Deep Pan Pizza

Stedet hvor du deler dine opskrifter med os andre.
Besvar
Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 770
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Deep Pan Pizza

Indlæg af Deepo » 5. okt 2014, 20:30

IMG_4831 (Custom).JPG
IMG_4831 (Custom).JPG (45.07 KiB) Vist 2422 gange
Vi fik rester her til aften, rester fra burritos, dvs. rester af oksekød, majs og salsa, alt sammen puttet på en deep pan pizza.

Jeg fulgte (næsten) denne opskrift på dejen, dog lavede jeg dejen mere våd, så man slipper for at ælte dejen.

Der er nok dej til at fylde 2 stk. 24 cm springforme, som igen er nok mad til 3-4 voksne. Dog vil jeg have fat i nogle rigtige deep pan pizza pander, da olien ikke kan blive inde i springformen. Og så drypper det ned i bunden af ovnen og oser.

400 gram mel
2 tsk salt
1/2 - 1 pakke (ca. 6-12 gram) tørgær (jeg brugte en hel pakke)
3 dl vand (måske lidt mere vand)
2 tsk extra jomfru oliven olie

Mel, salt og tørgær hældes i en stor skål, og der tilsættes håndvarmt vand. Ingredienserne røres sammen, og stilles lunt for at hæve. Gerne en time eller tre. Jo mindre tid man har jo mere tørgær skal der i.
IMG_4823 (Custom).JPG
IMG_4823 (Custom).JPG (37.95 KiB) Vist 2422 gange
Pizza sovsen lavede jeg af en rest tomat salsa, en rest tomat sauce og et par skefulde Heinz Spicy BBQ Sauce.
IMG_4824 (Custom).JPG
IMG_4824 (Custom).JPG (42.68 KiB) Vist 2422 gange
Efter hævning vil dejen opføre sig som om der er lange tråde i dejen, så brug en dejskraber til at dele den i to.

Smør springformen med rigeligt olie, og hæld halvdelen af dejen i formen. Da dejen er noget flydende kan man godt slynge dejen ud mod kanten ved at dreje springformen hurtigt rundt på bordet. Dejen kan også hjælpes på vej med dejskraberen.
IMG_4826 (Custom).JPG
IMG_4826 (Custom).JPG (46.95 KiB) Vist 2422 gange
Fordel pizza sauce over hele pizzaen, læg et lag revet mozarella, tilføj majs og hakket oksekød (med Taco mix i). Tilføj lidt rå løg og drys pizza krydderi over (oregano og basilikum), og sæt pizzaen i en 240 °C forvarmet ovn. Pizzaen skal have i underkanten af 20 minutter.

Prego!
IMG_4829 (Custom).JPG
IMG_4829 (Custom).JPG (37.48 KiB) Vist 2422 gange
/Mogens

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Deep Pan Pizza

Indlæg af Raptor357 » 5. okt 2014, 21:04

Spændene, Jeg laver også en del pizza dej. Jeg er kommet frem til følgende opskrift
1 pakke gær i 600ml lunkent vand
1½ spise sker salt
2-4 spise skeer oliven olie
1000g mel til pizza (ja der er forskel)
æltes godt med røre maskinen
ekstra mel tilsættes til dejen ikke længere er klæbrig. jeg ælter ca 15 minutter med den store kenwood

laves det som almindelig pizza så får den 15minutter ved 220°C og varmluft
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar