Ny bue - hjælp?

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Brugeravatar
NÆSTVED V2.0
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 137
Tilmeldt: 25. mar 2007, 19:53
Interesser: ALT der kan skyde
Geografisk sted: Sjælland Nord og Syd

Ny bue - hjælp?

Indlæg af NÆSTVED V2.0 » 16. okt 2016, 20:30

Moin alle,

Jeg går med kraftige overvejelser om at købe en ny bue fremfor den brugte Hoyt Alphamax jeg efterspurgte cams til.

Jeg har kig på primært 2 mærker nu, efter at have læst en hel del reviews på nettet, både fra DK og USA. Mathews og G5 Prime, som det er nu er jeg lun på Mathews HTX no-cam og G5 Prime ion, så er det jeg vil høre om der skulle være nogen her der er fra sjælland og som ligger inde med en af disse 2 buer, allerhelst med træklængde 27-28 da jeg gerne vil have en ide om hvilken, hvor meget/lidt kan man tillade sig at "fifle" med træklængden i forhold til release/loop ?

Mvh Bjarne
You come to this country, take advantage of the system and think because we are tolerant that we are weak and helpless. Your arrogance offends me.

JS.Petersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 5. jul 2009, 19:53
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny bue - hjælp?

Indlæg af JS.Petersen » 16. okt 2016, 22:44

Kim Andersen jagt-grej.dk i Tappernøje har Mathews på lager det plejer ikke være et problem at få lov at prøve dem.
Baldur's Archery i Borup burde også have på lager og der burde heller ikke være et problem med at pille ved en.

En sidenote har du haft Obsession en af de nye Defcon 6 eller 7 med i dine overvejelser.
Live to Hunt.
Blaser R8 pro 6mm XC, Delta optical Hd Stryker 5-50x56 ASE-utra jet-z compact lyddæmper
Blaser R8 pro 9.3x62, Swarovski Z6i 1-6x24
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Simson-Suhl 12/70 side by side.

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Ny bue - hjælp?

Indlæg af TGR » 17. okt 2016, 15:46

Det er fine buer begge du nævner. Jeg er vild med G5s Primes buer, men du skal være sikker på din træklængde da de er træklængde specifikke.
Mathews bryder jeg mig ikke designet af, men de er meget støjsvage. No cam er blød som smør at trække men langsom som en lada.

Om det er de rigtige buer for dig er svært at afgøre men hvis de passer med dit budget så er det i hvert fald fine sager.

Jeg skyder selv med Xpedition der minder rigtig meget om Obsession (Som også er fede), jeg valgte den efter at have prøvet over 20 buer på ATA messen.

Brugeravatar
NÆSTVED V2.0
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 137
Tilmeldt: 25. mar 2007, 19:53
Interesser: ALT der kan skyde
Geografisk sted: Sjælland Nord og Syd

Re: Ny bue - hjælp?

Indlæg af NÆSTVED V2.0 » 17. okt 2016, 20:41

Moin, I know mht at prime er træklængdespecifikke, det ærger også mig lidt, men so oder so,....

Mht hastighed ser jeg det ikke som noget egentligt problem, jeg vil hellere have en langsom bue jeg kan sætte pilene perfekt med, end et speedmonster der er ved at springe ud af hænderne på mig hvis jeg slækker grebet 1/4" :smile:

Og nej, har ikke haft obsession med i overvejelserne, hælder egentligt også mest til Prime, da jeg har læst mest godt om dem, er vild med double cam systemet, deres shield program hvor man som første ejer får nye strenge og kabler med i prisen hvert andet år, samt den kendsgerning at de netop IKKE er split limb.

Men ellers i øvrigt derfor jeg lavede denne forespørgsel, så jeg kunne få "hands on" :fun:

Mvh
You come to this country, take advantage of the system and think because we are tolerant that we are weak and helpless. Your arrogance offends me.

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Ny bue - hjælp?

Indlæg af TGR » 17. okt 2016, 21:03

Hvor mange pund trækker du på Hoyten? eller hvor mange pund regner du med at have på. Ion er okay hurtig.

Brugeravatar
NÆSTVED V2.0
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 137
Tilmeldt: 25. mar 2007, 19:53
Interesser: ALT der kan skyde
Geografisk sted: Sjælland Nord og Syd

Re: Ny bue - hjælp?

Indlæg af NÆSTVED V2.0 » 17. okt 2016, 21:10

Argh tror den stod på ca 60 pund, jeg borede ikke yderligere i det, da det vidste sig stort set umuligt at finde cams til den.

Meeeen jeg regner med at det skal være en 70 punds, så det er vel ca 60-70 evt en 65 punds, men ikke mindre, tror jeg da.

Mvh
You come to this country, take advantage of the system and think because we are tolerant that we are weak and helpless. Your arrogance offends me.

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Ny bue - hjælp?

Indlæg af TGR » 18. okt 2016, 08:32

Var den gamle tørskudt? Eller bare forkert træklængde?

Brugeravatar
NÆSTVED V2.0
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 137
Tilmeldt: 25. mar 2007, 19:53
Interesser: ALT der kan skyde
Geografisk sted: Sjælland Nord og Syd

Re: Ny bue - hjælp?

Indlæg af NÆSTVED V2.0 » 18. okt 2016, 18:24

Forkert træklængde, den havde #3 cams, dvs træklængde 28-30"

Mvh
You come to this country, take advantage of the system and think because we are tolerant that we are weak and helpless. Your arrogance offends me.

Besvar