Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 30. aug 2018, 17:46

Er meldt ind i klub der har IPSC på programmet og egen bane, og det er helt sikkert noget jeg vil prøve kræfter med så hurtigt som muligt. Jeg er med på forløbet mht. licens og praktisk prøve etc.

Kan lige så godt gå i gang med at få sparet op til det mest vigtige og har sporet mig frem til følgende;

- Rig: Safariland ELS
- Briller: Wiley X Saber Adv - MIL-PRF-31013
- Høreværn: MSA Sordin Pro X m. Gel, alternativ 3M Peltor Pro Tac Shooter hvis budgettet skal holdes nede
- Pistol: CZ SP-01 Shadow 2 eller Shadow 1 hvis det giver mening at spare de ca. 2.500kr
- Ammunition: Hvad anbefales? Er det bedst/billigst at købe gennem klubben?

Er der noget der mangler?

Pistol - er der bedre/billigere alternativer til CZ Shadow?
Senest rettet af Lycon 30. aug 2018, 19:07, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Forberedelse

Indlæg af Rednex » 30. aug 2018, 18:16

Umiddelbart ser det rigtig godt ud. Det er godt grej hele vejen igennem.

Mht. pistolen, har du så prøvet at skyde med en Shadow? Ikke for at insinuere at det er en dårlig pistol (jeg har selv en 1’er som jeg er svært glad for), men hvis den passer dårligt til dig, så kommer det næppe til at spille.

Du kan helt sikkert få lov at prøve de andres pistoler inden du køber. Så kan du danne dig en bedre idé om hvad der ligger godt til dig.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Forberedelse

Indlæg af Grendel » 30. aug 2018, 18:35

Jeg ville kigge efter brugt grej , riggen kan nemt købes brugt, alternativ nyt bælte som passer til dig :smile:

Topmærkerne i Briller og høreværn kan også vente lidt, kan evt ønskes i fødselsdagsgave. Våben er det vigtigste og kan også fint købes brugt :smile:

Sæt i gang ..
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Peran
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. feb 2016, 15:30
Interesser: pistolskydning, knive, EDC
Geografisk sted: Østjylland

Re: Forberedelse

Indlæg af Peran » 30. aug 2018, 18:45

Mht. pistol: har du besluttet dig for, at det er Production, du vil skyde?

Udstyr i øvrigt:
- et par ekstra magasiner
- en god taske (der er vist et par tråde hist og pist herinde, hvor gode tasker (til bagage) diskuteres)

Mvh.
Per

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 30. aug 2018, 21:00

Tak for de gode input. Jeg har ikke skudt med en Shadow endnu, men der er et par stykker i klubben der har både en 1´er og 2´er så det skal nok prøves. Men hvad er der af fornuftige alternativer?

Kan se at Glock 34 ikke bliver taget så godt imod herinde, er lidt lun på HK VP9 men det er nok ikke optimalt da det er Poly og den er ret let.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Ras.Killing » 31. aug 2018, 01:47

O27 skrev:
30. aug 2018, 21:00
Tak for de gode input. Jeg har ikke skudt med en Shadow endnu, men der er et par stykker i klubben der har både en 1´er og 2´er så det skal nok prøves. Men hvad er der af fornuftige alternativer?
Umiddelbart har du to indgangsvinkler til valg af pistol:

1. Du finder en pistol som passer dig og som du skyder godt med - herefter skyder du så i den division som passer til våbnet (for dit vedkomende vil det nok være et spørgsmål om standard division eller production division)

2. Du vælger hvilken division du vil skyde i, finder herefter en pistol som passer til dig og divisionen.
O27 skrev:
30. aug 2018, 21:00
Kan se at Glock 34 ikke bliver taget så godt imod herinde, er lidt lun på HK VP9 men det er nok ikke optimalt da det er Poly og den er ret let.
Altså... det er jo et spørgsmål om smag og behag. En Glock 34 skyder i standard division - en division som primært er domineret af pistoler i 2011 designet... Og er man til top tunede 2011 pistoler, så har man nok svært ved at se det gode i en Glock :biggrin: (bare vendt til FastFumble kommer på banen).

Omvendt hev Robert Vogel en andenplads hjem til World Shoot i 2017 med en (tunet) Glock 34 :biggrin:

Skulle jeg vælge en division ud fra et begrænset budget og som nybegynder, så ville jeg kigge efter production division. Her er en Shadow 1 ell. 2 ikke noget dumt bud. Andre bud til den division kunne f.eks. være Sig P320 X-Five, Sig P226 LDC, Glock 17, S&W MP9 og Arsenal Firearms Strike one osv. Der er mange flere at vælge imellem, men de nævnte er nok nogen af dem man ser flest af og de ligger i prisklassen 7-12.000kr for en sprit ny skyder.

Vigtigst af alt er at du finder en pistol som fungere for dig... IPSC er en træls disciplin, hvis man ikke er fortrolig med sit grej. Så det er bare med at få prøvet så meget som muligt :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Badaka » 31. aug 2018, 08:03

Har sendt dig en besked.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Mapzter » 31. aug 2018, 08:23

Ras.Killing skrev:
31. aug 2018, 01:47
Omvendt hev Robert Vogel en andenplads hjem til World Shoot i 2017 med en (tunet) Glock 34 :biggrin:
Det var nu en Glock 35, men same, same.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Mapzter » 31. aug 2018, 09:37

Ras.Killing skrev:
31. aug 2018, 01:47
Vigtigst af alt er at du finder en pistol som fungere for dig... IPSC er en træls disciplin, hvis man ikke er fortrolig med sit grej. Så det er bare med at få prøvet så meget som muligt :thumbup:
Helt enig. Man kan ha mange ideer om hvilken pistol man skal ha' , men i sidste ende drejer det sig om at ha':
  • en pistol som virker (er pålidelig)
  • en pistol som man er i stand til at ramme med
CZ Shadow er fine pistoler, og der er en ganske god mulighed for at de kunne være den rette pistol for dig. Men der er også mulighed for at du vil foretrække andre, så det er med at prøve alt du har mulighed for over de næste par år.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Fast Fumble » 31. aug 2018, 11:11

Det er vist det klogeste indlæg der er kommet i tråden indtil nu!

Generelt er det ret umuligt at vejlede om valg af pistol, på den baggrund du har ridset op. Man vil gerne prøve alligevel, fordi det er et spændende emne som alle mener noget om. Men...

Dit valg af pistol skal foretages på baggrund af to informationer:
- Hvad vil du med IPSC? Vil du bare ud at hygge/lege/more dig lidt, eller er du konkurrence-menneske, og vil gerne slås lidt med de andre?
- Hvad er din baggrund? Har du 10+ års erfaring i skydesport, laver du 280+ på en 15m bane, plejer du at ligge i de gode 20% i terrænskydningerne? Eller har du 1 års medlemskab i en skytteforening bag dig, med skydning med klub-pistolerne?

Den perfekte vej mod IPSC er:
1. Skyd tusindvis af skud på 15/25m bane for at få trænet sigte/aftræk/fokus til du er hammergod til at ramme. Når præcision er noget der ligger på rygraden, er der overskud til at træne andre elementer.
2. Skyd masser af Terrænpistol, så du får trænet varierende afstande og let tidspres - og varierede skydestilling, natur, lys, vind osv. Stadig med præcision i den gode ende. Disse elementer har nemlig en tendens til at gå ud over præcisionen, men har man grund-elementerne på plads fra baneskydningen, er det overkommeligt at træne terræn-elementerne, og komme op på den gode præcision igen.
3. IPSC. Her er pludselig MASSER af nye ting at træne. MASSER! Faktisk så mange nye elementer, at hvis ikke man har ballasten fra pkt 1 og 2, kan det godt blive MEGET svært. Det er nemlig svært at træne en myriade af nye elementer i skydningen, uden at præcisionen ryger helt ud af vinduet.

Er du begynder eller intermediate, så er der EN generel sandhed: En tung pistol er nemmere at ramme med, end en let. Bevares, ergonomien skal passe til din hånd, og du skal (efter en tilvænningsperiode) føle dig tilpas med pistolen. Og der er en del andre faktorer også, nogle af dem ret svære at sætte ord på, men Mapzters udsagn opsummerer det hele: "En pistol som du er i stand til at ramme med". Det kan godt være at der skal en tilvænningsperiode til, hvis det er en pistol som er væsentligt forskellig fra det du er vant til at have i hånden, men du skal nå dertil.

Er du super-erfaren, så kan selv en Glock (og andre lette pistoler) være et udmærket våben, men er du begynder/intermediate, så er en Glock lidt som at stille op til Tour de France på en gammel havelåge. (Så kom jeg på banen :blink: )
Det er derfor mænd med IT-arme (som fx mig) er vilde med tunge jern-klodser i fx 2011 design.

Alle disse ord, alle disse ord... Ja, CZ SP-modeller er gode, for de er okay tunge og okay billige - og ikke mindst driftssikre! Det er faktisk et godt udgangspunkt for de fleste. Små lette plastic-gøbber er fine, hvis du er meget erfaren, eller fx hvis du ikke går ret meget op i hvilken ende af resultatlisten du skal finde dig selv i. Mange tænker "jeg skal lige i gang, jeg skal jo ikke være verdensmester i første sæson". Og så lægger de ud med at ligge på 30% i det første stævne. (På IPSC resultatlister får du en procentsats for hvor god du er i forhold til bedste skytte). Men efter et år har du fundet 3-4 gutter du måler dig mod. De er måske på samme niveau som dig, eller er kammerater. Så oplever nogle at de - efter endnu et år - stadig ligger på 30-35%, mens "kammeraterne" er løbet op på 50% i resultatlisterne. Og her er det så at nogle vælger at være ligeglade, og blot hygge sig med sporten, mens andre bliver irriterede over ikke at udvikle sig i en rimelig takt. Nogle stopper igen med IPSC. Nogle tager kurser hos erfarne skytter (dyrt, men det virker). Og nogle smider den satans plastic-pistol ud, og køber en ordentlig. (Mig for 13 år siden, exit H&K, enter STI).
Nej, pistolen kan ikke skabe revolutioner, men den KAN gøre din træning lettere eller sværere. En tung pistol er lettere... (at ramme med, og dermed at træne alle de andre elementer med, uden at præcisionen bliver hængende i bremsen).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 31. aug 2018, 16:52

Hold da op nogle gode indlæg.

Jeg er helt nybegynder, så hæfter mig ved punkt 1 og 2 - få en masser erfaring som primære fokus. Må tage en snak med gutterne ude i klubben hvordan vi bedste kommer i gang med det, da jeg ikke vil ligge skjul på at 1 gang om ugen med .22 på papskiver ikke holder længe inden jeg kommer til at kede mig og målet kommer til at syne uendeligt langt og fjernt ud i horisonten.

Mht. Vægt etc. hvad betragtes som tungt vs. let? Den CZ SP-01 Shadow 1 jeg har haft i hånden, vejer ca. 1333g og det var ikke afskrækkende - faktisk kunne jeg med det samme se og fornemme at den var nemmere at balancere end de lette .22 - men hvor går skillelinjen? Og ja, desværre må jeg melde mig på banen med IT arme efter for mange forretningsrejser og ditto møder, GANTT charts, budgetter og MUS samtaler:-)

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Ras.Killing » 31. aug 2018, 17:12

O27 skrev:
31. aug 2018, 16:52
Må tage en snak med gutterne ude i klubben hvordan vi bedste kommer i gang med det, da jeg ikke vil ligge skjul på at 1 gang om ugen med .22 på papskiver ikke holder længe inden jeg kommer til at kede mig og målet kommer til at syne uendeligt langt og fjernt ud i horisonten.
Forstår godt din tanke. .22 pistol på 15/25m kan (for nogen) godt blive lidt monotomt i længden - men det er den bedste og billigste træningsform til at få styr på pistolskydning. Kan du ikke ramme skiven på 25m med en 22'er... så bliver det bestemt ikke nemmere med en grovpistol, for ikke at snakke om umuligt i forbindelse med IPSC :biggrin:
O27 skrev:
31. aug 2018, 16:52
Mht. Vægt etc. hvad betragtes som tungt vs. let?
Polymerpistol = let
Stålskyder = tung

Sådan i grove træk :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 31. aug 2018, 18:05

Jojo, håber der kan findes en balance.

Er godt med på at Polymer er lettere en stål :rolf: mere, skal det være +1000g eller +1300 eller...

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 25. jan 2019, 12:54

Er i mellemtiden skiftet til en klub lidt tættere på (lige rundt om hjørnet) hvor der er super gode forhold og fokus på IPSC.

Vil med 97% sikkerhed tage imod rådet og købe brugt, da der så også er er en god mulighed for at få tips, tricks og en hjælpende hånd hvis ejeren stadig er der og måske en du skyder med et par gange om ugen.

Har fx fået lov at prøve/låne en ret customiseret Tanfoglio Limited med opgraderet Henning trigger etc. Dejlig tung og let skydende (ca. 900g aftræk) og det kunne absolut godt blive noget i den stil og fokusere på standard klassen.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Grendel » 25. jan 2019, 13:40

O27 skrev:
25. jan 2019, 12:54
Er i mellemtiden skiftet til en klub lidt tættere på (lige rundt om hjørnet) hvor der er super gode forhold og fokus på IPSC.

Skanderborg? Så er du i gode hænder .. :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Fast Fumble » 25. jan 2019, 13:48

O27 skrev:
25. jan 2019, 12:54
Er i mellemtiden skiftet til en klub lidt tættere på (lige rundt om hjørnet) hvor der er super gode forhold og fokus på IPSC.

Vil med 97% sikkerhed tage imod rådet og købe brugt, da der så også er er en god mulighed for at få tips, tricks og en hjælpende hånd hvis ejeren stadig er der og måske en du skyder med et par gange om ugen.

Har fx fået lov at prøve/låne en ret customiseret Tanfoglio Limited med opgraderet Henning trigger etc. Dejlig tung og let skydende (ca. 900g aftræk) og det kunne absolut godt blive noget i den stil og fokusere på standard klassen.
Skanderborg?
Ja, der er klubber i landsdelen, hvor du kan få de gode råd du søger. Og det er nok ikke noget man skal undervurdere, for i klubber hvor man ikke skyder IPSC, kan ekspertisen ofte ligge på et MEGET lille sted.
IPSC er meget anderledes end alle andre pistol-discipliner i DK. Alle klubber har endeløs viden om baneskydning (15m/25m), og naturligvis vil langt de fleste IPSC skytter skulle træde deres barnesko dér, for at få sigte/aftræks teknik til at blive til fuld-automatiserede færdigheder. Og det tager jo den tid det tager. Færre klubber, men dog stadig mange klubber har også ekspertise i Tjenestepistol eller Terrænpistol. Men når alt kommer til alt, er der bare ikke vildt meget af den ekspertise, som kan overføres til IPSC, når vi kommer lidt ud over de helt basale ting. Og der er MANGE ting i IPSC man godt kunne bruge råd og vejledning om, når man starter ud som ny skytte.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 25. jan 2019, 15:06

Endnu tættere end Skanderborg, Tilst.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Grendel » 25. jan 2019, 16:31

O27 skrev:
25. jan 2019, 15:06
Endnu tættere end Skanderborg, Tilst.
Fedt, er dog ikke lige bekendt med den?

Men dejligt, at det er du! :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 17. maj 2019, 19:32

Hvad kan anbefales af rig?

Hælder til DAA
PDR PRO II; https://www.sportshooter.de/en/equipmen ... olster.htm
DAA Racer pouch; https://www.sportshooter.de/en/equipmen ... _pouch.htm
DAA premium belt; https://www.sportshooter.de/en/equipmen ... m_belt.htm

Synes Safariland ELS virker lidt omstændigt at komme igang med da magasin holder etc kræver ELS kit

Skal passe til Tanfoglio Limited (small frame, square trigger)

Øboen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 393
Tilmeldt: 1. apr 2013, 23:00
Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 264 times
Been thanked: 87 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Øboen » 17. maj 2019, 20:25

O27 skrev:
17. maj 2019, 19:32
Hvad kan anbefales af rig?

Hælder til DAA
PDR PRO II; https://www.sportshooter.de/en/equipmen ... olster.htm
DAA Racer pouch; https://www.sportshooter.de/en/equipmen ... _pouch.htm
DAA premium belt; https://www.sportshooter.de/en/equipmen ... m_belt.htm
Jeg bruger selv overstående setup sammen med en 9mm Sig Sauer P226 X-Five til IPSC. Umiddelbart er jeg godt tilfreds, men jeg har heller ikke nogen erfaring med andre mærker.

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 17. maj 2019, 20:40

Tak.

Kan se jeg alligevel kan få Safariland uden ELS; kan det 5198 hylster måle sig med PDR Pro II?
C3B280F7-DFEA-4D34-8305-63736DF76DE1.png
Safariland rig uden ELS

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 17. maj 2019, 20:44

Synes det virker rart med flere justeringsmuligheder hos DAA
B3038529-62BA-4324-B723-B20FB25AB9EC.jpeg
DAA PDR Pro II justering

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Mapzter » 18. maj 2019, 20:46

O27 skrev:
17. maj 2019, 19:32
Synes Safariland ELS virker lidt omstændigt at komme igang med da magasin holder etc kræver ELS kit
Det kræver den ikke. Du kan bruge et ELS yderbælte ligesom alle andre yderbælter, ELS yderbæltet har bare den ekstra feature at du kan sætte holdere, hylstre osv. fast gennem de huller det har, hvilket er en rigtig god måde at sikre sig de ikke flytter sig.
O27 skrev:
17. maj 2019, 20:40
Kan se jeg alligevel kan få Safariland uden ELS; kan det 5198 hylster måle sig med PDR Pro II?
Jeg kender ikke PDR Pro II, den oprindelige PDR var ikke imponerende. Jeg har brugt Safariland 5198 hylstre i omkring 8 år. Det er, efter min mening, et rigtig godt hylster, bl.a. fordi der ikke er en hel masse justeringsmuligheder som kan arbejde sig løs m.v.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af O27 » 19. maj 2019, 12:15

Hvordan har du monteret 5198? Blot gennem bæltet eller via et system/skruer?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Forberedelse til IPSC - hvad mangler jeg?

Indlæg af Mapzter » 19. maj 2019, 20:25

O27 skrev:
19. maj 2019, 12:15
Hvordan har du monteret 5198? Blot gennem bæltet eller via et system/skruer?
Mit er monteret på en Safariland QLS fork. QLS receiveren har jeg så monteret igennem bæltets huller via en lille adapter.

Tilsvarende er mine magasinholdere monteret på ELS forks og ELS receiverne er så monteret igennem bæltets huller.

Dette er fordi jeg finder det fordelagtigt at kunne skifte mellem magasinholdere og hylstre på samme bælte.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Besvar