"Pommesfrites i redningsbåd!" (Nødprogram.)

Stedet hvor du deler dine opskrifter med os andre.
Besvar
Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

"Pommesfrites i redningsbåd!" (Nødprogram.)

Indlæg af Tony Rosgaard » 13. dec 2015, 13:43

Det gik lidt stærkt i aftes (For mange jern i ilden.) så mine pommesfrites nåede at tø lidt for meget op inden jeg kom i gang med dem.
Jeg bruger normalt en rigtig frituregryde, men den er sprunget i luften :oops: . Så plan:B var at hælde olie i en almindelig gryde og så løbende ryste den , mens tingesterne "Frittede"
Det gik galt.!!!..... Jeg kunne åbenbart ikke overskue at lave ko, hvidløgssmør, bearnaise og flutes samtidig med at ryste fritter og underholde gæsterne. - Jeg endte med en underlig "Kartoffelmasse" hvoraf noget var klumper, noget var grød og lidt af det var brased :wall: - Der var ikke tid til at starte forfra, hvis det andet mad ikke skulle blive helt kold/ødelagt - Ovnen var jo varm pga flutes, så jeg smed "Kartoffelmassen" i et ovnfast, dryssede lidt krydderier over, knaldede 2 æg pog sendte det hele en tur i ovnen.
Pom1.jpg
Pom1.jpg (60.89 KiB) Vist 3813 gange
Nu kommer pointen: Jeg ved ikke om det er turen i fritureolie, måden som pommesfrites er sammensat på eller bare held med krydderierne.?. Det smagte helt fantastisk :DancingBanana: - Alt andet blev der levnet lidt af, men "Redningsbåden" blev spist op.
Næste gang får den lige lidt ost på toppen.!
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: "Pommesfrites i redningsbåd!" (Nødprogram.)

Indlæg af FrederikF » 13. dec 2015, 19:32

[emoji15]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar