Vildsvinerullepølse sous vide

Stedet hvor du deler dine opskrifter med os andre.
Besvar
Sviptue
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 206
Tilmeldt: 20. feb 2011, 21:43
Interesser: jagt, madlavning
Geografisk sted: midtsjælland
Has thanked: 136 times
Been thanked: 28 times

Vildsvinerullepølse sous vide

Indlæg af Sviptue » 26. dec 2020, 20:40

Tiden er jo til lange frokoster og da der faldt lidt vildsvin af på jagten midt i december kunne der fremstilles lidt til julefrokosterne. Da jeg førte kniven ved forlægning, kunne slaget skæres ud med rullepølse i tankerne.

Slaget rense for hinder og trimmes, i tilfælde af ekstraordinært meget fedt, skulle man ikke ønske det i den færdige rullepølse. Man kan banke slaget for at udjævne det lidt.

En krydderblanding af salt, peber, allehånde, skalotteløg og rigeligt persille blendes og smøres på det bankede slag. Ca 10 gram salt pr kilo kød. Krydderimængde efter din smag. Jeg brugte 15 peberkorn, 4 allehåndefrø, 6 skalotteløg og en frisk håndfuld finthakket bredbladet persille. Jeg bruger en spsk husblaspulver pr kg kød. Dette drysses ud over krydderblandingen. Så rulles pølsen sammen, bindes stramt op, ligges i posen med et laurbærblad og en tsk sukker. Man kan bruge nitritsalt, skulle man ønske en lyserød rullepølse. Her i huset forsvinder de så hurtigt, på trods af den grå farve, så jeg udelader nitrit.

Den blev “pocheret” 4 timer ved 66 grader og derefter smidt i pressen til den var helt afkølet. Skyen til servering er jo tilvejebragt i processen. Jeg spiser det gerne på hjemmebagt rugbrød med gåsefedt og løg og så en porsesnaps eller to til.
Vedhæftede filer
CCAAF150-BD07-4C7E-AB4D-E7CAEB9BFA5E.jpeg
In spite of the cost of living, its still popular

Besvar