Gullasch med skank, vin og stress

Stedet hvor du deler dine opskrifter med os andre.
Besvar
HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Gullasch med skank, vin og stress

Indlæg af HR » 3. jun 2022, 22:00

Fy for satan for en uge på arbejde. Og så er det lige pludselig ikke sjovt at der hænger en buk i køleren der trænger til at blive ordnet. Det var ved at være mørkt da jeg brækkende den, men jeg bemærkede da et exit var gennem leveren, så den burde slet ikke hænge. Og så var der en del størknet blod. Nu SKAL den ordnes, ellers går den til, og det vil for evigt ødelægge den gode oplevelse ved jagten :thumbdown: .

Ok, den kan så ikke være i fryseren. Men jeg kan forære en filet, en skål småkød og en udbenet og snøret skulder til J. Køllerne kommer til røg. Så er der kun en filet og en smørret skulder og de kan presses ned i fryseren. Og så er der 4 skanker og noget småkød. Normalt havde jeg hakket det, men jeg stoler ikke helt på mikrobiologien…

Uden de helt store planer blev skanker og skulderblade brunet hårdt sammen med et godt kg skært kød fra forenden. Vand på og løg og hvidløg ved, og så i ovnen i jerngryden halvanden time ved 150 grader. Nåja, der kom vist også lidt timian, laurbær og enebær i. Slukket og så i seng (utroligt at jeg huskede at slukke).

Næste dag er det fredag, og nu er der lidt mere tid. Gryden står stadig i ovnen. Kødet er mørt og man kan pille de fineste muskler ud af skankerne med fingrene. Sener og hinder er næsten smeltede, og det kan nipses af til hundene. Så vidt så godt, men skyen smager som at stikke tungen ud af vinduet. :impatient:

To løg i en gryde med olie, gulerødder oven i og så en knust tørret chili. Og et drys paprika. Efter at det har taget noget farve, en halv flaske rødvin. Koge ind i 15 minutter og ned oven i sky og kød. Nu er der lidt mere smag. Ca som at kysse sin lillesøster :evil: .

250g bacontern i panden, en pakke champingnon oven i, riste riste riste, og så over i kødet. Alt væden op i gryden og 1/4 piskefløde oven i. Så kogt ind til konsistensen passer. Nu er den ved at være der :rock: . Salt og peber, og det giver lige det sidste.

Kartoffelmos (af en pose der er begyndt at spire) men der er ingen mælk. Så det bliver på rent smør…..

Så blev det sku weekend alligevel.
HR

20220603_192552.jpg
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Prehn
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. feb 2019, 15:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 1 time

Re: Gullasch med skank, vin og stress

Indlæg af Prehn » 9. aug 2022, 19:52

:10: Hmmmm lækkert.

Besvar