne om de glubske labrador hunde. Betænkningen er ikke perfekt (som betænkninger aldrig er) men giver et godt indblik i hvorfor tingene måske faldt ud som de gjorde i forb. med vedtagelsen af hundeloven.
C-X skrev:
Hvis undersøgelsen så lavede en kobling mellem typen af ejer og typen af hund, så kunne den måske bruges til noget fornuftigt også. Jeg ser mest; potentielt farlig hund + rockerlærling = farlig hund.
Havde samme vedkommende valgt en labrador, var den sikkert også endt i en katastrofe.
Se venligst betænkningens Kapitel 6 "farlige hunde", især del 6.1 "hvorfor er hunde farlige" , del 6.1.1 "arvelige egenskaber", 6.1.2 "erhvervede egenskaber" samt del 6.1.3 "måden en hund holdes på", der kort berører problematikken.
Ja, det er en sørgelig og underlødig omgang læsning. Gang på gang henvises der til erfaringerne fra et lignende svenk notat, der havde samme agenda.
Der er ikke rigigt noget undersøgende i disse kapitler, mere en meningsdannelse, ud fra div. personer. Altså, som dokumentets titel, en betænkning! :blink:
Betragt det som et partsindlæg, fra officiel side af, det ophøjer på ingen måde indholdet til en højere sandhed.

En stor del af indholdet er som sådan nogenlunde acceptabelt, der er dog nogle "facts" der er fuldstændigt galt afmarcheret.
Kapitlet "6.2.3. Historisk raceinddeling" gav mig en akut kombination af :rolf: :puke: :crazy:

Man tænker om forfatterne har inspireret de senere selvudråbte eksperter om "generationsskiftene imellem foldeknivene".
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Taxen » 6. dec 2016, 20:29

Så du mener ikke der er forskel på at dø som tre-årig mellem kæberne på en hund og som 102 årig af alderdom efter et langt livsbekræftende liv



Så må løsningen være at forbyde alle hunde?? Da en hund ikke skal være ret stor for at dræbe en 3 årig. Er der øvrigt nogen tal på hvor mange 3 årige der bliver dræbt af hunde om året ??
Taxen

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af C-X » 6. dec 2016, 20:34

Taxen, da jeg begyndte min "karriere som hundemand", blev jeg kølhalet gennem sneen, at sådan et brunt skinkelyn, som du holder dig. Det var til stor morskab for de andre jægere (de der var gamle nok til at bære våben), men kunne jo være endt grueligt galt, hvis den havde styret mig ind i et træ. :giggle:
Han var nu en herlig gravmaskine og absolut ikke en fingersnapper :numberone:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Stoffelof
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 23. jul 2011, 12:27
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Stoffelof » 6. dec 2016, 20:43

C-X skrev:Taxen, da jeg begyndte min "karriere som hundemand", blev jeg kølhalet gennem sneen, at sådan et brunt skinkelyn, som du holder dig. Det var til stor morskab for de andre jægere (de der var gamle nok til at bære våben), men kunne jo være endt grueligt galt, hvis den havde styret mig ind i et træ. :giggle:
Han var nu en herlig gravmaskine og absolut ikke en fingersnapper :numberone:
http://www.slangster.dk/s/skinkelyn
Skinkelyn, siger du. Jojooo :giggle: :rolf:

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Falco Subniger » 6. dec 2016, 20:52

Taxen skrev:Så må løsningen være at forbyde alle hunde?? Da en hund ikke skal være ret stor for at dræbe en 3 årig. Er der øvrigt nogen tal på hvor mange 3 årige der bliver dræbt af hunde om året ??
Taxen
Nej, jeg er imod forbud, også det der er indført. Jeg er omvendt stor tilhænger af, at man argumenterer ud fra fakta og ikke løse påstande eller udslidte klichéer.

"Der findes ingen farlige tigre, de er blot alle sammen misforstået."

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Taxen » 7. dec 2016, 06:45

Ja når man trækker rundt med sådan et par " Skinlyn " så skal der passes på de er meget stærkere end de ser ud. Min Flexline til hanhunden ( som i øvrigt kun bruges når vi går på mark og sti langt uden for Byen ) er en beregnet til en 60 + kg hund. Jeg skal ikke risikere linen knækker ved et pludseligt træk. Tævens er lidt mindre, men stadig til en meget større hund. Selvfølgelig skal der være Lovgivning for hvor dan man holder hund. Problemet er når Embedsmænd og deres Politikker laver dem ud fra hvad der ser godt ud i Medierne og " Damerne " hende i Vuggestuen synes er godt. Det bliver meget sjældent en fornuftig lov
Taxen

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af PSindrup » 7. dec 2016, 11:00

Zundapp skrev:Man kan jo lave en masse regler og love men de skal jo også håndhæves hvis de skal have nytte..

Jeg bor i boligforening hvor reglerne er at man må have 1 kæledyr dvs hund eller kat. Muskelhunderacer og blandinger er ikke tilladt og er et brud på lejekontrakten man har skrevet under på og medfører man bliver bedt om at flytte eller bortskaffe hunden øjeblikkelig... Det er i min optik en fin løsning..

Men, vi har en satan af en muskelhund lige overfor min have. Damen der har den bruger to halsbånd og to snore når hun lufter den men jeg har prøvet at stå med min hund i snor og så har muskelhunden lavet udfald så det ene bånd sprang og den kom helt op i hovedet af mig og min hund med hele gebisset fremme.. Sådan en hund skal i min optik graves ned i baghaven øjeblikkelig, men selv om vi er flere der har oplevet problemet med den hund der reelt ikke er tilladt så vil boligforeningen intet gøre, for som de siger " Den har jo ikke gjort nogen noget endnu"

Det skal måske også lige nævnes at damen der passer den ikke er ejer af den, da det er hendes søns hund. Han er dog i spjældet og har været det i flere år og kan derfor ikke passe den.

Men så længe vi ikke må bruge lobotomi på den slags mennesker så skulle de ikke have lov til at eje noget der er farligere end en mellemstor guldfisk..

Generelt rammer regler og love tit de forkerte dog synes jeg egentlig det er fint med en hundelov og der er jo ufatteligt mange andre racer man kan købe i stedet for de 12-13 forbudte racer så ingen lider nød ved den lov med mindre man er en type der skal have styrket sit image med en "accessories med store tænder"...

Et hundekørekort kunne være en mulighed men vil ramme de svage i samfundet hvoraf mange har en hund som eneste levende ven.

Jeg rammer ind i terminologien med at være på overførselsindkomst/førtidspension og har også en enkelt gammel tatovering og en gammel bøde i bogen så jeg ville reelt blive ramt hårdt af en lov. Selvom jeg er velfungerende, har en uddannelse, passer mig selv og overholder lovene i samme omfang som alle andre og ikke på nogen måde generer andre mennesker så ville jeg være dømt ude. Jeg kan ikke sidde i et lokale med mange andre mennesker for at tage et hundekørekort så det er heller ikke en god løsning for mig. (Jeg har Asperger)

Jeg er sammen med min hund 24/7 året rundt, den er med mig stort set hver gang jeg skal noget om det så bare er en tur i Rema efter dagligvarer hvor den så glad sidder og kigger efter hvad der sker omkring bilen eller det er en tur til Rold skov for at gå en tur. Hun holder mig med selskab som et levende væsen også alle de dage hvor jeg er alene uden at snakke med andre mennesker men elsker også når vi får besøg og hun kan vise sine tøjdyr frem et efter et indtil der falder en godbid af. Hun er nem og velfungerende også selvom vi kun har været til hundetræning 3 gange før jeg måtte opgive.

Skal jeg så ikke have lov til at eje en hund??

En lov vil altid have mulighed for at ramme de forkerte men hundeloven er generelt en af de bedre love der er lavet..
Spændende indlæg.

Hvorfor anmelder du ikke bare selv overforboens aggressive muskelhund til politiet?
Det behøver du jo ikke boligforeningens hjælp til ...

Peter

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af Zundapp » 7. dec 2016, 11:59

Det har også været overvejet både af mig og flere andre naboer.

Frygten for et anonymt tip ikke er anonymt er større end frygten for selve hunden. De typer der færdes i det hus er ikke nogen vi har lyst til at være skydeskive for.. Sørgeligt men sandt og så vælger man at gå den anden vej når man skal lufte sin egen hund..

Ja det er en dårlig løsning og ja jeg har vel en borger pligt. Men jeg vil hellere tage min chance overfor hunden end jeg vil gå i frygt for repressalier hver gang jeg går udenfor havelågen.. Kald mig bare et dårligt menneske eller det der er værre, men lige i det her tilfælde vælger jeg mine kampe med omhu..

Vi har som sagt forsøgt at gå gennem boligforeningen ud fra at det var mere sikkert end en privat anmeldelse hvis det kikser med anonymiteten og da det bryder både lovgivningen og boligforeningens regler har de jo også et ansvar men svaret var bare at de ikke ville gribe ind "for den havde jo ikke gjort nogen noget"

Det er der hvor vi er lige nu..
Never mind the dog - Beware of the owner..

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af ReneKJ » 7. dec 2016, 12:30

Zundapp skrev:Det har også været overvejet både af mig og flere andre naboer.

Frygten for et anonymt tip ikke er anonymt er større end frygten for selve hunden. De typer der færdes i det hus er ikke nogen vi har lyst til at være skydeskive for.. Sørgeligt men sandt og så vælger man at gå den anden vej når man skal lufte sin egen hund..

Ja det er en dårlig løsning og ja jeg har vel en borger pligt. Men jeg vil hellere tage min chance overfor hunden end jeg vil gå i frygt for repressalier hver gang jeg går udenfor havelågen.. Kald mig bare et dårligt menneske eller det der er værre, men lige i det her tilfælde vælger jeg mine kampe med omhu..

Vi har som sagt forsøgt at gå gennem boligforeningen ud fra at det var mere sikkert end en privat anmeldelse hvis det kikser med anonymiteten og da det bryder både lovgivningen og boligforeningens regler har de jo også et ansvar men svaret var bare at de ikke ville gribe ind "for den havde jo ikke gjort nogen noget"

Det er der hvor vi er lige nu..
Et grimt dilemma, men uanset søforklaringerne er det sikkert af samme grund at boligforeningen ikke vil foretage sig noget. De er også bange for typerne.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Muskelhundenionen vil have lempet reglerne

Indlæg af LapuaMagnum » 7. dec 2016, 12:39

Det er jeg da ked af at høre nogen skal føle sig truet i sit eget nærområde og ellers er et ordentligt menneske. Hvis det var muligt skulle jeg nok lægge navn til anmeldelsen, men det virker til at der ikke kommer opbakning fra boligforeningen og måske endda heller ikke politiet. Det nytter måske heller ikke fordi jeg ikke selv har oplevet hunden som truende eller bare mødt den.

Jeg syntes det er trist at vi har et sådan samfund, og er desværre klar over at det er sådan en del steder.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Besvar