Opsamling af hylstre til IPSC

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
Nightstaber
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. apr 2020, 12:39
Interesser: Pistolskydning, genladning
Geografisk sted: Midtjylland

Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Nightstaber » 10. maj 2020, 22:41

Hey NVF.

Jeg er ny herinde, og relativt ny i pistolskydningen. På et eller andet tidspunkt, satser jeg på at skulle have en IPSC licens, og komme ud og skyde IPSC. Det virker som en super fed sportsgren, og jeg skal helt sikkert ud og prøve at se nogle kampe.

En ting jeg dog er i tvivl om, er i forhold til opsamling af hylstre, magasiner osv efter en bane.

Jeg har absolut nul erfaring med IPSC, så det kan sagtens være det er et dumt spørgsmål.

Hvordan fungerer ventetid fra man er færdig med en bane, til den næste skal skyde? Evt til man skal videre til den næste bane?

Jeg tænker mest i forhold til at få opsamlet magasiner fra jorden, og evt samle hylstre hvis man genlader sin ammunition. Er der rent faktisk tid til det, fordi målene alligevel skal sættes op osv igen, eller kører det bare back-to-back skydning?

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Fast Fumble » 10. maj 2020, 23:15

Nightstaber skrev:
10. maj 2020, 22:41
Hey NVF.

Jeg er ny herinde, og relativt ny i pistolskydningen. På et eller andet tidspunkt, satser jeg på at skulle have en IPSC licens, og komme ud og skyde IPSC. Det virker som en super fed sportsgren, og jeg skal helt sikkert ud og prøve at se nogle kampe.

En ting jeg dog er i tvivl om, er i forhold til opsamling af hylstre, magasiner osv efter en bane.

Jeg har absolut nul erfaring med IPSC, så det kan sagtens være det er et dumt spørgsmål.

Hvordan fungerer ventetid fra man er færdig med en bane, til den næste skal skyde? Evt til man skal videre til den næste bane?

Jeg tænker mest i forhold til at få opsamlet magasiner fra jorden, og evt samle hylstre hvis man genlader sin ammunition. Er der rent faktisk tid til det, fordi målene alligevel skal sættes op osv igen, eller kører det bare back-to-back skydning?
Snakker vi træning, lokale stævner eller internationale stævner? For der er lidt forskel.

Der er ALTID tid til at du kan samle dine magasiner op, og ofte hjælper skytter og Range Officers hinanden, for alle skal jo have deres grej med hjem igen.

Til træning er der jo den tid man indbyrdes aftaler at der skal være, så der kan du som regel nå det du vil.

Til mindre (lokale) matcher er der ofte opsamling af hylstre efter sidste bane er skudt, så der hjælper skytterne hinanden med at samle hylstre op. Det varierer lidt hvad der skal ske med hylstrene, men som regel kan du godt få en dynge med hjem.

Til internationale stævner er der ofte forbud mod hylsteropsamling, af hensyn til tidsplanen. Mange steder er det RO'er og hjælpere, som samler hylstre op når dagen er omme, og så fordeler dem mellem sig, eller de tilfalder arrangør klubben.

Men det ER back to back skydning, sådan principielt...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Ras.Killing » 10. maj 2020, 23:23

Nightstaber skrev:
10. maj 2020, 22:41
Hey NVF.

Jeg er ny herinde, og relativt ny i pistolskydningen. På et eller andet tidspunkt, satser jeg på at skulle have en IPSC licens, og komme ud og skyde IPSC. Det virker som en super fed sportsgren, og jeg skal helt sikkert ud og prøve at se nogle kampe.

En ting jeg dog er i tvivl om, er i forhold til opsamling af hylstre, magasiner osv efter en bane.

Jeg har absolut nul erfaring med IPSC, så det kan sagtens være det er et dumt spørgsmål.

Hvordan fungerer ventetid fra man er færdig med en bane, til den næste skal skyde? Evt til man skal videre til den næste bane?

Jeg tænker mest i forhold til at få opsamlet magasiner fra jorden, og evt samle hylstre hvis man genlader sin ammunition. Er der rent faktisk tid til det, fordi målene alligevel skal sættes op osv igen, eller kører det bare back-to-back skydning?

Du bliver tildelt- eller vælger et squad når du tilmelder dig en match (det afhænger lidt af hvor det er henne og hvordan de gør det). De fleste squads plejer at bestå af ca. 10 personer, det kan igen variere lidt fra match til match, men det er der omkring.

Under hele matchen følges du med dit squad (eller skydehold for at fordanske det lidt) rundt til de forskellige stages. Ved hver stage vil dit squad får en stage briefing læst op af RO’en. Her får du forklaret, hvad der gør sig gældende på stagen (f.eks hvor mange skiver der er, hvor man evt. skal starte osv.). Efterfølgende har hele squaded 3-5 min. til at lave walk through (gennemgang) af stagen. Her vælger den enkelte skytte den plan, vedkommende mener er den bedste :smile: det kan godt variere temmelig meget af, hvilken division man skyder i. Det er bestemt heller ikke unormalt, at der diskuteres lidt skytterne imellem, om hvilken plan der nu er bedst :biggrin:

Når tiden er gået, så kalder RO’en første skytte på banen. RO’en vil (eller bør) samtidig kalde de næste to skytter, så de kan gøre sig klar. Man bør dog som udgangspunkt selv holde øje med, hvornår det er ens tur. Når den første skytte er færdig og RO’en giver kommandoen range is clear! så sker der pludselig flere ting på én gang:

1. Skytten der netop har skudt, kigger lidt på hvad der er ramt, samler sine magasiner op og forlader stagen. Man vil typisk også lige kontrollere- og godkende den score/tid som RO’en har noteret. Her er der ikke rigtig tid til at begynde og samle hylstre op.

2. Når kommandoen range is clear! er givet, så kan næste skytte i rækken begynde en sidste gennemgang af stagen, for lige at finpudse sin plan eller bare køre den igennem en sidste gang for at huske det dele. Man plejer gerne lige at kunne nå en ekstra gennemgang eller to, imens at stagen gøres klar. Det er dog op til én selv at være på dupperne og huske det!... tro mig der er ikke noget værre end at stå med en halv Snickers i kæften, og opdage at man skal skyde NU.

3. Samtidig med at næste skytte gør sig klar, så vil RO’erne score stagen og resten af squaded hjælper til med at plastre skiverne, rejse væltede stålmål osv., så stagen hurtigt og effektivt kan blive klar igen. Her vil man godt kunne nå at samle en håndfuld hylstre hvis man ønsker det... men første prioritet er at få gjort stagen klar :thumbup: 80% af dagen går nok med punkt 3. :blink:

Punkt 3. gør sig kun gældende hvis det er en level I eller II match, ved III eller højere vil der være et hold som står for hver enkelt stage, og man skal her kun koncentrere sig om at skyde... eller vente på at få lov til at skyde :biggrin:

Overstående gentages for hver enkel stage :thumbup:

Til level I og II stævner plejer det også at være sådan, at man hjælper med at bygge den stage man starter på, og bryde den stage ned man slutter på. Og HER er der tid til at samle hylstre :biggrin: massere af hylstre. Specielt 9mm hylstre er der i overflod, så dem kommer man næppe til at mangle. Skyder du 40.S&W, 38.Super ell. lign, så er det lidt en anden snak. Mit indtryk er dog, at folk er flinke til at samle de lidt mere eksotiske hylstre op, til dem der har brugt dem.

Og så kan jeg på det kraftigste kun anbefale at komme igang med den licens :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Epae » 11. maj 2020, 09:28

Ras.Killing skrev:
10. maj 2020, 23:23
Nightstaber skrev:
10. maj 2020, 22:41
Hey NVF.

Jeg er ny herinde, og relativt ny i pistolskydningen. På et eller andet tidspunkt, satser jeg på at skulle have en IPSC licens, og komme ud og skyde IPSC. Det virker som en super fed sportsgren, og jeg skal helt sikkert ud og prøve at se nogle kampe.

En ting jeg dog er i tvivl om, er i forhold til opsamling af hylstre, magasiner osv efter en bane.

Jeg har absolut nul erfaring med IPSC, så det kan sagtens være det er et dumt spørgsmål.

Hvordan fungerer ventetid fra man er færdig med en bane, til den næste skal skyde? Evt til man skal videre til den næste bane?

Jeg tænker mest i forhold til at få opsamlet magasiner fra jorden, og evt samle hylstre hvis man genlader sin ammunition. Er der rent faktisk tid til det, fordi målene alligevel skal sættes op osv igen, eller kører det bare back-to-back skydning?

Du bliver tildelt- eller vælger et squad når du tilmelder dig en match (det afhænger lidt af hvor det er henne og hvordan de gør det). De fleste squads plejer at bestå af ca. 10 personer, det kan igen variere lidt fra match til match, men det er der omkring.

Under hele matchen følges du med dit squad (eller skydehold for at fordanske det lidt) rundt til de forskellige stages. Ved hver stage vil dit squad får en stage briefing læst op af RO’en. Her får du forklaret, hvad der gør sig gældende på stagen (f.eks hvor mange skiver der er, hvor man evt. skal starte osv.). Efterfølgende har hele squaded 3-5 min. til at lave walk through (gennemgang) af stagen. Her vælger den enkelte skytte den plan, vedkommende mener er den bedste :smile: det kan godt variere temmelig meget af, hvilken division man skyder i. Det er bestemt heller ikke unormalt, at der diskuteres lidt skytterne imellem, om hvilken plan der nu er bedst :biggrin:

Når tiden er gået, så kalder RO’en første skytte på banen. RO’en vil (eller bør) samtidig kalde de næste to skytter, så de kan gøre sig klar. Man bør dog som udgangspunkt selv holde øje med, hvornår det er ens tur. Når den første skytte er færdig og RO’en giver kommandoen range is clear! så sker der pludselig flere ting på én gang:

1. Skytten der netop har skudt, kigger lidt på hvad der er ramt, samler sine magasiner op og forlader stagen. Man vil typisk også lige kontrollere- og godkende den score/tid som RO’en har noteret. Her er der ikke rigtig tid til at begynde og samle hylstre op.

2. Når kommandoen range is clear! er givet, så kan næste skytte i rækken begynde en sidste gennemgang af stagen, for lige at finpudse sin plan eller bare køre den igennem en sidste gang for at huske det dele. Man plejer gerne lige at kunne nå en ekstra gennemgang eller to, imens at stagen gøres klar. Det er dog op til én selv at være på dupperne og huske det!... tro mig der er ikke noget værre end at stå med en halv Snickers i kæften, og opdage at man skal skyde NU.

3. Samtidig med at næste skytte gør sig klar, så vil RO’erne score stagen og resten af squaded hjælper til med at plastre skiverne, rejse væltede stålmål osv., så stagen hurtigt og effektivt kan blive klar igen. Her vil man godt kunne nå at samle en håndfuld hylstre hvis man ønsker det... men første prioritet er at få gjort stagen klar :thumbup: 80% af dagen går nok med punkt 3. :blink:

Punkt 3. gør sig kun gældende hvis det er en level I eller II match, ved III eller højere vil der være et hold som står for hver enkelt stage, og man skal her kun koncentrere sig om at skyde... eller vente på at få lov til at skyde :biggrin:

Overstående gentages for hver enkel stage :thumbup:

Til level I og II stævner plejer det også at være sådan, at man hjælper med at bygge den stage man starter på, og bryde den stage ned man slutter på. Og HER er der tid til at samle hylstre :biggrin: massere af hylstre. Specielt 9mm hylstre er der i overflod, så dem kommer man næppe til at mangle. Skyder du 40.S&W, 38.Super ell. lign, så er det lidt en anden snak. Mit indtryk er dog, at folk er flinke til at samle de lidt mere eksotiske hylstre op, til dem der har brugt dem.

Og så kan jeg på det kraftigste kun anbefale at komme igang med den licens :thumbup:
For en som også snart overvejer at gå i gang med det IPCS pistol (til december skulle jeg kunne få min pistol på min egen tilladelse i stedet for klubbens), så virker det ret overvældende det hele - den gennemgang der er en skide god beskrivelse men det virker stadigvæk ret voldsomt at skulle i gang med.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Grendel » 11. maj 2020, 09:48

Wengel skrev:
11. maj 2020, 09:28


For en som også snart overvejer at gå i gang med det IPCS pistol (til december skulle jeg kunne få min pistol på min egen tilladelse i stedet for klubbens), så virker det ret overvældende det hele - den gennemgang der er en skide god beskrivelse men det virker stadigvæk ret voldsomt at skulle i gang med.
Det bedste du kan gøre for dig selv, er at tage ud og se hvordan det rent praktisk foregår , det er ikke så slemt som det lyder :smile:

Der er mini matches på Hanebjerg som du kan besøge, så lige der kom nogle på Kalvebod om ikke så længe. (30-31 maj)

Se evt mere her https://dsf.dk/
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Epae » 11. maj 2020, 10:04

Grendel skrev:
11. maj 2020, 09:48
Wengel skrev:
11. maj 2020, 09:28


For en som også snart overvejer at gå i gang med det IPCS pistol (til december skulle jeg kunne få min pistol på min egen tilladelse i stedet for klubbens), så virker det ret overvældende det hele - den gennemgang der er en skide god beskrivelse men det virker stadigvæk ret voldsomt at skulle i gang med.
Det bedste du kan gøre for dig selv, er at tage ud og se hvordan det rent praktisk foregår , det er ikke så slemt som det lyder :smile:

Der er mini matches på Hanebjerg som du kan besøge, så lige der kom nogle på Kalvebod om ikke så længe. (30-31 maj)

Se evt mere her https://dsf.dk/
Ja det var nok ikke en dum ide - må se når der kommer noget på Hanebjerg da det ligger lige rundt om hjørnet.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Grendel » 11. maj 2020, 10:16

Wengel skrev:
11. maj 2020, 10:04
Grendel skrev:
11. maj 2020, 09:48
Wengel skrev:
11. maj 2020, 09:28


For en som også snart overvejer at gå i gang med det IPCS pistol (til december skulle jeg kunne få min pistol på min egen tilladelse i stedet for klubbens), så virker det ret overvældende det hele - den gennemgang der er en skide god beskrivelse men det virker stadigvæk ret voldsomt at skulle i gang med.
Det bedste du kan gøre for dig selv, er at tage ud og se hvordan det rent praktisk foregår , det er ikke så slemt som det lyder :smile:

Der er mini matches på Hanebjerg som du kan besøge, så lige der kom nogle på Kalvebod om ikke så længe. (30-31 maj)

Se evt mere her https://dsf.dk/
Ja det var nok ikke en dum ide - må se når der kommer noget på Hanebjerg da det ligger lige rundt om hjørnet.
Husk briller og høreværn :thumbup:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Epae » 11. maj 2020, 10:20

Grendel skrev:
11. maj 2020, 10:16
Wengel skrev:
11. maj 2020, 10:04
Grendel skrev:
11. maj 2020, 09:48
Wengel skrev:
11. maj 2020, 09:28


For en som også snart overvejer at gå i gang med det IPCS pistol (til december skulle jeg kunne få min pistol på min egen tilladelse i stedet for klubbens), så virker det ret overvældende det hele - den gennemgang der er en skide god beskrivelse men det virker stadigvæk ret voldsomt at skulle i gang med.
Det bedste du kan gøre for dig selv, er at tage ud og se hvordan det rent praktisk foregår , det er ikke så slemt som det lyder :smile:

Der er mini matches på Hanebjerg som du kan besøge, så lige der kom nogle på Kalvebod om ikke så længe. (30-31 maj)

Se evt mere her https://dsf.dk/
Ja det var nok ikke en dum ide - må se når der kommer noget på Hanebjerg da det ligger lige rundt om hjørnet.
Husk briller og høreværn :thumbup:
Altid! Kan jo være der kommer noget snak om det herinde en dag når der er noget deroppe, så kan man jo se om andre kommer forbi :)
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Mapzter » 11. maj 2020, 10:30

Ras.Killing skrev:
10. maj 2020, 23:23
Under hele matchen følges du med dit squad (eller skydehold for at fordanske det lidt) rundt til de forskellige stages. Ved hver stage vil dit squad får en stage briefing læst op af RO’en. Her får du forklaret, hvad der gør sig gældende på stagen (f.eks hvor mange skiver der er, hvor man evt. skal starte osv.). Efterfølgende har hele squaded 3-5 min. til at lave walk through (gennemgang) af stagen. Her vælger den enkelte skytte den plan, vedkommende mener er den bedste :smile: det kan godt variere temmelig meget af, hvilken division man skyder i. Det er bestemt heller ikke unormalt, at der diskuteres lidt skytterne imellem, om hvilken plan der nu er bedst :biggrin:
:goodpost:
Her er en visuel gennemgang:

youtu.be/gyqjwnV0aoQ
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Grendel » 11. maj 2020, 12:15

Wengel skrev:
11. maj 2020, 10:04

Ja det var nok ikke en dum ide - må se når der kommer noget på Hanebjerg da det ligger lige rundt om hjørnet.
SSIN har fornøjelsen af invitere alle til årets anden mini match på Hanebjerg skyttecenter. Matchen vil være som den første.

Den er delt over weekenden den 6-7 Juni. Hvor matchen skydes på en dag.
Dette er fra dsf.dk :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Epae » 11. maj 2020, 12:33

Grendel skrev:
11. maj 2020, 12:15
Wengel skrev:
11. maj 2020, 10:04

Ja det var nok ikke en dum ide - må se når der kommer noget på Hanebjerg da det ligger lige rundt om hjørnet.
SSIN har fornøjelsen af invitere alle til årets anden mini match på Hanebjerg skyttecenter. Matchen vil være som den første.

Den er delt over weekenden den 6-7 Juni. Hvor matchen skydes på en dag.
Dette er fra dsf.dk :smile:
synes ellers jeg kikkede og kunne ikke se det men jeg har nok været småblind... så man kan bare møde op som tilskuer med sædvanlig beskyttelse?
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Bandit_Hest
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 15. nov 2008, 18:44
Interesser: Pistol skydning, IPSC
Geografisk sted: København/Nordsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Bandit_Hest » 11. maj 2020, 13:12

Alle er velkomne på Hanebjerg når der er match eller træning.
I disse corona tider, skal man bare være forberedt på at tilskuer kan blive afvist, eller bedt om og holde afstand.
Vi kæmper lidt med forsamlingsforbudet, på maks 10 mand på banen.
Skytter og RO’er fylde hurtigt 10 pladser op.
SSIN træner normalt IPSC på Hanebjerg Lørdag 10 til........ og Tirsdage 18-20
Denne weekend er dog lidt anderledes, da der er licenskursus, og klub træningen, så vil forgå på pistolbanen på lørdag.

Kom endeligt forbi, der er altid en der gerne vil forklare og hjælpe.
Høreværn og briller er et ufravigeligt krav.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Epae » 11. maj 2020, 13:55

Bandit_Hest skrev:
11. maj 2020, 13:12
Alle er velkomne på Hanebjerg når der er match eller træning.
I disse corona tider, skal man bare være forberedt på at tilskuer kan blive afvist, eller bedt om og holde afstand.
Vi kæmper lidt med forsamlingsforbudet, på maks 10 mand på banen.
Skytter og RO’er fylde hurtigt 10 pladser op.
SSIN træner normalt IPSC på Hanebjerg Lørdag 10 til........ og Tirsdage 18-20
Denne weekend er dog lidt anderledes, da der er licenskursus, og klub træningen, så vil forgå på pistolbanen på lørdag.

Kom endeligt forbi, der er altid en der gerne vil forklare og hjælpe.
Høreværn og briller er et ufravigeligt krav.
Kan være det ville være nemmere at vente til det her corona ting er kommet lidt på afstand, det der forsamlingsforbud på mere end 10 skaber problemer nok i forvejen.
Skal alligevel vente til december før jeg kan få pistolen på min egen tilladelse men måske engang i efteråret når tingene forhåbenligt er løsnet lidt op.

Men rart at vide at man altid kan kikke forbi til en omgang træning for at få en ide om det er noget.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Ras.Killing » 11. maj 2020, 15:41

Wengel skrev:
11. maj 2020, 09:28
For en som også snart overvejer at gå i gang med det IPCS pistol (til december skulle jeg kunne få min pistol på min egen tilladelse i stedet for klubbens), så virker det ret overvældende det hele - den gennemgang der er en skide god beskrivelse men det virker stadigvæk ret voldsomt at skulle i gang med.
Som Grendel også skriver, så er det slet ikke så galt. Du kommer hurigt ind i rytmen, og de andre deltagere er gode til at tage imod nye folk.

Der er fuld forståelse for, at nye folk har nok at tænke på :thumbup: og du spørger hellere en gang for meget en en gang fir lidt, hvis der er noget du er i tvivl om.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Opsamling af hylstre til IPSC

Indlæg af Martin G » 12. maj 2020, 07:10

Jeg synes også det hele virkede lidt overvældende i starten. Men det var faktisk ikke så slemt, når først man kom igang. Første gang jeg læste reglerne, der var der ikke meget der satte sig fast :fun:

Anden gang havde jeg lært at jeg med fordel nok skulle printe reglerne. Og det hele begyndte at give lidt mening da jeg lettere kunne finde evt. bilag osv.

Jeg læste de 2 gange samt det selvstudie man skal igennem inden prøven. Og så var det klaret.

Havde jeg nu set en match eller to IRL. Så havde det uden tvivl givet mere mening. Men da jeg så stod på licens kursus, så gled det hele yderligere ind, og man fik en sjov aha oplevelse ud af det :smile:

Det er altså ikke så slemt, men hold da op hvor er det sjovt! Man skulle jo være startet meget tidligere :10:
“Der var et egern!”

Besvar