Måske en ny bue

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Martin G » 31. maj 2016, 19:28

Raptor660 skrev:TGR

Tak skal have. Nu skrev Martin nede under at det var problemer med vibrationer i riser, jeg fik at vide,at det var pga problemer med finish at de ikke kunne levere, men bare der er kommet styr på det, så er jeg glad.

Martin

Hva mener du med,at carbon buerne har en levetid på 2 år?

Der er kommet styr på det, så der er intet at frygte :smile: Der er mange der bestilte en carbon bue for 6 måneder siden som endnu ikke har fået den. dette skyldes naturligvis også de mange camo muligheder osv..

Alu buerne får ny riser hvert år. men Carbon buerne får typisk hvert andet.. Carbon spyder 2014-2015(2016 Carbon spyder FX) Carbon Defiant 2016-2017 :biggrin:
“Der var et egern!”

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 31. maj 2016, 21:45

Martin G skrev:
Raptor660 skrev:TGR

Tak skal have. Nu skrev Martin nede under at det var problemer med vibrationer i riser, jeg fik at vide,at det var pga problemer med finish at de ikke kunne levere, men bare der er kommet styr på det, så er jeg glad.

Martin

Hva mener du med,at carbon buerne har en levetid på 2 år?

Der er kommet styr på det, så der er intet at frygte :smile: Der er mange der bestilte en carbon bue for 6 måneder siden som endnu ikke har fået den. dette skyldes naturligvis også de mange camo muligheder osv..

Alu buerne får ny riser hvert år. men Carbon buerne får typisk hvert andet.. Carbon spyder 2014-2015(2016 Carbon spyder FX) Carbon Defiant 2016-2017 :biggrin:
Super jeg takker for svar

Jeg troede sgu lige du mente,at holdbarheden på carbon buer kun var 2 år.nfor så var det dælme en dårlig handel og købe en carbon bue :giggle:

Ps. Jeg hørte lige i den lokale klub, at de nye kløer til Defiant buerne altså til bue pressen koster 3500kr kan det virkelig passe?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 1. jun 2016, 06:02

Det kommer an på hvilken buepresse det er til. Til Last Chance koster de ca. 2.500,-

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Martin G » 1. jun 2016, 07:29

TGR skrev:Det kommer an på hvilken buepresse det er til. Til Last Chance koster de ca. 2.500,-

Jeg gav omkring 2200,- for mine ved Danage
“Der var et egern!”

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 1. jun 2016, 16:04

Tak for info begge to, 2200-2500kr den napper stadig syntes jeg. Men på den anden side, så er jeg slet ikk der hvor jeg kan rode med min egen bue endnu, men det kunne have været rart at man kunne have brugt klubbens bue presse til retning af små ting som peep osv.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af TGR » 1. jun 2016, 16:25

Ja, jeg har ikke haft nogen defiants hjemme af samme grund.
Men det er nok kun et spørgsmål om tid inden de andre følger trop dog er både Obsession og Xpedition en lille smule under parallel uden problemer og krav til anden presse.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Martin G » 1. jun 2016, 18:40

Hvis du får sat peep i den rigtige højde fra start og du tager alt camlean ud ved fuld træk så strengen og det øverste cam køre helt parallelt. så er det ikke nødvendigt.. de strenge der sidder på Hoyt strækker sig ikke. havde sat mit peep så det ville være perfect efter 50-100 skud men efter 200 skud er det stadig ikke sket på min defiant..

Sørg for at timingen køre 100% ellers får du den ikke til at tune med papir :smile:
“Der var et egern!”

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 2. jun 2016, 19:20

Tusinde tak for svar begge to :smile:

Jeg var nede og hente min baby i dag :DancingBanana: er helt høj og oppe at køre! :eek: vi fik snakket om alt og blev garanteret at de strenge ikke ville give sig, så det stoler jeg på til modsatte er bevist :fun:

Det har været en fed fed dag og er super tilfreds med mit køb, for mig er det drømme buen uden tvivl!. Buen blev sat op til mig og monteret med udstyr og jeg fik skudt max dernede så er dælme træt og øm i skuldrene nu. Buen blev bestilt som en 40-50# og den blev kørt helt ned til 38# indtil der kommer mere styr på mine skuldre også får den lige så stille en kvart omgang engang i mellem, så skuldrene kan følge med.

Nu ved jeg godt at jeg kører med lav #, men buen er meget blød og trække og man rammer bare ind i en bagvæg, der ikke flytter sig overhovedet! Den er meget stille og skuddet det mærker jeg intet af i buen, så det er virkelig en fornøjelse fra start til slut og skyde med den.

Pilehylde blev en QAD HDX, sigtet blev en Spot hogg Fast Eddie, jeg var ellers mest lun på Hogg Father men den blev simpelthen for tung til mit setup og endte så med Fast Eddie. Realese blev min favorit Spothogg Wiseguy og den syntes jeg er fantastisk at bruge.

Alt i alt en fantastisk dag og jeg glæder mig allerede til at skal prøve hende igen i morgen :biggrin: jeg vil se om jeg kan finde ud af at ligge billeder ind af dyret.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (70.42 KiB) Vist 6640 gange
image.jpg
image.jpg (158.3 KiB) Vist 6640 gange
image.jpg
image.jpg (174.91 KiB) Vist 6640 gange
image.jpg
image.jpg (171.19 KiB) Vist 6640 gange
image.jpg
image.jpg (121.11 KiB) Vist 6640 gange
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Martin G » 3. jun 2016, 09:35

Tillykke med den :biggrin:

Den er sgu fin. Kan godt forstå at du er glad hvertfald.

Min buddy får sin 70lbs turbo i næste uge som jeg skal sætte op for ham. Den glæder jeg mig godtnok til at prøve.

Mine erfaringer med hoyt strenge er virkelig gode. Dem får du ikke problemer med :razz:
“Der var et egern!”

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 3. jun 2016, 17:40

Martin G skrev:Tillykke med den :biggrin:

Den er sgu fin. Kan godt forstå at du er glad hvertfald.

Min buddy får sin 70lbs turbo i næste uge som jeg skal sætte op for ham. Den glæder jeg mig godtnok til at prøve.

Mine erfaringer med hoyt strenge er virkelig gode. Dem får du ikke problemer med :razz:
Tak skal have :smile:

Nu har jeg fået skudt med den i dag hvor jeg har fået mere ro og har fået reguleret aftrækket på mit realese, den skyder bare super godt og er ved at lære den lidt bedre at kende. Hvis pilene ikke rammer X så er det i hvertfald ikke buens skyld :fun:

Det bliver da spændende og håber han bliver glad for den. Jeg prøvede kort at trække i en Defiant Carbon Turbo lige efter at jeg havde prøvet en Defiant Carbon 34 og det jeg mest lagde mærke til var,at den føltes mere " stiv " i hele træk kurven. Det skal så også siges at den var højere i # end jeg komfortabelt kunne trække, men havde faktisk troet da det var en turbo,at den ville være en djævel at trække, men sådan følte jeg det nu ikke. :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Martin G » 3. jun 2016, 20:11

Raptor660 skrev:
Martin G skrev:Tillykke med den :biggrin:

Den er sgu fin. Kan godt forstå at du er glad hvertfald.

Min buddy får sin 70lbs turbo i næste uge som jeg skal sætte op for ham. Den glæder jeg mig godtnok til at prøve.

Mine erfaringer med hoyt strenge er virkelig gode. Dem får du ikke problemer med :razz:
Tak skal have :smile:

Nu har jeg fået skudt med den i dag hvor jeg har fået mere ro og har fået reguleret aftrækket på mit realese, den skyder bare super godt og er ved at lære den lidt bedre at kende. Hvis pilene ikke rammer X så er det i hvertfald ikke buens skyld :fun:

Det bliver da spændende og håber han bliver glad for den. Jeg prøvede kort at trække i en Defiant Carbon Turbo lige efter at jeg havde prøvet en Defiant Carbon 34 og det jeg mest lagde mærke til var,at den føltes mere " stiv " i hele træk kurven. Det skal så også siges at den var højere i # end jeg komfortabelt kunne trække, men havde faktisk troet da det var en turbo,at den ville være en djævel at trække, men sådan følte jeg det nu ikke. :smile:
Nej de er faktisk ikke så slemme at hive op. Men det nye DFX Turbo cam vil virkelig gerne afsted. :biggrin:
“Der var et egern!”

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Måske en ny bue

Indlæg af Raptor660 » 3. jun 2016, 20:36

Det er sgu super :thumbup:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Besvar