Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af JkMa » 28. mar 2020, 22:06

Verden er vendt op og ned -mange ting er blevet ændret, aflyst, flyttet, sygdomsramt og der er vel ikke et menneske derude som ikke er påvirket af corona danmark :peace:

En af de ting jeg specielt havde set frem til, var at blive buejæger til den 16 maj, men det blev som mange andre ting aflyst pga. krisen :cry:
(jeg ved der er værre ting at bekymre sig om end en buejagtprøve, så på forhånd undskyld)

Lige nu tvivler jeg på at div. styrelser når at lave nye prøvedatoer inden sommerferien, man kan kun håbe på at der lys forude.
Jeg var ikke super overrasket over at de annullerede prøverne, men jeg er meget overrasket over at Miljøstyrelsen ikke giver personlig besked til alle tilmeldte prøvedeltagere - om at man skal afvente og ikke møde op til tilmeldte dag. Går man ind på Mit Jagttegn er der stadig d.d. intet ændret eller opdateret. Der knækker filmen sgu lidt for mig - hvor svært kan det være at sende en mail til de tilmeldte prøvedeltagere, de har alle vores oplysninger. Det eneste man kan gøre er at holde sig opdateret på div. hjemmesider i håbet om at få muligheden for at tilmelde sig prøver efter corona krisen.
Nå jeg skulle bare af med lidt opbygget indebrændthed i denne svære tid.
Pas på jer selv derude og lad os håbe kurven snart knækker....
“træk & slip”. :nolisten:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af Lassescout » 29. mar 2020, 11:30

Men i Miljøstyrelsen har de sendt medarbejderne hjem, det er nok derfor du ikke har fået en personlig mail.

Selvfølgelig sidder der medarbejdere og arbejder hjemme, men det har været et helvede at få sikre opkoblingsmuligheder, så man kan arbejde i de systemer man er vant til. Jeg har gennem de seneste 5 år i en anden styrelse under samme ministerium bemærket, at hver gang der sker det mindste usædvanligt, som bare lugter lidt af krise, så bliver vi plaget af IT-problemer, lige så sikkert som amen i kirken. Det er noget som jeg efterhånden synes vi må undersøge målrettet, for vi bliver mere og mere afhængige af at IT systemerne fungerer, og det er SATANS frustrerende at det holder op med at virke lige når der kommer en smule pres på. Hver gang :mob: .

Så hvis jeg skal give et ædrueligt bud på, hvad der er sket, så sidder der en ulykkelig medarbejder hjemme og har fået til opgave at sende mail ud til dig. Hun har brugt urimeligt lang tid i telefonkø til Statens IT bare for at få en VPN- forbindelse så hun kunne tilgå sine systemer. Da det blev løst prøvede hun at sende mails ud, men fik den ene fejlmelding efter den anden. Ny spildtid i telefonkøen. Endelig har hun fået det til at virke, og alt ser rigtigt ud. Hun er glad og meddeler sin chef at opgaven er løst. Men alle mails hænger i en postserver et eller andet sted, og ingen har modtaget dem. Du får din mail ca. den 10. juni, og bliver forvirret for i mellemtiden har du fået en anden mail om, hvad der skal ske, og nu ringer du ind for at få at vide om det er den ene eller den anden mail du skal tro på. Derfor bliver den stakkels medarbejder lagt ned af 1.000 telefonhenvendelser hun skal svare på. Så hun kommer til at holde sommerferie sammenkrøbet i et hjørne i fosterstilling med stress. De ser hende ikke igen før efter efterårsferien hvor hun starter i et skånejob med tre timers let kontorarbejde om dagen.
Senest rettet af Lassescout 29. mar 2020, 11:44, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2020, 11:34

Ja det er sku’ træls :Hug:

Må indrømme at her hjemme mærker vi slet ikke noget til alt det corona ræs. Hverdagen køre fuldstændig som den plejer.

... altså loge bortset fra at alle skydestævnerne bliver aflyst :cry:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af JkMa » 30. mar 2020, 10:10

Lassescout skrev:
29. mar 2020, 11:30
Men i Miljøstyrelsen har de sendt medarbejderne hjem, det er nok derfor du ikke har fået en personlig mail.

Selvfølgelig sidder der medarbejdere og arbejder hjemme, men det har været et helvede at få sikre opkoblingsmuligheder, så man kan arbejde i de systemer man er vant til. Jeg har gennem de seneste 5 år i en anden styrelse under samme ministerium bemærket, at hver gang der sker det mindste usædvanligt, som bare lugter lidt af krise, så bliver vi plaget af IT-problemer, lige så sikkert som amen i kirken. Det er noget som jeg efterhånden synes vi må undersøge målrettet, for vi bliver mere og mere afhængige af at IT systemerne fungerer, og det er SATANS frustrerende at det holder op med at virke lige når der kommer en smule pres på. Hver gang :mob: .

Så hvis jeg skal give et ædrueligt bud på, hvad der er sket, så sidder der en ulykkelig medarbejder hjemme og har fået til opgave at sende mail ud til dig. Hun har brugt urimeligt lang tid i telefonkø til Statens IT bare for at få en VPN- forbindelse så hun kunne tilgå sine systemer. Da det blev løst prøvede hun at sende mails ud, men fik den ene fejlmelding efter den anden. Ny spildtid i telefonkøen. Endelig har hun fået det til at virke, og alt ser rigtigt ud. Hun er glad og meddeler sin chef at opgaven er løst. Men alle mails hænger i en postserver et eller andet sted, og ingen har modtaget dem. Du får din mail ca. den 10. juni, og bliver forvirret for i mellemtiden har du fået en anden mail om, hvad der skal ske, og nu ringer du ind for at få at vide om det er den ene eller den anden mail du skal tro på. Derfor bliver den stakkels medarbejder lagt ned af 1.000 telefonhenvendelser hun skal svare på. Så hun kommer til at holde sommerferie sammenkrøbet i et hjørne i fosterstilling med stress. De ser hende ikke igen før efter efterårsferien hvor hun starter i et skånejob med tre timers let kontorarbejde om dagen.
Fair nok - IT systemer ER bestemt tunge at danse med til tider. Og måske har du ret, hvilket bestemt ikke er sjovt for de medarbejdere som sidder midt i problemet :help:
Jeg sad bare mest tilbage med en fornemmelse at man intet havde forsøgt. Men igen - dette er også en særlig situation vi sidder i.
Vi ser hvad der sker - og tager tingene som de kommer.
Tak for dit input til tråden - pas på derude....
“træk & slip”. :nolisten:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af Flugteren » 30. mar 2020, 10:23

Lassescout skrev:
29. mar 2020, 11:30

Så hvis jeg skal give et ædrueligt bud på, hvad der er sket, så sidder der en ulykkelig medarbejder hjemme og har fået til opgave at sende mail ud til dig. Hun har brugt urimeligt lang tid i telefonkø til Statens IT bare for at få en VPN- forbindelse så hun kunne tilgå sine systemer. Da det blev løst prøvede hun at sende mails ud, men fik den ene fejlmelding efter den anden. Ny spildtid i telefonkøen. Endelig har hun fået det til at virke, og alt ser rigtigt ud. Hun er glad og meddeler sin chef at opgaven er løst. Men alle mails hænger i en postserver et eller andet sted, og ingen har modtaget dem. Du får din mail ca. den 10. juni, og bliver forvirret for i mellemtiden har du fået en anden mail om, hvad der skal ske, og nu ringer du ind for at få at vide om det er den ene eller den anden mail du skal tro på. Derfor bliver den stakkels medarbejder lagt ned af 1.000 telefonhenvendelser hun skal svare på. Så hun kommer til at holde sommerferie sammenkrøbet i et hjørne i fosterstilling med stress. De ser hende ikke igen før efter efterårsferien hvor hun starter i et skånejob med tre timers let kontorarbejde om dagen.
Uden at ville være mistroisk...er det vitterligt så nemt at blive lagt ned med stress og komme til at ligge i fosterstilling hele sommerferien?

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af Lassescout » 31. mar 2020, 15:25

Arrh, det kan godt være jeg gav den rigeligt gas da jeg først kom i gang :rolf:

Men det er et reelt problem at man i statsadministrationerne har fyret masser af medarbejdere i forventning om en rationaliseringsgevinst på bedre IT systemer, der så viser sig at belaste mere end de aflaster. Se bare hos Politiet, Skat og i sundhedsvæsenet.

Og det er de samvittighedsfulde medarbejdere som gerne vil yde en god service til borgerne der tager skade. De der er ligeglade tager det selvsagt ikke så tungt at de får stress, men de fleste af de ligeglade var dem der røg ud i fyringsrunderne fordi de ikke præsterede som de samvittighedsfulde.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af JkMa » 3. apr 2020, 14:46

Billede

Taget fra DJ ´s hjemmeside hvor de har listet nogle Q&A. https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... agtproven/
Så det har ikke været muligt skriver de - og man skal selv holde øje med tingenes udvikling.
Det beskrives også at man skal holde øje med opdateringerne på "mitjagttegn", det har jeg gjort dagligt siden start marts - og så sent som nu idag er der intet sket. Jeg tror slet ikke man har forsøgt på noget. Også lige meget nu, det er bare at vente til engang efter påske :impatient:
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2020-04-03 kl. 14.34.42.png
Skærmbillede 2020-04-03 kl. 14.34.42.png (36.65 KiB) Vist 7600 gange
“træk & slip”. :nolisten:

Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af JkMa » 19. apr 2020, 17:39

Skærmbillede 2020-04-19 kl. 17.01.26.png
En lille update - for buejægerene er "løbet kørt" :censored:
Men riffel og haglprøver planlagt efter den 17 maj - de forbliver.
Jeg ved godt at der stadig er chance for at 17 maj bliver til juni eller juli, men jeg forstår ikke hvorfor buejægerne ikke skal have en chance for at komme på bukkejagt :cry:
Kommende buejægere kan på trods af Covid-19 sagtens skydetræne op til en prøve, kræver ikke skydebaner osv. Teori kan læses online. Den praktiske prøve foregår i det fri med en prøvesagkyndig som kan stå 2 meter fra aspiranten. Teoriprøven er kun afsat til 20 minutter kan deles op i flere hold med større afstand.
Det kunne sagtens lade sig gøre - men nej, buejægerne ned prioriteres :evil:
MEGA skuffelse herfra :mob:
“træk & slip”. :nolisten:

Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Covid-19 aflyser jagtbueprøver mm.

Indlæg af JkMa » 28. apr 2020, 14:22

Billede
Update specielt for bue-folket. FADB har været i kontakt med Miljøstyrelsen og fået denne udmelding:
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2020-04-28 kl. 14.12.09.png
“træk & slip”. :nolisten:

Besvar