AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Speedman » 31. mar 2018, 10:05

Hej...Emnet temmelig sikkert diskuteret til hudløshed herinde før, men jeg gider ikke søge efter det :mrgreen: men mit spørgsmål er, efter den nye forræderisk lov godkendt af jægerforbundet :mad: at AR 15 rifler på jagttegn ikke er godkendt mere til jagt i Danmark, eller i Udlandet i dansk lov øjne og dem der har en AR15 i forvejen ikke kan få tilladelsen forlænget :evil: :mad: Jeg ved godt at AR 15 til IPSC i bette vatpik Danmark ikke er tilladt pt., men kunne det måske blive en mulighed i fremtiden eftersom halvauto AR 15 (223 Rem/5,56 Nato) forbydes totalt om 10 år (de sidste tilladelser udløber) disse herlige våben lider er grum skæbne :cry: måske der arbejders på dette af entusiatiske AR 15 fans/ejere :what:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Kristian_J » 31. mar 2018, 10:14

Speedman skrev:
31. mar 2018, 10:05
efter den nye forræderisk lov godkendt af jægerforbundet :mad: at AR 15 rifler på jagttegn ikke er godkendt mere til jagt i Danmark, eller i Udlandet i dansk lov øjne
Hvilken lov er det?
... assistance from a distance!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Flugteren » 31. mar 2018, 10:15

AR-15 rifler i .223 er jo ikke blevet forbudte ved lov/bekendtgørelse. Det er en praksisændring hos Politiet, at man nu ikke vil udstede tilladelser til .223 AR-rifler (og andre halvautomater??) med jagt i udlandet som grundlag for ansøgningen. Den praksisændring er imod god forvaltningsskik, og bør ændres.

Indtil da udsteder Politiet åbenbart gerne tilladelser til AR-10 type rifler i .308, da disse overholder nogle krav til vildsvin, der - ifølge Politiets tankegang - gør dem mere alsidige og anvendelige i udlandet.

IPSC riffel i Danmark har ikke så meget moment bag sig, så det kræver, at en gruppe frivillige vil lægge arbejde i det. Hvem ved, det kan måske lade sig gøre. Men det vil nok kræve et markant lobbyarbejde, og mange, mange dages indsats.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Bofhenator » 31. mar 2018, 10:38

Speedman skrev:
31. mar 2018, 10:05
men jeg gider ikke søge efter det
Det skulle du tage at gøre, alt det du spørger om har vi brugt temmelig meget tid på.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Speedman » 31. mar 2018, 11:02

Flugteren skrev:
31. mar 2018, 10:15
AR-15 rifler i .223 er jo ikke blevet forbudte ved lov/bekendtgørelse. Det er en praksisændring hos Politiet, at man nu ikke vil udstede tilladelser til .223 AR-rifler (og andre halvautomater??) med jagt i udlandet som grundlag for ansøgningen. Den praksisændring er imod god forvaltningsskik, og bør ændres.

Indtil da udsteder Politiet åbenbart gerne tilladelser til AR-10 type rifler i .308, da disse overholder nogle krav til vildsvin, der - ifølge Politiets tankegang - gør dem mere alsidige og anvendelige i udlandet.

IPSC riffel i Danmark har ikke så meget moment bag sig, så det kræver, at en gruppe frivillige vil lægge arbejde i det. Hvem ved, det kan måske lade sig gøre. Men det vil nok kræve et markant lobbyarbejde, og mange, mange dages indsats.
Ja okey så det ikke en decideret lovændring what ever, men alligevel "forbudt" af politiet, i mine øjne er det da også en slags "lovændring" da det politet der tilsyneladende har magten i Danmark vedr. våben, og fakta er at AR 15 ikke må bruges mere i DK :evil: Det da bare pisse træls at alle de folk der har købt en AR 15 i sin tid har om ca. 10 års tid nærmest har et værdiløs våben, medmimdre man lader den slagte til repeter riffel....Men hvorfor er der ikke så meget moment bag brug af AR 15 til IPSC i Danmark ?..De bruges da i andre europæriske land uden problemmer, er det ikke i bund og grund fordi ordensmagten er imod det ?
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af CQB » 31. mar 2018, 11:39

Speedman skrev:
31. mar 2018, 11:02
Flugteren skrev:
31. mar 2018, 10:15
AR-15 rifler i .223 er jo ikke blevet forbudte ved lov/bekendtgørelse. Det er en praksisændring hos Politiet, at man nu ikke vil udstede tilladelser til .223 AR-rifler (og andre halvautomater??) med jagt i udlandet som grundlag for ansøgningen. Den praksisændring er imod god forvaltningsskik, og bør ændres.

