Et foredrag om IPSC kunne være fedt

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Frantz » 9. aug 2018, 11:30

Er jeg den eneste der godt kunne tænke mig at der var et foredrag om IPSC?

Jeg er nyere pistol skytte (snart skudt i et år) og før jeg begyndte på pistol skydning anede jeg intet om denne sportsgren. Jeg er nu som så mange andre blevet voldsom nysgerrig på denne sportsgren og har trævlet en masse forum igennem og aligevel har jeg masser af spørgsmål .

Så var det jeg tænkte om ikke der findes foredrag til interesserede skytter hvor man kunne få svar på mange af de spørgsmål og faldgrupper der er?
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af MMC » 9. aug 2018, 11:56

Hvis det bliver til noget og sker på den svenske side (!) af Storebæltsbroen er jeg på. Skyder ikke pistol, men er nysgerrig og vil rigtig gerne igang til efteråret. IPSC er over mine ambitioner for nuværende, men jeg vil gerne høre mere om det. Jeg er aldrig for gammel til at lære.

Så en “opbakningstilkendegivelse” herfra:-)

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af CQB » 9. aug 2018, 12:59

Frantz skrev:
9. aug 2018, 11:30
Er jeg den eneste der godt kunne tænke mig at der var et foredrag om IPSC?

Jeg er nyere pistol skytte (snart skudt i et år) og før jeg begyndte på pistol skydning anede jeg intet om denne sportsgren. Jeg er nu som så mange andre blevet voldsom nysgerrig på denne sportsgren og har trævlet en masse forum igennem og aligevel har jeg masser af spørgsmål .

Så var det jeg tænkte om ikke der findes foredrag til interesserede skytter hvor man kunne få svar på mange af de spørgsmål og faldgrupper der er?
Lars hagemann har holdt foredrag fornyligt på kalvebod tror jeg det var, han er en af de meste vindende danske IPSC skytter, der bliver lavet opslag på dsf online når der er noget ,og på diverse IPSC f,b grupper

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Grendel » 9. aug 2018, 13:08

Det bedste er nu at komme ud og kigge til et stævne, såfremt man gerne vil til og igang med IPSC :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Bofhenator » 9. aug 2018, 13:31

Grendel skrev:
9. aug 2018, 13:08
Det bedste er nu at komme ud og kigge til et stævne, såfremt man gerne vil til og igang med IPSC :smile:
Måske det kunne kombineres? Et foredrag fra en med noget på hjertet ifm med et stævne.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Grendel » 9. aug 2018, 13:50

Bofhenator skrev:
9. aug 2018, 13:31
Grendel skrev:
9. aug 2018, 13:08
Det bedste er nu at komme ud og kigge til et stævne, såfremt man gerne vil til og igang med IPSC :smile:
Måske det kunne kombineres? Et foredrag fra en med noget på hjertet ifm med et stævne.
Selvfølgelig, kunne være rigtigt godt med en kombination. desværre er der flere stævner end foredrag. :biggrin:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Fast Fumble » 9. aug 2018, 14:57

Jeg kunne godt lave noget, men så bliver det i Aalborg.

Jeg lavede i vinter et "Kom i gang med IPSC" forløb i Aalborg Skyttekreds. Der var 6 der startede op på det (men den ene snød lidt, for han havde faktisk taget licensen, han var bare ikke rigtig kommet i gang).

Formen var en blanding af teori, praktiske øvelser, Q&A og "frikvarter" med anekdoter.
Målet var at:
- Lette arbejdet med teori-kurset, især for folk der ikke er stærke i engelsk
- Få svaret på alle de "dumme spørgsmål" inden praktisk kursus
- Få øvet visse grundtrin, så deltagerne kunne fokusere på det væsentlige i praktisk licens kursus.
- Hygge med de små sjove ting i IPSC, for dem er der mange af.

Det praktiske licens kursus (over en weekend) er nemlig fremragende, men jeg synes kursisterne generelt får for lidt ud af det. Da jeg var IPSC Instructor var tilbagemeldingerne efter kurset altid, at det var meget intenst, og at deltagerne lærte utrolig meget. Alligevel har jeg også observeret, at mange nye licens-havere, et år senere, stadig ikke bruger eller træner flere af elementerne, fx. skydning under bevægelse. Min teori er at det er fordi de har brugt deres mentale ressourcer på at fokusere på våbenbetjening og vinkler (under weekend kurset), og derfor ikke føler sig sikre nok til at tage de mere avancerede teknikker ind. Og våbenbetjening og vinkler, det kan man jo tørtræne UDEN licens, så hvis nu det kunne sidde på rygraden, inden folk kom på det praktiske kursus...

Jeg tror forløbet var en succes, jeg morede mig i hvert fald enormt :biggrin:
2 faldt fra undervejs, og de 3 licens-løse der hang på, bestod licensprøven, og har nu skudt nogle lokale stævner, og har permanent licens.
Efterfølgende har vi lavet fælles-træninger. Vi har vel nået 6-8 stykker, tror jeg, men øvelserne har været ... til den hårde side. Ømme ben og arme har været helt normalt, og et enkelt bøjet ribben har vi også haft. Sidste træning var igår, ca. 250 skud pr mand.
Lakmus-prøven er Dall IPSC Challenge om 2 uger, hvor de selv har defineret målet: Resultat i bedste tredjedel!
(Det er sgu lidt ambitiøst, jeg er tilfreds. bare de slår de fleste af CPS skytterne).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Kruffe » 9. aug 2018, 15:40

Fast Fumble skrev:
9. aug 2018, 14:57
Jeg lavede i vinter et "Kom i gang med IPSC" forløb i Aalborg Skyttekreds. Der var 6 der startede op på det (men den ene snød lidt, for han havde faktisk taget licensen, han var bare ikke rigtig kommet i gang).
Hvis du holder et kursus igen er jeg meget interesseret. :thumbup: Egnet pistol mv er indkøbt - men projektet blev udskudt pga familieforøgelse (ja, mange undskyldninger :biggrin: ) Jeg bor også i det nordjyske...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Greyberd63 » 9. aug 2018, 23:47

Frantz skrev:
9. aug 2018, 11:30
Er jeg den eneste der godt kunne tænke mig at der var et foredrag om IPSC?

Jeg er nyere pistol skytte (snart skudt i et år) og før jeg begyndte på pistol skydning anede jeg intet om denne sportsgren. Jeg er nu som så mange andre blevet voldsom nysgerrig på denne sportsgren og har trævlet en masse forum igennem og aligevel har jeg masser af spørgsmål .

Så var det jeg tænkte om ikke der findes foredrag til interesserede skytter hvor man kunne få svar på mange af de spørgsmål og faldgrupper der er?
Jeg gætter på, at den største faldgrube er, at du lyn hurtigt bliver stærkt afhængig :biggrin:

MVH
Grey

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Fast Fumble » 10. aug 2018, 09:28

Greyberd63 skrev:
9. aug 2018, 23:47
Jeg gætter på, at den største faldgrube er, at du lyn hurtigt bliver stærkt afhængig :biggrin:
Min ret omfattende erfaring med emnet, er at folk (skytter) lynhurtigt deles i to lejre:
- Den ene gruppe bliver stærkt afhængig, og begynder at bruge væsentligt mere tid og penge på skydning
- Den anden gruppe dropper IPSC lynhurtigt igen, i erkendelse af at de ikke vil/kan øge ressource indsatsen på skydning.

Der er kun meget, meget få der fortsætter med IPSC uden at ændre på indsatsen. Nok mest fordi det kræver en vis rutine i rigtig mange forskellige elementer, at kunne begå sig på en IPSC bane, uden at ligne en der er gået forkert.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Frantz » 10. aug 2018, 10:31

Fast Fumble skrev:
9. aug 2018, 14:57
Jeg kunne godt lave noget, men så bliver det i Aalborg.

Jeg lavede i vinter et "Kom i gang med IPSC" forløb i Aalborg Skyttekreds. Der var 6 der startede op på det (men den ene snød lidt, for han havde faktisk taget licensen, han var bare ikke rigtig kommet i gang).

Formen var en blanding af teori, praktiske øvelser, Q&A og "frikvarter" med anekdoter.
Målet var at:
- Lette arbejdet med teori-kurset, især for folk der ikke er stærke i engelsk
- Få svaret på alle de "dumme spørgsmål" inden praktisk kursus
- Få øvet visse grundtrin, så deltagerne kunne fokusere på det væsentlige i praktisk licens kursus.
- Hygge med de små sjove ting i IPSC, for dem er der mange af.
Det syns jeg kunne være rigtig spændende. Og Ålborg er ikke så langt væk fra randers
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Gokkemaasen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. mar 2014, 08:06
Interesser: Våben, Skydning, Biler, MTB
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Et foredrag om IPSC kunne være fedt

Indlæg af Gokkemaasen » 11. aug 2018, 12:34

Det lyder bestemt spændende :thumbup: har tit selv truet med at nu skulle det være, men er aldrig kommet så langt. Og hvis der bliver noget i Aalborg er jeg med på en kigger :inspect:

Besvar