Naboskab: fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera. Hvad gør jeg?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
Vøni
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 5. apr 2013, 19:08
Interesser: Bukkejagt
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 3 times

Naboskab: fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera. Hvad gør jeg?

Indlæg af Vøni » 13. maj 2016, 10:43

Jeg har gennem det seneste år fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera.
De spiser lystigt af majsen.
Men de forstyrrer selvklart også vildtet i min skov.
Hvad skal jeg gøre, synes I?
Vh
Vøni
Senest rettet af Refraktorius 13. maj 2016, 21:30, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift udbedret. Tænk på de 10000 brugeres tid du sparer, når de reelt kan se hvad det går ud på.

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Naboskab

Indlæg af AHSV » 13. maj 2016, 10:49

Snakke pænt og høfligt med naboen og gør ham opmærksom på problemet. Du kan jo evt. Spørge ham om han har nogle problemer i naboskabet som du kan afhjælpe.

Mvh
Anders


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Naboskab

Indlæg af Senserazer » 13. maj 2016, 11:16

Hvor mange gange har du gjort vedkommende opmærksom på de problemer hans fritgående hunde skaber for dig? :???:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Naboskab

Indlæg af ReneKJ » 13. maj 2016, 12:10

Snakke med dem før i ender i Ekstrabladet.
Vi husker vist alle samme "Han skød Balder: Jeg frygter for mit liv"
http://ekstrabladet.dk/112/article40414 ... b_fullBody

Hvis de er normale rationelle mennesker så kan man sikkert godt forklare dem problemstillingen, hvis bare man gør det på en pæn måde.

Slettet bruger

Re: Naboskab

Indlæg af Slettet bruger » 13. maj 2016, 13:57

Du skal jo bare gøre dig klart, at hvis du snakker med naboen og det ikke hjælper, står du i en helt anden situation. Hvis du er overbevist om at en snak kan gøre det, er det selvfølgelig det du skal gøre.
Uanset hvad der derefter sker, vil du jo nok blive mistænkt.

En "barsk" løsning kan være (hvis du kan optage hundene eller bare en af hundene), at indlevere den (anonymt - ha' falsk navn og adresse klar) på et internat "langt" væk (selvfølgelig uden halsbånd)
en sen fredag eftermiddag - udlevering kan så først ske mandag, politiet skal ind over "sagen". Tro mig, det bliver SÅ dyrt for ejeren at hundene højst sandsynligt holdes på egen grund efterfølgende.

Det er selvfølgelig ikke helt legalt, men en, synes jeg, god løsning fremfor hvad der ellers kan tænkes på :blink:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Naboskab

Indlæg af PSindrup » 13. maj 2016, 14:14

Start blødt op.

To kælderkolde i hånden, og over til naboen.
Hej du nabo, du ved, jeg har denne foderplads ude i skoven som jeg er rigtigt glad for (og det er dine hunde tilsyneladende også)

Det er altså lidt noget øv at hundene æder mit foder, men det er egentlig det mindste problem, for der kan bare lægges noget mere ud.

Hvad værre er, at hundene også forstyrre vildtet, og det er noget rigtigt øv, for det ødelægger den kommende jagt.

Hvad siger du? Var det muligt at du kunne holde dine hunde hjemme, så de ikke kommer til at ødelægge mine jagtmuligheder?

Sådan ville jeg gøre ...

Peter

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Naboskab

Indlæg af Ølgaard » 13. maj 2016, 14:37

Min gode jyske fætter havde for nogle år siden et lign. problem, med naboens 4 store hunde, han prøvede på alle måder at tale med naboen, kælderkolde, grillfest, samtale hvor kvinderne deltog, efter en kort overgang var der det samme problem, så lagde han frikadeller med afføring piller rundt i bedene, og efter 3 dage kom de der aldrig mere.

Ikke den rigtige måde måske, og synd for hundene, men jeg kan forestille mig 4 hunde rende rundt i huset og skide tyndt over det hele.

Og det mest groteske, naboen fandt aldrig ud af hvad det var som gjorde de fik tynd mave, andet end det var noget de havde spist mens de rendte løse rundt. :smile:

:razz: :razz:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Naboskab

Indlæg af PSindrup » 13. maj 2016, 14:52

Ølgaard skrev: ... så lagde han frikadeller med afføring piller rundt i bedene, og efter 3 dage kom de der aldrig mere.

Og det mest groteske, naboen fandt aldrig ud af hvad det var som gjorde de fik tynd mave, andet end det var noget de havde spist mens de rendte løse rundt. :smile:

:razz: :razz:
:rolf: :rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

P-)

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Naboskab

Indlæg af Langenge » 13. maj 2016, 18:27

PSindrup skrev:Start blødt op.

To kælderkolde i hånden, og over til naboen.
Hej du nabo, du ved, jeg har denne foderplads ude i skoven som jeg er rigtigt glad for (og det er dine hunde tilsyneladende også)

Det er altså lidt noget øv at hundene æder mit foder, men det er egentlig det mindste problem, for der kan bare lægges noget mere ud.

Hvad værre er, at hundene også forstyrre vildtet, og det er noget rigtigt øv, for det ødelægger den kommende jagt.

Hvad siger du? Var det muligt at du kunne holde dine hunde hjemme, så de ikke kommer til at ødelægge mine jagtmuligheder?

Sådan ville jeg gøre ...

Peter
Jeg mener, afgjort, også at det er her man starter.... :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Naboskab

Indlæg af Uldsok » 13. maj 2016, 20:29

PSindrup skrev:Start blødt op.

To kælderkolde i hånden, og over til naboen.
Hej du nabo, du ved, jeg har denne foderplads ude i skoven som jeg er rigtigt glad for (og det er dine hunde tilsyneladende også)

Det er altså lidt noget øv at hundene æder mit foder, men det er egentlig det mindste problem, for der kan bare lægges noget mere ud.

Hvad værre er, at hundene også forstyrre vildtet, og det er noget rigtigt øv, for det ødelægger den kommende jagt.

Hvad siger du? Var det muligt at du kunne holde dine hunde hjemme, så de ikke kommer til at ødelægge mine jagtmuligheder?

Sådan ville jeg gøre ...

Peter
:goodpost:

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Naboskab

Indlæg af Mosc5 » 14. maj 2016, 15:00

PSindrup skrev:Start blødt op.

To kælderkolde i hånden, og over til naboen.
Hej du nabo, du ved, jeg har denne foderplads ude i skoven som jeg er rigtigt glad for (og det er dine hunde tilsyneladende også)

Det er altså lidt noget øv at hundene æder mit foder, men det er egentlig det mindste problem, for der kan bare lægges noget mere ud.

Hvad værre er, at hundene også forstyrre vildtet, og det er noget rigtigt øv, for det ødelægger den kommende jagt.

Hvad siger du? Var det muligt at du kunne holde dine hunde hjemme, så de ikke kommer til at ødelægge mine jagtmuligheder?

Sådan ville jeg gøre ...

Peter
:razz: :goodpost:
Fornuftigt. Man kan hurtigt få startet en grim langvarig konflikt, som man ha "glæde" af i mange år.
Hvis du forklarer naboen stille og roligt, at du er ked af at hans hunde løber løs, på din grund, så vil de fleste tage det til efterretning.
Det er også der jeg ville starte. Begynder man med at køre dem til politiet eller et internat, så er naboskabet røget. :modbat:
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Naboskab: fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera. Hvad gør jeg?

Indlæg af Uldsok » 14. maj 2016, 16:38

Svigter dialogen og er der tale om aggressive hunde, kan en permanent løsning være, at udføre en "rituel E.T."
Hundene kan efterfølgende indleveres på internat...
ET.jpg
ET.jpg (34.71 KiB) Vist 13248 gange

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Naboskab: fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera. Hvad gør jeg?

Indlæg af Peter » 15. maj 2016, 12:21

Selv om du i sagens natur har retten på din side, er det ikke altid lige let. Det kommer helt an på, hvordan hundeejeren er. Som udgangspunkt er jeg enig i PSindrups forslag, bortset fra, at jeg ikke vil fokusere så meget på, at det vil ødelægge MIN jagt - jeg ville i stedet sige, at hundene unødigt stresser vildtet.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Naboskab: fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera. Hvad gør jeg?

Indlæg af PSindrup » 15. maj 2016, 13:14

Peter skrev:Selv om du i sagens natur har retten på din side, er det ikke altid lige let. Det kommer helt an på, hvordan hundeejeren er. Som udgangspunkt er jeg enig i PSindrups forslag, bortset fra, at jeg ikke vil fokusere så meget på, at det vil ødelægge MIN jagt - jeg ville i stedet sige, at hundene unødigt stresser vildtet.
:goodpost:

Helt enig! Det er det bedste argument! :thumbup:

Peter

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Naboskab: fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera. Hvad gør jeg?

Indlæg af Wildlife » 2. aug 2016, 12:53

Hvordan gik snakken med naboen og løste det problemet?
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Naboskab: fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera. Hvad gør jeg?

Indlæg af Boldsen » 10. aug 2016, 18:51

Wildlife skrev:Hvordan gik snakken med naboen og løste det problemet?
Tydeligvis gik naboen amok på ham. Derfor har han endnu ikke mulighed for at bruge sine arme til computer. :nolisten:
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

BIG GUNS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 10. mar 2015, 13:32
Interesser: Jagt, våben og verdenshistorie
Geografisk sted: Sydlige Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 13 times

Re: Naboskab: fotograferet naboens to sorte hunde på mit vildtkamera. Hvad gør jeg?

Indlæg af BIG GUNS » 4. okt 2016, 21:19

Eller han havnede i grillen :nolisten:

Besvar