Indtil da udsteder Politiet åbenbart gerne tilladelser til AR-10 type rifler i .308, da disse overholder nogle krav til vildsvin, der - ifølge Politiets tankegang - gør dem mere alsidige og anvendelige i udlandet.

IPSC riffel i Danmark har ikke så meget moment bag sig, så det kræver, at en gruppe frivillige vil lægge arbejde i det. Hvem ved, det kan måske lade sig gøre. Men det vil nok kræve et markant lobbyarbejde, og mange, mange dages indsats.
Ja okey så det ikke en decideret lovændring what ever, men alligevel "forbudt" af politiet, i mine øjne er det da også en slags "lovændring" da det politet der tilsyneladende har magten i Danmark vedr. våben, og fakta er at AR 15 ikke må bruges mere i DK :evil: Det da bare pisse træls at alle de folk der har købt en AR 15 i sin tid har om ca. 10 års tid nærmest har et værdiløs våben, medmimdre man lader den slagte til repeter riffel....Men hvorfor er der ikke så meget moment bag brug af AR 15 til IPSC i Danmark ?..De bruges da i andre europæriske land uden problemmer, er det ikke i bund og grund fordi ordensmagten er imod det ?
ja det er ordensmagten der har gjort det klart for

Skytte organisationer at de ikke vil se halv auto rifler til IPSC i dk :mad: med hjælp af unionen

Brugeravatar
Deer Hunter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 839
Tilmeldt: 2. maj 2005, 21:44
Interesser: Jagt.
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 34 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Deer Hunter » 31. mar 2018, 11:48

Deer Hunter 5.6

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Rigsby » 31. mar 2018, 11:55

Speedman skrev:
31. mar 2018, 11:02

Det da bare pisse træls at alle de folk der har købt en AR 15 i sin tid har om ca. 10 års tid nærmest har et værdiløs våben, medmimdre man lader den slagte til repeter riffel....
Nu vil rygtet vide at heller ikke en repeterer bygget på en AR-15 platform bliver accepteret af ordensmagten, så ordet værdiløs er nok det eneste der kan siges om en AR-15 når tilladelsen udløber.

Hvor ved jeg så det fra? Jo, Jeg snakkede med Hunters House om lige præcist det for 2 uger siden og de (H.H.) har som jeg forstod dem fået afslag på mere end én repeterer bygget på en AR-15platform.

Så den som synes at det er noget sur røv har fuldstændig ret............ :argue: :wall: :director: :Catfight:
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af 458hunter » 31. mar 2018, 11:59

Rigsby skrev:
31. mar 2018, 11:55
Speedman skrev:
31. mar 2018, 11:02

Det da bare pisse træls at alle de folk der har købt en AR 15 i sin tid har om ca. 10 års tid nærmest har et værdiløs våben, medmimdre man lader den slagte til repeter riffel....
Nu vil rygtet vide at heller ikke en repeterer bygget på en AR-15 platform bliver accepteret af ordensmagten, så ordet værdiløs er nok det eneste der kan siges om en AR-15 når tilladelsen udløber.

Hvor ved jeg så det fra? Jo, Jeg snakkede med Hunters House om lige præcist det for 2 uger siden og de (H.H.) har som jeg forstod dem fået afslag på mere end én repeterer bygget på en AR-15platform.

Så den som synes at det er noget sur røv har fuldstændig ret............ :argue: :wall: :director: :Catfight:
Til jagt (ville overraske mig) eller på SKV (ingen overraskelse).

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af CQB » 31. mar 2018, 13:50

Rigsby skrev:
31. mar 2018, 11:55
Speedman skrev:
31. mar 2018, 11:02

Det da bare pisse træls at alle de folk der har købt en AR 15 i sin tid har om ca. 10 års tid nærmest har et værdiløs våben, medmimdre man lader den slagte til repeter riffel....
Nu vil rygtet vide at heller ikke en repeterer bygget på en AR-15 platform bliver accepteret af ordensmagten, så ordet værdiløs er nok det eneste der kan siges om en AR-15 når tilladelsen udløber.

Hvor ved jeg så det fra? Jo, Jeg snakkede med Hunters House om lige præcist det for 2 uger siden og de (H.H.) har som jeg forstod dem fået afslag på mere end én repeterer bygget på en AR-15platform.

Så den som synes at det er noget sur røv har fuldstændig ret............ :argue: :wall: :director: :Catfight:
Måske pga den ikke er lavet til repeter efter forskriften???

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af DB89 » 31. mar 2018, 13:52

Eller måske en sagsbehandler i farten bare har læst AR15 og 5.56, men ikke lagt mærke til ladesystem? Der er vel klaget til ACØ eller ACV, hvad var svaret?

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Rigsby » 31. mar 2018, 15:23

CQB skrev:
31. mar 2018, 13:50

Måske pga den ikke er lavet til repeter efter forskriften???
Nej det tror jeg nu ikke at den ikke var, som jeg forstod det så havde den aldrig været halvauto!

Riflens upper havde ikke udfræsningen til "gaskey" og piben havde ikke noget hul til "bleed off" så den var kun "rettrækker" og aldrig andet.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Speedman » 31. mar 2018, 16:56

Rigsby skrev:
31. mar 2018, 11:55
Speedman skrev:
31. mar 2018, 11:02

Det da bare pisse træls at alle de folk der har købt en AR 15 i sin tid har om ca. 10 års tid nærmest har et værdiløs våben, medmimdre man lader den slagte til repeter riffel....
Nu vil rygtet vide at heller ikke en repeterer bygget på en AR-15 platform bliver accepteret af ordensmagten, så ordet værdiløs er nok det eneste der kan siges om en AR-15 når tilladelsen udløber.

Hvor ved jeg så det fra? Jo, Jeg snakkede med Hunters House om lige præcist det for 2 uger siden og de (H.H.) har som jeg forstod dem fået afslag på mere end én repeterer bygget på en AR-15platform.

Så den som synes at det er noget sur røv har fuldstændig ret............ :argue: :wall: :director: :Catfight:
Crab :puke: Så må jeg vel heller nyde min AR15 i de ca. 9.5 år der er tilbage på tilladelsen, fik den ret heldigt fornyet sidste år inden al det her hysteri startede, og så må man så håbe at AR 15 bliver godkendt til IPSC imellemtiden, man ved jo aldrig hvad der kan ske på knap 10 år..Måske AR 10 også bliver "forbudt" :shock: :getout:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Speedman » 31. mar 2018, 17:05

Bofhenator skrev:
31. mar 2018, 10:38
Speedman skrev:
31. mar 2018, 10:05
men jeg gider ikke søge efter det
Det skulle du tage at gøre, alt det du spørger om har vi brugt temmelig meget tid på.


Som jeg skrev som indledning i indlægget, så var næsten jeg godt klar over emnet var dikuteret meget herinde..Jeg har søgt lidt herinde, men det førte ikke helt til svar for mine spørgsmål :impatient: men det selvfølgelig frivillig af svare på mine spørgsmål, og det er der så nogen der har gjort alligevel, bortset fra dig, og tak for det :smile:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Mapzter » 31. mar 2018, 18:31

Speedman skrev:
31. mar 2018, 10:05
Jeg ved godt at AR 15 til IPSC i bette vatpik Danmark ikke er tilladt pt., men kunne det måske blive en mulighed i fremtiden
Det kunne det måske. Der kan ske meget på 10 år. Der arbejdes med at afsøge mulighederne for rifler (og haglgeværer) til IPSC i Danmark. Om det kommer igennem? Who knows.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Speedman » 31. mar 2018, 19:27

Mapzter skrev:
31. mar 2018, 18:31
Speedman skrev:
31. mar 2018, 10:05
Jeg ved godt at AR 15 til IPSC i bette vatpik Danmark ikke er tilladt pt., men kunne det måske blive en mulighed i fremtiden
Det kunne det måske. Der kan ske meget på 10 år. Der arbejdes med at afsøge mulighederne for rifler (og haglgeværer) til IPSC i Danmark. Om det kommer igennem? Who knows.
Vi krydser fingre for det sker :blink:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af 10-22 » 31. mar 2018, 19:46

Speedman skrev:
31. mar 2018, 19:27
Mapzter skrev:
31. mar 2018, 18:31
Speedman skrev:
31. mar 2018, 10:05
Jeg ved godt at AR 15 til IPSC i bette vatpik Danmark ikke er tilladt pt., men kunne det måske blive en mulighed i fremtiden
Det kunne det måske. Der kan ske meget på 10 år. Der arbejdes med at afsøge mulighederne for rifler (og haglgeværer) til IPSC i Danmark. Om det kommer igennem? Who knows.
Vi krydser fingre for det sker :blink:
Men det sker ikke af sig selv, så selv om det virker håbløst så er det vel en god ide og melde sig ind i en foreningen, og hjælp dem som gerne vil kæmpe for den sag.
10-22

Slettet bruger

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Slettet bruger » 31. mar 2018, 21:14

Rigsby skrev:
31. mar 2018, 15:23
CQB skrev:
31. mar 2018, 13:50

Måske pga den ikke er lavet til repeter efter forskriften???
Nej det tror jeg nu ikke at den ikke var, som jeg forstod det så havde den aldrig været halvauto!

Riflens upper havde ikke udfræsningen til "gaskey" og piben havde ikke noget hul til "bleed off" så den var kun "rettrækker" og aldrig andet.
Jamen det løgn jeg har lige fået tilladelse på 2 dage (+postdk) til en Troy par 223. Søgt den 14 februar og udstedt den 15. Lyddæmper til søgt samtidigt ingen kvaler den gik lige igennem så der løgn en Troy par er utvivlsomt en ar-15 ombygning.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af 458hunter » 31. mar 2018, 21:59

Slettet bruger skrev:
31. mar 2018, 21:14
Rigsby skrev:
31. mar 2018, 15:23
CQB skrev:
31. mar 2018, 13:50

Måske pga den ikke er lavet til repeter efter forskriften???
Nej det tror jeg nu ikke at den ikke var, som jeg forstod det så havde den aldrig været halvauto!

Riflens upper havde ikke udfræsningen til "gaskey" og piben havde ikke noget hul til "bleed off" så den var kun "rettrækker" og aldrig andet.
Jamen det løgn jeg har lige fået tilladelse på 2 dage (+postdk) til en Troy par 223. Søgt den 14 februar og udstedt den 15. Lyddæmper til søgt samtidigt ingen kvaler den gik lige igennem så der løgn en Troy par er utvivlsomt en ar-15 ombygning.
En Troy Par er ikke en AR-15. Det er en pump der tager visse AR-dele. Man kan ikke på nogen måde smide en anden upper på og gøre den semi auto.

Slettet bruger

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Slettet bruger » 31. mar 2018, 22:27

Chrstn_Olsen skrev:
31. mar 2018, 21:59
Slettet bruger skrev:
31. mar 2018, 21:14
Rigsby skrev:
31. mar 2018, 15:23
CQB skrev:
31. mar 2018, 13:50

Måske pga den ikke er lavet til repeter efter forskriften???
Nej det tror jeg nu ikke at den ikke var, som jeg forstod det så havde den aldrig været halvauto!

Riflens upper havde ikke udfræsningen til "gaskey" og piben havde ikke noget hul til "bleed off" så den var kun "rettrækker" og aldrig andet.
Jamen det løgn jeg har lige fået tilladelse på 2 dage (+postdk) til en Troy par 223. Søgt den 14 februar og udstedt den 15. Lyddæmper til søgt samtidigt ingen kvaler den gik lige igennem så der løgn en Troy par er utvivlsomt en ar-15 ombygning.
En Troy Par er ikke en AR-15. Det er en pump der tager visse AR-dele. Man kan ikke på nogen måde smide en anden upper på og gøre den semi auto.
Okay det kan så godt være. Hvor pokker går grænsen så?

I princippet kan jeg jo godt ombygge den på metal fræseren og gør den halv/fuld-auto?
En port i løbet en gasblock osv så kører det.
Kan jeg ikke bare købe resten af riflen der hvor jeg køber en anden upper....

Jeg kan vel også ombygge min Troy par så den tager den halvauto upper som jeg har købt et eller andet sted for det er så nemt at købe halvauto upperere
Senest rettet af Slettet bruger 31. mar 2018, 22:30, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Mapzter » 31. mar 2018, 22:29

Slettet bruger skrev:
31. mar 2018, 22:27
Jeg kan vel også ombygge min Troy par så den tager den halvauto upper som jeg har.
Skal vi ikke lige stoppe det her, før det kommer alt for :offtopic:
Dette er ikke small talk men IPSC forummet.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Slettet bruger

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Slettet bruger » 31. mar 2018, 22:32

Mapzter skrev:
31. mar 2018, 22:29
Slettet bruger skrev:
31. mar 2018, 22:27
Jeg kan vel også ombygge min Troy par så den tager den halvauto upper som jeg har.
Skal vi ikke lige stoppe det her, før det kommer alt for :offtopic:
Dette er ikke small talk men IPSC forummet.
Hele dette emne handler ikke om IPSC det handler om lovgivning, unionen osv. Og. Mulighed for at beholde sin ar-15

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Ras.Killing » 31. mar 2018, 23:09

Slettet bruger skrev:
31. mar 2018, 22:32
Hele dette emne handler ikke om IPSC det handler om lovgivning, unionen osv. Og. Mulighed for at beholde sin ar-15
... I så fald er den vel postet i det gale forum :smile:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af Rigsby » 1. apr 2018, 07:26

Slettet bruger skrev:
31. mar 2018, 21:14
Rigsby skrev:
31. mar 2018, 15:23
CQB skrev:
31. mar 2018, 13:50

Måske pga den ikke er lavet til repeter efter forskriften???
Nej det tror jeg nu ikke at den ikke var, som jeg forstod det så havde den aldrig været halvauto!

Riflens upper havde ikke udfræsningen til "gaskey" og piben havde ikke noget hul til "bleed off" så den var kun "rettrækker" og aldrig andet.
Jamen det løgn jeg har lige fået tilladelse på 2 dage (+postdk) til en Troy par 223. Søgt den 14 februar og udstedt den 15. Lyddæmper til søgt samtidigt ingen kvaler den gik lige igennem så der løgn en Troy par er utvivlsomt en ar-15 ombygning.
Jeg bliver en anelse stødt på mit ellers gode humør når/hvis jeg bliver kaldt en løgnhals!

Hvis det da ellers er mig du sigter til så refererer jeg bare hvad HH fortalte mig.

Jeg forstår godt hvis du ikke kan lide budskabet, men lad dog være med at skyde budbringeren.

At du kan lave din Troy om til fuldautomatisk på 16 sekunder er jo nok noget som kun du kan, jeg tror nu nok bare at jeg havde gået lidt stille med dørene hvis det var mig.

Tilbage til topic!

IPSC i Danmark kommer ikke til at ske så længe Rigspolitiet har den holdning som de tidligere har skrevet i et svar til JM.

Og lur mig; IPSC med haglgevær og måske endda slugs bliver nok også slået tilbage til stenalderen når en eller anden lovhåndhæver (eller skytte for den sags skyld) lader munden køre for fuld speed uden at ha koblet hjernen ind.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: AR 15 rifler til IPSC i Danmark?

Indlæg af CQB » 1. apr 2018, 08:49

Rigsby skrev:
1. apr 2018, 07:26
Slettet bruger skrev:
31. mar 2018, 21:14
Rigsby skrev:
31. mar 2018, 15:23
CQB skrev:
31. mar 2018, 13:50

Måske pga den ikke er lavet til repeter efter forskriften???
Nej det tror jeg nu ikke at den ikke var, som jeg forstod det så havde den aldrig været halvauto!

Riflens upper havde ikke udfræsningen til "gaskey" og piben havde ikke noget hul til "bleed off" så den var kun "rettrækker" og aldrig andet.
Jamen det løgn jeg har lige fået tilladelse på 2 dage (+postdk) til en Troy par 223. Søgt den 14 februar og udstedt den 15. Lyddæmper til søgt samtidigt ingen kvaler den gik lige igennem så der løgn en Troy par er utvivlsomt en ar-15 ombygning.
Jeg bliver en anelse stødt på mit ellers gode humør når/hvis jeg bliver kaldt en løgnhals!

Hvis det da ellers er mig du sigter til så refererer jeg bare hvad HH fortalte mig.

Jeg forstår godt hvis du ikke kan lide budskabet, men lad dog være med at skyde budbringeren.

At du kan lave din Troy om til fuldautomatisk på 16 sekunder er jo nok noget som kun du kan, jeg tror nu nok bare at jeg havde gået lidt stille med dørene hvis det var mig.

Tilbage til topic!

IPSC i Danmark kommer ikke til at ske så længe Rigspolitiet har den holdning som de tidligere har skrevet i et svar til JM.

Og lur mig; IPSC med haglgevær og måske endda slugs bliver nok også slået tilbage til stenalderen når en eller anden lovhåndhæver (eller skytte for den sags skyld) lader munden køre for fuld speed uden at ha koblet hjernen ind.
jeg tror desværre også det er op at bakke at få lov at skyde IPSC shotgun i dk, da der er gammel forstoket anti holdning til både de våben og ammu man bruger i IPSC shotgun

Besvar