Kombiriffel på SKV 2.?

For sportsskytter der vil lidt mere...
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af C-X » 8. mar 2016, 16:25

Hans Rytter skrev:Inden armene kommer alt for højt op, så var det nok en ide lige at huske på noget.
En del af modstanden mod halvauto-rifler kommer fra DJ.
Det er også DJ, som er i gang med at definere, hvad en " jagtriffel" er, så farvel .338 lap.mag og farvel AR-15 på jagttilladelse.
Den udtalelse kommer godt nok til at kræve noget dokumentation eller et heftigt dementi. :impatient:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Formandlao » 8. mar 2016, 21:22

C-X skrev:
Hans Rytter skrev:Inden armene kommer alt for højt op, så var det nok en ide lige at huske på noget.
En del af modstanden mod halvauto-rifler kommer fra DJ.
Det er også DJ, som er i gang med at definere, hvad en " jagtriffel" er, så farvel .338 lap.mag og farvel AR-15 på jagttilladelse.
Den udtalelse kommer godt nok til at kræve noget dokumentation eller et heftigt dementi. :impatient:
Det går jo stik imod alt det DJ op til nu har udmeldt i debatten om halvauto!!??

Kilde tak?
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af ChiefOne » 9. mar 2016, 07:34

Dementi, dokumentation.
Nu er jeg ikke medlem af DJ, og indehaver af en halv-auto AR-15 eller klon, som ikke er omgjort til repeter eller magasinbegrænset.
Hvis jeg var, så ville jeg nok spørge DJ, hvor hårdt de reelt vil kæmpe for min ret til fortsat at have den registreret på jagttilladelse, når JM spørger næste gang i "terrortruslens" klare lys. Et er den officielle udmelding, men nu kan man læne sig op af Unionens udmelding vedr. halv-auto.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af ChiefOne » 9. mar 2016, 07:37

Hvad var egenligt argumentet for ikke at udstede flere tilladelser til .50 BMG.?

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Longrifle » 9. mar 2016, 10:24

Jeg erfarer, at der let indfinder sig tilstande af paranoia :tinfoil:

Retfærdigvis skal DJ balancere jagtsagen, og ikke skyttesagen/våbenentusiaster, hvorunder de to nævnte våbentyper/kalibre vel rimeligvis henhører. Men jeg har i øvrigt ikke hørt noget om et muligt forbud mod halvautoer til jagt. Sagsgangen er da netop blevet mere ensartet med de nye sagscentre.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af C-X » 9. mar 2016, 10:41

Hans Rytter skrev:Hvad var egenligt argumentet for ikke at udstede flere tilladelser til .50 BMG.?
At Rigspolitiet havde overbevist de andre medlemmer i VFR om at den ikke hørte hjemme som jagtvåben, da de reelt så den som et potentielt terror/attentat våben. DJ var imod sådan indblanding i jagtloven, der retteligt hører hjemme i våbenloven.

Fulgte du ikke selv med i sagen?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af C-X » 9. mar 2016, 10:47

Hans Rytter skrev:Dementi, dokumentation.
Nu er jeg ikke medlem af DJ, og indehaver af en halv-auto AR-15 eller klon, som ikke er omgjort til repeter eller magasinbegrænset.
Hvis jeg var, så ville jeg nok spørge DJ, hvor hårdt de reelt vil kæmpe for min ret til fortsat at have den registreret på jagttilladelse, når JM spørger næste gang i "terrortruslens" klare lys. Et er den officielle udmelding, men nu kan man læne sig op af Unionens udmelding vedr. halv-auto.
Det er simpelthen ikke et tilfredsstillende svar, i forhold til den påstand du er kommet med.
Du fremkom med nogle grove beskyldninger, der kun bidrager til myter, og så lirer du sådan en tynd omgang af. På andres bekostning.

Jeg konkluderer, at du intet belæg har for dine påstande og jeg bliver noget harm over niveauet for debat, når vores organisation skal være genstand for sådan en gang bagvaskelse.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Corysan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 243
Tilmeldt: 11. okt 2008, 10:14
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Corysan » 9. mar 2016, 11:26

C-X skrev:Det er simpelthen ikke et tilfredsstillende svar, i forhold til den påstand du er kommet med.
Du fremkom med nogle grove beskyldninger, der kun bidrager til myter, og så lirer du sådan en tynd omgang af. På andres bekostning.

Jeg konkluderer, at du intet belæg har for dine påstande og jeg bliver noget harm over niveauet for debat, når vores organisation skal være genstand for sådan en gang bagvaskelse.
Så du kan bekræfte at der ikke foregår et arbejde i DJ om at definerer hvordan en jagt riffel ser ud?
Jeg har altid vist at vi var de bedste - men at de andre var så ringe havde jeg ikke drømt om...

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af C-X » 9. mar 2016, 11:39

Corysan skrev:
C-X skrev:Det er simpelthen ikke et tilfredsstillende svar, i forhold til den påstand du er kommet med.
Du fremkom med nogle grove beskyldninger, der kun bidrager til myter, og så lirer du sådan en tynd omgang af. På andres bekostning.

Jeg konkluderer, at du intet belæg har for dine påstande og jeg bliver noget harm over niveauet for debat, når vores organisation skal være genstand for sådan en gang bagvaskelse.
Så du kan bekræfte at der ikke foregår et arbejde i DJ om at definerer hvordan en jagt riffel ser ud?
Nej, jeg formoder at de der fremkommer med slige påstande selv dokumenter dem. Ikke at vi andre skal dokumentere det modsatte.

Det er simpelthen ikke i orden, at fremture med negativ mytedannelse, omkring de få interesse organisationer vi har, hvor mange mennesker er involveret på frivilligt basis, for at arbejde for vores sag.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af ChiefOne » 9. mar 2016, 22:27

C-X skrev:
Hans Rytter skrev:Hvad var egenligt argumentet for ikke at udstede flere tilladelser til .50 BMG.?
At Rigspolitiet havde overbevist de andre medlemmer i VFR om at den ikke hørte hjemme som jagtvåben, da de reelt så den som et potentielt terror/attentat våben. DJ var imod sådan indblanding i jagtloven, der retteligt hører hjemme i våbenloven.

Fulgte du ikke selv med i sagen?
Både Dansk Land og Strandjagt (DLS) og DJ har i deres høringssvar tilsluttet sig et forbud mod .50 BMG.
"DJ er enig i, at kaliberen .50 Browning MG ikke er egnet til jagt i Danmark". "DLS bifalder forbud mod anvendelse af kaliber .50 BMG og tilsvarende kalibre".
Helt af egen fri vilje.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Longrifle » 9. mar 2016, 22:38

Et det objektivt forkert?? DJ skal vel fremstå som en seriøs organisation, og en kamp om en obskur kaliber total irrelevant for dansk jagt, er da meningsløs HBOs man vil tages seriøst af myndigheder mv. Og nej, jeg er ikke medlem af DJ.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af ChiefOne » 9. mar 2016, 22:49

C-X skrev:
Hans Rytter skrev:Dementi, dokumentation.
Nu er jeg ikke medlem af DJ, og indehaver af en halv-auto AR-15 eller klon, som ikke er omgjort til repeter eller magasinbegrænset.
Hvis jeg var, så ville jeg nok spørge DJ, hvor hårdt de reelt vil kæmpe for min ret til fortsat at have den registreret på jagttilladelse, når JM spørger næste gang i "terrortruslens" klare lys. Et er den officielle udmelding, men nu kan man læne sig op af Unionens udmelding vedr. halv-auto.
Det er simpelthen ikke et tilfredsstillende svar, i forhold til den påstand du er kommet med.
Du fremkom med nogle grove beskyldninger, der kun bidrager til myter, og så lirer du sådan en tynd omgang af. På andres bekostning.

Jeg konkluderer, at du intet belæg har for dine påstande og jeg bliver noget harm over niveauet for debat, når vores organisation skal være genstand for sådan en gang bagvaskelse.
C_X, du kan konkludere lige, hvad du har lyst til. Tiden vil vise, hvem der havde mest belæg for vores udsagn. Der er ingen "grove beskyldninger" eller "bagvaskelse" i det jeg har skrevet. Der er nogle personlige konstateringer, baseret på de informationer jeg har samlet op.
Personligt er jeg modstander af forbuddet mod .50 BMG, som ikke er jagtligt begrundet ,og finder, at .50 BMG og halvauto rifler burde være tilladt til sportsskydning.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af C-X » 9. mar 2016, 22:58

Hans Rytter skrev:
C-X skrev:
Hans Rytter skrev:Hvad var egenligt argumentet for ikke at udstede flere tilladelser til .50 BMG.?
At Rigspolitiet havde overbevist de andre medlemmer i VFR om at den ikke hørte hjemme som jagtvåben, da de reelt så den som et potentielt terror/attentat våben. DJ var imod sådan indblanding i jagtloven, der retteligt hører hjemme i våbenloven.

Fulgte du ikke selv med i sagen?
Både Dansk Land og Strandjagt (DLS) og DJ har i deres høringssvar tilsluttet sig et forbud mod .50 BMG.
"DJ er enig i, at kaliberen .50 Browning MG ikke er egnet til jagt i Danmark". "DLS bifalder forbud mod anvendelse af kaliber .50 BMG og tilsvarende kalibre".
Helt af egen fri vilje.
Ja, og? De ville alligevel have tabt den i VFR og desuden har de desværre ret - der er ingen jagtlig berettigelse for .50 BMG i DK og kun yderst tvivlsomt i udlandet, det jagtetiske kodeks in mente. Bemærk at det næststørste forbund er enige med DJ. Alle øvrige argumenter, såsom sjov at ha' som legetøj, er sagen irrellevant - det var der nogle sportsskytter der skulle have sikret en fremtid for i stedet.

Du springer stadig over, at dokumentere dine tidligere påstande og nu fører du tråden i en anden retning. Lad mig hjælpe dig lidt tilbage;
Hans Rytter skrev:Inden armene kommer alt for højt op, så var det nok en ide lige at huske på noget.
En del af modstanden mod halvauto-rifler kommer fra DJ.
Det er også DJ, som er i gang med at definere, hvad en " jagtriffel" er, så farvel .338 lap.mag og farvel AR-15 på jagttilladelse.
Hva' så, hvor bliver det af? :impatient:

Mig bekendt har DJ arbejdet indædt overfor myndighederne, således at vi kan beholde halvautomater og opnå tilladelserne dertil, trods myndighedernes krumspring og pludselige fodnoter i egne vejledninger, samt andre ikke lovfunderede forhindringer.
DJ har ligeledes kæmpet for de store kalibre i al almindelighed, ud fra saglige argumenter; http://www.nordichunters.org/page651.as ... id651=3042

Så jeg vil stadig meget gerne se dine argumenter for det modsatte, samt en dokumentation for dine påstande.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Falco Subniger » 11. mar 2016, 12:45

Hans Rytter skrev:halvauto rifler burde være tilladt til sportsskydning.
Men det er vel ikke Danmarks Jægerforbunds opgave at hjælpe dig med den drøm.

Du får lige det her fra DJ i denne tråd også, for jeg er på linje med C-X, det virker som nemme point at anklage et forbund for at modarbejde medlemmernes interesser uden at kunne dokumentere det med andet end ammestuesnak og rygter fra skurvognen.


Søren Pind: Revisionen af EU-våbendirektivet skal bekæmpe terror – ikke jægere






EU-Kommissionens forslag til revision af EU-våbendirektivet har fået en ublid medfart i store dele af EU og bliver karakteriseret som symbolpolitik i kølvandet på terrorangrebet i Paris. Siden fremsættelsen af forslaget har DJ arbejdet intenst på, at overbevise EU-parlamentarikere og nationale regeringer om, at forslaget i al væsentlighed vil ramme de lovlige våben, mens formålet i virkeligheden må være at stramme grebet om de illegale våben. Justitsminister Søren Pind er enig. Resultatet af gårsdagens ministerrådsmøde går jægernes vej.


Skrevet af: Morten Sinding-Jensen, Danmarks Jægerforbund, 11. marts 2016





På nationalt niveau har Jægerforbundet i hele forløbet både været i tæt dialog med Justitsministeriet og gjort relevante folketingsudvalg opmærksom på rækken af de meget uheldige forslag til stramninger, der vil ramme helt skævt og gå ud over jægere og konkurrenceskytter.

På internationalt niveau arbejder Danmarks Jægerforbund i tæt samarbejde med FACE og Nordisk Jægersamvirke på at gøre europaparlamentarikerne opmærksom på, at det ikke tjener kampen mod terror at indføre en hovsa-lovgivning, som primært rammer legale våben. Omvendt bakker Jægerforbundet naturligvis op om en målrettet indsats mod illegale våben.

Pind: ønsker balanceret lovgivning

- Vi skal naturligvis gøre, hvad vi kan, for at sikre, at skydevåben ikke kommer i hænderne på terrorister og kriminelle. Derfor er EU’s indsats for at nedbringe den ulovlige handel med skydevåben i Europa også vigtig, siger justitsminister Søren Pind og fortsætter:

- Samtidig skal vi tænke os godt om, inden vi indfører nye og vidtgående initiativer. Vi skal jo ikke føre symbolpolitik, der skader mere, end det gavner. Nogle af de forslag, som er indeholdt i Kommissionens forslag, rejser flere spørgsmål, end de giver svar.

- For mig er det afgørende, at de nye regler målrettes mod at bekæmpe ulovlige skydevåben og ikke mod at forhindre lovlydige menneskers forsvarlige omgang med skydevåben til f.eks. jagt eller sportsskydning. Det handler om at finde en rimelig balance, og det vil jeg arbejde hårdt for at sikre under de kommende forhandlinger i Bruxelles, understreger Søren Pind.

DJ er på linje med Pind

I Danmarks Jægerforbund er vi helt på linje med justitsministeren i spørgsmålet om at nedbringe den illegale handel med skydevåben i Europa. Ministerens holdning til symbolpolitik og at der skal være balance i lovgivningen, støtter Jægerforbundet selvsagt også.

- Vi er meget tilfredse med Justitsministerens udmelding og håber naturligvis, at Danmark i de verserende forhandlinger (se sidst nyt nedenfor) frem mod sommer står hårdt på disse synspunkter, så vi ikke en gang til skal opleve symbolpolitik på våbenområdet, siger Jægerforbundets formand, Claus Lind Christensen og fortsætter:

- Vi er ikke blinde for, at når Kommissionen har fremlagt et forslag til revision af et direktiv, så vil der sandsynligvis – uanset samtlige lobbyisters anstrengelser – blive gennemført stramninger i en eller anden grad i forhold til den eksisterende lovgivning. Omvendt er vi meget bevidste om vores ansvar over for jægere og sportsskytter i denne sag.

- Derfor vil vi naturligvis fortsætte den gode dialog med justitsministeren og gennem FACE fortsætte vores lobbyarbejde over for de relevante fora i EU, heriblandt den målrettede indsats over for EU-parlamentarikerne, så vi kan få landet revisionen af direktivet på et acceptabelt niveau, så lovlydige jægere og sportsskytter ikke skal være syndebukke i en sag, der fra starten er kørt helt af sporet, siger Claus Lind.

Sidste (og godt) nyt i sagen

På gårsdagens ministerrådsmøde blev Kommissionens forslag til revideret EU-våbendirektiv behandlet. Sent i aftes forelå der et referat fra mødet, som indikerer, at den massive modstand fra de fleste EU-medlemslande begynder at bære frugt.

I forhold til minimumsalder for besiddelse af skydevåben lægges der op til, at det fortsat er op til det enkelte medlemsland at fastsætte en sådan. I relation til forslaget om helbredsundersøgelse forud for tilladelse til at erhverve og besidde skydevåben lægges der også op til, at det bliver et nationalt anliggende. Der synes også banet vej for, at f.eks. museer fortsat kan eje og fremvise våben, der er forbudte for civile.

- Der forestår dog stadig et stykke arbejde, før vi er i mål med de reviderede regler for de halvautomatiske våben og for handel med våben. Vi følger naturligvis sagen tæt og er i direkte dialog med både ministerium og Kommissionen, slutter Claus Lind.
Kilde: http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/nyh ... e-jaegere/

Tactical 300wm
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. mar 2016, 20:35
Interesser: Kombiriffel
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Tactical 300wm » 13. mar 2016, 20:39

Hans Rytter skrev:Riflen er en Schultz og Larsen Tactical i 300 win.mag.
Det er mig der har fået afvist den riffel.

Her er afslaget!!!

Vi har nu behandlet ansøgningen og skal meddele et afslag.

Rifler, der anvender centraltænding, skal af miljømæssige hensyn kunne klassificeres i våbenklasse 3, der blandt andet omfatter kaliber 6mm; 6,5x55mm; 0.308 og 30.06, men ikke kaliber 300WM, der er i klasse 1.

Vi anbefaler, at der monteres en anden pibe.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Longrifle » 13. mar 2016, 21:34

Altså et støjmæssigt argument, hvilket bl.a. på vores bane også ville være relevant på 200 meter standpladserne.

Det er vel næppe smagsdommeri, og påtænker man at anvende våbnet til det ansøgte, er 300 WM vel også en smule useriøst til en 200 meter konkurrence, hvor andre kalibre er langt mere velegnede.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af ChiefOne » 14. mar 2016, 04:17

Longrifle skrev:Altså et støjmæssigt argument, hvilket bl.a. på vores bane også ville være relevant på 200 meter standpladserne.

Det er vel næppe smagsdommeri, og påtænker man at anvende våbnet til det ansøgte, er 300 WM vel også en smule useriøst til en 200 meter konkurrence, hvor andre kalibre er langt mere velegnede.
En smule useriøst. Smagsdommeri, tja.
Riflen kan anvendes på den skydebane, jeg skyder på. Er 300 WM for upræcis til 200/300m skydning, eller hvad er det, som gør den useriøs.?

Hvad med 6,5x55 som eneste lovlige danske enhedskaliber. Den kan bruges til al legal riffeljagt i Danmark, og til sportsskydning.
Så slipper vi for alle de "useriøse" og obskuere kalibre (og skytter, og kan returnere til Pax Dania.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af ChiefOne » 14. mar 2016, 04:50

Falco Subniger skrev:
Hans Rytter skrev:halvauto rifler burde være tilladt til sportsskydning.
Men det er vel ikke Danmarks Jægerforbunds opgave at hjælpe dig med den drøm.

Du får lige det her fra DJ i denne tråd også, for jeg er på linje med C-X, det virker som nemme point at anklage et forbund for at modarbejde medlemmernes interesser uden at kunne dokumentere det med andet end ammestuesnak og rygter fra skurvognen.

Du har ret i, at det ikke er Danmarks Jægerforbunds opgave at hjælpe sportsskytterne. Det burde været et andet forbund, som åbenbart ikke kan/vil løfte opgaven.
Ammestuesnak og rygter fra skurvognen kommer sjældent ud af ingenting. Så tiden må vise, hvad resultatet bliver.
Nu kan vi se, hvad der skete, da DSF fik afslag på ansøgningen om halvauto til konkurrenceskydning. Knap var blækket tørt før forretningsføreren for Unionen udsendte en pressemeddelse, hvor Unionen udtrykte forståelse for afslaget, da det jo var nogle var nogle frygtligt farlige våben.
Rygtet i den skurvogn, jeg sidder i var allerede for næsten et år siden, at det ville ende med et afslag. Bl.a. fordi Unionen, angiveligt, uofficielt ikke støttede op bag ansøgningen, selv om de officielt stod bag den.
Afslaget blev også straks brugt til kvæle yderligere ansøgninger om halvauto. (historisk skydning).
Så et er officielle udmeldinger, et andet er det uofficielle politiske arbejde, som ikke altid er identiske.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Longrifle » 14. mar 2016, 05:50

Hans, det er jo en konkurrencedisciplin, som du har søgt tilladelse til. Der er jo klart nogle begrænsende rammer i modsætning til f.eks. jagt, hvilket jo også gælder andre sportsgrene. Hos os må man ikke skyde med klasse 1 våben på 200 meter (men på 100 meter) pga støj.

Hvis du vil ha frit valg må du erhverve på jagttegn.

Sendt fra min SM-T530 med Tapatalk
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af ChiefOne » 14. mar 2016, 07:38

Nu er det ikke mig, der har søgt tilladelsen.
Umiddelbart er der ikke udpeget særlige kalibre i reglementet for kombiriffel, alene en max. kaliber. Som jeg har forstået det, så har jagtrifler tidligere været flittigt brugt i kombiriffel.
Den riffel, der er søgt tilladelse på, er opbygget til konkurrenceskydning, og ansøgeren har ikke jagttegn.

JMJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 355
Tilmeldt: 10. sep 2010, 15:50
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af JMJ » 4. jul 2016, 10:06

hej drenge .
der er kommet et nyheds brev fra tim i dsf ang. SKV og kombi rifler .
mvh jmj.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af ChiefOne » 4. jul 2016, 11:04

Det er trist at være vidne til Unionens dødskamp.
I stedet for, at Unionen er en organisation til udvikling og fremme af skydesporten, i bred forstand, i Danmark, så vælger unionsstyrelsen i stedet at støde flertallet af de skydediscipliner ( og skytter ), som er i fremgang fra sig.
Nyt forbund.? Spørgsmålet ligge lige for. Er det formålstjenligt at blive ved med at bruge energi på at ændre en organisation, som tydeligvis er kørt fast i kampvognssporet.? Eller er det bedre at starte på en frisk, og så samlet de innovative forbund/skytter under en ny løsere forbundsstruktur-?
Noget skal ske, hvis vi ikke skal ende med en nedsmeltning af skydesporten i DK.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Longrifle » 4. jul 2016, 11:44

Unionen forsøger at tækkes de herskende politiske eu vinde....

Uforståeligt fremfor at vedstå sig sine medlemmers interesser! Til sidst er der kun luftbøsser tilbage..
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Flemming G
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14. jun 2017, 16:11
Interesser: 3 Gun
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Kombiriffel på SKV 2.?

Indlæg af Flemming G » 25. aug 2018, 17:51

FBN skrev:
5. mar 2016, 02:06
Vi er blevet fortalt at det kun er
Tikka T3 og Remington 700
I øvrigt noget være pjat der skal sættes mærke på, for der er jo ifølge deres beskrivelse ikke beskrevet krav andet end ord som manuelt betjent og bolt action.
Så reelt kan alle rifler der overholder dette med sikring og magasin jo bruges.
Men Eks mærket Mossberg afviser de, da de jo ikke laver "sportsvåben"
Bergara vil så givet fald også kunne anvendes d der laves både:
B14 BMP (Bergara Match Precision) Primært en baneskyder
B14 HMR (Hunt & Match Rifle) En langdistanceriffel med sub moa pibe

Besvar