Nyt forum, hvad skal det nu til for?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Fast Fumble » 4. okt 2009, 08:14

Du har helt ret - ind i en skytteforening, og få noget erfaring med grovvåben. Hvis det kniber med at remme godt nok, så lær at ramme fx ved 15m baneskydning med .22.
Du kan først købe din egent pistol efter at have været aktiv i skytteforening i 2 år, men du kan godt tage IPSC licens indenfor de 2 år, fx med en klub-pistol.
Ja, der findes svjh noget 3-gun rundt omkring i europa, men jeg ved ikke så meget om det. Jeg mener det skydes i fx Tjekkiet og Polen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
DavidHauge
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 9. dec 2008, 22:39
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af DavidHauge » 8. nov 2009, 18:22

Hej Med jer IPSC'ere

Mig kommer I til at se og høre mere til.

Jeg har igennem længere tid gået med tanken om at begynde på pistol skydning.

Nu har jeg så endeligt bestemt mig for at gøre noget ved det.

Jeg har fundet ud af at der skydes med pistol i Brande skytteforening men det er vist kun .22.

Så vidt jeg kan forstå er det ikke alle klubber der synes at det er "smart" at skyde med 9mm.

Hvis man "går" efter at skyde IPSC er det vel en idé at finde en klub hvor der rent faktisk er medlemmer der skyder denne diciplin.

Jeg er ikke så meget til at stå hele vinteren og skyde 15 med en bane pistol, så jeg vil lige høre om man kan prøve udendørs IPSC her i løbet af vinteren?

Hilsen
David

Brugeravatar
DavidHauge
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 9. dec 2008, 22:39
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af DavidHauge » 8. nov 2009, 18:32

Det tog ikke lang tid at få styr på......

Jeg skal op til Herning og møde Grendel på onsdag og prøve at skyde lidt med pistol.

Så gælder det vist bare om at få tilmeldt sig til et licens kursus...

Ses

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Mindstorm » 8. nov 2009, 21:24

DavidHauge skrev:Hvis man "går" efter at skyde IPSC er det vel en idé at finde en klub hvor der rent faktisk er medlemmer der skyder denne diciplin.
Jeg er den eneste pt. der skyder IPSC i min klub, men hvor der er vilje er der vej, så jeg tilmeldte mig et licens kursus og gik i gang, de første år blev det ikke til så meget, men de sidste par år har jeg fået skudt en del, stor tak til Lindholm for det :razz:
DavidHauge skrev:Jeg er ikke så meget til at stå hele vinteren og skyde 15 med en bane pistol, så jeg vil lige høre om man kan prøve udendørs IPSC her i løbet af vinteren?
At kunne ramme med pistolen er grundlæggende for IPSC, så du skal ikke fornægte at skyde med en .22, det er suveræn træning, man får trænet en masse aftræk og sigtebillede. Det jeg træner mest er faktisk skydning med cal. .22

Der bliver da skudt IPSC i Lindholm, faktisk året rundt, tag med og kig, evt. med Grendel, jeg ville virkelig gerne have haft den mulighed da jeg tog licens, eller inden, det giver virkelig mange svar på på de spørgsmål man går og tumler med :biggrin:
Mvh Mindstorm

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Yamamoto » 8. nov 2009, 22:54

DavidHauge skrev:....
Jeg har igennem længere tid gået med tanken om at begynde på pistol skydning.
....
Jeg er ikke så meget til at stå hele vinteren og skyde 15 med en bane pistol, så jeg vil lige høre om man kan prøve udendørs IPSC her i løbet af vinteren?
Start du bare på 15 meter, for før du går i gang med IPSC skal de grundliggende skydefærdigheder være på plads. Jeg har set ellers rimelige skytter gå totalt i koks når de skal til at bevæge sig hurtigt, skifte magasin mens de løber og samtidig holde styr på sikkerhedsvinklerne. Hvis du har selve skydningen på rygmarven er resten meget nemmere.

Mikkelmmk93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 71
Tilmeldt: 3. jul 2010, 17:56
Interesser: - Skydning i sin helhed. - Ja
Geografisk sted: Esbjerg omegnen:D

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Mikkelmmk93 » 28. dec 2010, 22:46

Advarsel: Newbie post below:
Hej alle:)
Jeg har altid været/er stadig meget intereserret i at begynde med pistol skydning.
Efter nytår begynder jeg nok i den lokale klub, Esbjerg skytteforening.
Men det er jo "kun" .22. Ikke at jeg ikke ser det som værende uudfordrende eller noget i den stil men jeg vil gerne skyde noget større.
Og her kommer spørgsmålet:
Hvordan kommer man igang?:D

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Yamamoto » 29. dec 2010, 23:42

mikkelmmk93 skrev:Advarsel: Newbie post below:
Hej alle:)
Jeg har altid været/er stadig meget intereserret i at begynde med pistol skydning.
Efter nytår begynder jeg nok i den lokale klub, Esbjerg skytteforening.
Men det er jo "kun" .22. Ikke at jeg ikke ser det som værende uudfordrende eller noget i den stil men jeg vil gerne skyde noget større.
Og her kommer spørgsmålet:
Hvordan kommer man igang?:D
.22 er en god kaliber at lære grundliggende skydefærdigheder med da den er billig i drift og blid ved skytten. Grundet det mindre rekyl er den også meget nemmere at eftersigte med så man har en meget bedre fornemmelse af hvor skuddet trak hen. Sigte og aftræks-teknik er det samme som med grovvåben så det er nemmere at opbygge gode vaner som siden uden problemer kan overføres til skydning med grovvåben.

Mikkelmmk93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 71
Tilmeldt: 3. jul 2010, 17:56
Interesser: - Skydning i sin helhed. - Ja
Geografisk sted: Esbjerg omegnen:D

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Mikkelmmk93 » 30. dec 2010, 18:38

Så starter jeg ud med .22 nu her efter nytår :twoguns: :biggrin:
som sagt, newbie, så hvad skal jeg starte ud med?
15m eller andet?

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Fast Fumble » 30. dec 2010, 22:15

mikkelmmk93 skrev:Så starter jeg ud med .22 nu her efter nytår :twoguns: :biggrin:
som sagt, newbie, så hvad skal jeg starte ud med?
15m eller andet?
Jep, 15m indendørs.

Fokuser på at få det ubevisdste aftræk perfekt, rolig våbenbetjening, pegefinger kun på aftrækker når du vil skyde, roligt sigtebillede med fokus på sigtekorn. Hvis du skyder to-hånds fatning, så er det venstre hånd der bærer, og højre hånd der styrer. Højre hånd holder altid et godt greb, det slippes kun når du lægger skyderen fra dig (uladt), al anden betjening foretages med venstre hånd - det gælder også revolver. Altså slædestop, magasinudløser, ladegred - altsammen venstre hånd.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Warrernoia » 31. dec 2010, 11:37

Fast Fumble skrev: Højre hånd holder altid et godt greb, det slippes kun når du lægger skyderen fra dig (uladt), al anden betjening foretages med venstre hånd - det gælder også revolver. Altså slædestop, magasinudløser, ladegred - altsammen venstre hånd.
Også slædeudløsning? Er det noget man kigger på ved den praktiske prøve? For så har jeg vist en dårlig vane, jeg skal have fralagt mig........

Hvad med sikring i forbindelse med draw. Hvornår i bevægelsen bør sikringen udløses og med hvilken hånd. Tørtræner en del, så musclememory skal helst trænes korrekt op.


Inquiring minds wanna know!

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Mindstorm » 31. dec 2010, 12:41

Warrernoia skrev:
Fast Fumble skrev: Højre hånd holder altid et godt greb, det slippes kun når du lægger skyderen fra dig (uladt), al anden betjening foretages med venstre hånd - det gælder også revolver. Altså slædestop, magasinudløser, ladegred - altsammen venstre hånd.
Også slædeudløsning? Er det noget man kigger på ved den praktiske prøve? For så har jeg vist en dårlig vane, jeg skal have fralagt mig........

Hvad med sikring i forbindelse med draw. Hvornår i bevægelsen bør sikringen udløses og med hvilken hånd. Tørtræner en del, så musclememory skal helst trænes korrekt op.


Inquiring minds wanna know!

/Warrernoia
Jeg er ret sikker på at det FF henviser til er 15m indendørs skydning, hver vil jeg give ham ret, IPSC er noget andet, her bruger jeg også højre tommelfinger til slædeudløser og magasinudløser.
Mvh Mindstorm

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Fast Fumble » 31. dec 2010, 13:08

Mindstorm skrev:Jeg er ret sikker på at det FF henviser til er 15m indendørs skydning, hver vil jeg give ham ret, IPSC er noget andet, her bruger jeg også højre tommelfinger til slædeudløser og magasinudløser.
Lige netop!
Man lærer mest effektivt at skyde, ved at starte med 15m bane skydning. For hurtigt at optræne sikker og effektiv våbenbetjening, bør man lægge ud med ikke at bruge højre hånd til andet end at skyde med (styre pistolen).
Senere, når alt det grundlæggende er på plads, kan man - hvis disciplinen fordrer det - betjene ting med højre hånd også.

Slædelås i IPSC? Jeg kan helt ærligt ikke huske hvordan jeg betjener den... Hvis man skal betjene slædelåsen i IPSC, vil jeg mene det er gået helt galt.
Senest rettet af Fast Fumble 31. dec 2010, 13:12, rettet i alt 1 gang.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Warrernoia » 31. dec 2010, 13:10

Mindstorm skrev: Jeg er ret sikker på at det FF henviser til er 15m indendørs skydning, hver vil jeg give ham ret, IPSC er noget andet, her bruger jeg også højre tommelfinger til slædeudløser og magasinudløser.
Thanx....
Men hvad med afsikringstidspunkt i drawbevægelsen. Bør det først ske efter pistolen har nået "High Ready" eller er det ligegyldigt?
Fast Fumble skrev: Lige netop!
For hurtigt at optræne sikker og effektiv våbenbetjening, bør man lægge ud med ikke at bruge højre hånd til andet end at skyde med (styre pistolen).
Senere, når alt det grundlæggende er på plads, kan man - hvis disciplinen fordrer det - betjene ting med højre hånd også.
Slædelås i IPSC? Hvad er det?
Når man har glemt at tælle og magasinet pludseligt er tomt ? :biggrin:

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af japh » 31. dec 2010, 13:56

Warrernoia skrev: Når man har glemt at tælle og magasinet pludseligt er tomt ? :biggrin:
Så siger den jo bare *klik* .. :blink:
-jens

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Gunslinger » 31. dec 2010, 14:06

Warrernoia skrev: Thanx....
Men hvad med afsikringstidspunkt i drawbevægelsen. Bør det først ske efter pistolen har nået "High Ready" eller er det ligegyldigt?


/Warrernoia
Det er absolut ikke ligegyldigt. Skyderen må under ingen omstændigheder afsikres, før den peger i retning af skiven og dine hænder er på vej fremad!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Fast Fumble » 31. dec 2010, 14:15

Gunslinger skrev:
Warrernoia skrev: Men hvad med afsikringstidspunkt i drawbevægelsen. Bør det først ske efter pistolen har nået "High Ready" eller er det ligegyldigt?
Det er absolut ikke ligegyldigt. Skyderen må under ingen omstændigheder afsikres, før den peger i retning af skiven og dine hænder er på vej fremad!
Jeg mener faktisk at kunne erindre en der for kort tid siden spurgte om ca. det samme. Mit svar var noget i retning af: Hvis der i trækket er risiko for at påvirke aftrækkeren, så kan det give en DQ for AD, eller hvis det er tidligt i trækket, et hul i en fod, et knæ eller et lår.
Det er din fod, dit knæ og dit lår. Hvor tidligt synes du afsikringen skal ske?
Husk, når du tørtræner, hvis du træner afsikring tidligt i trækket, at når først bippet lyder og adrenalinen pumper, så har man en tendens til at gøre tingene lidt hurtigere end da man trænede, så træn IKKE for tidlig afsikring.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Warrernoia » 31. dec 2010, 14:42

japh skrev:
Warrernoia skrev: Når man har glemt at tælle og magasinet pludseligt er tomt ? :biggrin:
Så siger den jo bare *klik* .. :blink:

Hehe .... ok, vi tager Jørgen Clevin-udgaven: For de urutinerede, som ikke har filet deres slædestop i bund. De burde have behov for at betjene slædelåsen i den situation, hvor de har glemt at tælle og slæden låser i tilbageført position, når magasinet er tomt. Altså efter magasinskift, sælføljli! :twisted:
Fast Fumble skrev: Husk, når du tørtræner, hvis du træner afsikring tidligt i trækket, at når først bippet lyder og adrenalinen pumper, så har man en tendens til at gøre tingene lidt hurtigere end da man trænede, så træn IKKE for tidlig afsikring.
Ok.....det er jo en glidende bevægelse, så når den nærmer sig high ready.......træner normalt med træk og afgivelse af første skud og det passer ellers glimrende at lægge sikringingen på vej op efter træk fra CR-speedhylster, dvs mens man lægger tommelfingeren på plads og inden to håndsgrebet samles.

Men en diskussion med RO hvorvidt om det hul man har lavet i jorden 2 meter foran er en AD eller ej, vil jeg da gerne undgå :biggrin:

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af japh » 31. dec 2010, 15:31

Warrernoia skrev:Hehe .... ok, vi tager Jørgen Clevin-udgaven: For de urutinerede, som ikke har filet deres slædestop i bund. De burde have behov for at betjene slædelåsen i den situation, hvor de har glemt at tælle og slæden låser i tilbageført position, når magasinet er tomt. Altså efter magasinskift, sælføljli! :twisted:
Jeg har ikke filet på mit slædestop (production) men jeg holder så højt at min tommelfinger holder slædestoppet nede. :blink:

Derudover er det nok bedre bare at træne at man racker slæden .. jeg har set flere skyde tør, skifte magasin og forsøge at påbegynde skydningen med slæden låst tilbage.. :wall:
-jens

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Topcat » 31. dec 2010, 19:30

Warrernoia skrev:
Men en diskussion med RO hvorvidt om det hul man har lavet i jorden 2 meter foran er en AD eller ej, vil jeg da gerne undgå :biggrin:

/Warrernoia
Hvis du har afgivet et skud i jorden 2 meter foran er du vist på skideren uanset hvad :blink: (10.4.2)
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Superfar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 169
Tilmeldt: 20. apr 2009, 17:06
Interesser: Militærhistoriske våben.
Geografisk sted: Det mørke Jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Superfar » 1. jan 2011, 20:23

mikkelmmk93 skrev:Advarsel: Newbie post below:
Hej alle:)
Jeg har altid været/er stadig meget intereserret i at begynde med pistol skydning.
Efter nytår begynder jeg nok i den lokale klub, Esbjerg skytteforening.
Men det er jo "kun" .22. Ikke at jeg ikke ser det som værende uudfordrende eller noget i den stil men jeg vil gerne skyde noget større.Og her kommer spørgsmålet:
Hvordan kommer man igang?:D

:welcome:

.22 er som nævnt af flere en god måde at starte med at lære at skyde på.

Der ud over skyder vi i Esbjerg også 9mm om sommeren på vores udendørsbaner i Måde. Se link: http://www.essk.dk
Så du har også mulighed for at prøve det, men lær først grundprincipperne med .22 :twoguns:

Vil du også skyde IPSC? Siden din post er i dette forum. Vi er et par stykker i Esbjerg der skyder IPSC og der har været tale om at få noget lokalskydning op og stå i området, men det er stadig i planlægningsfacen.
"We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Mikkelmmk93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 71
Tilmeldt: 3. jul 2010, 17:56
Interesser: - Skydning i sin helhed. - Ja
Geografisk sted: Esbjerg omegnen:D

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Mikkelmmk93 » 2. jan 2011, 22:37

Superfar skrev:
mikkelmmk93 skrev:Advarsel: Newbie post below:
Hej alle:)
Jeg har altid været/er stadig meget intereserret i at begynde med pistol skydning.
Efter nytår begynder jeg nok i den lokale klub, Esbjerg skytteforening.
Men det er jo "kun" .22. Ikke at jeg ikke ser det som værende uudfordrende eller noget i den stil men jeg vil gerne skyde noget større.Og her kommer spørgsmålet:
Hvordan kommer man igang?:D

:welcome:

.22 er som nævnt af flere en god måde at starte med at lære at skyde på.

Der ud over skyder vi i Esbjerg også 9mm om sommeren på vores udendørsbaner i Måde. Se link: http://www.essk.dk
Så du har også mulighed for at prøve det, men lær først grundprincipperne med .22 :twoguns:

Vil du også skyde IPSC? Siden din post er i dette forum. Vi er et par stykker i Esbjerg der skyder IPSC og der har været tale om at få noget lokalskydning op og stå i området, men det er stadig i planlægningsfacen.
Tak.
Og ja, jeg regner med at jeg vil skyde IPSC. Af hvad jeg har læst mig til indtil videre er det en hobby jeg gerne vil være med på :biggrin:
Hvor mange er man i Esbjerg indtil nu?

Mikkelmmk93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 71
Tilmeldt: 3. jul 2010, 17:56
Interesser: - Skydning i sin helhed. - Ja
Geografisk sted: Esbjerg omegnen:D

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Mikkelmmk93 » 3. jan 2011, 09:12

Og ses man i morgen aften i hallerne?

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af O27 » 17. sep 2019, 20:23

Hvad skete der for denne fine tråd, synes da det er genialt at få lidt indblik i de andre skytter :smile:
Senest rettet af O27 18. sep 2019, 07:16, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af Bofhenator » 17. sep 2019, 22:08

CQB skrev:
17. sep 2019, 22:05
Thomas E skrev:
3. okt 2009, 22:03
Hej.

Jeg har flere gange overvejet at melde mig ind i en skydeklub og komme igang med noget pistolskydning.... det er dog aldrig blevet til noget, da jeg mest er til grovkaliber, frisk luft og handlebaner... IPSC ser jo umiddelbart ud til at kunne levere dette, men hvordan kommer jeg igang?
Jeg går ud fra at jeg skal meldes ind i en skydeklub, være medlem der en tid for at kunne købe en pistol og så have en IPSC licens, eller?
Er der for øvrigt noget på denne side af atlanten der minder om de amerikanske three-gun konkurrencer?

mvh Thomas
Du skal være medlem af en skydeklub den skal vist være medlem af dsf for at du kan tage IPSC licens de vil muligvis kræve du starter med 22 .Det er også bedst du mestrer en 22,er før du går vidre til grov ,og der skal du jo være medlem i 2 år for at få SKV 2, dvs du må ha våbnet hjemme .så skal du ha IPSC licensen oplysninger finder du på dsf.online
Jeg håber Thomas har fundet svar... Hans indlæg er 10 år gammelt...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Nyt forum, hvad skal det nu til for?

Indlæg af O27 » 18. sep 2019, 07:18

Den er jeg med på, det var mere at jeg synes det er en super ide at få lidt indblik i hvem de forskellige er og deres/vores erfaringer

Besvar