Ammunition til IPSC med CZ Shadow 2

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Ammunition til IPSC med CZ Shadow 2

Indlæg af PBP » 7. okt 2016, 13:42

Hej

Jeg har købt en CZ Shadow 2, og sidder nu bare og venter spændt på, at papirerne ryger igennem hos SKV og politiet, så jeg kan hente den. Meningen var, at jeg ville med på næste IPSC licenskursus (som forhåbenligt kommer i foråret?) og så vil bruge den til at skyde IPSC Production division med.

Det er den første pistol jeg selv har købt, og indtil videre har jeg kun brugt klubbens våben og den billigste MagTech FMJ ammunition vi har derude. Men hvad ville i kloge hoveder mene, var den bedste ammunition til den pistol og det formål? Det er måske lidt et religionsspørgsmål, og jeg vil da også prøve mig lidt frem - men nogle hints til en newbie er meget velkomne :-)

Brugeravatar
Wetke
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 648
Tilmeldt: 23. apr 2009, 08:28
Interesser: Pistolskydning, 22er plinking
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 81 times
Been thanked: 49 times

Re: Ammunition til IPSC med CZ Shadow 2

Indlæg af Wetke » 7. okt 2016, 14:47

De to shadows jeg har prøvet kører perfekt med magtech. Nul funkfejl og tilpas præcision for pengene. Hylstrene er endda ok at lade på



W
Rigeligt med smør

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Ammunition til IPSC med CZ Shadow 2

Indlæg af Raptor357 » 7. okt 2016, 16:25

Magtech er fin fin ammo.
På min sp-01 giver ikke hulspids ammo engang imellem lidt fødeproblemer da laderampen møger til. Men ikke noget der ikke kan klares med en rengøring
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Ammunition til IPSC med CZ Shadow 2

Indlæg af Mapzter » 7. okt 2016, 16:51

Der hvor du vil kunne mærke mest forskel, er ved at gå op i projektilvægt. Mange kan bedre li' rekyl og opspring fra ammunition med en projektilvægt på 145 grains eller større. Det kan f.eks. købes hos Zero Mike: http://www.zeromike.dk/produkter/238-aalborg/ eller hos sonos.dk

Men ellers må du prøve dig lidt frem, nogle pistoler er mere kræsne end andre, men Magtech 9B plejer nu at levere fine resultater i de fleste.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Holmgren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 5. nov 2013, 08:43
Interesser: Nnnn
Geografisk sted: Nnnn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Ammunition til IPSC med CZ Shadow 2

Indlæg af Holmgren » 12. okt 2016, 08:34

Du kan godt glæde dig, jeg hentede min Shadow 2 i går og den er feeed :razz:
...

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Ammunition til IPSC med CZ Shadow 2

Indlæg af Fast Fumble » 12. okt 2016, 15:16

Mapzter skrev:Der hvor du vil kunne mærke mest forskel, er ved at gå op i projektilvægt. Mange kan bedre li' rekyl og opspring fra ammunition med en projektilvægt på 145 grains eller større. Det kan f.eks. købes hos Zero Mike: http://www.zeromike.dk/produkter/238-aalborg/ eller hos sonos.dk

Men ellers må du prøve dig lidt frem, nogle pistoler er mere kræsne end andre, men Magtech 9B plejer nu at levere fine resultater i de fleste.
Større afvigelser i kuglevægt giver også større afvigelser i impuls (udtrykt ved mundingshastighed). Dette kan give nogle pistoler problemer med at fungere pålideligt, og derfor kan det være nødvendigt at eksperimentere med udskiftning af visse fjedre (mest rekylfjeder).
Og hvorfor skal man så give sig ud i sådan noget? Fordi en højere kuglevægt giver mulighed for lavere mundingshastighed uden at ændre powerfactor, og det er impulsen (V0) der resulterer i opspring, eller det folk ofte kalder "følt rekyl". Så med en 20-30% tungere kugle og tilsvarende lavere krudtmængde, kan man få en pistol der føles som om den har LANGT mindre rekyl, og det er altså bare lettere at skyde med, uanset om man skal skyde hurtigt (IPSC) eller om man skal skyde præcist (Bane, Terræn).
Derfor er der mange der skifter en fjeder, for at kunne bruge ammo med tungere kugler.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar