Måske en ny bue

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 11. maj 2016, 12:31

Som overskriften siger, så skal jeg måske have en ny bue og det er alt efter hvordan, det hele spiller sig ud med mine skuldre.

Men her er hvad jeg har tænkt på og har syslet med inde i hovedet.

Jeg er ca 178cm og vejer ca 78kg, min træklængde er 29.5" og pund vil være 40-50#

Buer som jeg ikke er intresseret i er Bear og Mathews, det er buer som bare ikke siger mig noget.
De skal minimum have en strenghøjde på 6.3/4 eller over.
De skal være nemme og bløde at trække.
Da jeg ikke har planer om,at gå på jagt og det kommer til at handle om hyggen og samværet omkring bueskydning, så tænker jeg lidt pga min lange træklængde, så tænker jeg at jeg vil se om jeg kan finde en bue på ca 33-35 axle to axle for at få en bedre streng vinkel.

Hmm så kommer budget, jeg tænker omkring 7500-8500kr for rå bue er mit max budget med det sagt kommer der en bue til ca 10000kr som bare føltes som dem helt rigtige bue for mig, så vil jeg hellere vente og spare det sidste op, så man ikke køber en bue og ender med at sukke efter en anden hvis i forstår, men lige nu er budget max 7500-8500kr.

Sidst havde jeg en Hoyt Charger og den var jeg rigtig glad for og det er nok derfor jeg kigger lidt i Hoyt's retning igen. Men det betyder ikke,at jeg vil prøve andre. Inden jeg stoppede sidst der nåede jeg lige at prøve en Elite 32 og der kunne man virkelig snakke om et utrolig blødt og lækkert træk, jeg nåede også på tidspunktet at prøve en carbon spyder 30, den er også super lækker men kunne ikke følge med Elite og dens bløde træk.

I må meget gerne komme med ideer og forslag, de vil blive modtaget med kyshånd :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af T-REX » 11. maj 2016, 18:27

Jeg ville kigge på PSE'erne

Måske en Supra EXT?
http://shop.baldurs-archery.dk/shop/pse ... 2038p.html


Jeg er super tilfreds med min Freak SP, der har DC Cams.
Jeg skal bare have skruet lidt mere ned, da jeg er har ondt i skuldrene. (Skvattede på is og slog højre skulder)
60 punds varianten af Freak SP går ned til 45-48 pund. Jeg skyder pt på 53 pund.

Baldurs i Brande har PSE, og en hel del andre på bud.
Tag forbi og snak med dem, fortæl dem hvad dine udfordringer er, og prøv noget forskelligt.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 11. maj 2016, 19:36

JRexA skrev:Jeg ville kigge på PSE'erne

Måske en Supra EXT?
http://shop.baldurs-archery.dk/shop/pse ... 2038p.html


Jeg er super tilfreds med min Freak SP, der har DC Cams.
Jeg skal bare have skruet lidt mere ned, da jeg er har ondt i skuldrene. (Skvattede på is og slog højre skulder)
60 punds varianten af Freak SP går ned til 45-48 pund. Jeg skyder pt på 53 pund.

Baldurs i Brande har PSE, og en hel del andre på bud.
Tag forbi og snak med dem, fortæl dem hvad dine udfordringer er, og prøv noget forskelligt.
Tusinde tak for svar

Men har lige erfaret her til klub aften, at 45-48# bliver for meget for mine skuldre. Jeg skal faktisk helt ned på 38-40# for at være sikker på der ikke sker noget.

Sidst handlede jeg hos Danage nede i Sønderjylland og var super glad både for service og personlig behandling, de er virkelige rare folk, men der sker da ikke noget ved at lure hos Baldur :smile:

Ps. Buer jeg har kigget på er Hoyt powermax,Hoyt Defiant, Prime icon. Elite energy 32 og 35, og Hoyt carbon Defiant hvis jeg vinder i lotto :fun: igen det hele kommen an på deres træk cyklus både dalen og bag væggen, men det er alle buer som jeg også kan lide udseendet på :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af T-REX » 11. maj 2016, 19:46

En 50#'er kan nok skrues ned til ca. 35.

Danage er bestemt også en af de allerbedste butikker.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 11. maj 2016, 22:12

JRexA skrev:En 50#'er kan nok skrues ned til ca. 35.

Danage er bestemt også en af de allerbedste butikker.
Jeg kan kun skrive hvad der blev sagt til mig hos Danage og på tidspunktet nede i butikken, turde han ikke skrue den længere ned end de 45# :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af C-X » 11. maj 2016, 22:23

Prøv at få trukket nogle buer - hvis det kommer flyedende og let i bevægelsen, så føler jeg ikke, at det er pundene der betyder alt. Det er alle de der små stop, jerks og dumme bevægelser der forplanter sig mest i min ømme krop.

Din signatur giver nu ekstra meget mening :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 12. maj 2016, 11:50

C-X skrev:Prøv at få trukket nogle buer - hvis det kommer flyedende og let i bevægelsen, så føler jeg ikke, at det er pundene der betyder alt. Det er alle de der små stop, jerks og dumme bevægelser der forplanter sig mest i min ømme krop.

Din signatur giver nu ekstra meget mening :blink:
Du har ret ang pundene,den træk cyklus betyder alt især når man har bøvl med skuldrene. Jeg skal helt sikkert prøve en masse buer og glæder mig :biggrin: nu tager jeg lige nogle flere uger i klubben, så jeg er helt sikker også skal der prøves og pilles ved buer :biggrin:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

JS.Petersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 5. jul 2009, 19:53
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af JS.Petersen » 12. maj 2016, 18:54

Prøv at tage et kig på obsession buer

http://www.obsessionbows.com/products.html

Mærket er ikke så kendt herhjemme det forhandles her http://jagt-grej.dk/

Buen er hvad man vil betegne som en speed bue med et utroligt dejligt let træk og en solid back wall

Skyder selv med en Obsession Evolution i 70# skruet ned til 62# den føles som at trække en 45# bue, med en 26 grams pil skyder jeg 299FPS og leverer omkring 108 joule.
Live to Hunt.
Blaser R8 pro 6mm XC, Delta optical Hd Stryker 5-50x56 ASE-utra jet-z compact lyddæmper
Blaser R8 pro 9.3x62, Swarovski Z6i 1-6x24
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Simson-Suhl 12/70 side by side.

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 12. maj 2016, 19:03

Obsession er rigtig fine buer, jeg skød dem på ATA 2016 og de var klart på min top 3. Jeg valgte dog Xpedition i stedet, de er konstrueret af samme mand, Kevin Strother, der har en lang og lidt speget historie fra Bowtech, Elite, Strother, K&K og senest Obsession og Xpedition.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 12. maj 2016, 21:54

JS.Petersen skrev:Prøv at tage et kig på obsession buer

http://www.obsessionbows.com/products.html

Mærket er ikke så kendt herhjemme det forhandles her http://jagt-grej.dk/

Buen er hvad man vil betegne som en speed bue med et utroligt dejligt let træk og en solid back wall

Skyder selv med en Obsession Evolution i 70# skruet ned til 62# den føles som at trække en 45# bue, med en 26 grams pil skyder jeg 299FPS og leverer omkring 108 joule.
Tak for svar

Jeg har kigget rigtig meget på Obsession buer, eneste grund til at jeg ikke har prøvet en er fordi butikken ligger på Sjælland. Om det er på youtube eller archery talk, så får de virkelig meget ros.
Jeg syntes det er fedt at de kommer i så mange forskellige forskellige mønstre og farver,nfor hvis man ikke skal på jagt så er det da meget lækkert,at man kan få en lidt mere " personlig " bue.

TGR

D står vel frit for at tage Obsession buer hjem, eller er der kun en forhandler i DK af dem?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 12. maj 2016, 23:12

Netop de mange farver gør også obsession til en forhandlers mareridt ;-).
Men det er uden tvivl flotte fede buer.

Ét premium mærke ud over det jeg kan få fra grossist er rigeligt for min biks og jeg er meget overbevist over Xpedition, så dem holder jeg fast i.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 13. maj 2016, 20:20

TGR skrev:Netop de mange farver gør også obsession til en forhandlers mareridt ;-).
Men det er uden tvivl flotte fede buer.

Ét premium mærke ud over det jeg kan få fra grossist er rigeligt for min biks og jeg er meget overbevist over Xpedition, så dem holder jeg fast i.
Jeg skal helt sikkert prøve de Xpedetion, dem der skyder med dem er meget glade for dem. Hvordan er træk kurven i forhold til de nye Hoyt buer?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 15. maj 2016, 06:06

Hoyt Defiant 34 er lækker en meget jævn trækkurve hele cyklus igennem. Turboen er i min mening meget stiv i starten af kurven.
Xpedition xcentric er klart stivere end en 34 med meget blødere end turbo turbo og xcentric er lige hurtige.
Xception er som en defiant ca.
Obsession defcon 6 er den blødeste 360 fps jeg nogensinde har trukket, ulempen for mig er den er træklængde specifik. Defcon 6m er lidt stivere minder lidt xcentric.
Men du skal også huske at de hurtige buer har samme hastighed som de langsommere ved meget lavere pund.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 15. maj 2016, 18:31

TGR skrev:Hoyt Defiant 34 er lækker en meget jævn trækkurve hele cyklus igennem. Turboen er i min mening meget stiv i starten af kurven.
Xpedition xcentric er klart stivere end en 34 med meget blødere end turbo turbo og xcentric er lige hurtige.
Xception er som en defiant ca.
Obsession defcon 6 er den blødeste 360 fps jeg nogensinde har trukket, ulempen for mig er den er træklængde specifik. Defcon 6m er lidt stivere minder lidt xcentric.
Men du skal også huske at de hurtige buer har samme hastighed som de langsommere ved meget lavere pund.
Tak for svar

Jeg må ærligt indrømme, at den buer jeg tænker mest på når jeg sidder og søger på nettet, det er Defiant 34. Først og fremmest er jeg helt vildt med udseendet på riser også tror jeg,at de 34" vil passe bedre til min træklængde. En blødere og blidere trækkurve vil betyde rigtig meget for mig.
Men det betyder ikke at jeg vil udelukke andre, jeg ved godt at jeg har brug for farten men jeg er bare ikke så vild med de speed bows og deres lave strenge højde, jeg nåede ikke at komme så langt sidst så skal stadig opfattes som nybegynder,jeg vil nok gå uden om dem, da jeg vil gå mest efter komforten.

Jeg tænker at jeg er nød til at sætte mig rigtig meget ind i pile, jeg tænker de skal være lette men de er også nød til at være tynde, her tænker jeg pga vinden når jeg skyder så langsomt?
Jeg har også kigget meget på pile, men det er svært når jeg ikke kender pund jeg kommer til at trække endnu, så kan jeg jo ikke finde ud af hvilken spine jeg skal have. De første pile jeg skal have skal bare passe på spine også skal der bare trænes form osv, så må jeg undersøge pile, når jeg føler at formen er nogenlunde konstant.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 15. maj 2016, 20:16

Hvad afstande skal du skyde? Vinden gør ikke nogen forskel under 30 m. Victory har lavet et sindssygt let skaft det hedder 3D hv. Du kan sagtens skyde for stive pile så de passe med det du vil ende på.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 15. maj 2016, 20:35

TGR skrev:Hvad afstande skal du skyde? Vinden gør ikke nogen forskel under 30 m. Victory har lavet et sindssygt let skaft det hedder 3D hv. Du kan sagtens skyde for stive pile så de passe med det du vil ende på.
Jamen så langt som sigtet lader mig, sidst pga min lave# der stoppede hogg father mig ved 85m og jeg kunne ikke få den længere ned uden,at den ramte fanerne.

De 3D hv er de også tynde eller er de kun lette?

Jeg kommer ikke til at gå på jagt, men når jeg er kommet igang igen og har fået lidt styr på formen, så vil jeg rigtig gerne prøve 3D. Jeg kan ikke huske det, men er det ikke noget med at de skyder ud til 45-50m?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 16. maj 2016, 07:30

Jo 45 meter i åben klasse, 30 i buejæger klassen, man behøver ikke være buejæger.
Vi er lige hjemvendt fra Danish Open som er det største 3D stævne i dk, der er masser af billeder fra Danish open og årets andre 3D stævner på 3Darcherydenmark.dk
3D hv er baseret på id .204 og ender dermed på ca. 6,8 mm i diameter, standard diameter er .244 eller ca. 7,6 mm, de tyndeste der fåes er pile som easton injexions, black eagle x-impact og victory vap. De er .165 id eller ca. 6 mm.
Men tyndest mulige pile giver færrest streg point.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 16. maj 2016, 19:37

TGR skrev:Jo 45 meter i åben klasse, 30 i buejæger klassen, man behøver ikke være buejæger.
Vi er lige hjemvendt fra Danish Open som er det største 3D stævne i dk, der er masser af billeder fra Danish open og årets andre 3D stævner på 3Darcherydenmark.dk
3D hv er baseret på id .204 og ender dermed på ca. 6,8 mm i diameter, standard diameter er .244 eller ca. 7,6 mm, de tyndeste der fåes er pile som easton injexions, black eagle x-impact og victory vap. De er .165 id eller ca. 6 mm.
Men tyndest mulige pile giver færrest streg point.
Ja, mange fra min klub var der oppe og jeg har lige set billederne der oppe fra. Hvis jeg har set rigtig kan det passe, at du fik en 3 plads så fald tillykke :blink:

Det ser virkelig ud til at folk hyggede sig der oppe og jeg glæder mig dælme til,at det bliver min tur til at prøve sådan en 3D bane :biggrin:

Til at starte med skal jeg bare bruge nogle billige pile,nda jeg er blevet rusten. Men bagefter vil jeg gå efter de tynde, jeg ved godt at det kan koste streg points, men det er ikke så vigtig det første lange stykke tid, der vil jeg gerne bare træne på en masse forskellige afstande også rigtig lange, da jeg syntes det er sjovt og får mig til at koncentrere mig rigtig meget på min form.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 17. maj 2016, 06:09

Jeg havde i hvert fald et par fantastiske dage og skydningen gik også godt.

Hvis du realistisk ikke forventer at bryde 45# findes der rigtig lette gode skafter i spine 600, dog lige tjekke hvor langt du kan gå op med din træklængde. Blandt andet Goldtip ultralight som er en super pil.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 17. maj 2016, 22:19

Jeg tør ikke sige hvor mange pund jeg ender på, det kommer helt an på buen og hvordan den er at trække. Jeg vil selvfølgelig gerne så højt op som muligt, for at få noget mere hastighed.

Jeg vil prøve at lure på de Goldtip ultra light, jeg har luret på en masse andre pile også og nu skal jeg lige igennem de næstenpar uger og hvis det stadig kører ok med skuldrene, så skal jeg ud og prøve nogle forskellige buer :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 19. maj 2016, 20:43

jeg har kigget på den nye Hoyt Defiant og efter hvad jeg kan se på archery talk og youtube, så er streng vinklen blevet meget bedre så bue skytter med større træklængde, kan få et bedre anker punkt. Jeg oplevede med den Charger som jeg havde,at pga min træklængde så kunne jeg ikke få strengen på næsen og ned til hjørnet af mundvigen. For mig var det en ekstra sikkerhed og jeg føler mig meget mere sikker på mine punkter og det hele bliver mere konstant og sikkert.

Så til spørgsmålet

Hvis der der er nogen der har oplevet og prøvet den nye Defiant om det er muligt,at få strengen til næsen og ned til hjørnet munden, med min træklængde på 29.5"?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 27. maj 2016, 21:31

Så fandt jeg sgu den bue jeg skulle have! Det jeg har set folk skrive på forskellige forums, med at " buen vælger dig " det har jeg sgu aldrig oplevet før i dag. Jeg har ellers trukket i mange buer og det jeg har lagt mest mærke til er træk kurven og udseende på buen.

Men i dag tog jeg afsted for at pilleroderave på en masse buer, men det var dælme hurtigt overstået for jeg startede med at prøve en Hoyt carbon Defiant 34 som den første også var jeg dælme solgt! Jeg har skudt med ca 38# på klub buen og den CD34 skruede han ned til 51# for mig var den lidt hårdere at trække, men slet ikke som klub buen og andre buer jeg har prøvet. Den var super blød og lækker og træklængden passede perfekt, så det var bare at trække den op til anker punktet uden at skulle på hovede eller noget andet også passede den bare, så blev bare totalt solgt.

Jeg prøvede så også den alm Defiant og Defiant 34 i alu, men da jeg først havde løftet på en carbon så blev de fra valgt. Jeg prøvede også G5 Prime rize, men der følte jeg at jeg skulle bruge flere kræfter for at få cams til at rulle over ved samme antal # så den var ikke noget for mig.

Så må jeg se hvornår der kommer en bue hjem, for de bliver åbenbart revet væk og er ikke til at skaffe, men nu kan det kun gå for langsom når man har besluttet sig.
På vejen hjem kom jeg i tanke om,at jeg glemte helt at prøve Hoyt powermax men selv om jeg har valgt,så skal jeg prøve at trække i en alligevel :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 31. maj 2016, 08:37

Super bue, tillykke med valget.
Lidt sjovt at de har så store problemer med leveringen, jeg besøgte dem i februar og de sagde at det var et "down" year pga. præsidentvalget.

Men har også lige fået besked fra grossisten at Hoyt har Carbon defiant som flagskib i både 16 og 17 fordi de ikke kan følge med. Normalt skifter Hoyt flagskib hvert år.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Martin G » 31. maj 2016, 12:37

TGR skrev:Super bue, tillykke med valget.
Lidt sjovt at de har så store problemer med leveringen, jeg besøgte dem i februar og de sagde at det var et "down" year pga. præsidentvalget.

Men har også lige fået besked fra grossisten at Hoyt har Carbon defiant som flagskib i både 16 og 17 fordi de ikke kan følge med. Normalt skifter Hoyt flagskib hvert år.

Carbon buerne har de sidste par år haft en levetid på 2 år.

Hørte fra en pålidelig kilde at Hoyt havde problemer med vibrationer i deres Carbon risere i år. Så fejlen skulle udbedres først. Det skulle nu være styr på det og de er ved at forlade Utah.

Det er helt sikkert lækre buer. Men kunne personligt bedre li sidste års modeller.

Den nye streng vinkel har lidt ødelagt turboen for mig i år.

Skulle have valgt en regular defiant i Carbon.
“Der var et egern!”

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 31. maj 2016, 18:10

TGR

Tak skal have. Nu skrev Martin nede under at det var problemer med vibrationer i riser, jeg fik at vide,at det var pga problemer med finish at de ikke kunne levere, men bare der er kommet styr på det, så er jeg glad.

Martin

Hva mener du med,at carbon buerne har en levetid på 2 år?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Besvar