Diverse spørgsmål om buejagt og vejen dertil

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Kheaen
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23. jul 2021, 09:37
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Hedehusene
Been thanked: 3 times

Diverse spørgsmål om buejagt og vejen dertil

Indlæg af Kheaen » 17. jan 2022, 11:38

Hej alle,

Har lige lidt diverse spørgsmål. Husk at jeg er totalt nybegynder på området. :-)
jeg har meldt mig ind i Taastrup bueklub men har ikke rigtig set nogen jagere der nede endnu.

Så vidt jeg forstår, så skal man have 2 jagttegn inden man kan jage med bue. Man skal have en form for "grund jagttegn" som giver en basal forståelse for det hele. Her er der er en teoretisk prøve samt en praktisk prøve. Hvilken bog (gerne med link) skal man læse for at studere til den teoretiske prøve? Og er det korrekt, at man egentlig ikke behøver at kunne ramme noget i den praktiske? Jeg er nemlig kun interesseret i buetegnet. Og er derfor ikke interesseret i øve mere med haglgevær end nødvendigt.
Så er der bue prøven, som ligeledes består af en teoretisk og praktisk prøve. Er der en bog her man kan købe og læse op på stoffet inden kurset?

Jeg har købt mig en fed PSE Drive NXT fra Baldurs. På den fulgte der et 5-pin sigte med. jeg syntes det er lidt for meget. Og overvejer at pille 2-4 pins af. Har læst før, at mange blot indstiller ét pin til ca. 18 meter og skyder alt med den. Hvad gør i? Og hvorfor?
Martin i Baldur syntes ikke at jeg skulle pille nogen ud, da de kan være utrolig svære at sætte i igen med lyslederkablet.

Jeg tror det er det hele for nu. :-)
Senest rettet af Bofhenator 17. jan 2022, 11:40, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinje udbygget

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times