Valg af "jagtkammerat"

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 15. mar 2018, 19:47

Langenge skrev:
15. mar 2018, 19:45
Æv.
Men er det noget den kan leve fint med, selvom det aldrig bliver en jagthund?
Jeg tænker, at der måske var andre, der kunne overtage den :???: (nej, desværre ikke mig, jeg er til store hunde)
Nej, det vil også være et problem som almindelig hyggehund, ellers ville hun blive her som sådan en.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 285 times
Been thanked: 1061 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Langenge » 15. mar 2018, 20:13

Wildlife skrev:
15. mar 2018, 19:47
Langenge skrev:
15. mar 2018, 19:45
Æv.
Men er det noget den kan leve fint med, selvom det aldrig bliver en jagthund?
Jeg tænker, at der måske var andre, der kunne overtage den :???: (nej, desværre ikke mig, jeg er til store hunde)
Nej, det vil også være et problem som almindelig hyggehund, ellers ville hun blive her som sådan en.
Ja, så er der ikke meget at gøre, andet end at håbe på det bedste i morgen :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2143 times
Kontakt:

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Bofhenator » 15. mar 2018, 20:18

Øv øv!

Krydsede fingrer herfra!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3129
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af ReneKJ » 15. mar 2018, 20:23

Det er noget lort, men som ansvarlig hundeejer er man jo nødt til at træffe de rigtige beslutninger.
Selv om det gør ondt.

Spaniel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 66
Tilmeldt: 25. okt 2016, 21:20
Interesser: Hunde, jagt, WWII militaria.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Spaniel » 15. mar 2018, 20:36

Uanset hvad dyrelægen vender tilbage med i morgen, hvad så med at lade Christian Hembo kigge på billederne?

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 15. mar 2018, 20:46

Spaniel skrev:
15. mar 2018, 20:36
Uanset hvad dyrelægen vender tilbage med i morgen, hvad så med at lade Christian Hembo kigge på billederne?
Det er ham vi har været hos og hans dyrlæge der har taget billederne i dag. Så han er med i loopet. Det var ellers en god idé hvis vi ikke lige var der i forvejen.

Jeg har meget stor tillid til Christian og Camilla (dyrlægen)
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1300
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 520 times
Been thanked: 234 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Bobo » 16. mar 2018, 00:37

Wildlife skrev:
15. mar 2018, 19:47
Langenge skrev:
15. mar 2018, 19:45
Æv.
Men er det noget den kan leve fint med, selvom det aldrig bliver en jagthund?
Jeg tænker, at der måske var andre, der kunne overtage den :???: (nej, desværre ikke mig, jeg er til store hunde)
Nej, det vil også være et problem som almindelig hyggehund, ellers ville hun blive her som sådan en.
Øh hvad vil problemet være ( måske jeg har overset en forklaring tidligere) ??
At en hund er halt eller humper er da ikke et problem - forudsat den ikke har smerter- den har jo 4 ben.
Jeg kender til et par hunde gennem tiden der havde hoftedysplasi og efter dyrlægens mening straks skulle aflives hvor ejeren i det ene tilfælde trak tiden lidt ud og efter nogle måneder var vovse faktisk helt frisk og fik et godt og langt liv.

Som de gamle landmænd siger " spiser og skider den som den skal, skal du ikke hente dyrlægen" er måske ikke det rigtige at sige i denne situation, men jeg synes ikke du bare skal aflive hvis ellers den klarer sig fint.
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 16. mar 2018, 10:00

Bobo skrev:
16. mar 2018, 00:37

Øh hvad vil problemet være ( måske jeg har overset en forklaring tidligere) ??
At en hund er halt eller humper er da ikke et problem - forudsat den ikke har smerter- den har jo 4 ben.
Jeg kender til et par hunde gennem tiden der havde hoftedysplasi og efter dyrlægens mening straks skulle aflives hvor ejeren i det ene tilfælde trak tiden lidt ud og efter nogle måneder var vovse faktisk helt frisk og fik et godt og langt liv.
En hund halter fordi den har ondt i eller problemer med det pågældende ben, så er spørgsmålet selvfølgeligt hvor ondt den har i benet og det kan den ikke selv give udtryk for medmindre det er så slemt at den ligefrem piver. Vores har skreget i vildskab når dem trådte ned/forkert på benet, og det kan den ikke leve med. Det er heldigvis længe siden det sidst er sket, men hunden er også holdt mere i ro siden dengang.

Vi fik heldigvis en udsættelse på dommen i dag, da kirugen ikke var helt klar i mælet og mente vi skulle se tiden lidt mere an, og/eller putte hunden gennem en MR scanning for at få afklaring på hvad problemet er i albuen, eller vente en måned og tage nye røngtenbilleder.

Uanset hvad er der noget galt i venstre albue og højre albue er helt fin, men hvad det er ved de ikke før de har gravet dybere. Måske kan hun blive en god hund der kan alting eller også kan hun blive en familiehyggevovse eller også får hun i værste fald, et kort men godt liv hos os.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3129
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af ReneKJ » 16. mar 2018, 10:16

Wildlife skrev:
16. mar 2018, 10:00
Vi fik heldigvis en udsættelse på dommen i dag, da kirugen ikke var helt klar i mælet og mente vi skulle se tiden lidt mere an, og/eller putte hunden gennem en MR scanning for at få afklaring på hvad problemet er i albuen, eller vente en måned og tage nye røngtenbilleder.
"Heldigvis" hvis hunden kan reddes, men det kommer til at blive en hård tid for jer med den uvished fortsat hængende over hovedet.
Held og lykke med det.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af PSindrup » 16. mar 2018, 10:46

Wildlife skrev:
16. mar 2018, 10:00
Bobo skrev:
16. mar 2018, 00:37

Øh hvad vil problemet være ( måske jeg har overset en forklaring tidligere) ??
At en hund er halt eller humper er da ikke et problem - forudsat den ikke har smerter- den har jo 4 ben.
Jeg kender til et par hunde gennem tiden der havde hoftedysplasi og efter dyrlægens mening straks skulle aflives hvor ejeren i det ene tilfælde trak tiden lidt ud og efter nogle måneder var vovse faktisk helt frisk og fik et godt og langt liv.
En hund halter fordi den har ondt i eller problemer med det pågældende ben, så er spørgsmålet selvfølgeligt hvor ondt den har i benet og det kan den ikke selv give udtryk for medmindre det er så slemt at den ligefrem piver. Vores har skreget i vildskab når dem trådte ned/forkert på benet, og det kan den ikke leve med. Det er heldigvis længe siden det sidst er sket, men hunden er også holdt mere i ro siden dengang.
<snip>
Og det skal ingen hund udsættes for.

Jeg er dybt uenig med landmandens udsagen om at "æder den og skider den" når det gælder kæledyr.
At have den holdning når det gælder husdyr man lever af kan man jo have forskellige holdninger til. Jeg syntes stadig ikke den er særlig sympatisk ...

Spændende at se hvordan din hund udvikler sig i den nærmeste fremtid. :Hug:

Peter

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1300
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 520 times
Been thanked: 234 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Bobo » 16. mar 2018, 13:51

PSindrup skrev:
16. mar 2018, 10:46
Wildlife skrev:
16. mar 2018, 10:00
Bobo skrev:
16. mar 2018, 00:37

Øh hvad vil problemet være ( måske jeg har overset en forklaring tidligere) ??
At en hund er halt eller humper er da ikke et problem - forudsat den ikke har smerter- den har jo 4 ben.
Jeg kender til et par hunde gennem tiden der havde hoftedysplasi og efter dyrlægens mening straks skulle aflives hvor ejeren i det ene tilfælde trak tiden lidt ud og efter nogle måneder var vovse faktisk helt frisk og fik et godt og langt liv.
En hund halter fordi den har ondt i eller problemer med det pågældende ben, så er spørgsmålet selvfølgeligt hvor ondt den har i benet og det kan den ikke selv give udtryk for medmindre det er så slemt at den ligefrem piver. Vores har skreget i vildskab når dem trådte ned/forkert på benet, og det kan den ikke leve med. Det er heldigvis længe siden det sidst er sket, men hunden er også holdt mere i ro siden dengang.
<snip>
Og det skal ingen hund udsættes for.

Jeg er dybt uenig med landmandens udsagen om at "æder den og skider den" når det gælder kæledyr.
At have den holdning når det gælder husdyr man lever af kan man jo have forskellige holdninger til. Jeg syntes stadig ikke den er særlig sympatisk ...

Spændende at se hvordan din hund udvikler sig i den nærmeste fremtid. :Hug:

Peter
Kære Peter - Hvis du prøver at insinuere at jeg mener at dyr skal lide eller have unødige smerter -"kæledyr" eller produktionsdyr så tager du gruelig fejl og jeg tager det faktisk som en fornærmelse at du skriver sådan
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 16. mar 2018, 14:24

Bobo skrev:
16. mar 2018, 13:51
PSindrup skrev:
16. mar 2018, 10:46
Wildlife skrev:
16. mar 2018, 10:00
Bobo skrev:
16. mar 2018, 00:37

Øh hvad vil problemet være ( måske jeg har overset en forklaring tidligere) ??
At en hund er halt eller humper er da ikke et problem - forudsat den ikke har smerter- den har jo 4 ben.
Jeg kender til et par hunde gennem tiden der havde hoftedysplasi og efter dyrlægens mening straks skulle aflives hvor ejeren i det ene tilfælde trak tiden lidt ud og efter nogle måneder var vovse faktisk helt frisk og fik et godt og langt liv.
En hund halter fordi den har ondt i eller problemer med det pågældende ben, så er spørgsmålet selvfølgeligt hvor ondt den har i benet og det kan den ikke selv give udtryk for medmindre det er så slemt at den ligefrem piver. Vores har skreget i vildskab når dem trådte ned/forkert på benet, og det kan den ikke leve med. Det er heldigvis længe siden det sidst er sket, men hunden er også holdt mere i ro siden dengang.
<snip>
Og det skal ingen hund udsættes for.

Jeg er dybt uenig med landmandens udsagen om at "æder den og skider den" når det gælder kæledyr.
At have den holdning når det gælder husdyr man lever af kan man jo have forskellige holdninger til. Jeg syntes stadig ikke den er særlig sympatisk ...

Spændende at se hvordan din hund udvikler sig i den nærmeste fremtid. :Hug:

Peter
Kære Peter - Hvis du prøver at insinuere at jeg mener at dyr skal lide eller have unødige smerter -"kæledyr" eller produktionsdyr så tager du gruelig fejl og jeg tager det faktisk som en fornærmelse at du skriver sådan
Nu skal I ikke komme op og skændes i min tråd - Det må I gøre et andet sted! :Hug:

Det jeg læser Peter skrive er at han ikke mener at man kan overføre landmandens tanker om produktionsdyr til et kæledyr som en hundehvalp er.

Jeg kan dårligt tro at han tolker det som at du mener at dyr skal lide eller have unødige smerter.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af PSindrup » 16. mar 2018, 14:30

Bobo skrev:
16. mar 2018, 13:51
PSindrup skrev:
16. mar 2018, 10:46
Wildlife skrev:
16. mar 2018, 10:00
Bobo skrev:
16. mar 2018, 00:37

Øh hvad vil problemet være ( måske jeg har overset en forklaring tidligere) ??
At en hund er halt eller humper er da ikke et problem - forudsat den ikke har smerter- den har jo 4 ben.
Jeg kender til et par hunde gennem tiden der havde hoftedysplasi og efter dyrlægens mening straks skulle aflives hvor ejeren i det ene tilfælde trak tiden lidt ud og efter nogle måneder var vovse faktisk helt frisk og fik et godt og langt liv.
En hund halter fordi den har ondt i eller problemer med det pågældende ben, så er spørgsmålet selvfølgeligt hvor ondt den har i benet og det kan den ikke selv give udtryk for medmindre det er så slemt at den ligefrem piver. Vores har skreget i vildskab når dem trådte ned/forkert på benet, og det kan den ikke leve med. Det er heldigvis længe siden det sidst er sket, men hunden er også holdt mere i ro siden dengang.
<snip>
Og det skal ingen hund udsættes for.

Jeg er dybt uenig med landmandens udsagen om at "æder den og skider den" når det gælder kæledyr.
At have den holdning når det gælder husdyr man lever af kan man jo have forskellige holdninger til. Jeg syntes stadig ikke den er særlig sympatisk ...

Spændende at se hvordan din hund udvikler sig i den nærmeste fremtid. :Hug:

Peter
Kære Peter - Hvis du prøver at insinuere at jeg mener at dyr skal lide eller have unødige smerter -"kæledyr" eller produktionsdyr så tager du gruelig fejl og jeg tager det faktisk som en fornærmelse at du skriver sådan
Jeg forstår slet ikke hvordan du kan læse mit indlæg sådan. :???:
Prøv lige at læse det igen ...

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11032
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 723 times
Been thanked: 2616 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af C-X » 16. mar 2018, 21:21

Halten behøver ikke være tegn på smerter, i hvert fald ikke ubærlige smerter. Ellers burde jeg have været aflivet for længst.
Jeg har set mange dyr med fysiske skader, defekter og også passerende smerter, der har formået at leve gode liv. Er enig med landmandsretorikken. Så længe det er et værdigt liv, så lad dyret leve det. Hvad der så er værdigt, må være op til hver især, og her i særdeleshed ejeren.
Dyr har trods alt ikke samme mentale defekt som mennesker; de lider ikke af selvmedlidenhed.

Livskvalitet har heller ikke det store at gøre med kvantitet.

Jeg håber på det bedste for labben og dens ejer.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2018, 09:21

C-X skrev:
16. mar 2018, 21:21
Halten behøver ikke være tegn på smerter, i hvert fald ikke ubærlige smerter. Ellers burde jeg have været aflivet for længst.
Jeg har set mange dyr med fysiske skader, defekter og også passerende smerter, der har formået at leve gode liv. Er enig med landmandsretorikken. Så længe det er et værdigt liv, så lad dyret leve det. Hvad der så er værdigt, må være op til hver især, og her i særdeleshed ejeren.
Dyr har trods alt ikke samme mentale defekt som mennesker; de lider ikke af selvmedlidenhed.

Livskvalitet har heller ikke det store at gøre med kvantitet.

Jeg håber på det bedste for labben og dens ejer.
Ja, det er en svær opgave at afgøre hvornår dyr lider, og specielt at afgøre hvornår de lider så meget at en aflivning er på sin plads. Jeg har set eksempler hvor folk har holdt liv i deres kæledyr langt længere end jeg syntes var rimeligt. Det mest ekstreme eksempel var en gammel puddelhund der både var tandløs, havde store knuder og var blind. Den stod ofte med snuden inde i et hjørne af stuen. Ejerne mente stadig at hunden havde et godt liv. :evil:

Men hvis en hund jævnligt piver når den f.eks. springer op og ned fra ting, er der så ikke enighed om at "det er på tide"?

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11032
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 723 times
Been thanked: 2616 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af C-X » 17. mar 2018, 09:37

Min grænse går, når hunden ikke længere kan holde sig renlig, den ikke kan bevæge sig ordentligt, eller ikke har en positiv balance mellem gode og dårlige dage/stunder.
Om den piver lidt, når den presser sig selv, er ikke så afgørende, for mig. Jeg brokker mig også lidt over min egen tilstand en gang imellem, når kroppen ikke vil, hvad viljen vil. Nogle hunde er også langt mere ømskindede end andre.
TJT kan blive flået af et vildsvin om formiddagen, blive syet med ståltråd om eftermiddagen og være rasende over, at gå glip af morgendagens jagt! Alle andre hunde havde lagt sig til at dø...

Uønsket adfærd er altid en valid årsag til aflivning, uanset hundens alder eller øvrige helbred, hvis tilstanden ikke kan rettes op.

Vi holder dyr for vores egen skyld, uanset om vi kigger på dem i akvariet, klapper dem i sofaen, spiser dem, eller laver en "Ole Bornedal" bag stalden. Det ansvar skal vi altid være bevidste om.

Det beskrevne med puddelhunden, som jo er en ellers ret intelligent race, er, i mine øjne, uværdigt. Den har trukket nitten, både med det fysiske og mentale helbred, hvilket den endda nok er klar over (stiller sig et sted, hvor den ikke kan fare vild eller blive trådt ned)!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 916
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 124 times
Been thanked: 262 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Peter » 17. mar 2018, 11:45

Jeg er vokset op i et hjem, hvor vi ofte havde 2-3 hunde ad gangen. Alle hunde blev brugt meget, rigtigt meget, på jagt. Mine forældre var af den holdning, at "tiden var inde" (og gerne lidt før), når hunden ikke kunne holde sig, bevæge sig frit eller på anden måde levede et liv, hvor den ikke følte sig som en del af familien. Dén følelse ønskede vi ikke, at hunden skulle opleve, specielt ikke som en jagthund.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 19. apr 2018, 13:18

Lige en update til jer der har fulgt med - Tak for jeres mange kommentarer, både her og i private beskeder :)

Mille findes endnu, 7 måneder gammel, fuld af krudt, ingen halthed og generelt en glad og rar lømmel.

Vi har valgt at konkludere følgende oven på alt det her:

1) Hun har haft skulderen af led som Magtor satte på plads tilbage i januar.

2) Hun har noget "unormalt" i den ene albue ifølge røngtenbilleder.

Vi har så besluttet at 1 og 2 er urelateret, så vi har valgt at beholde hende til hun enten udviser tegn på at have ondt eller det går helt galt igen en dag, som det skete to gange i januar. Og skulle det gå galt igen, så bliver hun aflivet øjeblikkeligt. Så må hun have et godt hundeliv så længe det varer, om det så bliver 1, 3 eller 5-10 år må tiden vise.

Så nu holder vi op med at gå og være så nervøse for hende hele tiden, det har taget hårdt på min bedre halvdel at hun hele tiden gik og frygtede at der skulle ske hunden noget, om hun nu trådte forkert og hylede op og gik i stykker.
Vedhæftede filer
2018-04-18 17.56.48.jpg
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 6. jul 2018, 20:50

Mille er her endnu og vi har ikke oplevet flere problemer med bentøjet. Ingen piven, ingen halthed..

Til gengæld er hun i løbetid og meget fremme i skoen og hører ikke så godt lige nu. :Hug:
Vedhæftede filer
2018-06-29 21.22.05.jpg
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 21. apr 2019, 21:01

Mille er nu ca 1,5 år og er stadigvæk en glad og nu lidt mere rolig hund efter 2. løbetid.

Vi er flyttet ud på en landejendom og hun har lært hvor hun må gå hen og hvor hun ikke må. Det er skønt.

Hun har stadigvæk ikke haft flere problemer med benet :)
Vedhæftede filer
MVIMG_20190421_165925.jpg
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Wildlife » 25. okt 2019, 11:34

Mille har gået et par dage og været stiv og lidt halt på det ben der også var problemer med da hun var lille..

Vi futter til dyrlæge med hende i eftermiddag og håber på det bedste, men har også hendes historik i tankerne. :???:

Så håber jeg at hun bare har forstrukket noget og skal have lidt ro...

Hun er virkeligt blevet verdens bedste, søde, rare hengivne og bare dejlige kloge hund, så jeg vil godt nok være ked af at sige farvel til hende, hvis dyrlægens dom går hende imod.

Jeg krydser mine poter og håber på at hun bliver frisk igen om lidt!
Vedhæftede filer
2019-10-20 09.21.03.jpg
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af PSindrup » 25. okt 2019, 11:47

Æv! :cry:

Krydser poter for Mille :Hug:

Peter

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2143 times
Kontakt:

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Bofhenator » 25. okt 2019, 12:55

PSindrup skrev:
25. okt 2019, 11:47
Æv! :cry:

Krydser poter for Mille :Hug:

Peter
Ja for pokker!

Også herfra!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af Styer SSG » 27. okt 2019, 01:00

Hvis den overlever besøget hos dyrlægen, kan I overveje dette: https://www.petworld.dk/aniobio-anticox ... lejemiddel
Vi giver vores halv gamle labting to af dem hver dag (en' morgen og aften) pga. dårligt bentøj.
Hvad det er, de gør, ved jeg ikke, men hunden er tydeligt bedre, når hun får dem.

Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Valg af "jagtkammerat"

Indlæg af PSindrup » 27. okt 2019, 08:05

noget nyt om Mille? :Hug:

Peter

Besvar