“God tier” våben i hver klasse?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 17. feb 2022, 16:48

JRexA skrev:
17. feb 2022, 15:49
Ras.Killing skrev:
16. feb 2022, 20:53
JRexA skrev:
16. feb 2022, 20:14
Revolveren skal vel være en Koth NXA 8 Skuds.

nxa_1_korth_produkte_2019032119197.jpg
Njaaaaa… Der er ingen tvivl om, at Korth laver nogle rigtig velbyggede revolvere, men lige med den viste model, der betaler man altså også for en masse features.
Det er jo GOD Tier vi snakker om, og ikke best value, for the money. :grimasse: :biggrin:
I IPSC kontekst der har du intet ud af de ekstra features og tacticool gøgl som rails :biggrin: det samme med at kunne skifte trumlen med et tryk på en knap.

Jeg er faktisk lige ved at tro, at det sidstnævnte direkte kan være en ulempe i en sport som IPSC.

Så fed og velbygget revolver :thumbup: uden tvivl.

Den bedste til IPSC? Det er jeg ikke sikker på.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Riffelruni
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14. nov 2017, 19:21
Interesser: IPSC og stål
Geografisk sted: København
Been thanked: 3 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Riffelruni » 25. feb 2022, 00:22

Mapzter skrev:
16. feb 2022, 09:28
Ras.Killing skrev:
29. dec 2021, 20:48
Hvis prisen ikke er et problem, så vil jeg mene at du til både open og standard division kan smække en 2011 Infinity på listen.
Bestemt - toppen af poppen er naturligvis en skyder tilpasset dine specifikke ønsker og behov, og jeg gik i årevis med en projektbeskrivelse af hvordan jeg skulle ha' bygget en 2011 med lige præcis disse dele og opsætning, hos en dygtig bøssemager.
Det forudsætter så også, at du har nogen ønsker som afviger fra standard og som gør en forskel, og kan finde nogen som kan indfri dem.

Jeg fik aldrig bygget den skyder, det endte med at jeg købte en Infinity i stedet.
Jo længere jeg har skudt, jo mere er jeg kommet frem til at det er skytten, ikke skyderen som gør en forskel, når du kommer over et vist kvalitetinveau, og har en skyder som fungerer pålideligt.

I øjeblikket skyder jeg i Classic med BUL og SIG Sauer 1911. Hvis jeg skiftede en af dem ud med en Infinity 1911, ville det så kunne ses på mine resultater overhovedet? Hvad ville jeg få for de 40K ekstra jeg skulle smide for en Infinity? Kan nogen ud fra mine match resultater se hvilke matches jeg har skudt med hhv. BUL og SIG Sauer?
svi-single.jpg (billede lånt fra Zero Mike).

Så med fare for at lyde kedelig: når man står som ny skytte og skal vælge, uden at ha' et clue om hvad man vil så kig på hvad top-5 skytterne ved din lokale match skyder med. Snak med dem, og find ud af hvilken division du vil skyde. Køb derefter enten det de fleste i den division skyder med, eller en pistol som har været i top 5 ved et mesterskab for nyligt. Så går du ikke helt galt i byen.
Jeg ville ønske nu efter snart 3 års IPSC skydning at jeg var startet med infinitys fra start og ikke knoldede STIer jeg loddede og loddede. Det havde været billigere i sidste ende. For en ting er sikkert, de spiller Max og har holdt af alle den jeg har ejet pga deres funktions duelighed.
Er blevet så glad for dem nu at jeg er gået all in med at bestille 2x9mm og 2x40s&w gunbuilders.

Riffelruni
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14. nov 2017, 19:21
Interesser: IPSC og stål
Geografisk sted: København
Been thanked: 3 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Riffelruni » 25. feb 2022, 00:23

Loddede /moddede

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Martin G » 26. feb 2022, 18:27

Runi, du har vel ikke haft den samme SVI mere end et år Max🤣
“Der var et egern!”

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Frantz » 26. feb 2022, 18:51

Ras.Killing skrev:
17. feb 2022, 16:48
JRexA skrev:
17. feb 2022, 15:49
Ras.Killing skrev:
16. feb 2022, 20:53
JRexA skrev:
16. feb 2022, 20:14
Revolveren skal vel være en Koth NXA 8 Skuds.

nxa_1_korth_produkte_2019032119197.jpg
Njaaaaa… Der er ingen tvivl om, at Korth laver nogle rigtig velbyggede revolvere, men lige med den viste model, der betaler man altså også for en masse features.
Det er jo GOD Tier vi snakker om, og ikke best value, for the money. :grimasse: :biggrin:
I IPSC kontekst der har du intet ud af de ekstra features og tacticool gøgl som rails :biggrin: det samme med at kunne skifte trumlen med et tryk på en knap.

Jeg er faktisk lige ved at tro, at det sidstnævnte direkte kan være en ulempe i en sport som IPSC.

Så fed og velbygget revolver :thumbup: uden tvivl.

Den bedste til IPSC? Det er jeg ikke sikker på.
+ at skal der skiftes dele på en korth så skal den sendes til korth i Tyskland da alt er hånd tilpasset. Ingen tvivl om det er fede og lækre våben fra korth, men som konkurrence våben er de nok ikke optimale.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

SFischer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. mar 2015, 17:36
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af SFischer » 18. mar 2022, 03:53

Hooold nu med det Infinity gøgl :D
De er super lækre, ingen tvivl om det. Men bedre end diverse andre er de sgu ikke.
Har endda taget Kim Frandsen i at sige, at hans STI skød bedre end hans Infinity.

Den bedste pistol er den driftsikre der passer til dig! Bum!
Ergonomisk er vi meget forskellige. Det nytter ikke at alle siger én bestemt pistol er den bedste, hvis ikke ergonomien passer dig.

Personligt skyder jeg pt med CZere jeg selv har slebet meget i grebet for at passe mine fede dukkefingre.
SP01 med palm swell ligger perfekt i mine hænder, omvendt ligger en Shadow 2 (der minder rigtigt meget om) ikke nær så godt.
Jeg har længe overvejet et skift til Prod optics - her ville jeg nok kigge nærmere på Walther Q5.

Vi ved vist alle hvilken platform folk generelt har flest problemer med :D 'hint' baseret på et 111 år gammelt system..

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 18. mar 2022, 09:05

SFischer skrev:
18. mar 2022, 03:53
Den bedste pistol er den driftsikre der passer til dig! Bum!
Arhhhh den holder ikke den der...

En Berlingo er sku' ikke en bedre bil en end Ferrari, bare fordi du sidder bedre i den og kommer fra A til B uden problemer :twisted:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Fast Fumble » 18. mar 2022, 09:13

SFischer skrev:
18. mar 2022, 03:53
Den bedste pistol er den driftsikre der passer til dig! Bum!
Og Kim har ikke en STI pistol. Han har en HPS, en håndbygget custom pistol. STI laver slet ikke længere pistoler der er velegnede til IPSC, de er slået over i noget carry-gøgl til det Amerikanske marked.

Nu får du det også til at lyde som om CZ er specielt driftsikre... Jeg køber da slidestops i bulk til vore CZ pistoler i klubben?
Men man kan i hvert fald konkludere at der er ret stor forskel på Smag&Behag.

(Og at Infinity er bedst :twisted: )
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

SFischer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. mar 2015, 17:36
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af SFischer » 18. mar 2022, 20:49

Ras.Killing skrev:
18. mar 2022, 09:05
Arhhhh den holder ikke den der...

En Berlingo er sku' ikke en bedre bil en end Ferrari, bare fordi du sidder bedre i den og kommer fra A til B uden problemer :twisted:
Hvem siger en Ferrari er en bedre bil? Hvis kriteriet er en praktisk bil, så vinder Berlingoen any day.

Det er næsten grinagtigt så meget Infinity bliver hypet. De er voldsomt lækre ja, men de gør intet bedre end så mange andre gode pistoler ;)

SFischer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. mar 2015, 17:36
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af SFischer » 18. mar 2022, 20:57

Fast Fumble skrev:
18. mar 2022, 09:13
Og Kim har ikke en STI pistol. Han har en HPS, en håndbygget custom pistol.

Nu får du det også til at lyde som om CZ er specielt driftsikre... Jeg køber da slidestops i bulk til vore CZ pistoler i klubben?
Men man kan i hvert fald konkludere at der er ret stor forskel på Smag&Behag.

(Og at Infinity er bedst :twisted: )
Det er muligt jeg tager fejl. Han kalder den bare selv STI.
Men hvis det er en HPS (som vel er en customtilpasset STI), er HPS så i virkeligheden det bedste? 🤣

Jeg har efterhånden skudt mange tusinde skud med CZere. Jeg tror jeg har knækket ét slidestop. Men med en for kraftig rekylfjeder, så sker det nok oftere.

Hvis Infinity i virkeligheden er bedst, hvorfor får du så altid røvfuld af alt som SIG, CZ og vandpistoler? 🤣

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 18. mar 2022, 23:01

SFischer skrev:
18. mar 2022, 20:49
Det er næsten grinagtigt så meget Infinity bliver hypet. De er voldsomt lækre ja, men de gør intet bedre end så mange andre gode pistoler ;)
Det kommer da virkelig an på, hvilke kriterier du sætter for ''gode pistoler''.

Hvis forudsætningen for god pistol er den her kan jeg ramme med, så er der ganske rigtig ufattelig mange gode pistoler :smile: hvis du begynder er gå mere i petitesser med f.eks. materialer, fremstilling, tolerancer osv. osv., så kan du hurtigt skille fårene fra bukkene. Dermed ikke sagt at du skyder bedre af den grund... Men pistolen i sig selv vel være ''bedre'' end en rigere/billigere fremstillet pistol.

Dermed ikke sagt at Infinity er unikke på det punkt, men de høre uden tvivl med iblandt toppen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

SFischer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. mar 2015, 17:36
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af SFischer » 19. mar 2022, 10:39

Ras.Killing skrev:
18. mar 2022, 23:01

Hvis forudsætningen for god pistol er den her kan jeg ramme med, så er der ganske rigtig ufattelig mange gode pistoler :smile: hvis du begynder er gå mere i petitesser med f.eks. materialer, fremstilling, tolerancer osv. osv., så kan du hurtigt skille fårene fra bukkene. Dermed ikke sagt at du skyder bedre af den grund... Men pistolen i sig selv vel være ''bedre'' end en rigere/billigere fremstillet pistol.
Nu snakker vi IPSC, så det der gør en god pistol, er selvfølgelig hvad du kan skyde IPSC godt med. Altså sætte hurtigt op på målet, hurtige præcise skud, transition osv. Hvor dyrt pistolen er lavet er jo ligegyldigt, så længe den gør det den skal.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 19. mar 2022, 21:34

SFischer skrev:
19. mar 2022, 10:39
Hvor dyrt pistolen er lavet er jo ligegyldigt, så længe den gør det den skal.
Det er jeg ikke enig med dig i. Ikke hvis præmissen er, at man vil have det bedste af det bedste.

Jeg siger ikke man bliver en bedre skytte af den grund, men materialer og kvalitet er bedre på en Infinity end f.eks. CZ.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

SFischer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. mar 2015, 17:36
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af SFischer » 20. mar 2022, 17:46

Ras.Killing skrev:
19. mar 2022, 21:34

Det er jeg ikke enig med dig i. Ikke hvis præmissen er, at man vil have det bedste af det bedste.

Jeg siger ikke man bliver en bedre skytte af den grund, men materialer og kvalitet er bedre på en Infinity end f.eks. CZ.
Så du er ude i at materialer er det vigtigste for en god IPSC pistol?
F**c om l****t ligger ringe til skytten, bare pistolen er lækkert lavet 🤦‍♂️

Det bedste valg må absolut være individuelt. Det kan være Infinity, det kan være CZ - eller gud forbyde det - Tanfoglio.

Ah okay, gik måske lidt for langt tilsidst 🤣

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 20. mar 2022, 23:25

SFischer skrev:
20. mar 2022, 17:46
Det bedste valg må absolut være individuelt. Det kan være Infinity, det kan være CZ - eller gud forbyde det - Tanfoglio.
Hov hov!

Nu ændre du præmissen fra at være den bedste pistol og til at være det bedste valg.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at en Infinity er det bedste valg. Der kan være mange grunde til at vælge enten det ene eller det andet. Du er selv inde på ergonomi, en anden grund kunne være økonomi osv.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

SFischer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. mar 2015, 17:36
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af SFischer » 20. mar 2022, 23:34

Ras.Killing skrev:
20. mar 2022, 23:25

Nu ændre du præmissen fra at være den bedste pistol og til at være det bedste valg.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at en Infinity er det bedste valg. Der kan være mange grunde til at vælge enten det ene eller det andet. Du er selv inde på ergonomi, en anden grund kunne være økonomi osv.
Jeg ændrer ikke noget som helst. Jeg har hele tiden kørt på at valget er individuelt 😉

Og holder stadigvæk på at den bedste pistol er den man skyder bedst med. Uanset budget.

Jeg lægger heller ikke skjul på at Infinity er super lækre bygget. Men skyder man bedre af den grund? Det ser ikke sådan ud på Runi og Rittig 🙈🤣
Sorry, cheap shot.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 20. mar 2022, 23:51

SFischer skrev:
20. mar 2022, 23:34
Ras.Killing skrev:
20. mar 2022, 23:25

Nu ændre du præmissen fra at være den bedste pistol og til at være det bedste valg.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at en Infinity er det bedste valg. Der kan være mange grunde til at vælge enten det ene eller det andet. Du er selv inde på ergonomi, en anden grund kunne være økonomi osv.
Jeg ændrer ikke noget som helst. Jeg har hele tiden kørt på at valget er individuelt 😉

Og holder stadigvæk på at den bedste pistol er den man skyder bedst med. Uanset budget.
Men spørgsmålet gik ikke på hvad der individuelt er bedst, men hvad der objektivt set er den bedste pistol.

Og der kommer du simpelthen ikke udenom, at Infinity o.lign. velbyggede 2011’ere er dominerende inde for Standard Division.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

SFischer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. mar 2015, 17:36
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af SFischer » 21. mar 2022, 00:21

Ras.Killing skrev:
20. mar 2022, 23:51

Men spørgsmålet gik ikke på hvad der individuelt er bedst, men hvad der objektivt set er den bedste pistol.

Og der kommer du simpelthen ikke udenom, at Infinity o.lign. velbyggede 2011’ere er dominerende inde for Standard Division.
2011 dominerer nok Standard ja. Slået af både Tanfoglio og Glock til World Shoot :D

Jeg tror sgu vist bare vores kriterier for "det bedste" er forskellige :)

Besvar