FADB - hvad er det for en størrelse?

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

FADB - hvad er det for en størrelse?

Indlæg af C-X » 18. dec 2017, 11:58

Jeg tog mit jagttegnt til bue i foråret '16 og fik i samme omgang vist/måske et gratis medlemsskab af FADB, for indeværende år (jeg husker detaljerne om var det i går = det føles ret tåget /migræne). Siden hørte jeg intet herfra - som i INTET.
Nu har jeg så modtaget en opkrævning for medlemsskab i hhv. '17 og '18. :???:

Javel, jeg kan jo have sovet i timen og haft postkassen fyldt med reklamer...

Så jeg fedtede ind på foreningens hjemmeside og kiggede efter, hvad jeg mon får eller burde have fået, for disse herlige kontingentkroner; jeg kan ikk hitte noget som helst.

Fra vedtægterne fandt jeg følgende relevante §'er:
3.3 Regulær udmeldelse af foreningen kan kun ske med udgangen af et regnskabsår og skal ske skriftligt til foreningens bestyrelse inden 31. december.

4.2 Det årlige kontingent, som betales forud, forfalder 1. januar og skal være indbetalt se­nest 5. marts.
Kontingentrestance efter denne dato betragtes som udmel­delse.

4.4 Nye buejægeraspiranter bliver ved betaling af kursusgebyr automatisk indmeldt i FADB og er kontingentfrie kalenderåret ud.
Nå, inden jeg nu giver de sikkert rare mennesker, lidt af mit sædvanelige julehumør, er der så ikke nogen herinde, der kan fortælle mig om, hvad foreningen reelt er, i praksis, for sine medlemmer?

Jo-jo, jeg ved godt at de har arbejdet hårdt for vores jagtlige muligheder, bl.a. med et flot resultat udi hjortejagten, men ellers ved jeg reelt ikke noget.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: FADB - hvad er det for en størrelse?

Indlæg af C-X » 19. dec 2017, 16:51

Ingen medlemmer af FADB herinde? :???:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Cobolt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 11. okt 2009, 09:35
Interesser: Alt jagt, samt skydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 7 times

Re: FADB - hvad er det for en størrelse?

Indlæg af Cobolt » 20. dec 2017, 16:36

Jeg ved ikke hvorvidt jeg kompetent til at svare på dit sprøgsmål, men har nu være medlem af FaDB de sidste godt 10 år.
Før i tid modtog man et medlemsblad med jævne mellemrum. Dette er droppet nu.
Nu er det eneste du får sådan set ingenting. Pånær muligheden for at deltage i generalforsamlingen. Så kommer der en del, som du støtter op om, men ikke er noget til selv kan tage at føle på. Det være sig bla arbejde omkring det store hjortevildt, men også promovering af buejagt i Danmark. Det er bla FaDB der står på Landskuet i Herning.
Jeg giver dig ret i at det virker uigenneskueligt, hvad DU har ud af FaDB.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: FADB - hvad er det for en størrelse?

Indlæg af C-X » 20. dec 2017, 19:20

Hjerteligt tak! :thumbup:

Jeg tænkte om jeg havde været helt elendig udi kunsten at :inspect: :TOS:

Så vil jeg gøre op med mig selv, hvad der skal ske fremover. Reelt burde de jo have annulleret mit medlemskab allerede i starten af året '17, men de tager åbenbart ikke deres egne vedtægter så højtideligt.

På sin vis vil jeg jo gerne støtte en god sag, men når der ikke engang kan komme en gratis nyhedsmail, så bliver det lidt omsonst.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Cobolt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 11. okt 2009, 09:35
Interesser: Alt jagt, samt skydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 7 times

Re: FADB - hvad er det for en størrelse?

Indlæg af Cobolt » 20. dec 2017, 20:40

C-X skrev:Hjerteligt tak! :thumbup:

Jeg tænkte om jeg havde været helt elendig udi kunsten at :inspect: :TOS:

Så vil jeg gøre op med mig selv, hvad der skal ske fremover. Reelt burde de jo have annulleret mit medlemskab allerede i starten af året '17, men de tager åbenbart ikke deres egne vedtægter så højtideligt.

På sin vis vil jeg jo gerne støtte en god sag, men når der ikke engang kan komme en gratis nyhedsmail, så bliver det lidt omsonst.
Der kommer da en nyhedsmail :krydsser: ..hver gang der sker det mindste på hjemmesiden :impatient:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: FADB - hvad er det for en størrelse?

Indlæg af C-X » 20. dec 2017, 20:55

Nå da, der har de så også glemt mig. :giggle:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar