CZ 75 TS Orange aftræksvægt og sigtemiddel

For sportsskytter der vil lidt mere...
Brugeravatar
Ras.Killing
Gold Member
Gold Member
Interesser: Riffeljagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 44 times
Been thanked: 82 times

Re: CZ 75 TS Orange aftræksvægt og sigtemiddel

Indlægaf Ras.Killing » 18. jun 2017, 23:16

Hvis man ellers kan regne med hvad HH skriver (det aner jeg ikke om man kan :biggrin: ) så skulle standard TS'eren have et ''Tunet single action aftræk (vægt ca. 1.000 gram)'' og så er du jo på sikker grund i DGI. En prisforskel på 5000kr. er alligevel en del. Så kunne man efterfølgende opgradere med et fuld justerbart LPA sigte, magasinbrønd, grebskaller og hvad men ellers har lyst til. Jeg ved ikke hvor meget mere orange modellen ellers gemmer på, i forhold til alm. TS.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Bidt af en gal pist... revolverskytte!!!

Lekyc
Newbie
Newbie
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sydfyn
Been thanked: 2 times

Indlægaf Lekyc » 21. jun 2017, 21:50

Hej Rasmus,

Orange modellen byder angiveligt også på håndtilpasset slæde og pibe. Dette tænker jeg gør, at pistolen netop kan gøre sig gældende til 25m under DGI.

Det kan jo godt lyde dumt, at ville øge aftræksvægten. Men årsagen er at jeg gerne vil have en ny skyder, som kan bruges til både IPSC og 25m. At øge aftræksvægten betyder jo ikke at det fine aftræk skal gøres dårligt, blot en anelse tungere. Den skyder jeg har i dag, har en aftræksvægt på 2000g+. Så at øge aftræksvægten med nogle 100g, kan næppe betyde meget for mig.

Yderligere leveres Orange modellen med justerbart sigte, udvidet magasinbrønd og tomb rest. Hvis man som jeg ikke ønsker at skulle starte med at skille det hele ad, og udskifte dele. Så er det bare nemmere at købe det færdigt.

Anyways - den bragende stilhed der opstod i tråden, efter min forespørgsel om nogen allerede havde indkøbt en Orange. Har udløst at jeg tager til Våbensmeden og kigger. Han ligger inde med flere CZ modeller.

/Finn

Brugeravatar
Ras.Killing
Gold Member
Gold Member
Interesser: Riffeljagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 44 times
Been thanked: 82 times

Indlægaf Ras.Killing » 21. jun 2017, 22:00

Lyder spændende :) jeg kan på sin vis godt forstå logikken, såfremt man ikke ønsker at rode med pistolen og den bare skal være ''perfekt'' ud af boxen. Som sagt kender jeg heller ikke den pågældende model godt nok til, at kunne vurdere hvor meget mere man får med i forhold til standard modellen.

... men det kan jo være der bliver mulighed for at kigge nærmere i fremtiden :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Bidt af en gal pist... revolverskytte!!!

Tlemvigh
Newbie
Newbie
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Engesvang
Been thanked: 1 time

Indlægaf Tlemvigh » 1. jul 2017, 23:28

Jeg har for ca. 2 uger siden bestilt en ved Sonos.dk til 13.500 kr. Og AH Larsen ville have 13.800 kr. Så den kan godt fås lidt billigere.
Jeg havde de samme bekymringer om aftræksvægt under 1000g og ifølge AH Larsen er det vist ikke så lige til at få den over 1000g

SFischer
Newbie
Newbie
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Danmark

Indlægaf SFischer » 2. jul 2017, 11:19

Jeg har selvfølgelig kun sænket aftræksvægten på et par TSere, men har svært ved at tro det ikke er lige så simpelt at hæve den igen.

Tlemvigh
Newbie
Newbie

Indlægaf Tlemvigh » 2. jul 2017, 15:20

Så må jeg have nogle fif når jeg før den.

Lekyc
Newbie
Newbie
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sydfyn
Been thanked: 2 times

Indlægaf Lekyc » 18. jul 2017, 12:19

Hej Tlemvigh,

Meget interessant!
Har du overhovedet set den i DK?
Hvornår forventer du levering?

/Finn

Tlemvigh
Newbie
Newbie

Indlægaf Tlemvigh » 7. aug 2017, 00:36

Nej jeg har aldrig set en Orange i virkeligheden, men jeg har prøvet et par skyd med SFischer's tunede TS.
Jeg har stadig ikke fået et leverings tidspunkt for den endnu, men håber på jeg kan få det her efter ferien.

Mvh. Thomas

Tilbage til "IPSC (The International Practical Shooting Confederation)."