Jagthund - Men hvilken ?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 15. jan 2014, 20:37

Hej derude.

Jeg har endelig fået overtalt min kæreste til at vi skal have vores første hund sammen. Vi er begge vokset op med hunde, men dette bliver altså vores første sammen. Vi har sammen en mindre ejendom med rigeligt plads, både ude og inde.
Da jeg for et års tid siden fik jagttegn, er min plan at vi skal have en hund som kan komme med mig på jagt. jeg havde egentlig først bestemt at det skulle være en labrador f1, men min kæreste var ikke helt enig med mig på den front. Derfor overvejer vi nu en FT Cocker, men min bekymring går på om der kan blive en fornuftig famillie-hygge-hund ud af disse ?

Ps. jeg har læst op på stødene, apporterende hunde osv. og begge hunde vil egentlig passe fint til mine jagtformer :)

Mvh Rasmus

NatureLover
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. dec 2013, 22:21
Interesser: Vildtforvaltning, Natur, våben
Geografisk sted: Midtjylland.
Been thanked: 4 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af NatureLover » 15. jan 2014, 21:03

Det er ejeren der former hunden.

En FT cocker kan blive en fantastisk familie hund, samtidig med en fantastisk jagthund. Det vigtigste er at du kommer til hvalpetræning, og senere hundetræning med den.

Så kan det ikke gå galt :smile:

Rippon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 5. dec 2012, 05:27
Interesser: Hunde
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Rippon » 16. jan 2014, 01:57

Om det bliver en god jagthund er op til dig men hvis sådan en hund bare bliver aktiveret lidt er der nærmest garanti for en familie hygge hund.

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 16. jan 2014, 08:55

Okay, det lyder jo til at det kan lade sig gøre :) min frygt er bare at få en hund som løber på væggene konstant.

Hvad har I selv af erfaringer med netop denne race ?

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af 308 W » 16. jan 2014, 09:04

En labrador F1 kan være en fantastisk familie hund der elsker børn, men den kan også sagtens løbe på væggen, men så skal den bare have besked på at smutte i kurven.

Min er ikke verdens bedste apportør, men det er udelukkende min skyld pga manglende træning, hvilket vi arbejder på.

BilledeBillede

Sendt fra min GT-I9100

Brugeravatar
Joffes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 392
Tilmeldt: 18. okt 2011, 14:03
Interesser: Jagt, Spejder og Musik
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 53 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Joffes » 16. jan 2014, 11:16

Vi har en 3 år gammel Cocker Spaniel.
Den er en helt igennem fantastisk familiehund, der også bruges som psykolog for eleverne på familiens efterskole. Den kan simpelthen mærke på eleverne morgen-gå-tur, om de har en dårlig dag, og har de det, så gå den af sig selv hen og sætter sig ved siden af dem, indtil de har læsset nogle af deres tanker af på hende. Derudover har den også en utrolig evne til, at vide hvem der er bange for hunde, specielt hos børn. Er de bange for hunde, sætter hun sig bare et par meter fra dem, og lader dem komme til hende, og hun har derved vendt mange fra at være hunderæde ( :twisted: ) for hunde, til helt sikkert selv at skulle have en.

Vores blev købt hos en privatperson, vi kender privat. Den er uden stamtavle, men raceren alligevel. Den er desværre ikke blevet en jagthund, og er på det seneste blevet skudræd, men det er bestemt ikke på grund af racen. Det handler primært om, at jeg er den eneste jæger i familien, og jeg samtidig var på efterskole i de første 1½ år vi havde hende, og derfor ikke fik hende præget, og trænet, ordentligt fra starten af.
"Young gunner, with an old gun"
Erbi Lüco 12/76
Mossberg 100ATR .308
BRNO model 2 .22lr
Kender du noget til Erbi Lüco, så har jeg et par spørgsmål

Brugeravatar
Labgirl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 22. okt 2009, 13:22
Interesser: Jagt,hund
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Labgirl » 16. jan 2014, 13:02

Jeg har FT cocker og er super glad for racen.
De arbejder som gale men er lette at dressere og indenfor bliver der snorket ligeså meget igennem som hos labradorerne.

En humoristisk sans er påkrævet hvis man køber en cocker. De hitter tit på sjove - eller uforudsete ting, og det nytter intet at begynde at blive arrig på dem. Det kommer der ikke noget godt ud af.

Cockeren skal stimuleres og trænes mere end en labrador, og der skal generelt bruges mere tid på dem. Til gengæld er det en skøn lille hund som vil ruske det tætteste krat igennem for dig og som bider rifter, sår og skrammer i sig til jagten er forbi.

Hvis du vi bruge tiden på at få en fornuftig hund er Cockeren et super valg. Og du er garanteret et godt grin dagligt over de sjove ting de finder på og deres sære udtryk.

Er du ny hundefører er træning et must. Og vælg et sted hvor de ikke tror på at gammeldags kadaver disciplin kan træne en cocker. Det kan det ikke.. Ihvertfald ikke til noget fornuftigt du kan stole på!
apport.jpg
apport.jpg (89 KiB) Vist 17939 gange

Mini
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. jan 2013, 10:01
Interesser: Jagt og riffelskydning
Geografisk sted: N Jylland
Has thanked: 71 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Mini » 16. jan 2014, 14:41

Jeg har Ft Cocker og Ft springer. Det er dejlige familiehunde begge to, omend jeg synes at springeren har et noget blødt sind. Det har Cockeren ikke, og det kan jo både være positivt og negativt.
Jeg er rigtig rigtig glad for Cockeren, og fortsætter hun sådan, bliver min næste også en FT Cocker :thumbup:

Men sådan er det vel - hver høne synes bedst om egne kyllinger :biggrin:

Det er en meget aktiv hund som har meget energi, men mine er vant til at ligge i deres kasse i køkkenet - og jorden er giftig. De får kun lov, på min befaling at gå ud eller ind - slut. JEG VIL IKKE HAVE HUNDE TIL AT LIGGE I SENGEN, ELLER KØRE DØDSDROM PÅ VÆGENE :wall: hunde er hunde og mennesker er mennesker.

Når familien ikke er hjemme, "bor" hundene i fyrrummet i udhuset, hvor de har frit adgang til 18 M2 løbegård. jeg tror (ved) at det så er vigtigt at stimulere dem når man kommer hjem, men til gengæld får man en rigtig dejlig jagt- og familiehund.

Sørg for at præge (læs positiv motivation og træning) fra aller første minut, og tilmeld dig gerne et træningskursus nu. Besøg evt. et træningshold og snak med folket og træneren inden du køber, det kan spare en del begynderfejl.

Knæk og Bræk med din bedste jagtkammerat :thumbup:
CZ 455 .17HMR/22LR
Sako Vixen .223 7" Swarovski 1,5-6x42
Tikka T3 Lite 22-250 Bushnell Elite 3200 3-9x50
Sako Forester .243W Meopta 3-9x40
Tikka T3 hunter 6,5x55 Bushnell Banner 3-9x40
Tikka M55 .308W Swarovski Z6i 2,5-15x56
Tikka M695 9,3X62 Aimpoint Hunter 34S

Brugeravatar
Labgirl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 22. okt 2009, 13:22
Interesser: Jagt,hund
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Labgirl » 16. jan 2014, 14:45

Mini skrev:Det er dejlige familiehunde begge to, omend jeg synes at springeren har et noget blødt sind. Det har Cockeren ikke...
Udbredt misforståelse. Cockeren er mindst ligeså blød som springeren. Den udviser blot en anden adfærd.

Men lige netop den misforståelse gav mig den skønneste hund jeg nyder i dag :smile:

Mini
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. jan 2013, 10:01
Interesser: Jagt og riffelskydning
Geografisk sted: N Jylland
Has thanked: 71 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Mini » 16. jan 2014, 15:24

Labgirl skrev:
Mini skrev:Det er dejlige familiehunde begge to, omend jeg synes at springeren har et noget blødt sind. Det har Cockeren ikke...
Udbredt misforståelse. Cockeren er mindst ligeså blød som springeren. Den udviser blot en anden adfærd.

Men lige netop den misforståelse gav mig den skønneste hund jeg nyder i dag :smile:

Det bliver vi så nok ikke enige om.

Forstå det ikke sådan at Cockeren er ustyrlig eller ulydig - slet ikke. De springere jeg har haft har alle været mere bløde. Det samme gælder kammeraters springere og springere på træningsholdet. Bevars cockere kan da også være bløde i det, men generelt er de mere pågående en de springere jeg møder - og jeg synes det er til cockerens fordel.
CZ 455 .17HMR/22LR
Sako Vixen .223 7" Swarovski 1,5-6x42
Tikka T3 Lite 22-250 Bushnell Elite 3200 3-9x50
Sako Forester .243W Meopta 3-9x40
Tikka T3 hunter 6,5x55 Bushnell Banner 3-9x40
Tikka M55 .308W Swarovski Z6i 2,5-15x56
Tikka M695 9,3X62 Aimpoint Hunter 34S

Brugeravatar
Labgirl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 22. okt 2009, 13:22
Interesser: Jagt,hund
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Labgirl » 16. jan 2014, 16:24

Næ det behøver vi såmænd heller ikke blive enige om :smile:

Jeg oplever blot at pga cockerens adfærd, så tolkes den til at kunne tåle mere end springeren og for nogle betyder det at hvis ikke adfærden udmønter sig i tydelig underdanighed så er den ikke så blød som det modsatte. En Cocker vil sjældent krybe som en springer men kan stadig vise underdanighed og underkastelse.

En cockers reaktionsmønster er bare anderledes end springeren og det der nogle gange tolkes som ulydighed er istedet en tydelig overspringshandling fra en misforstået hund.

Men så længe man behandler sin hund ordenligt så tåler de fleste også at blive misforstået engang imellem :smile:

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 16. jan 2014, 16:45

Mange tak for alle svarene. Jeg er indstillet på at bruge en del tid på min kommende hund, men det er som sagt min første jagthund, og jeg vil jo gerne have det bedst mulige resultat.
Vi har været ude og se på et kuld hvalpe, og jeg er helt vild med hvor kontaktsøgende disse hunde er, og med samme man så tager en op falder de helt til ro.

Jeg mener at jeg engang har fået af vide at man aldrig må vælge den rolige/stille hund i et kuld hvalpe, kan det værre rigtigt, eller husker jeg helt forkert ? og hvorfor ?

KristianKJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 258
Tilmeldt: 12. nov 2012, 18:25
Interesser: jagt
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af KristianKJ » 16. jan 2014, 17:49

Jeg har selv en lab og jeg tror også at en lave vil passe dig godt! den passer i hvert fald på det du søger. Den er en fantastisk familiehund og den flyver ikke rundt i hele huset. Desuden er en lab en meget nem hund at træne og det vil især være en fordel for dig når det jo er din første jagthund :thumbup: Efter min mening er en lab også den mest alsidige af de 2 hunde du beskriver og når du jo er nyjæger er du jo nok ikke helt sikker på hvilke jagt former du kommer til at dyrke. Grunden til at man siger at man ikke skal tage den mindste hund er fordi de hunde ofte godt kan have tendens til at være bange for næsten alting og det er ikke så hensigtsmæssigt når man skal bruge den til jagt.

- jeg håber finder en hund du bliver glad for og at i får mange gode timer sammen ! :numberone:

/KristianKJ

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 19. jan 2014, 17:42

Jeg er også selv ret sikker på at en F1 labrador vil passe godt til mig, men som nævt tidligere er min kæreste ikke særlig begejstret for labradoren :???:

Hvor tit ser i Cockere på fælles jagter, jeg synes aldrig jeg har set nogen, kan det passe ? er det en atypisk jagthund ?

Brugeravatar
Joffes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 392
Tilmeldt: 18. okt 2011, 14:03
Interesser: Jagt, Spejder og Musik
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 53 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Joffes » 19. jan 2014, 17:46

Den ene fællesjagt jeg har været med på, der var der 1 F1 labrador og 4 cockere, så i den jagtforening er det ihvertfald ikke tilfældet :???:
"Young gunner, with an old gun"
Erbi Lüco 12/76
Mossberg 100ATR .308
BRNO model 2 .22lr
Kender du noget til Erbi Lüco, så har jeg et par spørgsmål

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af 308 W » 19. jan 2014, 17:58

Jeg har aldrig mødt en.. Labrador, ruhåret, korthåret, ft springer spaniels er dem jeg lige kan huske, samt lidt terrier.

Sendt fra min GT-I9100

Mini
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. jan 2013, 10:01
Interesser: Jagt og riffelskydning
Geografisk sted: N Jylland
Has thanked: 71 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Mini » 19. jan 2014, 20:51

RasmusM21 skrev:Jeg er også selv ret sikker på at en F1 labrador vil passe godt til mig, men som nævt tidligere er min kæreste ikke særlig begejstret for labradoren :???:

Hvor tit ser i Cockere på fælles jagter, jeg synes aldrig jeg har set nogen, kan det passe ? er det en atypisk jagthund ?

Ja jeg ser jo min hver gang jeg er på fællesjagt :biggrin: :biggrin:

Jeg tror at springerne har været i flertal, men Cockerne vinder mere og mere indpas.

Og ja jeg ser da også ruhår og münsterlændere - men det er kun i starten af 1. såt :alcohol:
CZ 455 .17HMR/22LR
Sako Vixen .223 7" Swarovski 1,5-6x42
Tikka T3 Lite 22-250 Bushnell Elite 3200 3-9x50
Sako Forester .243W Meopta 3-9x40
Tikka T3 hunter 6,5x55 Bushnell Banner 3-9x40
Tikka M55 .308W Swarovski Z6i 2,5-15x56
Tikka M695 9,3X62 Aimpoint Hunter 34S

KristianKJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 258
Tilmeldt: 12. nov 2012, 18:25
Interesser: jagt
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af KristianKJ » 20. jan 2014, 15:14

Jeg har set et par enkelte på jagt, men der er klart flest labrador, ruhår og springere der hvor jeg kommer på jagt :thumbup:

Brugeravatar
Paco
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 10. dec 2008, 13:17
Interesser: Bukke og andejagt
Geografisk sted: Ringkøbing
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Paco » 20. jan 2014, 19:04

uanset om du vælger det ene eller det andet , kommer det helt sikkert an på hvor meget tid du bruger på hunden ! men som første gangs hun ville jeg vælge lab, det gjore jeg selv og har aldrig fortrudt det , lab er og bliver bare en lærenem og dejlig fam... hund.
ikke at andre racer også kan være det, men jeg har bare oplevet en lab hund som higer efter at jeg skal lære den noget, måske har jeg været heldig og som en førstegangs hunde ejer har jeg jo heller ikke noget at sammen line med .
held og lykke med dit første køb :smile:
Retten til at forsvare sine holdninger, bør alle have, og retten til at have sine holdninger, bør alle forsvare.

Brugeravatar
Paco
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 10. dec 2008, 13:17
Interesser: Bukke og andejagt
Geografisk sted: Ringkøbing
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Sv: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Paco » 20. jan 2014, 19:06

308 W skrev:En labrador F1 kan være en fantastisk familie hund der elsker børn, men den kan også sagtens løbe på væggen, men så skal den bare have besked på at smutte i kurven.

Min er ikke verdens bedste apportør, men det er udelukkende min skyld pga manglende træning, hvilket vi arbejder på.

BilledeBillede

Sendt fra min GT-I9100
Ps. og med sådan et foto kan da kun vælge lab :blink:
Retten til at forsvare sine holdninger, bør alle have, og retten til at have sine holdninger, bør alle forsvare.

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 21. jan 2014, 21:20

Er det ikke også korrekt at en cocker vil være en mere alsidig jagthund, end en labber ? Eller er jeg helt galt på den her ?

KristianKJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 258
Tilmeldt: 12. nov 2012, 18:25
Interesser: jagt
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af KristianKJ » 21. jan 2014, 21:24

RasmusM21 skrev:Er det ikke også korrekt at en cocker vil være en mere alsidig jagthund, end en labber ? Eller er jeg helt galt på den her ?
Jeg vil klart mene at en lab er meget mere alsidig end en cocker :-) dog kan en cocker også bruges til mange ting :thumbup:

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af 308 W » 21. jan 2014, 21:48

RasmusM21 skrev:Er det ikke også korrekt at en cocker vil være en mere alsidig jagthund, end en labber ? Eller er jeg helt galt på den her ?
Hvad kan den, som en labrador ikke kan?

Edit: Skulle have spurgt på en anden måde - På hvilken måde er en cocker spaniel mere alsidig?

Sendt fra min GT-I9100

Mini
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. jan 2013, 10:01
Interesser: Jagt og riffelskydning
Geografisk sted: N Jylland
Has thanked: 71 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Mini » 21. jan 2014, 22:20

Helt firkantet opstillet er en Labrador (retriever) en - som ordet siger en apportør. Nogle kalder hundene - noget nedladende synes jeg - for en "ligbærer"

Når du træner i retrieverklubben trænes der "kun" apportering i forskellige former (markeringer, frit søg, dirigeringer mv.) - førskudsarbejdet "eksisterer ikke"

Til gengæld findes der ingen racer, der efter min mening, matcher en FT lab i hurtighed lydighed og præcision under apporteringsarbejdet - ingen :numberone:

Nogle forsøger med svingende succes at bruge labs før skudet, men som en kendt retriever og spanielopdrætter sagde til mig da jeg forsøgte at vælge. Retrievere stiksøger, dvs frem og tilbage i såten og ikke fra side til side, og ofte søger de uden for skudhold. Han var vel at mærke prof. opdrætter af FT. springer og Ft. lab - og bruge begge racer samtidig på godsjagter.

Jeg har pt. FT springer og Cocker og har tidligere haft Lab - de er alle fantastiske dejlige jagt og familiehunde.

Valget for mit vedkommende går primært på de jagtformer jeg driver. Jeg hjælper som driver, og har selv noget skov og skrub, derfor har jeg spaniels. Hvis jeg drev meget trækjagt eller hjalp som apportør på større jagter ville jeg have lab. Selv om mine, og andres spaniels er gode og lydige apportører vil de aldrig nå Labberne til sokkeholderne når det kommer til apportering.

Det er - i min verden - de valg man skal tage. Det er altid en god ide at se hunderacerne på jagt og prøve, og igen at se begge forældrene til din kommende hvalp - i arbejde.

Kig dig grundigt for, og vælg primært med hjernen - hunden skal nok vinde dit hjerte. Husk også at en hund består af en kombination af gener og opdragelse, og slutresultatet afhænger typisk af, om der er mangler noget een af stederne.

Da jeg havde trænet nogle hunde syntes jeg det tog for lang tid at køre til hundetræning 20-30 gange om året -men det resulterede i en hund som ikke blev vænnet til fremmede hunde og hundeførerer - og det giver noget besvær når man kommer på jagt de første gange.
CZ 455 .17HMR/22LR
Sako Vixen .223 7" Swarovski 1,5-6x42
Tikka T3 Lite 22-250 Bushnell Elite 3200 3-9x50
Sako Forester .243W Meopta 3-9x40
Tikka T3 hunter 6,5x55 Bushnell Banner 3-9x40
Tikka M55 .308W Swarovski Z6i 2,5-15x56
Tikka M695 9,3X62 Aimpoint Hunter 34S

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 3. nov 2014, 17:08

Efter laaaang tids overvejelse, har vi nu købt en Ft cocker tæve hvalp :smile:

Nogen gode råde til når man får sådan en bandit i huset ? :fun:

Besvar