Valg af "jagtkammerat"

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 23. okt 2016, 19:04

Hej Folkens
Vi går og overvejer mere og mere om ikke vi skal få os et firebenet medlem af familien. Den består pt af to voksne og endnu ingen børn.

Kæresten har tidligere haft labrador i familien og jeg har tidligere hygget om en dejlig schæfer og selv haft en dejlig "rundkørsel" af en hund for nogle år siden, så vi er ikke uvante med det ansvar der følger med at have hund og de mange timer der går med den, også de mørke og kolde og våde vintermorgener hvor den skal ud og luftes.

Vi hælder mest til en hund der kan trænes til jagtbrug, om end det ikke bliver ret ofte den kommer afsted på jagt, da jeg ikke selv råder over jagt, men derfor vil det jo være sjovt at have en hund man kan have med, når en invitation byder sig til.

Så mest af alt tænker vi på en familiehund der vil gøre sig i en familie i et 140 m2 hus i en landsby.

Den vil til tider blive alene hjemme nogle timer om dagen, men næppe mere end 4-5 timer af gangen.

Er det en helt håbløs tanke at gå videre med? Vi har ingen planer om at gøre noget overilet og anskaffe os en hvalp i morgen, men nok nærmere overveje tanken og mulighederne indtil foråret og så tage en endelig beslutning der.

Jeg har nogle racer i tankerne som jeg godt kan lide, men vil gerne høre hvad I tænker af anbefalinger af race.

Hvilke gode bøger kan anbefales om hundeopdragelse / jagthunde? Så vil jeg skrive det på julens ønskeseddel.

P.S: Vovsen på mit profilbillede er min mors lille Cavalier King Charles Spaniel, som altså er for lille til mig til daglig.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Boerge » 23. okt 2016, 19:22

Har du overvejet et kryds mellem en Chesapeak Bay Retriver og en Kleine Münsterlænder!! Nej spøg til side - der har vi vist nok i min. ( den fangede i øvrigt en fasankok i dag - 300 meter fra, hvor den var blevet vingeskudt )

Personligt ville jeg som den første hund til jagtbrug vælge en Labrador, og så ville jeg vælge at få den på et tidspunkt, hvor der næsten konstant kan være en hjemme ved den de første par uger. ( tissetræning - lære at være alene o.s.v. )
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Sortseer » 23. okt 2016, 20:26

Du vil være godt tjent med en jagtretriever, altså en såkaldt formel 1 labrador. De er en fornøjelse at have i huset, lærenemme og fremragende apportører.

Det kan ubetinget anbefales at købe en der stambogsført i JRK (Retrievernes Jagthundeklub) med markprøvetestede forældre. Det er din garanti for at de jagtmæssige egenskaber er i top, og samtidig får du adgang til træning hos en række af de dygtigste hundefolk i landet. Skulle du fatte interesse for hundetræningen, får du desuden adgang til et stort udbud af test og markprøver - men pas på, det er stærkt vanedannende og ualmindelig tidsrøvende :blink:

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1300
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 520 times
Been thanked: 234 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Bobo » 23. okt 2016, 21:38

Vi hælder mest til en hund der kan trænes til jagtbrug, om end det ikke bliver ret ofte den kommer afsted på jagt, da jeg ikke selv råder over jagt, men derfor vil det jo være sjovt at have en hund man kan have med, når en invitation byder sig til.
Hvis du har en god jagthund, behøves du ikke selv råde over så meget, så bliver hunden inviteret (og du bliver jo nødt til at tage med :smile: ) men det må man jo tage med.

Det med retriverracerne som en god starthund er fuldstændig korrekt, det svarer lidt til at anbefale 6,5x55 og 308 i kaliber, de kan hvad de får besked på og vil gerne, så det er også mit råd.

Når så du har haft en labrador i et par jagtsæsoner kan du jo altid anskaffe dig en spaniel eller terrier eller måske en af de stående racer og komme et par gear op i jagthunde interessen

Hvad angår familie hund - alle jagthunde af god afstamning, der bruges aktivt og er trænet/opdraget er også gode familiehunde nu om dage, uanset race. Det var i gamle dage at man mente de skulle være bidske for et være gode på jagt.

P.S. ckc spaniel kan også gå på jagt - der er dog lidt små til apportering :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1300
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 520 times
Been thanked: 234 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Bobo » 23. okt 2016, 21:46

Bobo skrev:
Vi hælder mest til en hund der kan trænes til jagtbrug, om end det ikke bliver ret ofte den kommer afsted på jagt, da jeg ikke selv råder over jagt, men derfor vil det jo være sjovt at have en hund man kan have med, når en invitation byder sig til.
Hvis du har en god jagthund, behøves du ikke selv råde over så meget, så bliver hunden inviteret (og du bliver jo nødt til at tage med :smile: ) men det må man jo tage med.

Det med retriverracerne som en god starthund er fuldstændig korrekt, det svarer lidt til at anbefale 6,5x55 og 308 i kaliber, de kan hvad de får besked på og vil gerne, så det er også mit råd.

Når så du har haft en labrador i et par jagtsæsoner kan du jo altid anskaffe dig en spaniel eller terrier eller måske en af de stående racer og komme et par gear op i jagthunde interessen

Hvad angår familie hund - alle jagthunde af god afstamning, der bruges aktivt og er trænet/opdraget er også gode familiehunde nu om dage, uanset race. Det var i gamle dage at man mente de skulle være bidske for et være gode på jagt.

P.S. ckc spaniel kan også gå på jagt - der er dog lidt små til apportering :smile:
156.JPG
156.JPG (601.51 KiB) Vist 21221 gange

Så jeg er til springer spaniel
Bobo ------ Igen uden billeder

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Rixen » 23. okt 2016, 22:07

Bobo skrev: Så jeg er til springer spaniel
Ditto. Skøn hund.
Vedhæftede filer
IMG_8065.jpg
IMG_8065.jpg (685.14 KiB) Vist 21200 gange

CFR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. aug 2011, 09:06
Interesser: Jagt, skydning, genladning
Geografisk sted: Vestfyn
Has thanked: 58 times
Been thanked: 44 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af CFR » 24. okt 2016, 04:46

Farvet af egne valg, vil jeg tilslutte mig koret af folk der anbefaler Labrador :smile:

Vi fik vores første labber før vi fik børn, og det er godt nok svært at forestille sig en mere rolig og omgængelig race, når der måske pludselig kommer små børn til.

Som begynderhund vil jeg til enhver tid anbefale labrador, det er muligt at man kan få bedre racer til mere specielle ting, men i træning og opdragelse er den oftest meget nem at have med at gøre. Der er ikke noget tvivl om, at labradorens "Raison d'être" er apportering, men vores gamle var en fantastisk før-skuds hund. Vi kører nu på nummer 2, og den er lige rundet 3 år, og indtil videre ser det ud til, at den nok skal blive helt hæderlig til dette også. Jeg har et job hvor jeg kan være væk fra familien i 6 uger af gangen, og der har aldrig været bøvl med at fortsætte træningen hvor vi slap.

Det der er så nemt med en labrador, er at den rigtig gerne vil behage sin herre, og så ved den stort set ikke noget bedre end at apportere. Dvs, at jeg altid medbringer en lille apporttaske når vi går tur, og så ved hunden at det her kan simpelthen blive så utroligt spændende, at den ikke gider andre hunde, eller løbe langt væk. For sæt nu han kaster en apport......... Samtidigt med at det opbygger et godt forhold mellem herre og hund, så bliver hunden også mentalt stimuleret, og derfor er der aldrig noget bøvl, når den er alene hjemme.

Jeg kan på det varmeste anbefale følgende bog, som jeg selv har læst og brugt flittigt i forbindelse med vores 2. labber:

http://www.bogpriser.dk/faa-den-jagtkam ... 8792888228

Der er uden tvivl rigtig mange gode andre racer, men som første hund syntes jeg at det er svært at komme udenom labrador. Vi har F1'er og det vil jeg som jæger vælge til enhver tid, men det er jo andre der er glade for de gammeldags madkasser :giggle:

IMG_6049.JPG
IMG_6049.JPG (124.82 KiB) Vist 21164 gange



Christian

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Kleth » 24. okt 2016, 06:33

Jeg vil bare sige retriever, vores Flapse-vaps er et gadekryds af Golden og Labrador Retriever
IMG_0732.JPG
IMG_0732.JPG (501.23 KiB) Vist 21154 gange
Vi har da haft nogle udfordringer, nok i høj grad fordi han er vores første hund, men han er den perfekte familiehund; lærenem, tålmodig, glad, kan være alene, blev nemt renlig, ELSKER børn og tolerant.

