Hvad skal jeg vælge. Mathew eller Bowtech? Må man bruge en garmin 1Ai sigte til jagtprøven?

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Kanne
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. sep 2021, 18:59
Interesser: Jagt, Buer, Rifler
Geografisk sted: Kolding
Been thanked: 1 time

Hvad skal jeg vælge. Mathew eller Bowtech? Må man bruge en garmin 1Ai sigte til jagtprøven?

Indlæg af Kanne » 25. sep 2021, 20:53

Jeg har forelsket mig lidt i 2 buer, Mathews’s V3 og Bowtech Solution og kan slet ikke bestemme mig for hvilken jeg skal have, hvad siger folket er bedst?

Et lille bonus sprøgsmål, må man bruge en garmin 1Ai sigte til jagtprøven når man nu ikke må bruge afstandsmåler?

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Mathew eller Bowtech

Indlæg af C-X » 25. sep 2021, 22:56

Ingen afstandsmåler tilladt, du må ikke engang vurdere målets afstand, ved at holde en tommelfinger op og vurdere ud fra det.
Med en hurtig compound burde det ikke være et problem, overhovedet.

Jeg kender ikke de pågældende buer, men vælg den der ligger bedst i dine fedtede fingre, de er sikkert alligevel gode begge to. For mit vedkommende er det grebet omkring en Hoyt, der ligger bedst.
Går det igen lige op, så vælg den pæneste :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Mathew eller Bowtech

Indlæg af SuneHJ » 25. okt 2021, 13:53

C-X skrev:
25. sep 2021, 22:56
Ingen afstandsmåler tilladt, du må ikke engang vurdere målets afstand, ved at holde en tommelfinger op og vurdere ud fra det.
Med en hurtig compound burde det ikke være et problem, overhovedet.

Jeg kender ikke de pågældende buer, men vælg den der ligger bedst i dine fedtede fingre, de er sikkert alligevel gode begge to. For mit vedkommende er det grebet omkring en Hoyt, der ligger bedst.
Går det igen lige op, så vælg den pæneste :blink:
Det er afgørende at du prøveskyder buen inden køb. Moderne buer i samme prisklasse er meget sammenlignelige, så efter min mening er det nok mere et spørgsmål om smag og behag. Dog har nogle buer et rigtig smart cam system så du let kan justere på den.
Jeg sværger selv til Hoyt, og har brugt den samme bue til jagt i 9 år nu, og den fungerer fint. Jeg har fået nye kabler og streng, men det er det eneste jeg har fået skiftet på den.
Det er klart at en ny bue er lidt hurtigere, lidt lettere og alt sådan noget, men det er marketingssnak og har ingen reel betydning i forhold til hvordan den enkelte bue føles i din hånd. Jeg vil dog opfordre til at undgå budget buer - det fortryder du.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Mathew eller Bowtech

Indlæg af C-X » 25. okt 2021, 13:57

Det ser desværre ud til at Kanne lavede et hit'n'run herinde, da han ikke har været aktiv siden han stillede spørgsmålet. Vi må håbe han læser med alligevel.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kanne
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. sep 2021, 18:59
Interesser: Jagt, Buer, Rifler
Geografisk sted: Kolding
Been thanked: 1 time

Re: Mathew eller Bowtech

Indlæg af Kanne » 25. okt 2021, 21:00

C-X skrev:
25. okt 2021, 13:57
Det ser desværre ud til at Kanne lavede et hit'n'run herinde, da han ikke har været aktiv siden han stillede spørgsmålet. Vi må håbe han læser med alligevel.
Jo læser stadig med, men da der ikke kom flere brug bare svar til det jeg spurgte til og jeg ikke lige havde andre spørgsmål eller ikke søgte anden viden, så kunne jeg ikke se hvorfor jeg skulle blive ved med at logge på bare for sjov, da jeg jo får en mail når der kommer noget her i tråden 😉 har en god aften

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Mathew eller Bowtech

Indlæg af C-X » 25. okt 2021, 21:17

Velkommen tilbage. :welcome:

Her sker desværre ikke ret meget, i denne kategori :???:

Træk og slip :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar