jeg er på udkig efter en bue til hyggeskydning, har kigget på den her?

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Coldsteel
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 547
Tilmeldt: 23. nov 2008, 00:45
Interesser: Knive
Geografisk sted: på fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times

jeg er på udkig efter en bue til hyggeskydning, har kigget på den her?

Indlæg af Coldsteel » 21. jan 2017, 17:31

Hej jeg er på udkig efter en bue til hyggeskydning, har kigget på den her https://www.vidaxl.dk/e/8718475923282/c ... oChVvw_wcB
da den er meget billig.

Er der andre der har et bedre bud på en billig bue, vil gerne prøve en compoundbue,(har haft en fiberglas som barn)
Håber man må poste det her selv om der ikke er tale om buejagt.
Senest rettet af Refraktorius 21. jan 2017, 19:26, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift udskiftet til den markant bedre linje fra indlægget.

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: jeg er på udkig efter en bue til hyggeskydning, har kigget på den her?

Indlæg af TGR » 21. jan 2017, 22:37

Buen er okay, den sælges også ved anerkendte bueforhandlere under navnet Core Zeal.
Udstyret er også fint til at starte med.
Pilene er jeg dog ikke glade for, glasfiber hører ikke hjemme på en compound med 50#, de er tunge og holder ikke til det i længden.
Overvej carbon pile i stedet.
Hvis du ved hvordan du skal justere den, så er der ikke noget i vejen for at købe den, hvis ikke så overvej at bruge et par hundrede ekstra tag til en rigtig bue butik og få den opsat så du kommer ordentligt i gang.
Buen er sat op med D-loop, hvilket betyder at den er forberedt til release men det medfølger ikke. Du behøver dog ikke skyde release på den, aksel længden er lang så du kan fint skyde med fingre.

Coldsteel
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 547
Tilmeldt: 23. nov 2008, 00:45
Interesser: Knive
Geografisk sted: på fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times

Re: jeg er på udkig efter en bue til hyggeskydning, har kigget på den her?

Indlæg af Coldsteel » 23. jan 2017, 13:34

TGR skrev:Buen er okay, den sælges også ved anerkendte bueforhandlere under navnet Core Zeal.
Udstyret er også fint til at starte med.
Pilene er jeg dog ikke glade for, glasfiber hører ikke hjemme på en compound med 50#, de er tunge og holder ikke til det i længden.
Overvej carbon pile i stedet.
Hvis du ved hvordan du skal justere den, så er der ikke noget i vejen for at købe den, hvis ikke så overvej at bruge et par hundrede ekstra tag til en rigtig bue butik og få den opsat så du kommer ordentligt i gang.
Buen er sat op med D-loop, hvilket betyder at den er forberedt til release men det medfølger ikke. Du behøver dog ikke skyde release på den, aksel længden er lang så du kan fint skyde med fingre.

Fedt tak for hjælpen :smile:

Besvar