MantisX nogen der kender denne?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. aug 2011, 01:09
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Gurk » 3. mar 2017, 11:45

MantisX

Nogen her inde der kender til denne dims?

https://mantisx.com/
https://www.facebook.com/MantisFTS/


youtu.be/we8o1WPx_c0

Brugeravatar
Prestone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. feb 2009, 16:36
Interesser: Håndvåben og finurligheder.
Geografisk sted: Ulstrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Prestone » 29. maj 2017, 12:11

Jeg havde lejlighed til at prøve den nede i klubben for noget tid siden, det er en prægtig lille dims!

Så snart mine tilladelser går igennem og skyderne flytter hjem til mig skal jeg have anskaffet mig en til lidt tør træning her hjemme :)

Til nye skytter vil den også være ret god i det den viser dem nøjagtig hvad de skal ændre på for at få noget fornuftigt ud af deres skydning.


P.
It´s good to have healthy pets, you never know when you will be forced to eat them.

MHN
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 15. okt 2016, 14:57
Interesser: pistol
Geografisk sted: horsens
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af MHN » 19. aug 2017, 22:32

Er den set i EU ?

Tak-Tik-Tak
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 3. apr 2011, 12:49
Interesser: IPSC, Jagt, Taktisk skydning
Geografisk sted: Fionia
Has thanked: 40 times
Been thanked: 13 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Tak-Tik-Tak » 20. aug 2017, 08:51

MHN skrev:Er den set i EU ?
Jeg har set den i Tyskland og Sverige.
STI Edge .40 S&W / 9mm
Beretta Silver Pigeon 12/76
Haenel Jaeger 10 .270 win
Baikal MP 12/76

MHN
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 15. okt 2016, 14:57
Interesser: pistol
Geografisk sted: horsens
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af MHN » 20. aug 2017, 10:23

Har du en hjemme side hvor den kan købes?

Tak-Tik-Tak
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 3. apr 2011, 12:49
Interesser: IPSC, Jagt, Taktisk skydning
Geografisk sted: Fionia
Has thanked: 40 times
Been thanked: 13 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Tak-Tik-Tak » 20. aug 2017, 11:18

Skytte.Astrosweden.se

Fksport.se

Tyskland: kun set i butik uden hjemeside.

Ellers prøv google, det var der jeg fandt ovenstående adresser.
STI Edge .40 S&W / 9mm
Beretta Silver Pigeon 12/76
Haenel Jaeger 10 .270 win
Baikal MP 12/76

MHN
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 15. okt 2016, 14:57
Interesser: pistol
Geografisk sted: horsens
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af MHN » 20. aug 2017, 13:44

Har prøvet google uden det stor. Så mange tak for hjælpen

Mech
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. aug 2017, 14:51
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Holbæk

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Mech » 26. aug 2017, 15:00

Jeg har haft den hjemme og teste i et par måneder. Den virker super godt, selv for erfarende skytter er der noget at hente. Både ved tørtræning og på skydebanen.... har mulighed for at skaffe en via importøren hvis du er interesseret....

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Kristian_J » 26. aug 2017, 17:17

Mech skrev: har mulighed for at skaffe en via importøren hvis du er interesseret....

Hvad er cirka prisen på den?
... assistance from a distance!

Mech
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. aug 2017, 14:51
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Holbæk

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Mech » 27. aug 2017, 00:24

Omkring 1500kr.

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af CDinesen » 29. okt 2017, 12:30

Hej Gurk jeg har købt nogle af dem da jeg var i USA - jeg er mega glad for den syntes der er rigtig god træning i den samtidig med den er overraskende præcis men hvor den siger at den har ramt og når du kigger på skiven bag efter.

Brugeravatar
Fisc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 15. sep 2009, 22:10
Interesser: Sportsskydning på langdistance
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Fisc » 19. nov 2017, 00:40

Kristian_J skrev: ... Hvad er cirka prisen på den?
Jeg har bestilt to stk. direkte hos MantisX til foreningen.

Jeg tænker, at de vil være gode at anvende, især til de pistolskytter, der har svært ved at ramme på grund af aftræksfejl.

De koster 320 $ = 2.070 kr. inkl. levering til DK.

Hertil kommer told på ca. 4 % og moms. Total dermed ca. 2.700 kr.

Med skyttehilsen

FISC

Brugeravatar
Schmidt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 218
Tilmeldt: 13. aug 2007, 00:07
Interesser: Jagt, våben og IPSC
Geografisk sted: København
Has thanked: 19 times
Been thanked: 9 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Schmidt » 21. nov 2017, 16:37

Jeg har også bestil en fra USA, samt nogle af de der rail stykker til at klister på en magasin så den kan bruges til alle pistoler.
Glæder mig til at prøve den. :)

Stubbe
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:39
Interesser: Grovpistol
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Stubbe » 21. nov 2017, 20:45

Jeg købte min her i DK til 1499,- kr. - den har virket fint.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Cp-Medic » 22. nov 2017, 07:19

Ja jeg har også set dem herhjemme til 1500.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af LapuaMagnum » 14. jan 2018, 19:09

Jeg købte en ved en ikke navngiven person, og gav vist 1499. Det er et super instrument og jeg tager den med hver gang jeg er nogle steder i tilfælde af at nogen kunne få brug for en :fun:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af SuneHJ » 30. jan 2018, 08:24

Min indre grej luder siger, at dette er noget for mig, men inden jeg fyrer 1500 kr af på det, så kunne det være rigtig fint at høre lidt nærmere om folks erfaringer. Der skal jo også være penge til et nyt ZEV aftrækkersæt til min Glock, så spørgsmålet er hvor pengene er givet bedst ud - det koster ca. det samme.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af LapuaMagnum » 30. jan 2018, 08:32

SuneHJ skrev:Min indre grej luder siger, at dette er noget for mig, men inden jeg fyrer 1500 kr af på det, så kunne det være rigtig fint at høre lidt nærmere om folks erfaringer. Der skal jo også være penge til et nyt ZEV aftrækkersæt til min Glock, så spørgsmålet er hvor pengene er givet bedst ud - det koster ca. det samme.
Det bedste man kan få ud af penge er hvis du har nogenlunde styr på din pistol og ved hvilke greb der gør hvad er live firing. Hvis du kan samle din gruppe er der i min optik ingen grund til at købe sådan en tingest, med mindre du vil analysere på dine bevægelser inden skudafgang. Så ville jeg hellere bruge penge på krudt og kugler. Det er et fantastisk stykke værktøj hvis evt. en ny skytte ikke kan forstå at hans træfbillede ændrer sig efter nyt greb.

Man kan købe sig fattig i grej, men når alt kommer til alt vil ens performance nok blive bedre ved at bruge pengene på patroner og træning, hvis man ved hvad man laver :smile:

Men har grejluderen uro, så køb den, da ingen skal gå ned på udstyr :rolf: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af SuneHJ » 30. jan 2018, 10:31

LapuaMagnum skrev: Det bedste man kan få ud af penge er hvis du har nogenlunde styr på din pistol og ved hvilke greb der gør hvad er live firing. Hvis du kan samle din gruppe er der i min optik ingen grund til at købe sådan en tingest, med mindre du vil analysere på dine bevægelser inden skudafgang. Så ville jeg hellere bruge penge på krudt og kugler. Det er et fantastisk stykke værktøj hvis evt. en ny skytte ikke kan forstå at hans træfbillede ændrer sig efter nyt greb.

Man kan købe sig fattig i grej, men når alt kommer til alt vil ens performance nok blive bedre ved at bruge pengene på patroner og træning, hvis man ved hvad man laver :smile:

Men har grejluderen uro, så køb den, da ingen skal gå ned på udstyr :rolf: :rolf:

mvh
Jeg er relativ ny skytte og har ikke alt for nemt ved at samle mit skudbillede endnu, men jeg ved godt, at det mest af alt handler om træning, så krudt og kugler er nok et godt råd :smile:
Idet jeg skyder med en Glock ved jeg også at aftrækket ikke er det bedste, og at en opgradering kan ændre skydningen til det bedre. Jeg har i klubben skudt med en Glock med et ZEV Fulcrum drop in aftrækker sæt og det var rigtig lækkert...

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af LapuaMagnum » 30. jan 2018, 10:45

SuneHJ skrev:
LapuaMagnum skrev: Det bedste man kan få ud af penge er hvis du har nogenlunde styr på din pistol og ved hvilke greb der gør hvad er live firing. Hvis du kan samle din gruppe er der i min optik ingen grund til at købe sådan en tingest, med mindre du vil analysere på dine bevægelser inden skudafgang. Så ville jeg hellere bruge penge på krudt og kugler. Det er et fantastisk stykke værktøj hvis evt. en ny skytte ikke kan forstå at hans træfbillede ændrer sig efter nyt greb.

Man kan købe sig fattig i grej, men når alt kommer til alt vil ens performance nok blive bedre ved at bruge pengene på patroner og træning, hvis man ved hvad man laver :smile:

Men har grejluderen uro, så køb den, da ingen skal gå ned på udstyr :rolf: :rolf:

mvh
Jeg er relativ ny skytte og har ikke alt for nemt ved at samle mit skudbillede endnu, men jeg ved godt, at det mest af alt handler om træning, så krudt og kugler er nok et godt råd :smile:
Idet jeg skyder med en Glock ved jeg også at aftrækket ikke er det bedste, og at en opgradering kan ændre skydningen til det bedre. Jeg har i klubben skudt med en Glock med et ZEV Fulcrum drop in aftrækker sæt og det var rigtig lækkert...
Så vil det være en rigtig god idè at bruge en MantisX, og an masse tørtræning :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Mapzter » 16. feb 2018, 19:21

Mit første indtryk af MantisX:
Selve hardware og indpakning er en sjov blanding af kvalitet og knap-så-meget kvalitet. Sensoren kommer i en Pelicase Micro med skum (+ på kvalitet). Skummet er sjusket skåret (- på kvalitet). Plastikskallen på sensoren virker billig. Sensoren kommer med to forskellige skruer, en til skruetrækker og en fingerskrue (+ på kvalitet), begge til at holde sensoren fast på et stykke rail. Desværre er fingerskruen for kort til at kunne nå med det rail jeg monterede den på (- på kvalitet).

Ovenstående er dog ikke vigtigt, mere for at gi' et indtryk af dimsen.

Lidt om mine forudsætninger for vurdering: jeg har skudt pistol i omkring 15 år, og IPSC i omkring 13 år. Jeg skyder mellem 10 og 20.000 skud om året. Jeg er nogenlunde til at melde mine skud.

Jeg har indtil videre afprøvet den ved præcisionstræning på 15m med et vekselsæt, og med nogle omgange tørtræning.

Samlet indtryk: når jeg melder et dårligt skud gør den det som regel også. Den registrerer skud uden problemer, både .22lr og når hammeren falder i tørtræning.

Mit indtryk ved præcisionstræning på 15m: her virkede det som om MantisX kom lidt til kort. Med vores elektroniske markering kunne jeg sammenligne træf med dens registreringer. Jeg havde blandt andet to dårlige træf, som jeg meldte på stedet, men som MantisX stadig scorede til over 90 på dens skala fra 0 til 100.

Mit indtryk ved tørtræning: her virkede MantisX godt til at indikere når jeg ikke var tilstrækkelig omhyggelig med sigte og aftræk. Nogle af de indbyggede øvelser virkede ganske relevante (eks. "Compressed Surprise Break"). Jeg kunne godt ønske mig flere øvelser, eksempelvis skifte mellem mål, og har tænkt mig at kontakte Mantis for at høre hvad der skal til for at udvikle øvelser. Umiddelbart virker de nuværende øvelser mest egnet til at hjælpe med at opbygge præcision i skudafgivelsen.

Jeg vil afprøve den noget mere, både på 15m præcision og til IPSC træning, og jeg regner med at den bliver en fast del af min tørtræning.

Har den indtil videre fortalt mig noget som forbedrer min skydning? Nej. Men jeg kan sagtens forestille mig at den kan være en større hjælp for en mindre erfaren skytte, som ikke kan mærke hvad der går galt når skuddet går. Den kan muligvis også give mere viden ved livefire med grovkaliber, det har jeg ikke afprøvet endnu.

Selve App og sensor samarbejdet virker rigtig godt, sammenlignet med f.eks version 1 af Shotmaxx timeren. Jeg har ikke oplevet problemer med tabt forbindelse, og sammenkoblingen er let og problemfri.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af SuneHJ » 23. feb 2018, 17:39

Fik min her den anden dag, og havde først tid til at åbne for æsken nu. Og hvilken skuffelse :mad: Ingen Pelican case, men blot en snottet skum indpakning med lynlås. Jeg købte direkte fra Mantis. Jeg har straks skrevet en trusselsmail hvor jeg siger at jeg vil kaste eder og forbandelse over dem, hvis de ikke sender en Pelican æske til mig. Jeg kan ikke lade være med at tro, at all Youtube reviewere fik de fine æsker - de skal jo lave en neutral vurdering, og alle vi andre som som ser og hører om produktet herfra bliver spist af med noget der minder om en æggebakke :evil:

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Rednex » 23. feb 2018, 18:55

SuneHJ skrev:... Jeg kan ikke lade være med at tro, at all Youtube reviewere fik de fine æsker - de skal jo lave en neutral vurdering, og alle vi andre som som ser og hører om produktet herfra bliver spist af med noget der minder om en æggebakke :evil:
Jeg købte min fra “det danske sted” inden jul, og den kom altså også en i Peli-case.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af LapuaMagnum » 23. feb 2018, 19:58

Min kom også i en pelicase :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Cp-Medic » 24. feb 2018, 05:43

De er helt nede i 12-1300 det danske sted nu

Besvar