PSE BRUTE FORCE: Er der noget man mangler i sådan en pakke?

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 660
Tilmeldt: 13. nov 2016, 22:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 409 times
Been thanked: 203 times

PSE BRUTE FORCE: Er der noget man mangler i sådan en pakke?

Indlæg af NWF » 23. jan 2018, 19:32

Jeg har meldt mig til et buekursus i marts med henblik på at få tilladelsen til at gå på buejagt. Jeg synes buejagt er fascinerende, og vil gerne snuse til det osv, men tror ikke på at jeg kommer til at drive det i større format og derfor vil jeg ikke kaste alverdens penge efter det.

Kiggede på denne idag, og fik en god snak med sælger, som forklarende mig en masse omkring buerne, muligheden for at opgradere ud fra en platform osv - og er endt med at jeg nok går efter denne pakke her:

http://shop.baldurs-archery.dk/shop/pse ... 3390p.html

Føler ud fra min snak at det er et ok valg taget prisen og mine ambitioner i betragtninger - men tager jeg helt fejl? Er godt klar over det ikke er state of the art, men er valget helt håbløst eller er det ganske fint til et par jagter om året?

Er der noget man mangler i sådan en pakke? Sælger sagde at release'en burde omgraderes ift den som var med...
Senest rettet af Refraktorius 24. jan 2018, 08:10, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: overskrift suppleret med den fremragende linje fra indlægget
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: PSE BRUTE FORCE

Indlæg af C-X » 23. jan 2018, 21:58

Kom ud og se med fingrene. PSE er lækre, men ligger ikke så godt i mine hænder. De har bedre greb om en Hoyt, der har en mere firkantet profil, end PSE, der er mere oval. Der kan du også finde sæt i den lave ende af prisskalaen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: PSE BRUTE FORCE

Indlæg af T-REX » 23. jan 2018, 22:31

Lad være med, at købe den, på nettet.

Tag til Borup, og besøg dem, og prøv, med fingrene. (Hvis du ikke allerede har gjort det)
Specielt din første bue, den vil jeg anbefale at du køber, hvor de har en god og seriøs rådgivning.

Jeg var tæt på at købe, på nettet, men endte med at tage til Baldurs i Borup, mens jeg var på ferie.
Efter at prøve lidt, og en snak med Martin Damsbo, så skiftede jeg fra Discount pakke, til en PSE Freak SP.
Ok, jeg er 2 meter, og har orangutang arme, så jeg har brug for 33" (eller mere) i træklængde. En Discount pakke, der gik til 31" var slet slet ikke skudbar.
(Mit budget blev så også lige KNUST :fun: )

Husk at købe rigeligt, med pile.
Og lad være med at købe en bue, der er alt alt for kraftig.
Du bør få rigelig hastighed, med en 60 punds bue, og start med at træne, hvor den er skruet, MEGET ned.

PSE Brute force er en fin bue, og er efter min mening, øvre mellemklasse.
Jeg tvivler på, at du kan slide den op, bare du husker at skifte strenge, når de flosser. (Husk strengevoks)
Hvis du bliver grebet af det, kan du altid opgradere tilbehøret. (Release, Sigte, Pilehylde osv osv)

Jeg startede med Discount tilbehør, og har siden skiftet, til ret meget top Line.. :biggrin: :oops: :giggle:
(T.R.U.Ball FANG Release, Axcel Accutouch Carbon Pro sigte, Hamskea Hybrid Hunter Pro Microtune Pilehylde og Specialty Archery Peep, med linse[er langsynet])
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: PSE BRUTE FORCE: Er der noget man mangler i sådan en pakke?

Indlæg af TGR » 27. jan 2018, 07:31

Der er rigtig mange fine mellemklasse buer, de fleste vil du kunne leve lykkeligt med i mange år. Jeg er personligt stor fan af PSE i mellemklassen. Du får høj ydelse og gode cam systemer ved PSE. Er selv helt tosset med PSE drive buerne, drive cammet kom i 2012 og er stadig der bedste mid range cam.

Besvar