Vi har lidt udfordringer med jagthundetræningen, muligvis Golden generne og en meget fri hvalpetid før vi fik ham, men Rolf Andersen har godt tag på hunden, hans træningsmetoder (også beskrevet i hans bøger) virker rigtigt godt på Flapse-Vaps og han siger vores hund har et godt drive og bliver en god hund, men hunden er meget umoden.

Selv om vi rigtig gerne vil have en god jagthund, så skal vores hund overvejende være familiehund mere end 325/365,25 dage.

Der er så flere retrievere end bare Labrador og Formel 1; Duck Tolling, Curly Coated, Flat Coated mfl så der er lidt at vælge af.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af 308 W » 24. okt 2016, 08:02

Jeg har en F1 lab og han er et unikum og helt sin egen herre, kommer når det passer ham, skridter gerne nabo jagten af når det passer ham,tror at han er en 32 kilos skødehund :shame:

Han er blevet trænet i gennem flere år, men han er endt som fruens skødehund og så finder jeg en anden jagt kammerat, hvilket nok bliver en ruhåret hønsehund.

Han er forresten en glimrende vagthund :rock:

Tikka B93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 15. feb 2009, 09:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Midtjylland
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 34 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Tikka B93 » 24. okt 2016, 08:40

Umiddelbart ud fra det du skriver tror jeg en labrador er et godt valg evt. en f1 labrador eller jagtgolden her er lige nogle hurtige tanker jeg synes du skal overveje .hvad skal den bruges til primært/sekundært hvad med pleje af hunden (lang pels mere pleje)hvad med sundhed evt stambogsført bemærk der under dansk kennel klub findes 2 typer stambøger ,hundens aktivitets niveau /temprament skal passe jeres dette er til dels race bestemt men der kan være store forskelle inden for samme race.Find en seriøs opdrætter en som tager sig meget af hvalpen og se evt begge forældre hunde og deres ejer det fortæller ofte meget om hunden. besøg gerne et par steder det gør det nemmere at sammenligne .det er et vigtig valg som gælder de næste mange gode år . min personlige baggrund med hensyn til hunde spænder fra gravhunde, terrier, spaniels,ståendehunde og som jagthunde instruktør hvor man ser en del på ondt og godt knæk og bræk med din kommende jagtkammerat .

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 24. okt 2016, 11:04

Mange tak for jeres input indtil nu :NVFrules:

Vi har netop selv tænkt primært på en F1'er, dels fordi kærestens forældre havde sådan en i rigtig mange år (indtil for tre år siden) på deres gård og det var efter sigende en rigtig dejlig hund.

Jeg har selv tænkt over problemstillingen med pelspleje osv, der vil en forholdsvis korthåret hund være at foretrække.

Tak for anbefalingen af bogen, den ryger på ønskesedlen, så må vi bare få taget en beslutning til foråret og finde den rette opdrætter og vovse!
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Slettet bruger

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Slettet bruger » 24. okt 2016, 11:58

Wildlife skrev:Mange tak for jeres input indtil nu :NVFrules:

Vi har netop selv tænkt primært på en F1'er, dels fordi kærestens forældre havde sådan en i rigtig mange år (indtil for tre år siden) på deres gård og det var efter sigende en rigtig dejlig hund.

Jeg har selv tænkt over problemstillingen med pelspleje osv, der vil en forholdsvis korthåret hund være at foretrække.

Tak for anbefalingen af bogen, den ryger på ønskesedlen, så må vi bare få taget en beslutning til foråret og finde den rette opdrætter og vovse!
Med hensyn til pels, er en labrador det ALLER VÆRSTE du kan anskaffe - hvis det altså skal være en indehund.
Labradoren har en meget fin underuld der er så fin og let, at den hvirvles rundt og er OVERALT - lofter, lamper, skabe .........................
Og ja, vi har selv haft Labrador i familien - 2 stk. I dag har jeg Tysk Langhår.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 459 times
Been thanked: 349 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Kenned » 24. okt 2016, 12:32

Wildlife skrev:Mange tak for jeres input indtil nu :NVFrules:

Vi har netop selv tænkt primært på en F1'er, dels fordi kærestens forældre havde sådan en i rigtig mange år (indtil for tre år siden) på deres gård og det var efter sigende en rigtig dejlig hund.

Jeg har selv tænkt over problemstillingen med pelspleje osv, der vil en forholdsvis korthåret hund være at foretrække.

Tak for anbefalingen af bogen, den ryger på ønskesedlen, så må vi bare få taget en beslutning til foråret og finde den rette opdrætter og vovse!
Angående pelspleje, så er det da tigtigt at en korthåret ikke skal børstes, men til gengæld fælder de overalt. Jeg fandt engang hår fra min grand danois på øverste hylde i køkkenskabet :wall: og høj var han altså ikke :giggle:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 24. okt 2016, 12:50

Kenneth Jensen skrev:[
Angående pelspleje, så er det da tigtigt at en korthåret ikke skal børstes, men til gengæld fælder de overalt. Jeg fandt engang hår fra min grand danois på øverste hylde i køkkenskabet :wall: og høj var han altså ikke :giggle:
Arh, man kan nu aldrig vide om han har været et smut deroppe mens du kiggede væk.. :fun:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Boerge » 24. okt 2016, 12:53

Så er der jo også en "Labradoodle" ny race opstået ved krydsning mellem labrador og kongepuddel. Skulle "efter sigende" ikke fælde, og have gode egenskaber fra begge racer.
Men har dog hørt, at det kan været noget lidt forskelligt, der kan komme ud af det, så måske skal labradoodlen have lidt mere tid til avlsarbejde!!

http://www.gipote.dk/racehunde/280-Labradoodle
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 24. okt 2016, 12:58

Boerge skrev:Så er der jo også en "Labradoodle" ny race opstået ved krydsning mellem labrador og kongepuddel.
Nej... bare nej! :rolf:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 459 times
Been thanked: 349 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Kenned » 24. okt 2016, 12:59

Wildlife skrev:
Boerge skrev:Så er der jo også en "Labradoodle" ny race opstået ved krydsning mellem labrador og kongepuddel.
Nej... bare nej! :rolf:
Navnet alene diskvalificerer den :rolf:

/Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af 308 W » 24. okt 2016, 13:20

Wildlife skrev:Mange tak for jeres input indtil nu :NVFrules:

Vi har netop selv tænkt primært på en F1'er, dels fordi kærestens forældre havde sådan en i rigtig mange år (indtil for tre år siden) på deres gård og det var efter sigende en rigtig dejlig hund.

Jeg har selv tænkt over problemstillingen med pelspleje osv, der vil en forholdsvis korthåret hund være at foretrække.

Tak for anbefalingen af bogen, den ryger på ønskesedlen, så må vi bare få taget en beslutning til foråret og finde den rette opdrætter og vovse!
Der er næppe nogen racer der kræver mindre pleje end labrador. Pelsen er vel nærmest selv rensende, vores har været under bruseren 3-4 gange på 5 år.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 24. okt 2016, 13:21

308 W skrev:
Wildlife skrev:Mange tak for jeres input indtil nu :NVFrules:

Vi har netop selv tænkt primært på en F1'er, dels fordi kærestens forældre havde sådan en i rigtig mange år (indtil for tre år siden) på deres gård og det var efter sigende en rigtig dejlig hund.

Jeg har selv tænkt over problemstillingen med pelspleje osv, der vil en forholdsvis korthåret hund være at foretrække.

Tak for anbefalingen af bogen, den ryger på ønskesedlen, så må vi bare få taget en beslutning til foråret og finde den rette opdrætter og vovse!
Der er næppe nogen racer der kræver mindre pleje end labrador. Pelsen er vel nærmest selv rensende, vores har været under bruseren 3-4 gange på 5 år.
Du tager den med når du skal have dit årlige julebad? :giggle:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af 308 W » 24. okt 2016, 13:48

Ja for fanden, man skal ikke overdrive med det våde element!

Prøv at gætte hvordan han lugtede efter at han apporterede en varm råden regnbue ørred :zombie:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2144 times
Kontakt:

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Bofhenator » 24. okt 2016, 14:08

Kenneth Jensen skrev:
Wildlife skrev:
Boerge skrev:Så er der jo også en "Labradoodle" ny race opstået ved krydsning mellem labrador og kongepuddel.
Nej... bare nej! :rolf:
Navnet alene diskvalificerer den :rolf:

/Kenneth
Begge racer er udviklet til jagt, puddel som vandapporterende, at puddel så er blevet brugt af gamle koner til at teste hårfarve på også kan man jo vælge at se bort fra, eller ligge under for "hvad mon de andre tænker". Doodlen er startet som en førerhund til allergikere, men det er klart, hvad betyder lidt nyseri og åndedrætsbesvær ift hvad vennerne mon siger om navnet på ens nye hund ;-)

(De australiere der lavede det projekt i slutningen af 80'erne har forøvrigt lavet en føregris også. Min far var og alle hans brødre er blinde og havde/har førehunde allesammen, han var selv involveret i førehundeordningen i DK, så det har været og er stadig, ifm mine farbrødre, en stor del af mit liv)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
P18-9
This member is
This member is
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. nov 2006, 11:15
Interesser: IPSC, Fly, WW2
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af P18-9 » 24. okt 2016, 14:21

Labradoodle :rolf:
Spøg til side!
Det er jeg blevet spurgt om rigtig mange gange når jeg har mødt folk med min Curly Coatede retriever!
Den har alle de samme egenskaber som en labrador! Elsker at apportere, man kan ikke holde den ude af vandet!
Den har små korte negerkrøller og fælder ikke så meget som en langhåret hund. Men man kan dog få en en masse små k.....hår på sine lyse bukser!
Det er en virkeligt dejlig familiehund. Vi købte vores i Klovborg hos Kennel Lis-Curl.
Sådan en kan anbefales!
Mvh
Doc
HW 100 TK

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 24. okt 2016, 15:50

P18-9 skrev:Labradoodle :rolf:
Spøg til side!
Det er jeg blevet spurgt om rigtig mange gange når jeg har mødt folk med min Curly Coatede retriever!
Den har alle de samme egenskaber som en labrador! Elsker at apportere, man kan ikke holde den ude af vandet!
Den har små korte negerkrøller og fælder ikke så meget som en langhåret hund. Men man kan dog få en en masse små k.....hår på sine lyse bukser!
Det er en virkeligt dejlig familiehund. Vi købte vores i Klovborg hos Kennel Lis-Curl.
Sådan en kan anbefales!
Mvh
Doc
Hvordan ser sådan et bæst ud? Altså, ikke dig i bukserne, men hunden!
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Rixen » 24. okt 2016, 16:52

Wildlife skrev:
Hvordan ser sådan et bæst ud? Altså, ikke dig i bukserne, men hunden!
Jeg troede en IT mand havde styr på sin Google-fu :biggrin:

https://www.google.dk/search?q=labradoo ... 66&bih=631

Brugeravatar
P18-9
This member is
This member is
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. nov 2006, 11:15
Interesser: IPSC, Fly, WW2
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af P18-9 » 24. okt 2016, 17:21

Han ser sådan ud!
Curlyer knytter sig meget til en person. I vores tilfælde mig som aldrig havde haft hund før. Meget rolig og rar hund.
Kræver dog som andre en del stimulation, men sporarbejde trætter!
Mvh
Bent
Vedhæftede filer
IMG_0602_l.jpg
IMG_0602_l.jpg (108.87 KiB) Vist 20964 gange
SJ_pind.jpg
SJ_pind.jpg (84.44 KiB) Vist 20964 gange
HW 100 TK

Besvar