Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Belt"

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Belt"

Indlæg af Frantz » 7. sep 2020, 20:30

Er der nogen, specielt IPSC skytter der har erfaring med Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Belt"?
https://tacout.dk/shop/cms-31.html?fbcl ... 5dQY5zmXeI
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Belt"

Indlæg af Mapzter » 8. sep 2020, 16:43

Vi slæber ikke så meget grej rundt på vores bælter, og vi gør det ikke lige så længe som Politi og militær typisk gør, så jeg har svært ved at se helt det samme behov. Umiddelbart ser det ud til at være noget bredere end det typiske IPSC bælte, så det vil begrænse hvilke magasinholdere m.v. der kan moteres. Når det er sagt, så kan det sagtens være et fint bælte, jeg har indtrykket af at udstyr fra Tardigrade Tactical er af god kvalitet, men har ingen erfaring med dette bælte.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Belt"

Indlæg af Frantz » 8. sep 2020, 17:52

Mapzter skrev:
8. sep 2020, 16:43
Vi slæber ikke så meget grej rundt på vores bælter, og vi gør det ikke lige så længe som Politi og militær typisk gør, så jeg har svært ved at se helt det samme behov. Umiddelbart ser det ud til at være noget bredere end det typiske IPSC bælte, så det vil begrænse hvilke magasinholdere m.v. der kan moteres. Når det er sagt, så kan det sagtens være et fint bælte, jeg har indtrykket af at udstyr fra Tardigrade Tactical er af god kvalitet, men har ingen erfaring med dette bælte.
Den del jeg er speciel lun på er inder bæltet. Jeg har jo desværre lidt mave så det alm indebælte (har safariland og GR) har en tendens til ikke at kunne spænde min bukser nok sammen så de ikke karafler ned.

Nogen der har et tricks til at kunne holde bukser e oppe ud over at bruge sele (hvilket jeg er nødsaget til hvis ikke jeg vil tabe bælte pistol og bukser)
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Belt"

Indlæg af Mapzter » 8. sep 2020, 18:04

Frantz skrev:
8. sep 2020, 17:52
Den del jeg er speciel lun på er inder bæltet. Jeg har jo desværre lidt mave så det alm indebælte (har safariland og GR) har en tendens til ikke at kunne spænde min bukser nok sammen så de ikke karafler ned.
Så er det oplagt at prøve deres inderbælte sammen med dit nuværende yderbælte. Hos mig er det yderbæltet som holder det hele sammen, inderbæltet sidder der mest for at holde yderbæltet fast på bukserne. Mit yderbælte er et Safariland ELS, som holder lukket ved hjælp af hægter og velcro, hvilket er noget stærkere end det typiske IPSC yderbælte der kun holdes lukket med velcro.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Be

Indlæg af Ras.Killing » 9. sep 2020, 00:35

Mapzter skrev:
8. sep 2020, 18:04
Frantz skrev:
8. sep 2020, 17:52
Den del jeg er speciel lun på er inder bæltet. Jeg har jo desværre lidt mave så det alm indebælte (har safariland og GR) har en tendens til ikke at kunne spænde min bukser nok sammen så de ikke karafler ned.
Så er det oplagt at prøve deres inderbælte sammen med dit nuværende yderbælte. Hos mig er det yderbæltet som holder det hele sammen, inderbæltet sidder der mest for at holde yderbæltet fast på bukserne. Mit yderbælte er et Safariland ELS, som holder lukket ved hjælp af hægter og velcro, hvilket er noget stærkere end det typiske IPSC yderbælte der kun holdes lukket med velcro.
:thumbup: Til Safariland ELS

... det er til gengæld alt andet end smidigt :biggrin:

Der er en del af de IPSC skytter, der er betjente i det daglige, som bruger de bælter. Jeg tror i virkeligheden ikke det er så vigtigt om det er det ene eller andet bælte. Det skal bare være muligt at sætte sit grej fast, og så holde bæltet på plads omkring livet :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Be

Indlæg af Fast Fumble » 9. sep 2020, 09:17

Ras.Killing skrev:
9. sep 2020, 00:35
Der er en del af de IPSC skytter, der er betjente i det daglige, som bruger de bælter. Jeg tror i virkeligheden ikke det er så vigtigt om det er det ene eller andet bælte. Det skal bare være muligt at sætte sit grej fast, og så holde bæltet på plads omkring livet :biggrin:
Enig, men bæltet skal også være stift! Og her synes jeg ikke spændet ser vildt stabilt ud? Men jeg har ike prøvet det, så jeg kan sagtens vurdere forkert.

Mindre ulemper i udstyret kan som regel trænes væk, men hvis bæltet er meget bredere end normalt, bliver udvalget af bukser begrænset, da belt-loops ikke er store nok.
Det er vigtigt for mig, da jeg godt kan lide at skyde i 5.11 kluns.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Tardigrade Tactical "Quantum - Duty & Gunfighter Belt"

Indlæg af Frantz » 13. sep 2020, 20:45

Nu har jeg prøvet inder bæltet og det var et hit!

Jeg er lætter overvægtig (nogen vil sige meget). Jeg har altid døjet med hængerøv i bukserne. Specielt når jeg spændte våben og ammo på også. Problemet løste jeg med seler. Altså lige indtil jeg fik tardigrade tactical micron inner belt.
Som vist på billedet så føres bæltet igennem et loop og trækkes tilbage. Der kan man rigtig stramme det og læt sætte det fast.
Jeg har gået med mit i 2 hele dage fra kl 8 til 17 på IPSC kursus og ikke en gang har jeg måtte trække op i mine bukser eller rette mit bælte til. Det virker bare.
Som yderbælte brugte jeg mit almindelig stive bælte fra Guga Ribas. Jeg er sikker på safariland, DAA og mange andre også virker.
Jeg har ikke testet uderbætet af fra dem endnu.

Så total hit til små 300 kr som inner bæltet koster
tardigrad-tactical-micron-inner-belt-velcro-sort.jpg
tardigrad-tactical-micron-inner-belt-velcro-sort.jpg (5.44 KiB) Vist 2867 gange
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Besvar